DISKUZE K ČLÁNKU GP BELGIE: Hamilton na vrcholu, Ferrari na dně + VIDEO
Belgická trať je právem označována za jednu z nejzajímavějších a nejpoutavějších v seriálu mistrovství světa F1. V letošní poněkud atypické sezóně jenom potvrdila rozložení sil a především tragickou formu italské stáje z Maranella.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP BELGIE: Hamilton na vrcholu, Ferrari na dně + VIDEO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Fanda.LH
23:24 30.08.2020 37.188.241.XXXJá si vzpomenu na dominanci RB 2010-13...
Je to hrozně divné období... Všichni vnímáme, že co se děje je problém a není to poprvé, kdy sezóně jasně dominuje jedna stáj... Za ty 10ky let se F1 nepoučila a není schopna tohle řešit...
Napadlo by mě x kravin a nemá to cenu, protože to stejně nic nezmění... Ale třeba systém žetonů na upgrady ( Každá část auta by měla svoji cenu při upgradu ) a ty žetony rozdělovat podle pořadí v PK a zohledňovaly by se rozdíly... V tuhle chvíli, kdy Mercedes jasně dominuje, bych jim zakázal veškeré upgrady => Dominujete, tak jezděte s tím co máte... 0 žetonů do další velké ceny... Ostatní by se dotáhli, rozdíl by se zmenšil naskočilo by pár žetonů... Nebylo by to třeba na kompletni výměnu podlahy, ale třeba jen na přední křídlo atd. atd.-
NickickiN
07:44 31.08.2020 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Fanda.LH
10:16 31.08.2020 160.218.65.XXXTo není trestání úspěšných, ani to není zvýhodňování neúspěšných...
Trestání úspěšných bych bral jako např. váhový hendikep => Jsi rychlý, tak ti naložíme 10+kg a to tě nutně zpomalí...
Zvýhodňování neúspěšných bych bral jako např. ok máme tady pravidlo, které zakazuje to a to, omezuje to a to, ale na vás se to nevztahuje... => Jsi pomalý, tak ti povolíme něco co tě nutně zrychlí... Např. měkčí pneu v kvalifikaci, nižší váhový limit, menší omezení aero atd. atd.
To o čem mluvím je, že čím více vzadu jsi, tím větší dostaneš prostor tu ztrátu dohnat... Což se ti může, ale ani zdaleka nemusí podařit... Je to prostě jako ve škole... Někdo se na jedničku učí 5 min, jiný 5 dní... Mercedes zajel na jedničku, není důvod, aby se dále učil...
Zbytek nehodnotím...-
Jindrich K.
12:59 31.08.2020 89.176.196.XXXUpřímně blbost, furt jsou to berličky. Pokud na to máš jsi úspěšný, pokud na to nemáš budeš stejně neúspěšný. Týmy co jsou dole, víceméně říkají, že jejich problém je komplexní a nebo že vlastně neví ... Takže jim pár žetonů navíc nepomůže. Leda by postavili nové auto. A to by nebylo ekonomicky moc dobré.-
Fanda.LH
14:05 31.08.2020 85.162.8.XXXNepomůže jim to k tomu, aby Mercedes začali porážet, ale dá jim to šanci se přiblížit... Což je můj hlavní záměr... Jasně, že zákaznické týmy nebudou mít prostředky na to, aby vyvinuly, tak dokonalé zavěšení jako Mercedes... Nebo know how aby využili PJ tak jako tovární týmy... Ale každá desetina, o kterou se přiblíží bude dobrá pro show...
Problém není, že Mercedes vyhrává (Alespoň pro mě ne)... Problém je, že je natolik před ostatními, že o to ani na trati nebojuje...
Víš co, je v tom i jistá míra pokrytectví... Kde kdo tu spustí cosi o trestání úspěšných... Ale technické regule vozů F1 jsou rugulace jako blázen... Co to je zákaz dvojitých difuzorů, foukaných difuzorů, hmotových tlumičů, aktivního zavěšení nebo třeba poklic ? Příkladů by se dala najít celá řada.
A důvody... ? Nejčastěji úsporná opatření => Uzavřeme prostor, který by zejména bohatí mohli využít pro získání výhody... 2. nejčastější důvod... Ti a ti jsou v tomhle moc dobří, tak to zakážeme a ono se to srovná... Většina regulací je hnána touhou omezit ty úspěšné...
A tohle je už dnes běžnou součástí F1... A dalo by se namítnout, že není např. fér, že Mercedes nebude již moc využívat systém DAS... Do kterého investoval tolik a prostředků... Nikdo to tak nebere... Ale názor, že ti nejlepší by měli ve vývoji zvolnit je málem komunistický...
F1 má být hlavně sport a show... Když nebude zajímavá, tak dopadne jako kolová... Všichni přepnou na jiný kanál...-
Jindrich K.
15:18 31.08.2020 89.176.196.XXXHm, nevím, v Belgii Mercedesy neujely o parník a Renault byl zdánlivě na dostřel RB ... a přesto to nebyl nijak výživný závod. Všichni se Mercedesu už roky blíží. Jednou víc, jednou míň. Ale vyloženě před nimi už léta nebyl nikdo. Už léta je F1 plná různých berliček a stejně je chromá. Udělají se velké změny v pravidlech, jeden tým to 100% využije a ostatní se jen koukají. Jo F1 má být show, ale permanentní unifikování, omezování, snižování nákladů atd nikdy nepovede ke show. Možná je Mercedes prostě až moc dobrý, ale trestat někoho za dobrou práci je blbost. Stejně tak jako těm chromým uměle pomáhat. Kdo ví, třeba se éra F1 chýlí ke konci. Dnes mi F2 přijde zajímavější. Dost možná díky stejným autům. Takže buď by F1 měla být jako F2 - kompletně unifikovaná a nebo naopak by měl být větší prostor pro inovace a speciální řešení. Se současnými pravidly je F1 prostě chromá a impotentní a čím víc berliček dostane, tím to spíš bude víc vidět.-
Fanda.LH
15:32 31.08.2020 85.162.8.XXXŽe Mercedesy neujely je diskutabilní... Šetří se motory, pneumatiky, převodovky... Zkrátka aktuální éra není o tom jestli vyhraješ o 1 sec nebo o 1 kolo... Obojí je přijatelné, ani jedno nemusí nic znamenat... K čemu ti je dominantní vítězství, když nedojedeš další závod ?
F2 sleduji taky... Není to špatné, ale není to to co bych chtěl... Kdyby to měla být ta hlavní série, tak nemám zájem... Mě baví série, kde je jasně daná hierarchie a tedy na každý závod se dívám s nějakým předpokladem... Tzn. tenhle okruh by měl sedět RB => Max vyhraje => Ok to jsem čekal ; Vyhraje Mercedes => Vážím si toho více, když uspěl i tam, kde se to nečekalo... A stejně tak mi vyhovuje, že máme hierarchii týmů a sledujeme, kdo se dostane např. do Ferrari (Asi největší stálice na špici)... V F2 je ti jedno kdo kde jezdí...
Formát F2 dobrý pro naladění, ale jako hlavní chod chci fungující F1... Kde si každý jede svůj závod, svůj příběh... Nakonec to umožňuje, že oslavujeme Gaslyho za 8. místo, protože s AT to je za daných okolností úspěch...
A k tomu dalšímu nevím moc co říct... F1 je technologická soutěž... Každá technologická soutěž časem vede k tomu, že eliminuje účastníky až na absolutní špičku... Tzn. do většiny takovýchto odvětví je extrémně těžké proniknout a udržet se v nich...
Pokud má F1 fungovat jako show, tak to bez regulací a nových pravidel nikdy nemůže fungovat. Být to na volném trhu, tak je F1 dávno mrtvá a soupeří se v něčem jiném...
-
-
-
-
-
-
NickickiN
15:30 31.08.2020 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
-
-
-
HellHogr
21:11 30.08.2020 86.49.252.XXXCA o dnešním závodě: věděli jsme, že SPA nám bude sedět, vytěžili jsme maximum, ale musíme zůstat nohama na zemi, toto bylo stejné auto jako v Barceloně, kde selhalo získat jakýkoliv bod, musíme na našem autě velmi tvrdě pracovat, máme problémy jak v pomalých tak i rychlých zatáčkách -
-
GRAHAM
20:44 30.08.2020 109.81.213.XXXNo tak u Sainze to výfukem nejspíše nebylo.Vyfuk to odnesl prý následně .....nějaký problém na válci. Takže v Monze nejspíše třetí motor. I Mclaren zakázal říkat Sainzovi jak se věci mají.
Norris jel celý závod v utumeném módu. No jsem zvědav co z toho vyleze...
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek