1956: Úvod do sezóny

iM3, 7. února 2007, 08:00 Google+

Nový ročník formule 1 je za dveřmi. Na diváky čekala vzrušující sezóna v podobě bojů mezi Juanem-Manuelem Fangiem a „gentlemanem“ roku, Peterem Collinsem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Po odstoupení značky Mercedes z automobilového sportu se její dvě hvězdy ocitly bez angažmá. Avšak netrvalo dlouho a o Fangia s Mossem projevily zájem dvě italské značky. Sestavu Ferrari posílil Juan Manuel Fangio, který se tak přidal k mladému talentovanému Angličanovi Peteru Collinsovi, Luigi Mussovi a Eugeniu Castellotimu. Konstruktér vozů, Aurelino Lampredi již podle Ferrariho názoru nebyl schopen připravit vítězný monopost a vztah mezi těmito muži klesl na bod mrazu. Enza Ferrariho nejvíce trápilo Maserati 250F, které nabývalo na rychlosti a konkurenceschopnosti.

Italská stáj se vzpínajícím se koníkem ve znaku však našla záchranu. Odstupující Lancie přenechala 26. června 1955 všechen svůj materiál Ferrarimu, který se s Lancií D50 zúčastnil posledního závodu ročníku. Nicméně Grand Prix Itálie skončila fiaskem, kdy po problémech s pneumatikami Farina s Villoresim raději nestartovali. Aurelino Lampredi opustil stáj ve zlém a na jeho místo přišel inženýr Fraschetti, jenž spolupracoval s Vitorem Janem, jedním z nejlepších konstruktérů závodních vozů všech dob. Model Lancia-Ferrari D50 doznal menších změn. Palivové nádrže po bocích monopostu splynuly se samotným trupem,  z čehož vznikl poměrně robustní vzhled.

Stirling Moss nenásledoval svého učitele a vydal se opačným směrem, získal opětovné angažmá u konkurenční stáje Maserati. Spolu s ním do modelu 250F usedal Franzouc Jean Behra a mladík z Bologně, Cesar Perdisa. V průběhu roku se z bídy vyprostila anglická národní hrdost, tým BRM. Dokonce i Vanwall nabíral rychlost a nezůstal v pozadí. Při příležitosti Grand Prix Francie se vrátila legenda s velkým „L“. Poprvé a bohužel také naposledy zazněl z depa zvuk motoru Bugatti. Ovšem s patronem Ettorem Bugattim, který zemřel 21. srpna 1949, měl vůz společné jen jméno. Konstrukce Gioachina Colomba, Typ 251 byla bezesporu odvážná, neboť motor ležel za zády jezdce v příčné poloze. Ve Francii za volant usedl Maurice Trintignant, ale odpadl pro technickou závadu. Bylo to poslední vystoupení modrého vozu z Mosheimu. Na dokončení vývoje totiž nezbývaly finance.

První závod se konal na domácí půdě Juana-Manuela Fangia. A jak dopadl? Nechte se překvapit…

Foto: www.f1-facts.com

Vytisknout

Diskuze: 1956: Úvod do sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

de la Rosa, Pedro

McLaren potvrdil formu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud