DISKUZE K ČLÁNKU FOTO: Počátky stáje Williams ve Formuli 1
V dnešní fotogalerii můžete nahlédnout do krásného období F1 - konce 70. let, kdy se do soutěžení zapojila stáj Franka Williamse a inženýra Patricka Heada.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FOTO: Počátky stáje Williams ve Formuli 1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
RoBertino
11:41 20.01.2014 83.208.82.XXXJak to bylo s Williamsem? U tohoto týmu jsou začátky, nebo vlastně téměř celá první desetiletka velice komplikované. Když se podíváte na zašlé startovní listiny, tak většina soukromníků, kteří si koupili nějaký ten starší monopost F1 a vymetali s ním kdejaký závod, byla pod hlavičkou nějakého týmu (někdy kvůli sponzorům, jindy kvůli dobrému pocitu). Frank na tom byl vždycky bídně s financemi, takže občas volil tehdy obvyklou cestu - koupil auto nebo někoho přemluvil, aby mu ho postavil, a velkoryse mu nechal jméno jeho tvůrce - případně sponzora. To byl případ Gianpaola Dallary, který pro něj v roce 1970 postavil de Tomaso. Pak si koupil March, do toho přišla kratičká epizoda s vozem Politoys (opět sponzor a jediný start v GP Anglie 1972), následoval pokus o spojení s italskou značkou ISO-Rivolta, která se také položila. V roce 1975 měl tak Williams poprvé svůj vůz, o který se nemusel s nikým dělit - a pro změnu téměř zkrachoval on. Zachránil ho Walter Wolf, který mu poskytl velice slušnou sumu na reorganizaci týmu, takže Williams mohl koupit podstatnou část Heskethovy stáje a zbytky zaniklého Hillova týmu. Jenže spojení Wolf-Williams nedělalo dobrotu, především zklamal Ickx, takže už po půl roce Wolf založil vlastní tým a Williams mu na konci roku odprodal podíl ze společného působení. Za to koupil onen starší March, angažoval Neveho a vydal se pro peníze k Arabům.
Je to hodně zestručněné, každá ta eskapáda by znamenala téměř samostatný článek. Je celkem pochopitelné, že k něčemu se Williams třeba hlásit nechce (to je věc názoru), ale zůstává důležitý fakt, že například v oficiálních pramenech sezóny 1969 je jasně uvedeno, že Courage startoval na voze Brabham stáje Frank Williams Racing Cars, stejné jméno používal až do roku 1971, poté to byl Team Williams Motul, v éře ISO opět fungoval Frank Williams Racing Cars. Takže je nutné dělat zásadní rozdíl mezi existencí stáje Williams a stáje Williams s vlastním vozem. -
tom11
19:39 19.01.2014 193.86.205.XXXparáda tyhle články si vždycky hrozně rád přečtu. zavzpomínám na časy, když jsme s tátou seděli před obrazovkou mlhavé černobílé telky a hltali každé slovo skvělého páně Pecháčkova komentáře. To v tom případě, že to běželo na ČT, jinak ARD, ZDF, BR.............. A mamka se ségrou se v tom čase chovali zcela neslyšně, aby nám nic z té vzácné chvilky neuniklo.
opravdu díky moc -
-
-
-
-
-
Pepan
21:23 17.01.2014 89.24.157.XXXJá se nechci hádat, ale tady je video z té nehody. Peterson a Andretti měli identické vozy a vypadají kapánek jinak než ten vůz na fotce.
[odkaz na stránku]-
Petr
21:43 17.01.2014 78.157.160.XXXPeterson měl č. 6, Andretti č. 5 - čísla jsou vidět na nose. O rok dříve to být nemohlo (to jezdil za Tyrell s trojkou), o rok později pochopitelně také ne.
Auta ti nesedí nejspíše proto, že Peterson v tréninku svůj Lotus 79 rozbil a nedal se opravit. Lotus sice s sebou měl náhradní šasi 79, ale to bylo postaveno pro Andrettiho a vysoký Peterson se do něj nevešel, proto šel do závodu se starší 78.-
Ligier
23:30 17.01.2014 109.80.112.XXXJj moc se to neuvadi, ze se zabil na typu 78. I kdyz vetsinu roku jezdili s 79. Tu fotku ze zavadeciho kola vidim poprve. Tehdy bylo bezne se par prvnich zavodu jely tymy s rok starym autem nebo ze behem roku nasadily i lonsly model, klasicky Mc Laren M23 a 26 r. 1977 nebo tady Lotus ci o rok pozdeji prave Williams - zacinal s FW06
-
-
-
-
Ligier
16:47 17.01.2014 109.80.112.XXXJe to zvláštní, že Williams se odvolává na historii až od roku 1977, když i číslování aut odkazuje na delší historii - FW 04 jezdil např. v roce 1975 Jacques Laffite [odkaz na stránku] ... Pravda pak se spojil Frank s Wolfem ( [odkaz na stránku] ) a fakticky svoji stáj zrušil, aby se po rozchodu začala psát nová zlatá éra téhle stáje, kdo by roce 1979 tušil, že bude jednou ne klasických stájí, když tehdy v poli byly jiné legendy (Lotus, Brabham, Tyrrell) a řada stájí s o pár let delší či obdobnou tradicí (Ensign, Shadow, Ligier a další). Když Laffite roku 1983 přestoupil do Williamsu, automaticky se říkalo, že za tuto stíj jezdil...-
anonym
22:15 17.01.2014 46.254.70.XXXWilliams je v F1 od roku 1969,kdy nasazoval Brabham s pilotem -jeho velkým přítelem -Piercem Couragem,pak v 70 roce Dallaru na kterém se v Zaandwoothu Courage zabil...potom měl vozy Politoys a v 73 roce ISO Marlboro ....si dělá autor srandu,když začne 77 rokem...-
Ligier
23:25 17.01.2014 109.80.112.XXXNedela si ji autor, tym to tak uvadi. Jinak mas samozrejme pravdu. Ja poukazoval na to, ze i cislovani modelu aut melo navaznost na Williams jezdici v roce 75, 74 a driv. I kdyz myyslim, ze Williams byl v nazvu poprve r. 1975 max o rok driv...
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek