6. Grand Prix Británie
Silverstone
14. července 1956
British Racing Motors (BRM) ukázal světu, že přes počáteční potíže, může postavit konkurenceschopný vůz. Za volant národní hrdosti se posadil Mike Hawthorn, Tony Brooks a Ron Flockhart. Hawthorn překvapil rychlostí. Na startu se totiž postavil na třetí místo, tedy do první řady. Vedle něj byli připraveni odstartovat Fangio a nejrychlejší Moss.
Hawthorn šel po mávnutí „Union Jacku“ do vedení a Tony Brooks na druhé místo, Fangio klesl na třetí pozici. Dobrou náladu z dvojnásobného vedení domácího vozu jim Argentinec nakrátko zkazil. Překonal totiž skvěle jedoucího Brookse, ale jakmile Fangio chyboval a dostal se do hodin, Brooks získal svoji pozici zpět.
Jenže ani tentokrát neměl druhý BRM ulehčený závod. V jedenáctém kole se Moss dotáhl na Brookse a předjel jej. O pět kol později úspěšně atakoval vedoucího Hawthorna a převzal první místo. Hawthorn se v zápětí začal propadat hlouběji do závodního pole, na vině byl značný únik oleje. Brooks musel s technickými potížemi do depa, kde vše dali do pořádku. Angličan se vrátil zpět na trať, ale brzy nato dostal smyk a havaroval. Vůz se převrátil a začal hořet, naštěstí jezdec neutrpěl žádného zranění. A jak dopadl třetí BRM Rona Flockharta? Ten odstoupil již ve druhém kole, šestnáctiválcový motor odmítal poslušnost.
Skvěle rozjetý závod měl Roy Salvadori na Maserati 250F soukromého týmu Gilby Engineering Ltd. Z druhého místa jej však donutila odstoupit porucha přívodu paliva. Ani Moss nemohl mluvit o bezproblémovém závodu. V 68. kole zajel do depa, mechanici mu přilili do motoru olej, který v průběhu jízdy ztratil. Po návratu na trať netvalo dlouho a byl nucen znovu zamířit do depa. Sedm kol před cílem definitivně odstoupil.
Angličané měli v závodě již jediného aspiranta na vítězství. Jenže Peter Collins němel souzeno dokončit Grand Prix Velké Británie na vlastním voze. Po technických problémech převzal ferrari španělského markýze Alfonsa de Portaga. Nakonec dojel druhý, ale s jedním kolem ztráty na vítězného Fangia. I přestože se Collins s de Portagem o body dělil a Fangio zvítězil, vedení v mistrovství světa si nadále udržel.
foto: www.f1-facts.com
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Stirling MOSS | gbr | Officine Alfieri Maserati | 1:41 | |
2. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Scuderia Ferrari | 1:41 | |
3. | Mike HAWTHORN | gbr | Owen Racing Organisation | 1:43 | |
4. | Peter COLLINS | gbr | Scuderia Ferrari | 1:43 | |
6. | Jose - Froilan GONZALES | arg | Vanderwell Products Ltd | 1:44 | |
7. | Roy SALVADORI | gbr | Gilby Engineering Ltd | 1:44 | |
8. | Eugenio CASTELLOTTI | ita | Scuderia Ferrari | 1:44 | |
9. | Tony BROOKS | gbr | Owen Racing Organisation | 1:45 | |
10. | Archie SCOTT-BROWN | gbr | Connaught Engineering | 1:45 | |
11. | Desmond TITTERINGTON | gbr | Connaught Engineering | 1:46 | |
12. | Alfonso DE PORTAGO | esp | Scuderia Ferrari | 1:47 | |
13. | Jean BEHRA | fra | Officine Alfieri Maserati | 1:47 | |
14. | Francesco GODIA | esp | Officine Alfieri Maserati | 1:48 | |
15. | Cesare PERDISA | ita | Officine Alfieri Maserati | 1:49 | |
16. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Vanderwell Products Ltd | 1:49 | |
17. | Ron FLOCKHART | gbr | Owen Racing Organisation | 1:49 | |
18. | Robert MANZON | fra | Equipe Gordini | 1:49 | |
19. | Luigi VILLORESI | ita | Luigi Piotti | 1:50 | |
20. | Bruce HALFORD | gbr | Soukromé Maserati | 1:51 | |
21. | Jack FAIRMAN | gbr | Connaught Engineering | 1:51 | |
22. | Bob GERARD | gbr | Soukromý Cooper | 1:53 | |
23. | Paul EMERY | gbr | Emeryson Cars | 1:54 | |
24. | Umberto MAGLIOLI | ita | Scuderia Gaustalla | 1:54 | |
25. | Horace GOULD | gbr | Gould´s Garage | 1:55 | |
26. | Hernando DA SILVA RAMOS | fra | Equipe Gordini | 1:56 | |
27. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | 1:59 | |
28. | Jack BRABHAM | aus | Soukromé Maserati | 2:01 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Scuderia Ferrari | 8 | 2:59:47.0 | ||
2. | Peter COLLINS | gbr | Scuderia Ferrari | 3 | + 1 kolo | ||
2. | Alfonso DE PORTAGO | esp | Scuderia Ferrari | 3 | + 1 kolo | ||
3. | Jean BEHRA | fra | Officine Alfieri Maserati | 4 | + 2 kola | ||
4. | Jack FAIRMAN | gbr | Connaught Engineering | 3 | + 3 kola | ||
5. | Horace GOULD | gbr | Gould´s Garage | 2 | + 4 kola | ||
6. | Luigi VILLORESI | ita | Luigi Piotti | + 5 kol | |||
7. | Cesare PERDISA | ita | Officine Alfieri Maserati | + 6 kol | |||
8. | Francesco GODIA | esp | Officine Alfieri Maserati | + 7 kol | |||
9. | Robert MANZON | fra | Equipe Gordini | + 7 kol | |||
10. | Eugenio CASTELLOTTI | ita | Scuderia Ferrari | + 9 kol | |||
11. | Bob GERARD | gbr | Soukromý Cooper | + 13 kol | |||
DNF | Stirling MOSS | gbr | Officine Alfieri Maserati | zadní náprava | |||
DNF | Harry SCHELL | usa | Vanderwell Products Ltd | přívod paliva | |||
DNF | Desmond TITTERINGTON | gbr | Connaught Engineering | ojnice | |||
DNF | Maurice TRINTIGNANT | fra | Vanderwell Products Ltd | přívod paliva | |||
DNF | Hernando DA SILVA RAMOS | fra | Equipe Gordini | zadní náprava | |||
DNF | Roy SALVADORI | gbr | Gilby Engineering Ltd | tlak paliva | |||
DNF | Tony BROOKS | gbr | Owen Racing Organisation | nehoda | |||
DNF | Bruce HALFORD | gbr | Soukromé Maserati | motor | |||
DNF | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | karburator | |||
DNF | Mike HAWTHORN | gbr | Owen Racing Organisation | únik oleje | |||
DNF | Umberto MAGLIOLI | ita | Scuderia Gaustalla | převodovka | |||
DNF | Archie SCOTT-BROWN | gbr | Connaught Engineering | ztráta kola | |||
DNF | Paul EMERY | gbr | Emeryson Cars | zapalování | |||
DNF | Jack BRABHAM | aus | Soukromé Maserati | motor | |||
DNF | Ron FLOCKHART | gbr | Owen Racing Organisation | motor | |||
DNF | Jose - Froilan GONZALES | arg | Vanderwell Products Ltd | hnací hřídel |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ