DISKUZE K ČLÁNKU FOTO: Počátky stáje Williams ve Formuli 1

V dnešní fotogalerii můžete nahlédnout do krásného období F1 - konce 70. let, kdy se do soutěžení zapojila stáj Franka Williamse a inženýra Patricka Heada.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FOTO: Počátky stáje Williams ve Formuli 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 25.01.2015 20:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 18 lidí) 17.01.2014 21:43
Peterson měl č. 6, Andretti č. 5 - čísla jsou… »
» Petr (Hlasovalo 16 lidí) 17.01.2014 22:36
Fotka č. 10 Ještě připomenu, žena fotce č. 10 se… »
» Petr (Hlasovalo 16 lidí) 18.01.2014 13:19
Ano, ten shýbající se kudrnáč s tmavými brýlemi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

anonym

78.45.249.XXX
Ano, máš pravdu, je to Mario Andretti v Lotusu 79

+ 9 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

RoBertino

83.208.82.XXX
Jak to bylo s Williamsem? U tohoto týmu jsou začátky, nebo vlastně téměř celá první desetiletka velice komplikované. Když se podíváte na zašlé startovní listiny, tak většina soukromníků, kteří si koupili nějaký ten starší monopost F1 a vymetali s ním kdejaký závod, byla pod hlavičkou nějakého týmu (někdy kvůli sponzorům, jindy kvůli dobrému pocitu). Frank na tom byl vždycky bídně s financemi, takže občas volil tehdy obvyklou cestu - koupil auto nebo někoho přemluvil, aby mu ho postavil, a velkoryse mu nechal jméno jeho tvůrce - případně sponzora. To byl případ Gianpaola Dallary, který pro něj v roce 1970 postavil de Tomaso. Pak si koupil March, do toho přišla kratičká epizoda s vozem Politoys (opět sponzor a jediný start v GP Anglie 1972), následoval pokus o spojení s italskou značkou ISO-Rivolta, která se také položila. V roce 1975 měl tak Williams poprvé svůj vůz, o který se nemusel s nikým dělit - a pro změnu téměř zkrachoval on. Zachránil ho Walter Wolf, který mu poskytl velice slušnou sumu na reorganizaci týmu, takže Williams mohl koupit podstatnou část Heskethovy stáje a zbytky zaniklého Hillova týmu. Jenže spojení Wolf-Williams nedělalo dobrotu, především zklamal Ickx, takže už po půl roce Wolf založil vlastní tým a Williams mu na konci roku odprodal podíl ze společného působení. Za to koupil onen starší March, angažoval Neveho a vydal se pro peníze k Arabům.
Je to hodně zestručněné, každá ta eskapáda by znamenala téměř samostatný článek. Je celkem pochopitelné, že k něčemu se Williams třeba hlásit nechce (to je věc názoru), ale zůstává důležitý fakt, že například v oficiálních pramenech sezóny 1969 je jasně uvedeno, že Courage startoval na voze Brabham stáje Frank Williams Racing Cars, stejné jméno používal až do roku 1971, poté to byl Team Williams Motul, v éře ISO opět fungoval Frank Williams Racing Cars. Takže je nutné dělat zásadní rozdíl mezi existencí stáje Williams a stáje Williams s vlastním vozem.

+ 9 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ligier

Ligier

109.80.112.XXX
Ach jo lepsi hazet hrach na zed. Mas pocit, ze tym Tyrrell existoval od roku 1971 nebo 1968? Jestli stavel nebo nestavel auta, kupoval, prevzal ci upravil monoposty s tim nema vubec nic spolecneho. Prvni Wolf byl Hesketh a jeste s oznacenim FW, prvni Hesketh byl March atd. ...

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel

109.81.245.XXX
Zaprvé, nápodobně. Prostuduj si výše napsané, a pokud možno pomaleji. 02
Iso Rivolta byl italský výrobce sportovních vozů, Marlboro výrobce cigaret. Oba přemluvil pro sezónu 1073 ke sponzoringu, oba v roce 1974 odešli. A auta si tehdy Frank Williams (natož tehdy ještě neexistující stáj Williams) nestavěl - FX3 přeznačené na FW01 dělal Len Bailey.

+ 10 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ligier

Ligier

109.80.112.XXX
Krom toho treba v roce 75 jela staj s nazvem Williams s jezdcem Laffitem, rok nato ji ale fakticky pohltil Wolf a Frank se odstepil...

+ 6 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ligier

Ligier

109.80.112.XXX
Za prve si nejdriv precti celou diskuzi. Za druhe Frank neprevzal auto od ISO Marlboro, to byl jeho tym. Driv bezne v oficialnim nazvu tymu nebyl zazity nazev ale jen sponzor takze treba to nebyl lotus ale JPS, ci Tag Saudia nebo Marlboro (parafrazuji presne nazvy si nepamatuji)

+ 9 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel

78.157.160.XXX
Třeba proto, že stáj Williams byla založena v roce 1977?
Frank Williams se ale v závodění angažoval ještě před založením této stáje, v roce 1974 převzal auto od Iso-Marlboro a přejmenoval ho na FW01.

+ 10 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ligier

Ligier

109.80.112.XXX
No hlavne mi jde o to, proc Williams az dodatecne zacal datovat vse rokem 77, i kdyz logiku to ma, ale pritom vozy cisluje uz od roku cca 74?

+ 6 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Děkujeme. Třeba budeme pokračovat dalšími ročníky. 03

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

193.86.205.XXX
paráda tyhle články si vždycky hrozně rád přečtu. zavzpomínám na časy, když jsme s tátou seděli před obrazovkou mlhavé černobílé telky a hltali každé slovo skvělého páně Pecháčkova komentáře01. To v tom případě, že to běželo na ČT, jinak ARD, ZDF, BR.............11. A mamka se ségrou se v tom čase chovali zcela neslyšně, aby nám nic z té vzácné chvilky neuniklo03.
opravdu díky moc

+ 12 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
cheytac

cheytac

85.119.90.XXX
Williams v roce 1970 Dallaru nepoužíval. Bylo to De Tomaso [odkaz na stránku]

+ 8 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
Pro chytráky, kteří se neumějí ani podepsat:
[odkaz na stránku]

+ 10 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel

78.157.160.XXX
Anonym psal: "Williams je v F1 od roku 1969." Což je hloupost, tak maximálně Frank Williams. A ty správně píšeš, že Williams (jako tým) svou historii v F1 propaguje od roku 1977. Takže jste možná rozváděli jedno téma, ale s opačnými závěry.

+ 11 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ligier

Ligier

109.80.112.XXX
Anonym reagoval na mne rozvadeli jsme jedno tema...na to jsi nic nerekl takzeto tak zlratkou o logice

+ 6 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Ano, ten shýbající se kudrnáč s tmavými brýlemi vpravo v bílém triku.

+ 16 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel

78.157.160.XXX
Tak jestli sis nevšiml, tak jsem reagoval na anonyma, ne na tebe. Nedivím se, že tady pak tak vyšiluješ, když máš problémy se základy logiky. Pak kdo má v tom hokej, viď? 03

+ 9 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Chasnik

217.117.213.XXX
Petře,to myslíš toho kudrnáče? Tak v něm bych R.B. fakt nehledal :) Jinak pěkný exkurz do historie slavné značky 01 Ten Jones byl fakt kus chlapa, dneska by v F1 kvůli váze neměl šanci...

+ 14 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ligier

Ligier

109.80.112.XXX
No... Na dnešní dobu nebyl, pár kil nadváha, salámista, ale to se tehdy bralo jinak, když pominu vyjímky jako byl Lauda. A po zisku titulu to s ním šlo z kopce, v tom mi připomíná Huntandy jel jediný závod (ale byl třetí což je úspěch).

+ 7 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ligier

Ligier

109.80.112.XXX
Hokej v tom děláš Ty, pokud by sis přečetl co tady píšu, tak pochopíš o čem je řeč, tedy proč Williams propaguje svoji historii od roku 1977, ano vím, že název týmu je až od roku 77, ale fakticky značení aut navazuje na předchozí roky a třeba v roce 1983, jak píšu výše, se automaticky bralo za to, žže tým Williams začínal roku 75 nebop 74 to už si přesně nepamatuji. Bohužel Ty akorát papoškuješ co si kde přečteš a máš dojem, že všemu rozumíš...

+ 9 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel

78.157.160.XXX
Tak anonymové ví vždy všechno nejlépe. Máš v tom trochu hokej - pleteš si začátky Franka Williamse a stáje Williams v F1. 02

+ 15 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama