DISKUZE K ČLÁNKU Diskriminace? Bottas o Hamiltonově svobodě při výběru strategií
Lewis Hamilton se během závodu v Imole rozhodl pro odlišnou strategií, než měli původně domluvenou. Díky tomu, že nakonec zůstal na dráze déle, tak dokázal Valtteriho Bottase nakonec porazit. Jak svobodu úřadujícího šampiona u Mercedesu vnímá jeho finský týmový kolega?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Diskriminace? Bottas o Hamiltonově svobodě při výběru strategií
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
11:10 04.11.2020 88.103.92.XXXMě jen zaráží že pilot dnes na slovo musí poslouchat co řeknou na pit-line...tím se zas jen ztrácí vliv pilota na výsledek.
Chápu že díky telemetrii a kopě dat mají na pit-line nepochybně mnohem větší přehled a jistě díky tomu můžou najít nejlepší řešení...jenže pak vznikají pochybnosti...když pilot během závodu požádá o změnu strategie a není mu vyhověno...může to být stejně tak jako zajištění nejlepšího řešení prostá týmová režie. Přesná data a co se dělo v pit-line nikdy nezjistíme, takže osobně pak nemůžu věřit v čistotu rozhodnutí.
Už jen z principu (větší zapojení pilota, přenesení větší odpovědnosti na něj a umožnění toho aby se projevily jeho strategické schopnosti - Alain Prost by asi nejlépe mohl vyprávět, nebo Michael) by přece bylo k dobru věci.
Když by strategie nefungovala...vina týmu by to nebyla.
Ale podle mě je to zjevná týmová režie...myslím že hodně z nás si pamatuje jak Kimi dostával u Ferrari pravidelně jinou (a kupodivu horší) strategii než Vettel.
U Mercedesu si nějak nemůžu vzpomenout že by se nějaká strategie týmu nepovedla (vedená z pit-line) v případě Hamiltona...ale u Bottase je těch strategií s otazníkem několik.
Vím že v je to v dnešní době nesmysl, ale já bych posadil pilota do monopostu, natankoval na celej závod (to je dnes splněno), obul jedny gumy a ať jede...výměnu poškozené a nebo ojeté gumy bych nezakazoval, ale omezil při výměně v boxu prostředky tak aby se zajíždění do boxu pro všechny 4 nové gumy prostě časově nevyplatilo (třeba omezením počtu mechaniků na výměnu jen na dva). Podle mě je zbytečný gumy měnit když si stejně nejde dělat volný výběr, ale je nutné použít předepsané směsi a to ještě min. dva druhy. Škoda gum, Pirelli by mohlo vyrábět pořádný gumy s cílem aby co nejdéle vydržely a nabízet třeba jen 3 základní směsi...ostatně to tady již bylo za působení GoodYearu a nikdo si nestěžoval.-
tom11
12:25 04.11.2020 77.48.94.XXXněco obdobného tu píšu při každé obdobné diskusi. podle mě je potřeba vrátit pilotům rozhodovací právo, zrušit desítky lidí sledujících nesmyslný údaje na obrazovkách v boxech i v továrně a nechat pilota ZCELA řídit auto. pokyny mu předávat maximálně cedulemi na boxové zídce a mít jednosměrnou komunikaci pilot - boxy, aby jim mohl sdělit, kdy a pro jaké gumy chce zajet. stejně tak s módy motoru. pokud je to tak složité, že se v tom ani pilot, který to má všechno užívat, nevyzná, je to špatně.
prostě bych vrátil kompletní řízení do rukou pilota a uvidíte, co najdnou bude chybiček ve strategiích, z toho plynoucích nečekaných výsledků, a možná odpadnutí v důsledku přetížení motoru a pod. každopádně by se prohjevilo nejen to, jak kdo umí šlapat na plyn a točit volantem, ale taky jeho myšlení a možná bychom se divili, jak na tom kdo je v tomhle směru.
-
Ferda
08:20 04.11.2020 46.47.176.XXXDíl z Ferrari vjeho voze stejně nedovolil jet Bottasovi rychleji, takže tahle předčasná zastávka v boxech byla správným rozhodnutím.
To Hamík byl ve zcela jiné pozici. Vůz i gumy měl v pořádku, proto by byla hloupost si s tak rychlým vozem nevyjet náskok na pohodlnou zastávku s udržením vedoucí pozice. -
-
Fanda.LH
08:17 04.11.2020 194.228.96.XXXNějak nechápu ty pneumatiky, dostali jsme se přesně tam kde jsme byli s Bridgestone... Místo degradace, je na nich možné jet konstantním tempem 15, ale i 30+ kol... A následná výměna za čerstvé gumy nepředstavuje výraznou výhodu, aby se nevyplatilo podsekávat...
Je to úplně na hlavu...-
badys
09:18 04.11.2020 46.13.68.XXXProtože to tak nefunguje . Vyrobit pneumatiku , která donutí jezdce zajet po cca 15 kolech na výměnu a přitom aby ta guma byla bezpečná ..... to nejde.
Ta guma by se musela po těch x kolech rozpadnout (bouchnout ). To je jediný důvod který by donutil piloty k výměně. V zájmu bezpečnosti to ale nejde. Taky proto je dnes F 1 tak atraktivní tak jak je.-
Fanda.LH
10:55 04.11.2020 194.228.96.XXXTo co říkáš je nesmysl... Tady jde o to, aby ta guma zpomalovala... Ty v podstatě říkáš, že jsou 2 stavy... 100% stav, kdy jsem stejně rychlý v 1. a 30. kole... A druhý stav je pak totální zničení / defekt...
Takhle to ale přeci nikdy nefungovalo... Přirozeně se pneumatiky opotřebovávají a vůz zpomaluje... Pak by měl být bod v rozmezí 3 kol. tzn. prostřední ideál, 1. o kolo dřív, ale dá se... 3. o kolo později, ale taky se dá... Pak by pneumatika neměla explodovat, ale časy by měly jít strměji vzhůru, že se to zkrátka nemůže vyplatit... A ano, taky by mohl přijít defekt, což je zcela přirozená věc, když pneu přetížíš...-
badys
11:59 04.11.2020 46.13.68.XXXKaždá guma degraduje (zpomaluje) to je jasné. Já myslím , že Pirelli dostalo od F1 zadání, aby zatraktivnilo F1 tím , že donutí piloty jezdit během závodu minimálně dvakrát pro výměnu gum, tím že jim gumy nevydrží.
Vysledek , většinou se jede na jednu zastávku. Když ty gumy dříve degradovali ,jako v Silverstone , tak se rozpadali a to se FIA nelíbilo - bezpečnost. Z toho usuzuji , že vyrobou gum s kratkou životnosti musi byt doprovázen i jejich hrozící skutečný rozpad . Nynější degradace gum je taková , že na nich odjede dalších cca 30kol.
A nebo jak píše Ferda ...Pirelli stojí za prd a není schopné gumy s krátkou životností , ale bezpečné vyrobit.
Já si jenom myslím , že bezpečné gumy s tím aby někdo náhodou neměl defekt a přitom měli krátkou použitelnou životnost ...........nejde vyrobit.
-
Dokugan
12:53 04.11.2020 77.236.195.XXXTak takové gumy rozhodně vyrobit lze, kdyby se jen trochu chtělo. Trik je v tom schovat pod vrchní vrstvu gumy, která se přirozeně opotřebovává, a na které se běžně jezdí, tenkou vrstvu extrémně tvrdé směsi, která vydrží několik kol kol, ale bude extrémně pomalá. A tím extrémně pomalá nemyslím těch 0,8-1,5 sekundy, co nám dává Pirelli rozdíl mezi sadami, ale gumu, která bude o 5 sekund na kolo pomalejší. A pod tuto vrstvu teprve dát tzv. plátno, které když se opotřebuje, tak pneumatika bouchne. Jenže do toho se Pirelli evidentně nechce, ať už z finančních důvodů nebo jakýchkoli jiných.
-
-
Duncan66
13:41 04.11.2020 86.49.247.XXXJe to letos hodne o tom, ze Pirelli voli tu nejkonzervativnejsi volbu Pneu, na novych okruzich se boji a i proto vidime takovou bidu, co se strategii tyce. Taky bych uvital navrat doby, kdy byl vetsi pocet zastavek vyhodnejsi a dalo se mnohem vice strategizovat.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek