DISKUZE K ČLÁNKU FOTO: Počátky stáje Williams ve Formuli 1
V dnešní fotogalerii můžete nahlédnout do krásného období F1 - konce 70. let, kdy se do soutěžení zapojila stáj Franka Williamse a inženýra Patricka Heada.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FOTO: Počátky stáje Williams ve Formuli 1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
RoBertino
11:41 20.01.2014 83.208.82.XXX
Jak to bylo s Williamsem? U tohoto týmu jsou začátky, nebo vlastně téměř celá první desetiletka velice komplikované. Když se podíváte na zašlé startovní listiny, tak většina soukromníků, kteří si koupili nějaký ten starší monopost F1 a vymetali s ním kdejaký závod, byla pod hlavičkou nějakého týmu (někdy kvůli sponzorům, jindy kvůli dobrému pocitu). Frank na tom byl vždycky bídně s financemi, takže občas volil tehdy obvyklou cestu - koupil auto nebo někoho přemluvil, aby mu ho postavil, a velkoryse mu nechal jméno jeho tvůrce - případně sponzora. To byl případ Gianpaola Dallary, který pro něj v roce 1970 postavil de Tomaso. Pak si koupil March, do toho přišla kratičká epizoda s vozem Politoys (opět sponzor a jediný start v GP Anglie 1972), následoval pokus o spojení s italskou značkou ISO-Rivolta, která se také položila. V roce 1975 měl tak Williams poprvé svůj vůz, o který se nemusel s nikým dělit - a pro změnu téměř zkrachoval on. Zachránil ho Walter Wolf, který mu poskytl velice slušnou sumu na reorganizaci týmu, takže Williams mohl koupit podstatnou část Heskethovy stáje a zbytky zaniklého Hillova týmu. Jenže spojení Wolf-Williams nedělalo dobrotu, především zklamal Ickx, takže už po půl roce Wolf založil vlastní tým a Williams mu na konci roku odprodal podíl ze společného působení. Za to koupil onen starší March, angažoval Neveho a vydal se pro peníze k Arabům.
Je to hodně zestručněné, každá ta eskapáda by znamenala téměř samostatný článek. Je celkem pochopitelné, že k něčemu se Williams třeba hlásit nechce (to je věc názoru), ale zůstává důležitý fakt, že například v oficiálních pramenech sezóny 1969 je jasně uvedeno, že Courage startoval na voze Brabham stáje Frank Williams Racing Cars, stejné jméno používal až do roku 1971, poté to byl Team Williams Motul, v éře ISO opět fungoval Frank Williams Racing Cars. Takže je nutné dělat zásadní rozdíl mezi existencí stáje Williams a stáje Williams s vlastním vozem.
Je to hodně zestručněné, každá ta eskapáda by znamenala téměř samostatný článek. Je celkem pochopitelné, že k něčemu se Williams třeba hlásit nechce (to je věc názoru), ale zůstává důležitý fakt, že například v oficiálních pramenech sezóny 1969 je jasně uvedeno, že Courage startoval na voze Brabham stáje Frank Williams Racing Cars, stejné jméno používal až do roku 1971, poté to byl Team Williams Motul, v éře ISO opět fungoval Frank Williams Racing Cars. Takže je nutné dělat zásadní rozdíl mezi existencí stáje Williams a stáje Williams s vlastním vozem.
Ligier
08:14 20.01.2014 109.80.112.XXX
Ach jo lepsi hazet hrach na zed. Mas pocit, ze tym Tyrrell existoval od roku 1971 nebo 1968? Jestli stavel nebo nestavel auta, kupoval, prevzal ci upravil monoposty s tim nema vubec nic spolecneho. Prvni Wolf byl Hesketh a jeste s oznacenim FW, prvni Hesketh byl March atd. ...
Karel
07:57 20.01.2014 109.81.245.XXX
Zaprvé, nápodobně. Prostuduj si výše napsané, a pokud možno pomaleji.
Iso Rivolta byl italský výrobce sportovních vozů, Marlboro výrobce cigaret. Oba přemluvil pro sezónu 1073 ke sponzoringu, oba v roce 1974 odešli. A auta si tehdy Frank Williams (natož tehdy ještě neexistující stáj Williams) nestavěl - FX3 přeznačené na FW01 dělal Len Bailey.
Iso Rivolta byl italský výrobce sportovních vozů, Marlboro výrobce cigaret. Oba přemluvil pro sezónu 1073 ke sponzoringu, oba v roce 1974 odešli. A auta si tehdy Frank Williams (natož tehdy ještě neexistující stáj Williams) nestavěl - FX3 přeznačené na FW01 dělal Len Bailey.
Ligier
07:31 20.01.2014 109.80.112.XXX
Za prve si nejdriv precti celou diskuzi. Za druhe Frank neprevzal auto od ISO Marlboro, to byl jeho tym. Driv bezne v oficialnim nazvu tymu nebyl zazity nazev ale jen sponzor takze treba to nebyl lotus ale JPS, ci Tag Saudia nebo Marlboro (parafrazuji presne nazvy si nepamatuji)
tom11
19:39 19.01.2014 193.86.205.XXX
paráda tyhle články si vždycky hrozně rád přečtu. zavzpomínám na časy, když jsme s tátou seděli před obrazovkou mlhavé černobílé telky a hltali každé slovo skvělého páně Pecháčkova komentáře. To v tom případě, že to běželo na ČT, jinak ARD, ZDF, BR.............. A mamka se ségrou se v tom čase chovali zcela neslyšně, aby nám nic z té vzácné chvilky neuniklo.
opravdu díky moc
opravdu díky moc
cheytac
11:19 19.01.2014 85.119.90.XXX
Williams v roce 1970 Dallaru nepoužíval. Bylo to De Tomaso [odkaz na stránku]
Jens
14:50 18.01.2014 78.157.160.XXX
Pro chytráky, kteří se neumějí ani podepsat:
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
Karel
14:22 18.01.2014 78.157.160.XXX
Anonym psal: "Williams je v F1 od roku 1969." Což je hloupost, tak maximálně Frank Williams. A ty správně píšeš, že Williams (jako tým) svou historii v F1 propaguje od roku 1977. Takže jste možná rozváděli jedno téma, ale s opačnými závěry.
Ligier
10:23 18.01.2014 109.80.112.XXX
No... Na dnešní dobu nebyl, pár kil nadváha, salámista, ale to se tehdy bralo jinak, když pominu vyjímky jako byl Lauda. A po zisku titulu to s ním šlo z kopce, v tom mi připomíná Huntandy jel jediný závod (ale byl třetí což je úspěch).
Ligier
10:14 18.01.2014 109.80.112.XXX
Hokej v tom děláš Ty, pokud by sis přečetl co tady píšu, tak pochopíš o čem je řeč, tedy proč Williams propaguje svoji historii od roku 1977, ano vím, že název týmu je až od roku 77, ale fakticky značení aut navazuje na předchozí roky a třeba v roce 1983, jak píšu výše, se automaticky bralo za to, žže tým Williams začínal roku 75 nebop 74 to už si přesně nepamatuji. Bohužel Ty akorát papoškuješ co si kde přečteš a máš dojem, že všemu rozumíš...
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek