DISKUZE K ČLÁNKU Historie motorů F1 - "Dětská formule"

První pětiletka šedesátých let byla charakterizována 1,5 litrovými motory a mnohými kritiky bylo toto období ironicky nazýváno jako „Dětská formule“. Konstruktéři však našli efektivní cestu, do které nasměrovali vývoj motorů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Historie motorů F1 - "Dětská formule"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 04.01.2021 13:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 6 lidí) 17.07.2011 15:30
Vyborne citanie!!! 01 01 01 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • trubak

    trubak

    82.117.130.XXX
    neexistuje pokračování Historie motorů F1 od Jiřího Žemličky z roku 2011 od roku 1971 do současnosti ?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar

    XXX
    Závěrečné odstavec který je uvozen větou "Značně omezená pravidla nenabízela konstruktérům velké množství prostoru" by navozoval pocit že v těchto letech Formule 1 z hlediska konstrukce stagnovalo, ale opak byl pravdou. Přechod na malé a méně výkonné motory způsobil v konstrukci vozů doslova revoluci: přesun motoru z před jezdce za záda jezdce, snížení čelního profilu vozy, větší důraz na aerodynamiku, snižování hmotnosti vozu, samonosná konstrukce, motor se začíná stávat nosným prvkem (toto plně až po nástupu Fordu Cosvorth) - dovolím si tvrdit že zhlediska přerodu z předválečného myšlení konstruování vozů Formule 1 na současné moderní trendy bylo období let 1961-1965 klíčové období.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Vyborne citanie!!! 01 01 01

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama