DISKUZE K ČLÁNKU Diskriminace? Bottas o Hamiltonově svobodě při výběru strategií

Lewis Hamilton se během závodu v Imole rozhodl pro odlišnou strategií, než měli původně domluvenou. Díky tomu, že nakonec zůstal na dráze déle, tak dokázal Valtteriho Bottase nakonec porazit. Jak svobodu úřadujícího šampiona u Mercedesu vnímá jeho finský týmový kolega?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Diskriminace? Bottas o Hamiltonově svobodě při výběru strategií

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 04.11.2020 21:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» juras (Hlasovali 2 lidé) 04.11.2020 11:10
Mě jen zaráží že pilot dnes na slovo musí… »
» Ferda (Hlasoval 1 člověk) 04.11.2020 18:21
Možná Ti alespoň část tohoto přání splní nový… »
» badys (Hlasoval 1 člověk) 04.11.2020 09:18
Protože to tak nefunguje . Vyrobit pneumatiku ,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Radost z čeho. Z nového majitele F1, nebo z možného omezení vlivu na jezdce v závodě?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

185.99.177.XXX
To bych měl docela radost 03. Uvidíme.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Možná Ti alespoň část tohoto přání splní nový majitel F1 až se ji Liberty zbaví.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Výměna gum byla běžná i když když měly týmy absolutní svobodu jak ve výběru gum, tak v počtu jejích výměn.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Poky

Poky

46.254.64.XXX
Nikomu se tam podseknuti nepovedlo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Neurotic

Neurotic

45.159.116.XXX
Jj do boxů už by se nejelo vůbec 11 12

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Pirelli může dělat co chce a stejně to k ničemu kloudnému nepovede. Tím že týmy mají data z většiny tratí v počítači, tak jim Tetris sám navrhne nejlepší strategii a té se budou držet všichni kteří můžou.
Osobně jsem přesvědčený, že nucené pravidlo alespoň jedné zastávky v boxech F1 pouze ubližuje. Kdyby ponechali týmům více volnosti, tak by jsme se dočkali většího počtu různých strategií a F1 by byla pestřejší.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

86.49.247.XXX
Je to letos hodne o tom, ze Pirelli voli tu nejkonzervativnejsi volbu Pneu, na novych okruzich se boji a i proto vidime takovou bidu, co se strategii tyce. Taky bych uvital navrat doby, kdy byl vetsi pocet zastavek vyhodnejsi a dalo se mnohem vice strategizovat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Pirelli tu tvrdou vrstvu pod základní směsi vyřešilo po svém a vůbec to nedopadlo dobře. Jen si vzpomeň jak pod dezén dali plechovou vrstvu která měla celou gumu zpevnit a gumy naopak začaly bez zjevné příčiny praskat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Dokugan

Dokugan

77.236.195.XXX
Tak takové gumy rozhodně vyrobit lze, kdyby se jen trochu chtělo. Trik je v tom schovat pod vrchní vrstvu gumy, která se přirozeně opotřebovává, a na které se běžně jezdí, tenkou vrstvu extrémně tvrdé směsi, která vydrží několik kol kol, ale bude extrémně pomalá. A tím extrémně pomalá nemyslím těch 0,8-1,5 sekundy, co nám dává Pirelli rozdíl mezi sadami, ale gumu, která bude o 5 sekund na kolo pomalejší. A pod tuto vrstvu teprve dát tzv. plátno, které když se opotřebuje, tak pneumatika bouchne. Jenže do toho se Pirelli evidentně nechce, ať už z finančních důvodů nebo jakýchkoli jiných.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.96.XXX
100% to lze a někde to i bezproblémů zafunguje... Viz právě letošní SS 2 víkendy po sobě... 2. víkend s měkčími pneu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
něco obdobného tu píšu při každé obdobné diskusi. podle mě je potřeba vrátit pilotům rozhodovací právo, zrušit desítky lidí sledujících nesmyslný údaje na obrazovkách v boxech i v továrně a nechat pilota ZCELA řídit auto. pokyny mu předávat maximálně cedulemi na boxové zídce a mít jednosměrnou komunikaci pilot - boxy, aby jim mohl sdělit, kdy a pro jaké gumy chce zajet. stejně tak s módy motoru. pokud je to tak složité, že se v tom ani pilot, který to má všechno užívat, nevyzná, je to špatně.
prostě bych vrátil kompletní řízení do rukou pilota a uvidíte, co najdnou bude chybiček ve strategiích, z toho plynoucích nečekaných výsledků, a možná odpadnutí v důsledku přetížení motoru a pod. každopádně by se prohjevilo nejen to, jak kdo umí šlapat na plyn a točit volantem, ale taky jeho myšlení a možná bychom se divili, jak na tom kdo je v tomhle směru.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
badys

badys

46.13.68.XXX
omlouvám se za ty i/y ., přečetl jsem si to po sobě pozdě.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
badys

badys

46.13.68.XXX
Každá guma degraduje (zpomaluje) to je jasné. Já myslím , že Pirelli dostalo od F1 zadání, aby zatraktivnilo F1 tím , že donutí piloty jezdit během závodu minimálně dvakrát pro výměnu gum, tím že jim gumy nevydrží.
Vysledek , většinou se jede na jednu zastávku. Když ty gumy dříve degradovali ,jako v Silverstone , tak se rozpadali a to se FIA nelíbilo - bezpečnost. Z toho usuzuji , že vyrobou gum s kratkou životnosti musi byt doprovázen i jejich hrozící skutečný rozpad . Nynější degradace gum je taková , že na nich odjede dalších cca 30kol.
A nebo jak píše Ferda ...Pirelli stojí za prd a není schopné gumy s krátkou životností , ale bezpečné vyrobit.
Já si jenom myslím , že bezpečné gumy s tím aby někdo náhodou neměl defekt a přitom měli krátkou použitelnou životnost ...........nejde vyrobit.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.96.XXX
To já bych třeba zastávku v boxech zkrátil... Moc se mi líbí, jak je to v Kanadě, kdy je pitline rovná, ale jezdci na trati musí před jejím vjezdem a výjezdem absolvovat šikany / zatáčky... Nepomohlo by to většímu počtu zastávek...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Mě jen zaráží že pilot dnes na slovo musí poslouchat co řeknou na pit-line...tím se zas jen ztrácí vliv pilota na výsledek.
Chápu že díky telemetrii a kopě dat mají na pit-line nepochybně mnohem větší přehled a jistě díky tomu můžou najít nejlepší řešení...jenže pak vznikají pochybnosti...když pilot během závodu požádá o změnu strategie a není mu vyhověno...může to být stejně tak jako zajištění nejlepšího řešení prostá týmová režie. Přesná data a co se dělo v pit-line nikdy nezjistíme, takže osobně pak nemůžu věřit v čistotu rozhodnutí.
Už jen z principu (větší zapojení pilota, přenesení větší odpovědnosti na něj a umožnění toho aby se projevily jeho strategické schopnosti - Alain Prost by asi nejlépe mohl vyprávět, nebo Michael) by přece bylo k dobru věci.
Když by strategie nefungovala...vina týmu by to nebyla.

Ale podle mě je to zjevná týmová režie...myslím že hodně z nás si pamatuje jak Kimi dostával u Ferrari pravidelně jinou (a kupodivu horší) strategii než Vettel.

U Mercedesu si nějak nemůžu vzpomenout že by se nějaká strategie týmu nepovedla (vedená z pit-line) v případě Hamiltona...ale u Bottase je těch strategií s otazníkem několik.

Vím že v je to v dnešní době nesmysl, ale já bych posadil pilota do monopostu, natankoval na celej závod (to je dnes splněno), obul jedny gumy a ať jede...výměnu poškozené a nebo ojeté gumy bych nezakazoval, ale omezil při výměně v boxu prostředky tak aby se zajíždění do boxu pro všechny 4 nové gumy prostě časově nevyplatilo (třeba omezením počtu mechaniků na výměnu jen na dva). Podle mě je zbytečný gumy měnit když si stejně nejde dělat volný výběr, ale je nutné použít předepsané směsi a to ještě min. dva druhy. Škoda gum, Pirelli by mohlo vyrábět pořádný gumy s cílem aby co nejdéle vydržely a nabízet třeba jen 3 základní směsi...ostatně to tady již bylo za působení GoodYearu a nikdo si nestěžoval.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.96.XXX
Bylo to divný... Podseknutí je o 1-2 kolech... O kolik podsekával Max ?? Tj absolutní fraška ty gumy...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.96.XXX
To co říkáš je nesmysl... Tady jde o to, aby ta guma zpomalovala... Ty v podstatě říkáš, že jsou 2 stavy... 100% stav, kdy jsem stejně rychlý v 1. a 30. kole... A druhý stav je pak totální zničení / defekt...

Takhle to ale přeci nikdy nefungovalo... Přirozeně se pneumatiky opotřebovávají a vůz zpomaluje... Pak by měl být bod v rozmezí 3 kol. tzn. prostřední ideál, 1. o kolo dřív, ale dá se... 3. o kolo později, ale taky se dá... Pak by pneumatika neměla explodovat, ale časy by měly jít strměji vzhůru, že se to zkrátka nemůže vyplatit... A ano, taky by mohl přijít defekt, což je zcela přirozená věc, když pneu přetížíš...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Není pravdou. Bridge dělalo téměř stejnou práci jako dnes Pirelli a stejně se na nich dalo jet i po plátně.
A to nemluvím o tom, že Bridge muselo vyrábět gumy s drážkámi, což je evidentně mnohem těžší práce, než vyrobit běžné slicky.

+ 0 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama