DISKUZE K ČLÁNKU "FIA není férová." Šéf Alfy Romeo se vyjádřil ke kauze flexibilních křídel. Jak ovlivní výkonnost týmů v Baku?
Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur hovoří o flexibilních křídlech, pro které Mezinárodní automobilová federace (FIA) připravuje přísnější testy. Podle něj v Baku nebudou představovat významnou položku ovlivňující výkonnost, jak se někteří domnívají.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "FIA není férová." Šéf Alfy Romeo se vyjádřil ke kauze flexibilních křídel. Jak ovlivní výkonnost týmů v Baku?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Pepino60
13:14 08.06.2021 217.197.155.XXX
Tak je to velmi jednoduché. Když loni přišel Mercedes s DASem několik týmů se ozvalo, ale FIA stejně nechala Mergl celou sezónu s tímto nelegálním výmyslem jezdit. Jo jasně. Mnozí se ozvete, že FIA shledala DAS legální. Pravidla F1 zakazují zařízení, které za jízdy mění geometrii přední nápravy. DAS měnil sbíhavost předních kol. Dělám auta 40 let a při geometri se vždy měří či popř. upravuje odklon a sbíhavost kol. Co je tedy gometrie u F1???!!! Nicméně pro jistotu systém DAS byl ještě v průběhu sezóny zakázán ovšem až po skončení sezóny. Takže asi tak legální nebyl. Letos teče Mercedesu do bot a tak si postěžovali na ohebnost zadních křídel některých vozů. A ejhle! FIA si na to posvítí ovšem ne až příští sezónu, ale už v jejím průběhu. Přesně jako když si Mercedes stěžoval předloni na pneumatiky. Okamžitá reakce!!! To je ten důvod proč tenhle tým nesnáším. Oni neumějí prohrávat. Jakmile se objeví někdo lepší už žalují a protestují.A Lojza v kokpitu jen brečí a brečí.
Dokugan
12:54 07.06.2021 77.236.195.XXX
To není pravda, protože když použiju tvoje přirovnání, tak značka o zákazu předjíždění na této silnici byla dříve než se auto vůbec vyrobilo, natož projelo. Teď se jen zaúkoloval policista, co ten zákaz bude vymáhat, protože se týmy rozhodli, že tu značku nebudou respektovat, ale radši zmatou policistu, co to kontrolovat předtím.
Mr.B
07:54 03.06.2021 188.92.14.XXX
Ale tak to vůbec není. Když to popíšu zjednodušeně, tak v pravidlech stojí, že se aeroprvky nesmí ohýbat. To je to pravidlo! Protože ale konstrukčně nelze 100% neohebnost zajistit, jsou definována měření i odchylky, ve kterých se může pohyb při zkušebním měření pohybovat. Pokud tým(y) zcela vědomě postaví aeroprvek tak, že sice projde tímto měřením, ale jinak se záměrně ohýbá, je naopak zcela správné, aby FIA změnou procedury zkušebního měření zajistila dodržování zmiňovaného pravidla s čím se v pravidlech dokonce počítá a změna procedury je v pravidlech povolena. Týmy se nemohou vymlouvat na nějaké zvyšování nákladů, pokud vědomě podváděly.
Ferda
22:39 02.06.2021 46.47.176.XXX
Ano, je to o snění, ale o reálném snění. Alespoň částečném. Koukni na INDY jak kitovým stylem omezili zdražování a navýšili konkurenceschopnost. Né není to styl F1, ale bohužel k tomuhle směru se F1 blíží a to rychlostí mnohem větší než si dokážeme připustit.
Situs
22:26 02.06.2021 88.102.38.XXX
Tak to je ale spíše o snění, mě jde o to že tady nějaká pravidla jsou a k tomu to vztahuji. Tady se prostě ignoruje že aktivní aerodynamika je zakázaná a protože se nedá tohle obecně ohlídat skrz naskrz je tam pravidlo o tom že kdykoliv při podezření si můžou pomoci dalšími a dalšími testy. To je prostě skutečný stav a to se teď děje. Nejde o změnu pravidel ale jen o jejich dodržování. Chápu argument že nic není donekonečna tuhé ale tady se začalo dělat že vše je maximálně pružné jen ať to projde. To je při odstavci umožňující další testy nebezpečná mýlka.
Ferda
21:57 02.06.2021 46.47.176.XXX
Je to Tvůj pohled na věc a já ho tak i beru. Ten můj je ale zcela jiný. Obzvláště, když FIA vnutila F1 DRS.
Můj názor je takový, že bych týmům povolil celkovou plochu křídla třeba 1 metr čtvereční a ukaž co umíš. Do plochy by se počítaly i vzpěry deflektorů. Ještě bych omezil šíři křídla, aby se nevrátily zpátky radlice i když dnešní vozy radlice znovu mají.
U zadního křídla bych šel stejnou cestou. Přece není nic špatného na tom, že technici používají vlastní mozek místo příkazů a hromady omezení.
Můj názor je takový, že bych týmům povolil celkovou plochu křídla třeba 1 metr čtvereční a ukaž co umíš. Do plochy by se počítaly i vzpěry deflektorů. Ještě bych omezil šíři křídla, aby se nevrátily zpátky radlice i když dnešní vozy radlice znovu mají.
U zadního křídla bych šel stejnou cestou. Přece není nic špatného na tom, že technici používají vlastní mozek místo příkazů a hromady omezení.
Situs
21:43 02.06.2021 88.102.38.XXX
Nemám problém že vymýšlejí lepší testy aby zachovali dostatečnou tuhost, naplňuje to duch pravidel v zakázané aktivní aerodynamice a neměli by v tomto týmy hledat limity, a pokud hledají měli by počítat s možným okamžitým zpřísněním. Tak mluví pravidla.
Ferda
21:24 02.06.2021 46.47.176.XXX
Jen si vzpomeň na měření předních křídel RB v minulosti. Nejdříve se prohyb měřil podle pravidel určených před sezónou. Pak se šlo s měřením až na vnějších stranách křídel a ještě se přidávalo závaží.
Stále je to stejné jako s tou dvojitou čárou jen s tím rozdílem, že když ji nepřejedeš, tak se smaže a překreslí na místo kde už tě za přejetí pokutovat můžou. A přitom se vyhláška vůbec nezměnila. Pouze čáry se namalovaly jinam.
Stále je to stejné jako s tou dvojitou čárou jen s tím rozdílem, že když ji nepřejedeš, tak se smaže a překreslí na místo kde už tě za přejetí pokutovat můžou. A přitom se vyhláška vůbec nezměnila. Pouze čáry se namalovaly jinam.
Situs
21:14 02.06.2021 88.102.38.XXX
Neví přesně jak ale co chce měřit či hlídat ví, flexibilitu. A pokud se někdo o flexibilitu záměrně nesnaží nemyslím že bude mít problém. Pokud se o záměrnou flexibilitu snaží problém mít může. Já že se po výrazném prohybu křídla jde nemám problém, nebudu ho mít ani když se půjde po předním křídle, vlastně několik roků opožděně.
Ferda
21:02 02.06.2021 46.47.176.XXX
Vždyť o tom píšu. FIA si může dělat co se ji zlíbí a přitom ani neví co chce měřit.
Nezdá se Ti takový systém poněkud divný? To je stejné, jako by policajti rozdávali pokuty za přejetí pomyslné dvojité čáry, která ještě nebyla namalovaná.
Nezdá se Ti takový systém poněkud divný? To je stejné, jako by policajti rozdávali pokuty za přejetí pomyslné dvojité čáry, která ještě nebyla namalovaná.
Situs
20:37 02.06.2021 88.102.38.XXX
Tohle prostě někteří nechtějí ani slyšet v tom je ten problém. Přímo v pravidlech je odstavec že při podezření můžou přijít s jakýmkoliv jiným testem pružnosti, jasně mluví o tom dejte od toho ruce pryč protože flexibilita vám nemá sloužit k aktivní aerodynamice. To se tady zjevně děje a pravidla na to myslí. Naopak je normální že to že FIA koná tak pomalu je v nelibosti u těch týmů kteří se pravidlům neprotivý.
Mike17
17:57 02.06.2021 185.149.130.XXX
Nevím nic o tajné dohodě RB a další stájí, co mají křídla podobné s FIA.
Křídla se hýbou. Všem. Někomu o milimetry, někomu o centimetry. Hranici, kdy je to legální a kdy ne, určují testy. Testy prošly křídla všech týmů. Budou se zpřísňovat a budou muset zase testy projít. Kde vidíš něco nelegálního? Proč by proboha měl někdo odebírat body za změřené parametry, které odpovídají pravidlům? A ještě zpětně?
Protože jde o RB, který nemáš rád?
Křídla se hýbou. Všem. Někomu o milimetry, někomu o centimetry. Hranici, kdy je to legální a kdy ne, určují testy. Testy prošly křídla všech týmů. Budou se zpřísňovat a budou muset zase testy projít. Kde vidíš něco nelegálního? Proč by proboha měl někdo odebírat body za změřené parametry, které odpovídají pravidlům? A ještě zpětně?
Protože jde o RB, který nemáš rád?
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek