Formule 1 roku 1950 čítala sedm závodů včetně „odstrčeného“ podniku 500 mil Indianapolis. Americký závod byl po deset let jen kosmetickou úpravou v kalendáři bez účastni jezdců formule 1.
Úvodním závodem roku se stala Grand Prix Evropy na upraveném letišti Silverstone. Premiérového vítězství dosáhl Giuseppe Farina a do konce sezóny si na konto přidal ještě další dvě. Jeho největší sok, Argentinec Juan Manuel Fangio, získal stejný počet vítězství, ale titul mu nakonec v závěrečném závodě v Itálii utekl. Nicméně narozdíl od Fariny, který největší formou disponoval před válkou, měl ještě Fangio bohatou kariéru před sebou.
Roku 1950 startovalo dohromady 47 jezdců (vyjma Indianapolis) avšak jen necelá polovina dokázala bodovat. Konečně hodnocení můžete najít v sekci průběžné pořadí, ostatní zajímavé statistiky najdete zde. Přeji příjemné nasávání historie v číselné podobě a brzy nashledanou u druhého ročníku formule 1.
Počet vítězství | ||
1. | Juan Manuel Fangio | 3 |
Giuseppe Farina | 3 | |
3. | Johnny Parsons | 1 |
Počet pole-position | ||
1. | Juan Manuel Fangio | 4 |
2. | Giuseppe Farina | 2 |
3. | Walt Faulkner | 1 |
Počet nejrychlejších kol | ||
1. | Juan Manuel Fangio | 3 |
Giuseppe Farina | 3 | |
3. | Johnny Parsons | 1 |
Počet kol v čele | ||
1. | Giuseppe Farina |
197 |
2. | Juan Manuel Fangio | 179 |
3. | Luigi Fagioli | 8 |
4. | Raymond Sommer | 5 |
5. | Alberto Ascari | 2 |
Počet vítězství celkem (včetně nemistrovských závodů) |
||
1. | Juan Manuel Fangio | 7 |
2. | Giuseppe Farina | 5 |
3. | Reg Parnell | 2 |
Louis Rosier | 2 | |
Peter Whitehead | 2 | |
6. | Alberto Ascari | 1 |
Georger Gringnard | 1 | |
Bob Gerard | 1 | |
David Hampshire | 1 |
Vítězové významných šampionátů/podniků |
||
Formule 1 | G. Farina | Alfa Romeo 158 |
AAA (Indy) | H. Banks | Offenhauser -Maserati |
NASCAR | B. Rexford | Oldsmobile |
24h Le Mans | L. Rosier - Rosier | Talbot Lago 26C-GS |
Tourist Trophy | S. Moss | Jaguar XK 120 |
Targa Florio | M. Bomigia - G. Bornigia | Alfa Romeo |
Mille Miglia | G. Marzotto - M. Crosara | Ferrari 195 S |
Indy 500 | J. Parsons | Kurtis Kraft - Offenhauser |
foto: www.f1-photos.com