DISKUZE K ČLÁNKU Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce + VIDEO

Letošní sezóna nám připraví nejednu anomálii a termíny Grand Prix se nám poněkud rozrostou. Navzdory tomu, že už absolvujeme 71. ročník F1, sešla se equipa královny motoristického sportu na Silverstone, aby oslavila 70. narozeniny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 180, poslední 19.08.2020 16:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jindrich K. (Hlasovalo 9 lidí) 09.08.2020 17:51
Aha, to by mohl Mercedes zařezávat Bottase už v… »
» Situs (Hlasovalo 7 lidí) 09.08.2020 17:16
Dobrý závod, i když to bylo asi tím že byl pro mě… »
» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 09.08.2020 17:31
Moc pěkná oslava 70.výročí! Max nejlepší Lewis… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Zakončení tvých komentů nemá chybu. Dost se bavím. 03 18
Ještě ke Kimimu, nechtěl bych, aby můj předešlý mázor vyzněl, že je na peníze. Jenom jsem chtěl říci, že když necítí podporu a šance, tak normálně chodí do práce, jako každý z nás. Odpracuje si co je po něm požadováno, aby dostal zaplaceno a šlus. Přidaná hodnota schází...
Vettel, asi jsi na to kápnul. Navázání kamarádských vztahů s jedním z investorů do firmy je velká motivace. Navíc, když Toto zastává významnou funkci u dominantního týmu. 18 Jenom se obávám, že už je trošku pozdě. Podle mne měna pravidel zamíchá s rozložením sil dost podstatně. To už bych víc sázel na matláky z Ferrari. Tak trochu tuším, že všichni půjdou Mercedesu po krku a udělají vše pro to, aby po změně pravidel už dominantním nebyl ani náhodou... Je potřeba střídat 18 18 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
První odstavec - 100% souhlas a nemám co dodat. 04
Co se týká Kimiho, máš nejspíše pravdu s tou rodinou. Je pravda, že i přestal chlastat první ligu a celkově působí takovým harmoničtějším dojmem. A dokonce se i čas od času usmívá. A dává přes vysílačku slušnou sodu inženýrům, to dřív také tolik nedělal. 12
Potenciální angažmá Vettela v Aston Martinu je podle mě čistě o penězích. Buď sám neví, co chce nebo to je čistý kalkul. Zaplaceno tam určitě dostane slušně a dostane se blízko k Totovi, kterého se určitě bude snažit přesvědčit, že by mohl být tím vyvoleným Němcem, který by mohl nahradit Bottase. Jenže jak správně podotýkáš, to by musel Trolla vyprášit jak koberec z hotelového foyer. Jenže on jde Troll výkonnostně docela nahoru a papá tam bude angažovat pilota Vettelova formátu jen proto, aby se mladej přiučil od někoho, kdo má ještě větší zkušenosti, než Péro. Tak trochu se nám může zopakovat situace z McLarenu 2007. Jasně, Troll není Lewis, ale Vettelova dnešní forma má určitě daleko do Alonsa v roce 2007. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Ano, nedůstojné je výstižné označení, jak chování Vettela, tak i jeho výkonnosti. Až je mi ho trochu líto. Ale Vettelistům to naopak přeji a doufám, že jim spadnou růžové brýle a začnou vnímat výkonnost Seba, krapet realističtěji.(A to i jeho výkonnost v rolích jasné a nezpochybnitelné jedničky. Respektive výkonnost jeho dvojek a rozdílů mezi nimi).
Kimi: Tam mi příjde, že on pokud cítí podporu a šanci na boj o posty nejvyšší, je motivovaný, pracovitý, oddaný a také dost rychlý. Pokud ale něco ze zmíněného necítí, je laxní a jezdí jen proto, aby dostal zaplaceno. Navíc se mi zdá, že u mnoha sportovců (Kimiho nevyjímaje), se změní priority po založení rodiny. (Ale může ty být jen moje doměnka-nikomu ji nevnucuji).
A ještě jednou Vettel: Nevím, zda udělal dobře, když se cpe do Aston Martinu. Asi si napraví trochu reputaci, ale na boj o titul to nevidím ani náhodou a vedle mazánka Strolla to také nebude mít kdovíjak lehké. Navíc když ho tu a tam porazí platič, může ještě ztratit ze své noblesy. 17

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Máš pravdu v tom, že to vidíme hodně stejně, ale jsem rád, že si čas od času něco povíme, protože to přinese právě ty nuance, které má člověk na jazyku, ale neumí ty malé věci kolikrát správně pojmenovat.
Já jsem dlouho přemýšlel, jak důstojně a neurážlivě shrnout do ideálně jednoho slova Vettelovo aktuální angažmá a jeho výkony. A u zmínky o Markovi jsi mě nakopl. To slovo je: "NEDŮSTOJNÉ".
Mark vedle něho zase neměl tolik co ztratit. Až v RB měl možnost plně ukázat, co v něm je. Ale už byl buď za zenitem nebo to nikdy nebyl takový rychlík. Můžeme pouze spekulovat. Každopádně Ricci mu dal okamžitě ochutnat své polívčičky a ukázal, kde bude jeho slabina. Vettel mi trochu připomíná spoustu dominantních sportovců, kteří jsou k neporažení do té doby, dokud je někdo porazí. Od té doby to už není ono a přestanou si věřit.
Kimiho pak sice "zvládl", ale často na úkor Kimiho výsledků. Máš recht, že jednička byla jasně daná. Nepředpokládám, že by si výkonnost neověřovali na simulátorech, ale pokud to Kimiho nebavilo a neměl motivaci, tak se tam těžko mohl vybičovat k nějakým zázrakům. Ale právě díky jeho osobnosti se těší takové popularitě, byť o ní nejspíše ani nestojí. 12
Ještě si tak říkám, jak jsem nastínil tu kolísavost Vettela od té doby, co mu Ricci vyprášil kožich. Když to vezmu u jiných pilotů, tak to většinu spíše nakoplo. Z těch, co pamatuji živě - Senna, Prost, Schumacher, Damon Hill, Alonso, Lewis, Button a i Kimi vždy vítal silnou konkurenci. Byť u něho mi přišlo, že se po zisku titulu trochu změnil po tom, co si dosáhl stanoveného cíle. A po těch všech patáliích, které ho potenciálně připravily o boje v sezónách předtím, se asi nechtěl rouhat a spokojil se s tím, že to konečně dopadlo a uvidí se. Což by pro něj nebylo netypické. 12
Závěrem trochu vtipně k letošnímu Vettelovi. Dokud nastřádá více bodů než jezdeckých chyb, budeme jeho letošní výkon považovat za nesmírně vydařený. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
No vidíš, já jsem si po odkliknutí mé reakce lámal hlavu, jestli mám ještě dodávat a dodatečně upravovat koment ohledně Kimiho a jeho přestupu k spřízněné Alfě. Ty jsi to napsal za mne. 11
Spolu se těžko pohádáme. A když, tak o nejjemnější nuance v dění okolo F1, protože se oba snažíme vnímat svět formule 1 obšírněji, než většina diskutujících. 03
Zase mi příjde, že nemám co k oponentůře. Vidím to stejně.
Nicovi titul přeji, má ho zaslouženě. Ale kdyby jezdil u Ferrari s preferovanou jedničkou, tak titul nikdy nezíská. Na to dám krk. 03 Ano zajisté německý pas sehrál tehdá podstatnou roli, minimálně stejnou, jako Lewisova "smůla".
Starty. Ono je obecně známé, že start z předních pozic je jednodužší, než se boxovat o místo v prvních zatáčkách uprostřed pole. Tam je to mnohdy o štěstí, protože někdo do tebe bouchne ze zadu a hodí tě na dalšího vedle tebe a je karambol. Zlikviduješ auto soupeři i sobě a ještě dostaneš pentli od těch povedených komisařů. 18 Proto jsou kvalifikace, kde mají možnost vyjet si lepší umistění. Jenže zase podle mne narážíme na preference jednoho pilota na úkor druhého, který se pak boxuje z onoho středu pole, zatímco preferovaný startuje z druhé lajny.
Podle mne je LeClerc srovnatelný pilot s Vettelem i Kimim, jenom je mladý průbojný a hladový po výsledcích. Navíc je "dítětem" Ferrari. Tak že si mohl dovolit občas neposlechnou a Vettela patřičně vydráždit a pak porazit. Jakožto jejich budoucnost mu to bylo promíjeno. Řekl bych, že Vettelovi se dostalo jeho medicíny, kterou používal ve svých mladších letech u RBR v honbě za tituly. Seb letos vypadá jak nýmand. To Webber tehdá hrál důstojnější roli, než kterou hraje Seb dnes. A stejně tak Kimi vedle něho nejezdil až tak špatně, i když ho to dost nebavilo.
Prostě a jednoduše řečeno. Letos poprvé vidíme Vettela jezdit tak zvaně za svoje, v roli nepreferovaného pilota. A na každý bod který si vyjede má plné právo, protože je jen jeho zásluhou. Tak jsem zvědav kolik jich nastřádá. A můžeme srovnávat (samozřejmně po přepočtech dle počtu závodů 14).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Děkuji za obsáhlou reakci, vidíme to ve většině naprosto stejně, ale to pro nás dva není až taková novinka. 12
Co se týká Kimiho a jeho pozici dvojky - naprostý souhlas. Jediné, co ho uchránilo před ještě horší pozicí byl fakt, že šel místo LeClerca do Alfy. Tím nehrozilo, že nějaká větší knowhow odnese ke konkurenci. Nicméně často byl "obětován" jako Bottas v posledním závodě. Sice to někdy může vypadat od televize více nefér, než to je (nemáme celou komunikaci jezdec - závodní inženýr), ale když mají oba vozy podobný problém, jedničku vždy nechají na trati a dvojku povolají do boxů, aby měli možnost zjistit, co se přesně děje. Málokdy se stane, že by to dvojce zlepšilo závod.
Jen bych se trochu pozastavil u těch startů, protože jsem měl na mysli něco jiného. Vettelovi starty jsou od té doby standardně dobré. Dovolím si říct, že jeho startovní reakce a předstartovní příprava je téměř vždy jedna z nejlepších. Jeho problémy nastávají, když nestartuje z prvních řad a má kolem sebe spoustu jiných vozů. On se musí dostat ideálně na čistý vzduch nebo mezi pár vozů. I když i těch pár vozů může někdy znamenat vyřazení tří dalších vozů v první zatáčce, ale jak vím od jednoho kamaráda, který je tifosi až za hrob, tak tehdá v Singáči to celé způsobil Max. Asi tím, že si dovolil odstartovat do závodu. 12 12
Trochu bych se pozastavil ještě u toho Mercedesu. Ano, dvojka má možnost vyhrát, ale záleží dost na cestovním pasu dané dvojky. Ten Finský tam sice od dob Miky má své místo, ale aby tam byly možnosti otevřenější, chce to i ten Německý. Nechci tím rozhodně říct, že by měl Nico nějaké výhody. Jen měl díky tomu vůbec možnost. Ta přišla po vleklých technických problémech Lewise, ale technický problém v posledním závodě vyřadil Nica z boje o titul v roce 2014. Rok 2015 byla krasojízda Lewise, ale v roce 2016 dělal Nico od začátku sezóny až do konce maximum a pro ten titul si šel. A má ho zasloužený, ne že ne. 04
Co se týká toho srovnání s Webberem a Kimim. V době, kdy byli vedle sebe lepším byl. Jenže to byli oba v pokročilé fázi kariéry. Stejně jako zažil Vettel vedle Ricciho a nyní LeClerca. Ale jak píšeš, není to rozdíl jako byl například mezi Lewisem a Kovalainenem, Riccim a Kuvajtem, Maxem a Albonem a mohl bych pokračovat dále. To jsou příklady, kde se jednalo či jedná o skutečné rozdíly třídy. Což Tebou zmíněné dvojice mezi sebou rozhodně neměly. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.15.XXX
No prostě na to máme pořád opačný názor. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Však právě. Ty si myslíš, že DRS umožní předjíždění, když bude pole rozděleno dle výkonnosti aut? Já si dovolím tvrdit, že nikoliv. Protože k DRS ani nedojde.Nejlepší odjedou a budou ujíždět a že by někdo stáhnul ztrátu, když budou trvanlivé gumy, nehrozí. Během chvilky týmy příjdou na to, že si stačí vytvořit pár sec. bezpečný náskok a ten udržovat. A těch nejrychlejších průjezdů zatáčkou stejně moc neuvidíš. Diváci budou nadávat na nudu, stejně jako nadáváte teď, když závod ovládnou oba Mercedesy (a to se alespoň závodí uprostřed pole).
A že je RB schopný porazit v závodě Mergly je přeci fajn, ne? Můj názor na Maxe a RB znáš moc dobře a přesto jsem rád, když alespoň oni Mercedesům zatopí. Opět připomenu, zatopí díky Pirelli. Tak proč dělat z F1 ještě větší a sterilnější nudu?
Ostatní tvoje přirovnání jsou hlouposti.
A radost z Maxových vítězství ti přeji. I pro mne jsou k nekoukání pravidelná vítězství Mercedesů. Tak alespoň nějaké oživení. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.13.XXX
Vláčky přece můžou zničit kvalifikace, strategie nebo chyby pilotů. Dnes je naštěstí DRS, takže se většinou dá i předjíždět a mít pěkné závody.
Práce s gumami je dnes velkou součástí F1. Bohužel. Dřív to bylo také, ale v mnohem menším měřítku. Za mne má pilot umět co nejrychleji projet zatáčku, ne ji projet co nejšetrněji. Ty rozdíly jsou brutální. Koukni na Mercedes. Jsou schopni díky technice porazit všechny o 1s. Přijde závod a musí jezdit pomalu, aby nezničili gumy. Najednou je RB schopný je porazit přes ztrátu v kvaldě.
Jo, díky tomu nevidíme všechny vítězství Mercedesu, a někdo je schopný jim výjimečně zavařít. Ale je to ještě závodění? Tak jim dejme 10l benzínu na závod a nechme je kroužit průměrně 20km/h. Kdo bude nejšikovnější, bude MS. Extrém. Jo. Ale je to ten samý princip jen o lvl dál.
Dnes máme sice nejrychlejší f1, ale nejezdí co můžou. Tak je dejme na led. Rychlosti budou čtvrtinový, ale ukáže se kdo umí jezdit nejlíp. Viz mokré závody. Každý je miluje a přitom jezdí pomalu. To je to co chci.
A s Maxem nemám problém. Na titul nemá. Tuto haluz možná zopakuje, ale ne většinu závodů. Ale radost z té výjimky snad mít můžu, ne? 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Víš, já bych s tvým posledním odstavcem i souhlasil. Jenže to tu už bylo a končilo to vláčkem srovnaným podle výkonnosti týmů a jejich jedniček a dvojek. O předjíždění se nedalo mluvit, bylo to jenom odkroužení závodu. Což mi též nepřipadá hodné královny motosportu.
Práce s pneumatikami patří také k základním schopnostem pilota. A postavit vůz šetrný k pneu a přitom rychlý zase patří k dovednostem konstruktérů. Tak že bych to tolik nezpochybňoval. Navíc současná F1 je nejrychlejší vůbec. Tak že, kdyby Pirelli vyrábělo hadry místo gum, museli by piloti přezouvat 10x za závod, což nepřezouvají. Asi to nebude taková pravda, co tvrdíš.
Max má zatím k titulu daleko. Ale to ti tu už napsal Ferda. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.13.XXX
Jo, to je možný. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
No tak chyby nastanou i tak, občas pentle je viz Vettel, když si zkracobval dráhu........a tvoje sebereflexe nulová hihi, neměls pravdu 18 12 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Max si na tituly bude muset vystát ještě hodně dlouhou frontu. Zatím se nezdá, že by Mergl polevoval. A jestli se Hamík rozhodne vyjezdit desítku, tak za tu dobu můžou přijít další rafani, kteří ho třeba smetou ze stolu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.13.XXX
Jaká chytrá horákyně??? To nemám mít radost z vítězství jen proto, že Pirelli dělá hadry místo gum???
Měl jsem radost s Vettelových titulů, nechápu proč bych neměl mít radost teď z Maxových.
Ano, správně by měli piloti závodit naplno a vyhrát ten kdo má nejlepší vůz a nejlepší schopnosti. Tvrdím to pořád a nemám důvod na tom něco měnit. Soutěž o nejšetrnější techniku s nejspořivějším pilotem není hodna královny motorsportu. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Lepší než nedůvěryhodné info bez zdroje...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Prý dostal ťukec od Sainze.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.253.XXX
No jo, zase ty růžové brýle

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.253.XXX
Podle toho by pak nikdo nikdy nedostal pencli Grahame 18

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama