DISKUZE K ČLÁNKU Head o počátcích poloautomatických převodovek v F1

Williams F1 zahájil práce na své poloautomatické převodovce několik let před tím, než ji nasadil v roce 1991 poprvé do závodů. Patrick Head hovoří o počátečním vývoji této dnes zcela běžné technologie.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Head o počátcích poloautomatických převodovek v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 24.08.2011 10:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000363 (Hlasovalo 10 lidí) 23.08.2011 14:36
Taky si myslím, že umění s manuálním řazením… »
» uzivatel000363 (Hlasovalo 9 lidí) 24.08.2011 10:25
Ještě jedno video rozdělené na tři části, je tu… »
» uzivatel000363 (Hlasovalo 7 lidí) 24.08.2011 10:05
Tak samozřejmě v tom posledním odstavci byla… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000363

    uzivatel000363

    XXX
    Ještě jedno video rozdělené na tři části, je tu dobře vidět co všechno musí člověk udělat a čeho být schopný, aby to dotáhnul do F1
    [odkaz na stránku]
    anglické titulky, doporučuju omrknout

    + 9 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petřík

    XXX
    Jako na jednu stranu souhlasím, ale ten závěr co jsi napsal...nemyslíš vážně že ne? I nadprůměrně chytrá opice sice dokáže hrát fotbal, ale nemůže hrát Premier ligue. I nadprůměrně velká opice dokáže chodit po mole, ale být z něj modelka asi ne... Tak je to s F1, každý má řidičák ale zvyknout si na Géčka, rychlost, brzdy... Viděl si Top Gear, kdy Hammond nasedl do F1 Renaultu? Jak dlouho mu trvalo, než se dokázal alespoň rozjet bez vypnutí motoru.

    Asi konec mého dialogu :)

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000363

      uzivatel000363

      XXX
      Tak samozřejmě v tom posledním odstavci byla velká dávka ironie, to snad každý pochopil, alespoň jsem v to teda doufal. Musiš uznat, že s kontrolou trakce se pohled na jízdu rapidně změnil, žádné jízdy bokem, protáčení kol, prostě nic co k motorsportu patří.

      Hammonda jsem viděl, nepovažuju ho za žádného dobrého pilota, ale jako exkurze to posloužilo dobře. Stejně jako v poslední serii Clarkson testoval formuli od Lotusu ze zákaznického programu, kde zmiňoval, že se člověk musí odprostit od obyčejného vnímání reality, aby mohl využít naplno přítlak co formule generuje. Čím rychleji se jede, tím roste i přítlak a takhle rychlá jízda je pro obyčejné smrtelníky dost proti logice.
      K tomu rozjezdu ještě ... rozjezd se závodní spojkou je masakr, ale zvyknout se na to dá, když člověk pochopí, jak velké je "okénko" záběru. U F1 to "okénko" snad ani neexistuje a navíc je velký nezvyk ovládat spojku prstama pod volantem místo nohou. V tomhle vždycky obdivuju piloty při výjezdech z pitů, jak se dokáží s citem rozjet. Trochu mi to přípomíná brždění levou nohou, kde je levačka zvyklá na tuhý pedál spojky a přeposilovaná brzda vyžaduje daleko větší porci citu. Ruce žádnou podobnou úlohu na volantu nemají.....dalo by se o tom psát dál a víc, ale připadá mi to zbytečný, někde jinde, kde k tomu bude odpovídající diskuze třeba ;)

      + 7 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000363

    uzivatel000363

    XXX
    Taky si myslím, že umění s manuálním řazením patří k základním dovednostem pilota, tři pedály, Hčko (anebo sekvence), meziplyny ... tady se oddělí špička od průměru. Je jasné, že v takových rychlostech je problém dávat pozor na přesné otáčky při podřazování, ale alespoň byl u obrazovky člověk netrpělivej, co se všechno může stát ... teď když je někdo v čele s větším náskokem, tak šance, že se něco stane je strašně mizivá. Jedno špatné podřazení s manuálem a hned se blokl zadek, smyk, ztráta času, případně kolize ...
    Statistika počítá počet pilotových přeřazení v převodovce během závodu/kola, jenže už to není statistika s velkou vypovídající hodnotou. Pilot prostě jen mačká čudlíky a na Nově se z toho můžou pos*at, jak je to náročné. Technika si sice zaslouží obdiv, ale je to na úkor pilotů a jejich umění. Starší piloti zažili klasiku, současná omladina už nemůže mít tušení, jak náročné to tehdy bylo.
    Ono stačí jezdit po okruhu hodinu v kuse s "normálním" autem (sportovní stroj typu M3 apod) a člověk má na konci z řazení pěkně zamotanou hlavu, sice to už zařizuje instinkt, ale i tak je to vše o koordinaci, která vyčerpává.

    Aspoň, že zrušili kontrolu trakce, to už ti piloti nemuseli umět zhola nic, stačilo mít cit v rukách a být aspoň nadprůměrně schopná opice. Ta se taky dokáže naučit dupat na pedály :)

    + 10 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • sony

    XXX
    pěkný článek 04,a zapoměl dodat že po poruchách mu Mansell vynadal do technických bláznů 04,a za rok drtili konkurenci

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000756

    uzivatel000756

    XXX
    Jo jo,když jim ten krám v jednadevadesátém konečně začal fungovat, tak už měl Ayrton Senna vyhrané čtyři závody.

    + 5 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hemmis

    XXX
    poloautomatiku jo ale plnou automatiku ne aspontohle je muj názor

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • BigMasterSabre

    XXX
    Já jsem stejně stále zastánce manuální převodovky, ať si kdo chce co chce říká.

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama