DISKUZE K ČLÁNKU Head o počátcích poloautomatických převodovek v F1
Williams F1 zahájil práce na své poloautomatické převodovce několik let před tím, než ji nasadil v roce 1991 poprvé do závodů. Patrick Head hovoří o počátečním vývoji této dnes zcela běžné technologie.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Head o počátcích poloautomatických převodovek v F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000363
(Hlasovalo 10 lidí)
23.08.2011 14:36
Taky si myslím, že umění s manuálním řazením… »
» uzivatel000363
(Hlasovalo 9 lidí)
24.08.2011 10:25
Ještě jedno video rozdělené na tři části, je tu… »
» uzivatel000363
(Hlasovalo 7 lidí)
24.08.2011 10:05
Tak samozřejmě v tom posledním odstavci byla… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000363
10:25 24.08.2011 XXXJeště jedno video rozdělené na tři části, je tu dobře vidět co všechno musí člověk udělat a čeho být schopný, aby to dotáhnul do F1
[odkaz na stránku]
anglické titulky, doporučuju omrknout -
Petřík
01:48 24.08.2011 XXXJako na jednu stranu souhlasím, ale ten závěr co jsi napsal...nemyslíš vážně že ne? I nadprůměrně chytrá opice sice dokáže hrát fotbal, ale nemůže hrát Premier ligue. I nadprůměrně velká opice dokáže chodit po mole, ale být z něj modelka asi ne... Tak je to s F1, každý má řidičák ale zvyknout si na Géčka, rychlost, brzdy... Viděl si Top Gear, kdy Hammond nasedl do F1 Renaultu? Jak dlouho mu trvalo, než se dokázal alespoň rozjet bez vypnutí motoru.
Asi konec mého dialogu :)-
uzivatel000363
10:05 24.08.2011 XXXTak samozřejmě v tom posledním odstavci byla velká dávka ironie, to snad každý pochopil, alespoň jsem v to teda doufal. Musiš uznat, že s kontrolou trakce se pohled na jízdu rapidně změnil, žádné jízdy bokem, protáčení kol, prostě nic co k motorsportu patří.
Hammonda jsem viděl, nepovažuju ho za žádného dobrého pilota, ale jako exkurze to posloužilo dobře. Stejně jako v poslední serii Clarkson testoval formuli od Lotusu ze zákaznického programu, kde zmiňoval, že se člověk musí odprostit od obyčejného vnímání reality, aby mohl využít naplno přítlak co formule generuje. Čím rychleji se jede, tím roste i přítlak a takhle rychlá jízda je pro obyčejné smrtelníky dost proti logice.
K tomu rozjezdu ještě ... rozjezd se závodní spojkou je masakr, ale zvyknout se na to dá, když člověk pochopí, jak velké je "okénko" záběru. U F1 to "okénko" snad ani neexistuje a navíc je velký nezvyk ovládat spojku prstama pod volantem místo nohou. V tomhle vždycky obdivuju piloty při výjezdech z pitů, jak se dokáží s citem rozjet. Trochu mi to přípomíná brždění levou nohou, kde je levačka zvyklá na tuhý pedál spojky a přeposilovaná brzda vyžaduje daleko větší porci citu. Ruce žádnou podobnou úlohu na volantu nemají.....dalo by se o tom psát dál a víc, ale připadá mi to zbytečný, někde jinde, kde k tomu bude odpovídající diskuze třeba ;)
-
-
uzivatel000363
14:36 23.08.2011 XXXTaky si myslím, že umění s manuálním řazením patří k základním dovednostem pilota, tři pedály, Hčko (anebo sekvence), meziplyny ... tady se oddělí špička od průměru. Je jasné, že v takových rychlostech je problém dávat pozor na přesné otáčky při podřazování, ale alespoň byl u obrazovky člověk netrpělivej, co se všechno může stát ... teď když je někdo v čele s větším náskokem, tak šance, že se něco stane je strašně mizivá. Jedno špatné podřazení s manuálem a hned se blokl zadek, smyk, ztráta času, případně kolize ...
Statistika počítá počet pilotových přeřazení v převodovce během závodu/kola, jenže už to není statistika s velkou vypovídající hodnotou. Pilot prostě jen mačká čudlíky a na Nově se z toho můžou pos*at, jak je to náročné. Technika si sice zaslouží obdiv, ale je to na úkor pilotů a jejich umění. Starší piloti zažili klasiku, současná omladina už nemůže mít tušení, jak náročné to tehdy bylo.
Ono stačí jezdit po okruhu hodinu v kuse s "normálním" autem (sportovní stroj typu M3 apod) a člověk má na konci z řazení pěkně zamotanou hlavu, sice to už zařizuje instinkt, ale i tak je to vše o koordinaci, která vyčerpává.
Aspoň, že zrušili kontrolu trakce, to už ti piloti nemuseli umět zhola nic, stačilo mít cit v rukách a být aspoň nadprůměrně schopná opice. Ta se taky dokáže naučit dupat na pedály :) -
uzivatel000756
18:21 22.08.2011 XXXJo jo,když jim ten krám v jednadevadesátém konečně začal fungovat, tak už měl Ayrton Senna vyhrané čtyři závody.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek