Ireland a Clark si libovali v řízení vozu a již v kvalifikaci vystrčily růžky. Brabham a Moss dostali k dispozici nový motor Climax V8, ale už v tréninku se Moss rozhodl, že bude startovat raději se starší verzí. Do kvalifikace nastoupil tehdy ještě neznámý mladíček Roger Penske. Budoucí vynikající obchodník a šéf úspěšné stáje Penske.
Nicméně Innes Ireland a Jim Clark museli chvíli čekat, než se projeví pravý potenciál vozu a do půlky závodu jen přihlíželi souboji mezi Mossem a Brabhamem. Oba byli nakonec nuceni odstoupit, své vozy uhnaly tak, že nevydržely motory. Do čela se dostal Ireland, který za zády udržel dotírajícího se Gurneye a dojel si pro poslední vítězství ročníku 1961. I když Ireland vyhrál poslední závod sezóny a získal první vítězství pro tým Lotus, uvědomil si, že zůstat nadále v týmu by nebyl dobrý tah.
„Ačkoliv jsme měli mezi sebou dobrý vztah, Colin za mnou přišel a řekl, že mě pro rok 1962 nebude potřebovat. V letech 1959 až 1961 jsem přinesl týmu zájem veřejnosti a hlavně vyhrál jeho první závod. Prožil jsem s ním i špatné časy, kdy jsem kvůli technické závadě havaroval v Monte Carlu a takhle se mi za to všechno riziko odvděčí? Prostě za každou cenu prosazuje Jima Clarka,“ vzpomínal Ireland, jenž měl podepsanou smlouvu i na příští rok.
Překvapivý odchod se odehrál u Ferrariho. Trojka týmu Richie Ginter se rozhodl opustit Itálii a zkusit štěstí jinde. „Richie Ginter byl pro Ferrari dobrým zkušebním i závodním jezdcem. Odešel od nás, aniž uvedl důvod a ačkoliv věděl, že jsme si od něho zasloužili něco docela jiného,“ reagoval Enzo Ferrari na odchod Američana.
Přestože nebyl udán přímý důvod, šuškalo se o Ginterově nespokojenosti s poskytnutými šancemi závodit s vozy Ferrari.
Další chudá sezóna u týmu BRM nemohla být bez odezvy. Majitel BRM Sir Alfred Owen prohlásil, že pokud se co nejdříve nedostaví vítězství, tým prodá. A tak se dal inženýr Tony Rudd do práce…
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jack BRABHAM | aus | Cooper Car Company | 1:18.000 | |
2. | Graham HILL | gbr | Owen Racing Organisation | 1:18.100 | |
3. | Stirling MOSS | gbr | Rob Walker Racing Team | 1:18.200 | |
4. | Bruce MCLAREN | nzl | Cooper Car Company | 1:18.200 | |
5. | Jim CLARK | sco | Team Lotus | 1:18.300 | |
6. | Tony BROOKS | gbr | Owen Racing Organisation | 1:18.300 | |
7. | Dan GURNEY | usa | Porsche System Engineering | 1:18.600 | |
8. | Innes IRELAND | gbr | Team Lotus | 1:18.800 | |
9. | John SURTEES | gbr | Yeoman Credit Racing Team | 1:18.000 | |
10. | Jo BONNIER | swe | Porsche System Engineering | 1:18.900 | |
11. | Masten GREGORY | usa | UDT-Laystall Racing Team | 1:19.000 | |
12. | Roy SALVADORI | gbr | Yeoman Credit Racing Team | 1:19.200 | |
13. | Petre RYAN | usa | J Wheeler Autosport | 1:20.000 | |
14. | Walt HANSGEN | usa | Momo Racing | 1:20.400 | |
15. | Olivier GENDEBIEN | bel | UDT-Laystall Racing Team | 1:20.500 | |
16. | Roger PENSKE | usa | Soukromý Cooper | 1:20.600 | |
17. | Hap SHARP | usa | Soukromý Cooper | 1:21.000 | |
18. | Jim HALL | usa | Soukromý Lotus | 1:21.800 | |
19. | Lloyd RUBY | usa | Soukromý Lotus | 1:21.800 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Innes IRELAND | gbr | Team Lotus | 9 | 2:13:45.800 | ||
2. | Dan GURNEY | usa | Porsche System Engineering | 6 | 2:13:50.100 | ||
3. | Tony BROOKS | gbr | Owen Racing Organisation | 4 | 2:14:34.800 | ||
4. | Bruce MCLAREN | nzl | Cooper Car Company | 3 | 2:14:43.800 | ||
5. | Graham HILL | gbr | Owen Racing Organisation | 2 | + 1 kolo | ||
6. | Jo BONNIER | swe | Porsche System Engineering | 1 | + 2 kola | ||
7. | Jim CLARK | sco | Team Lotus | + 4 kola | |||
8. | Roger PENSKE | usa | Soukromý Cooper | + 4 kola | |||
9. | Petre RYAN | usa | J Wheeler Autosport | + 4 kola | |||
10. | Hap SHARP | usa | Soukromý Cooper | + 7 kol | |||
11. | Masten GREGORY | usa | UDT-Laystall Racing Team | + 8 kol | |||
11. | Olivier GENDEBIEN | bel | UDT-Laystall Racing Team | + 8 kol | |||
DNF | Roy SALVADORI | gbr | Yeoman Credit Racing Team | motor | |||
DNF | Lloyd RUBY | usa | Soukromý Lotus | motor | |||
DNF | Jim HALL | usa | Soukromý Lotus | únik paliva | |||
DNF | Stirling MOSS | gbr | Rob Walker Racing Team | motor | |||
DNF | Jack BRABHAM | aus | Cooper Car Company | přehřívání | |||
DNF | Walt HANSGEN | usa | Momo Racing | nehoda | |||
DNF | John SURTEES | gbr | Yeoman Credit Racing Team | motor |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ