1961: Úvod do sezóny

iM3, 16. listopadu 2008, 15:49 Google+

Rok 1961 se řadí mezi jedny z nejatraktivnějších sezón v historii Formule 1. Přestože toho roku dominovala závodním okruhům pouze jediná značka, týmový boj hořel, v dobrém slova smyslu, až do závěrečného podniku v Evropě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Enzo Ferrari už na sklonku předešlé sezóny pochopil svůj omyl. Koně (či osli) sice před vozku patří, ale v monopostech patří motor dozadu. Starý pán musel uznat svoji chybu a následovat konkurenci, kterou v roce 1961 doslova rozdrtil. Nebylo to však zásluhou výborného konstrukčního řešení, ale krásné přihrávky od vedoucích činovníků Formule 1.

V roce 1961 vstoupila v platnost nová formule 1.5 l bez kompersoru, minimální váha vozu byla 450kg. Pravidla byla zavedena za účelem snížení rychlosti vozů a zvýšení bezpečnosti. To způsobilo značné starosti britským týmům, které nedokázaly včas připravit motory. Žádaly FIA, aby zavedení nové formule odložila o dva roky. Ani jezdci nebyli příliš spokojeni. Poukazovali na to, že nové vozy nebudou mít dost síly pro kritické chvíle v závodě. Mnoho lidí podezřívalo FIA ze zvýhodňování týmu Ferrari, který už měl motor 1500 ccm vyzkoušen z předcházejících závodů Formule 2. Podobně jako v letech 1952-1953 byl po zavedení nových pravidlech tým Ferrari značně ve výhodě.

I když Ferrari ještě neměl dost zkušeností s motorem umístěným za jezdcem, měl nejsilnější a nejlépe připravené vozy. Konstrukce Carla Chitiho dávala výkon 180 koní. Proti Italům se postavil čtyři roky starý čtyřválcový motor Converty-Climax s podstatně nižším výkonem. Další výhodou motoru Ferrari byla jeho nízká váha, až o 15 kilo lehčí než Coventry-Climax.

Od roku 1961 se také pozměnil bodovací systém formule 1. Prvních šest závodníků si připisovalo 9-6-4-3-2-1 bodů. Ze seriálů vypadl americký závod 500 mil v Indianapolis. V sezóně se jelo osm Velkých cen započítávaných do mistrovství světa, z toho se pět nejlepších výsledků započítávalo do hodnocení jezdců. Celkový počet závodů Formule 1 ovšem čítal 36 podniků!
Vytisknout

Diskuze: 1961: Úvod do sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Barrichello, Rubens

Honda Barrichella na testy nepozvala

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud