1961: Úvod do sezóny

iM3, 16. listopadu 2008, 15:49 Google+

Rok 1961 se řadí mezi jedny z nejatraktivnějších sezón v historii Formule 1. Přestože toho roku dominovala závodním okruhům pouze jediná značka, týmový boj hořel, v dobrém slova smyslu, až do závěrečného podniku v Evropě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Enzo Ferrari už na sklonku předešlé sezóny pochopil svůj omyl. Koně (či osli) sice před vozku patří, ale v monopostech patří motor dozadu. Starý pán musel uznat svoji chybu a následovat konkurenci, kterou v roce 1961 doslova rozdrtil. Nebylo to však zásluhou výborného konstrukčního řešení, ale krásné přihrávky od vedoucích činovníků Formule 1.

V roce 1961 vstoupila v platnost nová formule 1.5 l bez kompersoru, minimální váha vozu byla 450kg. Pravidla byla zavedena za účelem snížení rychlosti vozů a zvýšení bezpečnosti. To způsobilo značné starosti britským týmům, které nedokázaly včas připravit motory. Žádaly FIA, aby zavedení nové formule odložila o dva roky. Ani jezdci nebyli příliš spokojeni. Poukazovali na to, že nové vozy nebudou mít dost síly pro kritické chvíle v závodě. Mnoho lidí podezřívalo FIA ze zvýhodňování týmu Ferrari, který už měl motor 1500 ccm vyzkoušen z předcházejících závodů Formule 2. Podobně jako v letech 1952-1953 byl po zavedení nových pravidlech tým Ferrari značně ve výhodě.

I když Ferrari ještě neměl dost zkušeností s motorem umístěným za jezdcem, měl nejsilnější a nejlépe připravené vozy. Konstrukce Carla Chitiho dávala výkon 180 koní. Proti Italům se postavil čtyři roky starý čtyřválcový motor Converty-Climax s podstatně nižším výkonem. Další výhodou motoru Ferrari byla jeho nízká váha, až o 15 kilo lehčí než Coventry-Climax.

Od roku 1961 se také pozměnil bodovací systém formule 1. Prvních šest závodníků si připisovalo 9-6-4-3-2-1 bodů. Ze seriálů vypadl americký závod 500 mil v Indianapolis. V sezóně se jelo osm Velkých cen započítávaných do mistrovství světa, z toho se pět nejlepších výsledků započítávalo do hodnocení jezdců. Celkový počet závodů Formule 1 ovšem čítal 36 podniků!
Vytisknout

Diskuze: 1961: Úvod do sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Barrichello, Rubens

Honda Barrichella na testy nepozvala

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud