Kvalifikace žádné překvapení nenachystala, diváci byli svědky urputného boje o pole-position mezi Clarkem a Hillem, nakonec se o tři desetiny vteřiny radoval Clark. V Itálii byl startovní rošt uspořádán podle systému, který známe dnes. Tedy dva vozy do jedné řady, nikoliv stávající systém 3 - 2 - 3…
Jack Brabham zůstal na Britských ostrovech a dolaďoval vlastní konstrukci BT3. Premiéru na Monze si tak odbyl s novým monopostem Alessandro de Tomaso, jenž ho svěřil argentinskému pilotovi Stefanu Nasif.
Clark se na startu nenechal připravit o první místo, ale výkonnější motor BRM brzy projevil svou sílu a na dlouhé rovince šel Graham Hill do čela. Ginther na druhém BRM držel třetí místo před McLarenem.
Už ve třetím kole Clark souboj o prvenství vzdal, porucha převodovky ho opět odsoudila do role diváka. Na prvních dvou místech tak figurovaly oba vozy BRM, nicméně Ginther musel své místo tvrdě hájit před dotírajícím Surteesem.
Angličan na lole nakonec odstoupil pro poruchu motor a stáji BRM nic nebránilo v dvojnásobném vítězství. Hill prvenstvím v Itálii sice titul nezpečetil, ale rozhodně byl v mnohem přívětivější pozici, než jeho rival Clark.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1 . | Jim CLARK | sco | Team Lotus | 1:40.3 | |
2. | Graham HILL | gbr | Owen Racing Organisation | 1:40.3 | |
3. | Richie GINTHER | usa | Owen Racing Organisation | 1:41.1 | |
4. | Bruce MCLAREN | nzl | Cooper Car Company | 1:41.8 | |
5. | Innes IRELAND | gbr | UDT-Laystall Racing Team | 1:41.8 | |
6. | Masten GREGORY | usa | UDT-Laystall Racing Team | 1:41.9 | |
7. | Dan GURNEY | usa | Porsche System Engineering | 1:41.9 | |
8. | John SURTEES | gbr | Yeoman Credit Racing Team | 1:42.4 | |
9. | Jo BONNIER | swe | Porsche System Engineering | 1:42.6 | |
10. | Willy MAIRESSE | bel | Scuderia Ferrari SpA SEFAC | 1:42.8 | |
11. | Riccardo RODRIGUEZ | mex | Scuderia Ferrari SpA SEFAC | 1:43.1 | |
12. | Tony MAGGS | zaf | Cooper Car Company | 1:43.2 | |
13. | Roy SALVADORI | gbr | Yeoman Credit Racing Team | 1:43.3 | |
14. | Nino VACCARELLA | ita | Scuderia SSS Republica di Vene | 1:43.4 | |
15. | Phil HILL | usa | Scuderia Ferrari SpA SEFAC | 1:43.4 | |
16. | Trevor TAYLOR | gbr | Team Lotus | 1:44.2 | |
17. | Lorenzo BANDINI | ita | Scuderia Ferrari SpA SEFAC | 1:44.3 | |
18. | Giancarlo BAGHETTI | ita | Scuderia Ferrari SpA SEFAC | 1:44.4 | |
19. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Rob Walker Racing Team | 1:44.4 | |
20. | Carel-Godin DE BEAUFORT | nld | Ecurie Maarsbergen | 1:46.8 | |
21. | Tony SETTEMBER | usa | Emeryson Cars | 1:49.1 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Graham HILL | gbr | Owen Racing Organisation | 9 | 2:29:08.4 | ||
2. | Richie GINTHER | usa | Owen Racing Organisation | 6 | + 29.8 | ||
3. | Bruce MCLAREN | nzl | Cooper Car Company | 4 | + 57.8 | ||
4. | Willy MAIRESSE | bel | Scuderia Ferrari SpA SEFAC | 3 | + 58.2 | ||
5. | Giancarlo BAGHETTI | ita | Scuderia Ferrari SpA SEFAC | 2 | + 1:31.3 | ||
6. | Jo BONNIER | swe | Porsche System Engineering | 1 | + 1 kolo | ||
7. | Tony MAGGS | zaf | Cooper Car Company | + 1 kolo | |||
8. | Lorenzo BANDINI | ita | Scuderia Ferrari SpA SEFAC | + 2 kola | |||
9. | Nino VACCARELLA | ita | Scuderia SSS Republica di Vene | + 2 kola | |||
10. | Carel-Godin DE BEAUFORT | nld | Ecurie Maarsbergen | + 5 kol | |||
11. | Phil HILL | usa | Scuderia Ferrari SpA SEFAC | + 5 kol | |||
12. | Masten GREGORY | usa | UDT-Laystall Racing Team | + 9 kol | |||
DNF | Dan GURNEY | usa | Porsche System Engineering | diferencial | |||
DNF | Riccardo RODRIGUEZ | mex | Scuderia Ferrari SpA SEFAC | zapalování | |||
DNF | Innes IRELAND | gbr | UDT-Laystall Racing Team | zavěšení | |||
DNF | John SURTEES | gbr | Yeoman Credit Racing Team | motor | |||
DNF | Roy SALVADORI | gbr | Yeoman Credit Racing Team | motor | |||
DNF | Trevor TAYLOR | gbr | Team Lotus | převodovka | |||
DNF | Tony SETTEMBER | usa | Emeryson Cars | motor | |||
DNF | Maurice TRINTIGNANT | fra | Rob Walker Racing Team | zapalování | |||
DNF | Jim CLARK | sco | Team Lotus | převodovka |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ