1956: Úvod do sezóny

iM3, 7. února 2007, 08:00 Google+

Nový ročník formule 1 je za dveřmi. Na diváky čekala vzrušující sezóna v podobě bojů mezi Juanem-Manuelem Fangiem a „gentlemanem“ roku, Peterem Collinsem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Po odstoupení značky Mercedes z automobilového sportu se její dvě hvězdy ocitly bez angažmá. Avšak netrvalo dlouho a o Fangia s Mossem projevily zájem dvě italské značky. Sestavu Ferrari posílil Juan Manuel Fangio, který se tak přidal k mladému talentovanému Angličanovi Peteru Collinsovi, Luigi Mussovi a Eugeniu Castellotimu. Konstruktér vozů, Aurelino Lampredi již podle Ferrariho názoru nebyl schopen připravit vítězný monopost a vztah mezi těmito muži klesl na bod mrazu. Enza Ferrariho nejvíce trápilo Maserati 250F, které nabývalo na rychlosti a konkurenceschopnosti.

Italská stáj se vzpínajícím se koníkem ve znaku však našla záchranu. Odstupující Lancie přenechala 26. června 1955 všechen svůj materiál Ferrarimu, který se s Lancií D50 zúčastnil posledního závodu ročníku. Nicméně Grand Prix Itálie skončila fiaskem, kdy po problémech s pneumatikami Farina s Villoresim raději nestartovali. Aurelino Lampredi opustil stáj ve zlém a na jeho místo přišel inženýr Fraschetti, jenž spolupracoval s Vitorem Janem, jedním z nejlepších konstruktérů závodních vozů všech dob. Model Lancia-Ferrari D50 doznal menších změn. Palivové nádrže po bocích monopostu splynuly se samotným trupem,  z čehož vznikl poměrně robustní vzhled.

Stirling Moss nenásledoval svého učitele a vydal se opačným směrem, získal opětovné angažmá u konkurenční stáje Maserati. Spolu s ním do modelu 250F usedal Franzouc Jean Behra a mladík z Bologně, Cesar Perdisa. V průběhu roku se z bídy vyprostila anglická národní hrdost, tým BRM. Dokonce i Vanwall nabíral rychlost a nezůstal v pozadí. Při příležitosti Grand Prix Francie se vrátila legenda s velkým „L“. Poprvé a bohužel také naposledy zazněl z depa zvuk motoru Bugatti. Ovšem s patronem Ettorem Bugattim, který zemřel 21. srpna 1949, měl vůz společné jen jméno. Konstrukce Gioachina Colomba, Typ 251 byla bezesporu odvážná, neboť motor ležel za zády jezdce v příčné poloze. Ve Francii za volant usedl Maurice Trintignant, ale odpadl pro technickou závadu. Bylo to poslední vystoupení modrého vozu z Mosheimu. Na dokončení vývoje totiž nezbývaly finance.

První závod se konal na domácí půdě Juana-Manuela Fangia. A jak dopadl? Nechte se překvapit…

Foto: www.f1-facts.com

Vytisknout

Diskuze: 1956: Úvod do sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

de la Rosa, Pedro

McLaren potvrdil formu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud