DISKUZE K ČLÁNKU Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce + VIDEO
Letošní sezóna nám připraví nejednu anomálii a termíny Grand Prix se nám poněkud rozrostou. Navzdory tomu, že už absolvujeme 71. ročník F1, sešla se equipa královny motoristického sportu na Silverstone, aby oslavila 70. narozeniny.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce + VIDEO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Jindrich K.
(Hlasovalo 9 lidí)
09.08.2020 17:51
Aha, to by mohl Mercedes zařezávat Bottase už v… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
jon
20:09 09.08.2020 90.176.154.XXXS ohledem na PK to je nejlepší rozhodnutí. Už po startu bylo vidět, že Max se v pohodě drží i na tvrdé směsi. Bylo vysoce pravděpodobné, že by to dopadlo stejně, i kdyby Lewis šel dopředu. Do půlky sezóny je ještě pár závodů, tak je potřeba držet Bottase motivovaného. Lewis může mít dva technické problémy a všechno může být naruby. A když přepnou Bottase do role dvojky, tak je to s ním ještě horší ...
-
-
-
spinelesssheep
17:57 09.08.2020 88.103.4.XXXMercedes je braný jako nedostižný, Bottas doplatil minule tvrdě na prasklou pneu a na Hamiltona ztrácí přes 30 bodů a ty bys proti němu ještě použil týmovou režii hned na startu. Promiň, ale chceš to pro Hamiltona ještě lehčí než to má. Trapný.-
-
spinelesssheep
18:18 09.08.2020 88.103.4.XXXTo nevím co tě na něm tak mrzí. Hamilton na Bottase zautočil jen po startu. Pokud to bylo tak strašný z jeho strany, tak ho měl Hamilton okamžitě předjet. Mercedesu odcházely hlavně pneumatiky a to byla dneska jejich achilova pata.
-
-
-
-
-
Mike17
19:16 09.08.2020 46.135.65.XXXPočkej. To takhle nejde. Přece každý fanoušek Vettela musí jeho neúspěchy popírat a zaslepeně ho neustále obhajovat.
Kde máš výmluvy na strategii, na to jak ho poslali do provozu, jak ho obětovali ve prospěch protěžované jedničky, schválně zařezávají horší technikou? To ses za ty roky nic nenaučil? Ani z letošního maďarska?
Teď vážně. Dávám
-
-
Situs
17:31 09.08.2020 88.102.38.XXXRacing Point byl po sdělení technického delegáta FIA svolán k sportovním komisařům, že jejich brzdová potrubí jsou stejná jako ta, která byla dosud používána v této sezoně a která byla v pátek prohlášena za navržená v rozporu s předpisy.
[odkaz na stránku]
...... asi aby nikdo již nemohl protestovat. Rovnou takto mít připravený dokument za porušení pravidel, to je frajeřina.-
SergioPÉREZ
18:03 09.08.2020 78.108.157.XXXNejvětší problém vidím v samotném kanadském podnikateli a obchodníkovi panu Lawrence Strollovi -
-
-
-
-
daaviid23
17:51 09.08.2020 91.245.26.XXXVětšinou když oponuji proti tomuhle názoru, tak obhajuješ svoje oblíbence proti mým. Ale tady obhajuješ mého oblíbence a stejně budu oponovat.
Na jedné straně vztah Ferrari - Vettel je na bodu mrazu, totální rozpad spolupráce a nulová podpora pro Vettela.
Na druhé straně ale Vettel podal letos v Anglii oba závody tragický výkon nehodný vícenásobného šampiona. I přes všechny okolnosti je tohle prostě těžko omluvitelné.-
-
Ferda
18:13 09.08.2020 46.47.176.XXXŽe Ferrari bojuje proti Vettelovi je evidentní. A nejspíše se nejedná pouze o týmovou podporu, ale taky o techniku kterou Vettel dostává. Nebo nedostává.
V takovém případě může Vettel podávat sebelepší výkony a stejně bude před světem vypadat jako ňouma. A ty viditelné chyby? Jsou logické z přemíry snahy v mizerné technice.-
odin
07:10 10.08.2020 77.240.103.XXXFerrari nebojuje proti Vettelovi. Ferrari jenom vyměnilo preferované piloty a z Vettela se stala "dvojka". Tedy pilot bez preferencí, dokud je jednička na trati. Tak to u Ferrari je už více než 25 let. A že Vettel předvádí tragikomické výkony nehodné srovnání s jakýmkoliv pilotem č.2, který za Ferrari jezdil, je jenom důkaz jeho "kvality". Vždyť podobné chyby dělal i jako preferovaná jednička s nejlepším autem. Máš krátkou paměť.-
jon
09:42 10.08.2020 90.176.154.XXXUdělám ďáblovi advokáta, ale něco důležitého dodám.
Vzhledem ke konci spolupráce a stále ještě možném odchodu ke konkurenci (i třeba do pozice rezervního pilota na příští sezónu) Vettel již nyní určitě nemá informace o novinkách a ani neví, co testuje. To je pro něj veliký problém, protože si setup a vyvážení musí dělat v trénincích.
Nijak tím nevyvracím to, že se propadl z pozice jedničky a tím se pro něj též mnohé změnilo. Ani tím nechci obhajovat ty trapné hodiny a studených gumách po startu. To souvisí s jeho starty v poli, které neuměl ani v dobách největší slávy u RB. Chci tím tedy pouze vysvětlit jeho náhlý propad formy ve srovnání s LeClercem. Ale i kdyby nadobro ve Ferrari pokračoval a dostávalo se mu informací, tak by podle mě letos nestíhal. Ale mohl by pomoci Ferrari se trochu odrazit s tou šasí. Po stránce vývoje to bude pořád špička. Jen je potřeba přimhouřit oči, když vyjede na trať.-
odin
18:34 10.08.2020 77.240.103.XXXChodí mi reakce na e-mail a hned po přečtení první věty jsem věděl, že to píšeš ty.
Nemám moc, co bych zpochybnil, ale zároveň nepotřebuji nic vysvětlovat. Respektive; vše, co jsi napsal si plně uvědomuji a vím, že to souvisí. (A mezi námi, můj koment nebyl úplně určen tobě, ani lidem s alespoň základním povědomím, jak to v závodech chodí. Nýbrž té zbylé většině, která si myslí, že to, co vidí je pravda).
Chtěl jsem jenom poukázat na to, jak obrovský rozdíl udělá preference týmu. Před nedávnem jsem zde vedl spor o výkonnosti Vettela a Kimiho u Ferrari. A moje argumenty se opíraly o preferování jednoho na úkor druhého. A hle najednou onen lídr na kterém sála samotná existence týmu, je na druhé koleji a jeho výsledky jsou žalostnější, než kohokoliv jiného. Já vím, že to má těžké a že u Ferrari s tím, co má k dispozici + s jejich strategiemi (pro jedničku týmu) se bude hodně těžko prosazovat. Teď to vidí i sám Vettel a právem se pozastavuje nad jeho volbou pneumatik i strategií pitstopů. Ale když jsem to zde kritizoval v případě, kdy tohle servírovali Kimimu, měli mě ortodoxní Vettelisté a Ferraristé za podivína, který si neustále stěžuje a omlouvá bídné výsledky svého koně. Ne, podle mne preference a nepreference týmem klidně udělá 0,3 sec. na kolo. U Ferrari se od dob Schumachera osvědčilo, že dvojka pomáhá jedničce k lepšímu umístění a končí za lídrem. Občas dvojka zatrucuje a skončí lépe, ale hned dostane ťafku, aby věděla, kde je její místo. A to od prvního závodu každé sezóny. U Merglu alespoň nechají vyhrát i toho horšího. A když mu výjde sezóna a jedničce se nedaří, nechají získat titul dvojku. U Ferrari to nikdy nehrozilo.
Ještě jedna poznámka. Píšeš, že starty neuměl ani v době největší slávy u RBR. Je zajímavé, že tam během sezóny starty zlepšil natolik, že mu pak už nedělaly žádný problém. Ale nepreferovaný Webber své starty nezlepšil nikdy. Čím to asi tak bude? (A to mám takový pocit, že v té době mohly ještě týmy se starty pomáhat z boxové zídky).
Závěrem, nevěřím, že Vettel přes corona přestávku úplně zapomněl jezdit a je o tolik horším pilotem než LeClerc, jak se zdá z bodových rozdílů. Ale stejně tak nebyl o tolik lepším pilotem, než Webber, nebo Kimi.-
jon
10:55 13.08.2020 90.176.154.XXXDěkuji za obsáhlou reakci, vidíme to ve většině naprosto stejně, ale to pro nás dva není až taková novinka.
Co se týká Kimiho a jeho pozici dvojky - naprostý souhlas. Jediné, co ho uchránilo před ještě horší pozicí byl fakt, že šel místo LeClerca do Alfy. Tím nehrozilo, že nějaká větší knowhow odnese ke konkurenci. Nicméně často byl "obětován" jako Bottas v posledním závodě. Sice to někdy může vypadat od televize více nefér, než to je (nemáme celou komunikaci jezdec - závodní inženýr), ale když mají oba vozy podobný problém, jedničku vždy nechají na trati a dvojku povolají do boxů, aby měli možnost zjistit, co se přesně děje. Málokdy se stane, že by to dvojce zlepšilo závod.
Jen bych se trochu pozastavil u těch startů, protože jsem měl na mysli něco jiného. Vettelovi starty jsou od té doby standardně dobré. Dovolím si říct, že jeho startovní reakce a předstartovní příprava je téměř vždy jedna z nejlepších. Jeho problémy nastávají, když nestartuje z prvních řad a má kolem sebe spoustu jiných vozů. On se musí dostat ideálně na čistý vzduch nebo mezi pár vozů. I když i těch pár vozů může někdy znamenat vyřazení tří dalších vozů v první zatáčce, ale jak vím od jednoho kamaráda, který je tifosi až za hrob, tak tehdá v Singáči to celé způsobil Max. Asi tím, že si dovolil odstartovat do závodu.
Trochu bych se pozastavil ještě u toho Mercedesu. Ano, dvojka má možnost vyhrát, ale záleží dost na cestovním pasu dané dvojky. Ten Finský tam sice od dob Miky má své místo, ale aby tam byly možnosti otevřenější, chce to i ten Německý. Nechci tím rozhodně říct, že by měl Nico nějaké výhody. Jen měl díky tomu vůbec možnost. Ta přišla po vleklých technických problémech Lewise, ale technický problém v posledním závodě vyřadil Nica z boje o titul v roce 2014. Rok 2015 byla krasojízda Lewise, ale v roce 2016 dělal Nico od začátku sezóny až do konce maximum a pro ten titul si šel. A má ho zasloužený, ne že ne.
Co se týká toho srovnání s Webberem a Kimim. V době, kdy byli vedle sebe lepším byl. Jenže to byli oba v pokročilé fázi kariéry. Stejně jako zažil Vettel vedle Ricciho a nyní LeClerca. Ale jak píšeš, není to rozdíl jako byl například mezi Lewisem a Kovalainenem, Riccim a Kuvajtem, Maxem a Albonem a mohl bych pokračovat dále. To jsou příklady, kde se jednalo či jedná o skutečné rozdíly třídy. Což Tebou zmíněné dvojice mezi sebou rozhodně neměly.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek