odin
08:34 06.08.2016 77.240.103.XXXRocku, asi jsi mne úplně nepochopil, co jsem chtěl říci. Posuzoval jsem dění na trati, nikoliv stav po diskvalifikacích. Trochu mi připadá, že svůj názor formuješ podle pohledu do statistik a nikoliv ze vzpomínek. (I když uznávám, že i vzpomínky mohou být trochu "vytvarované uplynulým časem"). Ale i tak. Podívej se do statistik na výsledky druhé poloviny roku 1976, dosaď si k Huntovi v Anglii body za vítězství a pochopíš, co jsem měl na mysli. Je fakt, že tato statistika je ovlivněna Laudovou absencí.
A tady připomenu svůj druhý argument. Ani v případě, kdyby Lauda z nehody vyvázl nezraněn, není nikde psáno, že by získal více bodů. Pohybujeme se v teoriích a spekulacích. To si asi všichni dobře uvědomujeme. Nicméně do té doby se lepila smůla na paty Huntovi a proto byl bodový rozdíl tak propastný. Po polovině sezóny se karta obrátila a svůj příděl smůly si vybral také Lauda. Chtěl jsem jenom naznačit, že nemusel brát žádné body jak v Rakousku, tak v Holandsku. Dost odvážná spekulace, ale jak podotkl RoBertino, Francie byla čára přes rozpočet. Proč by nemohla být podobná čára i v Rakousku, či v Holandsku?
RoBertino, já vím, že Lauda měl vše pečlivě propočítané a věděl, kolik bodů potřebuje získat. V následující sezóně vlastně z toho těžil a do jisté míry se stal mistrem světa díky spolehlivosti jeho auta. Pamatuji si, že mu párkrát doslova spadlo vítězství (nebo body) do klína díky odstoupení soupeřů z pozic před ním.
Asi by si ten titul pohlídal i v sedmdesátém šestém. Ale nedostal k tomu příležitost. A tak sice prohrál boj o titul, ale zvítězil v důležitějším boji o život. A to je dobře.
Ještě jeden postřeh. Jak Lauda, tak Senna měli své vážné nehody první den v měsíci. Když už se dělají pro bezpečnost pilotů různé "kraviny" navrhuji, aby se prvního v každém měsíci nezávodilo.