1957 Itálie: Zelená sřídá červenou

iM3, 2. května 2007, 08:00 Google+

Enzo Ferrari musel rudnout záchvatem hněvu. Na domácí půdě, před zraky mnoha tifosi mu „garážmistr“ Tony Vanderwall udělil tvrdou lekci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

8. GP Itálie
Monza
8. září 1957

 

Stáj Ferrari po bojkotu Grand Prix Pescary byla zpět a sní se do Itálie dostavily týmy Vanwall a Maserati. Poprvé v kariéře získal pole-position Stewart Lewis-Evans na vanwallu, z boku jej chránili Moss s Brooksem, tedy první řada okupovaná britskými vozy. Fangio měl pátý titul mistra světa pojištěn a tak ze čtvrtého místa nikam nepospíchal. Do Monzy se vrátil i německý hrabě Wolfgang von Trips, pro Angličany přezdívaný Taffy.
 
Nejlépe odstartoval Moss, který udržel vedení před rychlým Behrou na maserati. Fangio se udržel ve vedoucí skupince a diváci mohli sledovat bitvu pěti vozů neustále se střídajících na čele. Do dvacátého kola z celkových sedmaosmdesáti se osmkrát měnil lídr závodu. Piloti využívali klasického závětří, které bylo na Monze nebo na okruhu v Remeši prakticky nepostradatelné. Ve dvacátém kole opustil tvrdé boje Brooks s vynechávajícím motorem.

Také Lewis-Evans neunikl klasickým vanwallovským problémům a zajel do depa. Počet jezdců ve vedoucí skupince se snížil na tři v pořadí Moss, Fangio a Behra. Statečný Francouz musel brzy pro nové pneumatiky, díky čemuž se na třetí místo posunul Schell. Ale nevydržel tam dlouho, vysokorychlostní okruh kladl na vozy velké nároky. Pak se ještě na třetím místě ocitnuli Collins a Hawthorn, nakonec se smál von Trips, který unikl jakýmkoliv problémům.

Stáj Ferrari po úspěchu v minulém ročníku hrála v sezóně až třetí housle. Velký konkurent jménem Maserati ji vystřídal na trůnu a dokonce i Vanwall podával lepší výkony než automobilka z Maranella. V příštím roce se mělo vše obrátit k lepšímu, bohužel za cenu nejvyšší – za lidské životy…

foto: www.f1-facts.com
GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Stuart LEWIS-EVANS gbrVanderwell Products Ltd1:42.4
2.   Stirling MOSS gbrVanderwell Products Ltd1:42.7
3.   Tony BROOKS gbrVanderwell Products Ltd1:42.9
4.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati1:43.1
5.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati1:43.9
6.   Harry SCHELL usaOfficine Alfieri Maserati1:45.1
7.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari1:45.3
8.   Wolfgang VON TRIPS deuScuderia Ferrari1:45.5
9.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari1:45.7
10.   Hans HERRMANN deuScuderia Centro Sud1:46.1
11.   Masten GREGORY usaScuderia Centro Sud1:48.9
12.   Giorgio SCARLATTI itaOfficine Alfieri Maserati1:49.2
13.   Jo BONNIER sweScuderia Centro Sud1:49.7
14.   Bruce HALFORD gbrSoukromé Maserati1:51.6
15.   Francesco GODIA espFrancesco Godia-Sales1:52.2
16.   Andre SIMON fraOttoronio Volonterio1:52.8
17.   Luigi PIOTTI itaSoukromé Maserati1:52.9
18.   Horace GOULD gbrSoukromé Maserati1:53.7

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Stirling MOSS gbrVanderwell Products Ltd 82:35.03.9
 
 
2.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati  + 41.2
3.   Wolfgang VON TRIPS deuScuderia Ferrari 4+ 2 kola
4.   Masten GREGORY usaScuderia Centro Sud 3+ 3 kola
5.   Harry SCHELL usaOfficine Alfieri Maserati 1+ 3 kola
5.   Giorgio SCARLATTI itaOfficine Alfieri Maserati 1+ 3 kola
 
 
6.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari  + 4 kola
7.   Tony BROOKS gbrVanderwell Products Ltd 1+ 5 kol
 
 
8.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari  + 5 kol
9.   Francesco GODIA espFrancesco Godia-Sales  + 6 kol
10.   Horace GOULD gbrSoukromé Maserati  + 9 kol
 DNF    Andre SIMON fraOttoronio Volonterio  + 14 kol
 DNF    Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari  motor
 DNF    Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati  přehřívání
 DNF    Stuart LEWIS-EVANS gbrVanderwell Products Ltd  palivová nádrž
 DNF    Bruce HALFORD gbrSoukromé Maserati  motor
 DNF    Jo BONNIER sweScuderia Centro Sud  přehřívání
 DNF    Luigi PIOTTI itaSoukromé Maserati  motor

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1957 Itálie: Zelená sřídá červenou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso prisľúbil skrotenie

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud