DISKUZE K ČLÁNKU Diskriminace? Bottas o Hamiltonově svobodě při výběru strategií

Lewis Hamilton se během závodu v Imole rozhodl pro odlišnou strategií, než měli původně domluvenou. Díky tomu, že nakonec zůstal na dráze déle, tak dokázal Valtteriho Bottase nakonec porazit. Jak svobodu úřadujícího šampiona u Mercedesu vnímá jeho finský týmový kolega?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Diskriminace? Bottas o Hamiltonově svobodě při výběru strategií

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 04.11.2020 21:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» juras (Hlasovali 2 lidé) 04.11.2020 11:10
Mě jen zaráží že pilot dnes na slovo musí… »
» Ferda (Hlasoval 1 člověk) 04.11.2020 18:21
Možná Ti alespoň část tohoto přání splní nový… »
» badys (Hlasoval 1 člověk) 04.11.2020 09:18
Protože to tak nefunguje . Vyrobit pneumatiku ,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Mě jen zaráží že pilot dnes na slovo musí poslouchat co řeknou na pit-line...tím se zas jen ztrácí vliv pilota na výsledek.
    Chápu že díky telemetrii a kopě dat mají na pit-line nepochybně mnohem větší přehled a jistě díky tomu můžou najít nejlepší řešení...jenže pak vznikají pochybnosti...když pilot během závodu požádá o změnu strategie a není mu vyhověno...může to být stejně tak jako zajištění nejlepšího řešení prostá týmová režie. Přesná data a co se dělo v pit-line nikdy nezjistíme, takže osobně pak nemůžu věřit v čistotu rozhodnutí.
    Už jen z principu (větší zapojení pilota, přenesení větší odpovědnosti na něj a umožnění toho aby se projevily jeho strategické schopnosti - Alain Prost by asi nejlépe mohl vyprávět, nebo Michael) by přece bylo k dobru věci.
    Když by strategie nefungovala...vina týmu by to nebyla.

    Ale podle mě je to zjevná týmová režie...myslím že hodně z nás si pamatuje jak Kimi dostával u Ferrari pravidelně jinou (a kupodivu horší) strategii než Vettel.

    U Mercedesu si nějak nemůžu vzpomenout že by se nějaká strategie týmu nepovedla (vedená z pit-line) v případě Hamiltona...ale u Bottase je těch strategií s otazníkem několik.

    Vím že v je to v dnešní době nesmysl, ale já bych posadil pilota do monopostu, natankoval na celej závod (to je dnes splněno), obul jedny gumy a ať jede...výměnu poškozené a nebo ojeté gumy bych nezakazoval, ale omezil při výměně v boxu prostředky tak aby se zajíždění do boxu pro všechny 4 nové gumy prostě časově nevyplatilo (třeba omezením počtu mechaniků na výměnu jen na dva). Podle mě je zbytečný gumy měnit když si stejně nejde dělat volný výběr, ale je nutné použít předepsané směsi a to ještě min. dva druhy. Škoda gum, Pirelli by mohlo vyrábět pořádný gumy s cílem aby co nejdéle vydržely a nabízet třeba jen 3 základní směsi...ostatně to tady již bylo za působení GoodYearu a nikdo si nestěžoval.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      194.228.96.XXX
      To já bych třeba zastávku v boxech zkrátil... Moc se mi líbí, jak je to v Kanadě, kdy je pitline rovná, ale jezdci na trati musí před jejím vjezdem a výjezdem absolvovat šikany / zatáčky... Nepomohlo by to většímu počtu zastávek...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      něco obdobného tu píšu při každé obdobné diskusi. podle mě je potřeba vrátit pilotům rozhodovací právo, zrušit desítky lidí sledujících nesmyslný údaje na obrazovkách v boxech i v továrně a nechat pilota ZCELA řídit auto. pokyny mu předávat maximálně cedulemi na boxové zídce a mít jednosměrnou komunikaci pilot - boxy, aby jim mohl sdělit, kdy a pro jaké gumy chce zajet. stejně tak s módy motoru. pokud je to tak složité, že se v tom ani pilot, který to má všechno užívat, nevyzná, je to špatně.
      prostě bych vrátil kompletní řízení do rukou pilota a uvidíte, co najdnou bude chybiček ve strategiích, z toho plynoucích nečekaných výsledků, a možná odpadnutí v důsledku přetížení motoru a pod. každopádně by se prohjevilo nejen to, jak kdo umí šlapat na plyn a točit volantem, ale taky jeho myšlení a možná bychom se divili, jak na tom kdo je v tomhle směru.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Díl z Ferrari vjeho voze stejně nedovolil jet Bottasovi rychleji, takže tahle předčasná zastávka v boxech byla správným rozhodnutím.
    To Hamík byl ve zcela jiné pozici. Vůz i gumy měl v pořádku, proto by byla hloupost si s tak rychlým vozem nevyjet náskok na pohodlnou zastávku s udržením vedoucí pozice.

    + 0 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    194.228.96.XXX
    Nějak nechápu ty pneumatiky, dostali jsme se přesně tam kde jsme byli s Bridgestone... Místo degradace, je na nich možné jet konstantním tempem 15, ale i 30+ kol... A následná výměna za čerstvé gumy nepředstavuje výraznou výhodu, aby se nevyplatilo podsekávat...

    Je to úplně na hlavu...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • badys

      badys

      46.13.68.XXX
      Protože to tak nefunguje . Vyrobit pneumatiku , která donutí jezdce zajet po cca 15 kolech na výměnu a přitom aby ta guma byla bezpečná ..... to nejde.
      Ta guma by se musela po těch x kolech rozpadnout (bouchnout ). To je jediný důvod který by donutil piloty k výměně. V zájmu bezpečnosti to ale nejde. Taky proto je dnes F 1 tak atraktivní tak jak je.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Není pravdou. Bridge dělalo téměř stejnou práci jako dnes Pirelli a stejně se na nich dalo jet i po plátně.
        A to nemluvím o tom, že Bridge muselo vyrábět gumy s drážkámi, což je evidentně mnohem těžší práce, než vyrobit běžné slicky.

        + 0 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        194.228.96.XXX
        To co říkáš je nesmysl... Tady jde o to, aby ta guma zpomalovala... Ty v podstatě říkáš, že jsou 2 stavy... 100% stav, kdy jsem stejně rychlý v 1. a 30. kole... A druhý stav je pak totální zničení / defekt...

        Takhle to ale přeci nikdy nefungovalo... Přirozeně se pneumatiky opotřebovávají a vůz zpomaluje... Pak by měl být bod v rozmezí 3 kol. tzn. prostřední ideál, 1. o kolo dřív, ale dá se... 3. o kolo později, ale taky se dá... Pak by pneumatika neměla explodovat, ale časy by měly jít strměji vzhůru, že se to zkrátka nemůže vyplatit... A ano, taky by mohl přijít defekt, což je zcela přirozená věc, když pneu přetížíš...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • badys

          badys

          46.13.68.XXX
          Každá guma degraduje (zpomaluje) to je jasné. Já myslím , že Pirelli dostalo od F1 zadání, aby zatraktivnilo F1 tím , že donutí piloty jezdit během závodu minimálně dvakrát pro výměnu gum, tím že jim gumy nevydrží.
          Vysledek , většinou se jede na jednu zastávku. Když ty gumy dříve degradovali ,jako v Silverstone , tak se rozpadali a to se FIA nelíbilo - bezpečnost. Z toho usuzuji , že vyrobou gum s kratkou životnosti musi byt doprovázen i jejich hrozící skutečný rozpad . Nynější degradace gum je taková , že na nich odjede dalších cca 30kol.
          A nebo jak píše Ferda ...Pirelli stojí za prd a není schopné gumy s krátkou životností , ale bezpečné vyrobit.
          Já si jenom myslím , že bezpečné gumy s tím aby někdo náhodou neměl defekt a přitom měli krátkou použitelnou životnost ...........nejde vyrobit.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • badys

            badys

            46.13.68.XXX
            omlouvám se za ty i/y ., přečetl jsem si to po sobě pozdě.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            194.228.96.XXX
            100% to lze a někde to i bezproblémů zafunguje... Viz právě letošní SS 2 víkendy po sobě... 2. víkend s měkčími pneu...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Dokugan

            Dokugan

            77.236.195.XXX
            Tak takové gumy rozhodně vyrobit lze, kdyby se jen trochu chtělo. Trik je v tom schovat pod vrchní vrstvu gumy, která se přirozeně opotřebovává, a na které se běžně jezdí, tenkou vrstvu extrémně tvrdé směsi, která vydrží několik kol kol, ale bude extrémně pomalá. A tím extrémně pomalá nemyslím těch 0,8-1,5 sekundy, co nám dává Pirelli rozdíl mezi sadami, ale gumu, která bude o 5 sekund na kolo pomalejší. A pod tuto vrstvu teprve dát tzv. plátno, které když se opotřebuje, tak pneumatika bouchne. Jenže do toho se Pirelli evidentně nechce, ať už z finančních důvodů nebo jakýchkoli jiných.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Pirelli tu tvrdou vrstvu pod základní směsi vyřešilo po svém a vůbec to nedopadlo dobře. Jen si vzpomeň jak pod dezén dali plechovou vrstvu která měla celou gumu zpevnit a gumy naopak začaly bez zjevné příčiny praskat.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      86.49.247.XXX
      Je to letos hodne o tom, ze Pirelli voli tu nejkonzervativnejsi volbu Pneu, na novych okruzich se boji a i proto vidime takovou bidu, co se strategii tyce. Taky bych uvital navrat doby, kdy byl vetsi pocet zastavek vyhodnejsi a dalo se mnohem vice strategizovat.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama