DISKUZE K ČLÁNKU GP Španělska: Ani Safety car nezastavil Hamiltonovu spanilou jízdu
Na určitou dobu poslední závod na španělském Circuit de Catalunya nesliboval příliš dramatickou podívanou – alespoň s ohledem na dosavadní průběh šampionátu. Nakonec se vše potvrdilo, jen s jedním intermezzem v podobě safety caru.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP Španělska: Ani Safety car nezastavil Hamiltonovu spanilou jízdu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
23:01 13.05.2019 90.177.218.XXXZavod z celkoveho pohledu asi zklamani...protoze pole je rozdelene na tri tabory...tri top tymy, stred pole...a Williams.
Stred pole je zajimavej...sily se tam prelevaji...tymy spolu budou celou sezonu bojovat. Jenze boje ve stredu pole asi uspokoji jen narocnejsi fanousky.
No a ty tri top tymy? Jedem totalne dominuje...a ty dalsi dva jen frustrovane bojuji mezi sebou.
Velkej problem...
Velkej protoze Mercedes vitezi uz moc dlouho a vetsina fanousku kouka na zavody kvuli boji o vitezstvi a tituly...a o ty se tak nejak nebojuje...protoze interni souboj dvou pilotu Mercedesu i pres zatim necekanou vyrovnanost netahne.
Rozpoctovy strop neni vsespasitelnej...podle me by stacilo na zacatek kdyby se prestaly vyplacet naprosto nesmyslne nastavene odmeny.
Ono uplne presne nastavit strop financi? Bud se bohati prizpusobi...nebo dokonce odejdou.
Dalsi velka chyba jsou technicke predpisy...nejvic do nich mluvi ti bohati...protoze lobujou ve svuj prospech. To pak nema cenu nic menit...kdyz si to schvaluji ti kteri jsou v top tri. -
SergioPÉREZ
10:52 13.05.2019 85.239.64.XXXTak Barcelona už odhalila hodně neznámých. Teprve teď hlavně s evropskými GP je jednoduché si udělat obrázek, jak kdo na tom je s výkonností. Momentálně celkové bodové hodnocení jak PK tak PJ má velkou vypovídající hodnotu a jsou relevantní vůči skutečné realitě F1. Dále se potvrdilo, že Barcelona je především testovacím okruhem. Vlastní závod už byla zatím největší nuda. Asi čtvrtina okruhů GP F1 je hrozná nuda, a je třeba ten plevel pořádně odstranit. V podvědomí mám stále zafixované formule bez Hallo systému, pořád si na to nemohu zvyknout, takové divné hybridy buginy, šíleně to ruší vjem klasické F1,.. Jestli to tak půjde dál, asi končím s fanděním, Až odejdou "známá" jména z F1, tak nastupující mladí jezdci mne vůbec nepřesvědčili, že to má cenu dále sledovat,. -
airwar1939
09:49 13.05.2019 176.74.141.XXXPro HellHogra - nepochopil jsi mě.
Každá větší změna pravidel přináší možnost, že někdo postaví auto dobře a někdo špatně. Naopak delší platnost stejných pravidel přináší šanci že ti méně schopní doženou schopnější.
Pokud se mění pravidla každé dva až tři roky - 2014 změna aera a PU, 2017 - rozšiřování vozů, 2019 - změna aera, tak každé dva roky narušíš přirozenou vyrovnanost pole, narostou rozestupy. A pokud máš ještě omezené možnosti testování, stahuje se náskok mnohem hůře. A pokud v budoucnu omezí finanční zdroje, opět to jen prodlouží dobu, po kterou se bude pole srovnávat - protože na větší vývoj během sezony nebudou mít týmy peníze.
Souhlasím že rozpočtové stropy, jsou pěkná idea, ale kulhají na obě nohy.
Týmy potřebují na vývoj vozu několik věcí:
ZÁZEMÍ - to budou mít tovární týmy vždy lepší než soukromnící, například pro továrnu není problém postavit pro automobilku aero tunel a týmu ho pronajímat.
SCHOPNÉ LIDI: opět výhoda továrny, ta může lidi při změně pravidel přesunout z továrny dočasně do týmu na tento projekt... nemusí je platit celý rok, tým je bude platit celý rok.
ČAS NA VÝVOJ A TESTOVÁNÍ: času bude z nárustem velkých cen méně a méně, a opět to bude výhoda pro továrny, minimum testování vývoji nepomůže.
Pro rok 2021 se rozdají karty znovu, továrny do toho narvou hodně peněz, to soukromé týmy mít nebudou, a nástup rozpočtového stropu způsobí, že ten kdo získá náskok v roce 2021, si ho udrží i několik dalších let. Osobně si myslím, že na změně pravidel v roce 2021 nejvíce vydělají Mercedes, Ferrari a RB, a těžit z toho budou jeho satelity. Naopak Renault, který do toho nelije tolik peněz, a McLaren, který nečerpá knowhow od továrny, na to dojedou.
Už loni při změně pravidel jsem tvrdil, že je to chyba, že to předjíždění nepomůže (nepomohlo) a že se pole na špičce naředí, a že letos boj o titul neuvidíme. Když si vzpomenu na poslední třetinu loňské sezony, kdy bojovali o vítězství tři týmy, tak bych brečel.
A pro si troufnu odhadnout, že v roce 2021 a několika dalších budeme mít opět jen jednoho kandidáta na titul mistra světa, a o boji o titul si budeme moci nechat zdát. Nevím jak tebe, ale mě tahle vidina moc netěší.
Ano Ferrari má buďto špatný koncept auta, a nebo má problém s fungováním pneu, ale většina ho má ještě horší - tohle jde na vrub změny pravidel. Pokud by zůstala stejná pravidla a stejné pneu, měli bychom dnes souboj o titul mezi třemi týmy - viz. výkonnost konce sezony.
Add. forma RB a případně McLarenu v letech 2017 či 2018 - vždycky jsem tvrdil že se týmy chvástají, a že je to komplexní záležitost... i včera projíždělo RB a McLaren některé zatáčky super ... ale v čase závodu by to u RB bylo na 60 sekund ztráty, a u McLarenu minimálně kolo a půl. Týmy "kecají a nedá se jím věřit".-
GRAHAM
10:42 13.05.2019 77.236.218.XXXViditelně jsi nepochopil rozpočtový strop. Sice nevyřeší všechno, to je jasné, v něčem i ublíží, ale z dlouhodobého hlediska by to mělo být stabilní a hlavně mohou pka přijít nový investoři. Už to nebude tak drahé a investice budou nalajnované. Tedy krom vybavení továrny....vždy bude něco za něco a ideální není nic.A taky netahej do všeho sport, jen o tom to "bohužel" není. Nejdříve je to bussines a součastí toho je ten sport.-
-
tom11
11:58 13.05.2019 77.48.94.XXXony by ty změny co dva roky fungovaly. ale pouze za předpokladu, že "chudí" vytvoří na začátku dobré auto a "bohatí" je pak budou postupně stahovat. v momentě, kdy je dotáhnou, upravíme pravidla, "chudí" opět přijdou s geniálním řešením a "bohatí" budou dotahovat.
idea to je hezká, ale realita je zcela odlišná. "bohatí" udělají dobrá a ještě lepší auta, která nadále intenzivně zlepšují a "chudí" je nemají šanci stáhnout...…..-
airwar1939
12:08 13.05.2019 176.74.141.XXXJá to nerozlišuji na chudé a bohaté, ale na schopné a méně schopné. A tam pak pouze delší platnost pravidel zajistí, že se pole bude vyrovnávat. Trochu se bojím, jak radikální bude změna pravidel pro rok 2021, pokud hodně, tak očekávám že hodně méně schopných zabalí většinu příští sezony.-
-
airwar1939
16:47 13.05.2019 176.74.141.XXXI schopnost sehnat potřebné finance rozděluje týmy na ty více či méně schopné.-
GRAHAM
17:01 13.05.2019 77.236.218.XXXTak lze to tak říci, ale takhle to úplně není, když jsou zde Továrny. Možnosti jsou zcela logicky zhola jiné a nejde v tomto úplně férově soutěžit. Proto bude strop a tento neduh vyřešen. Je ale jasné, že vždy je něco za něco a že stropy budou eliminovat danou sezónu, když se něco hrubě nepovede.-
airwar1939
17:09 13.05.2019 176.74.141.XXXV letech 1980-1990 se rozpočet týmů jako McLaren a Williams pohyboval kolem hodnoty 250-300 milionů dolarů, a tehdy měl dolaqr vyšší hodnotu než má dnes. Takže při pohledu na současné rozpočty reálně poklesla schopnost týmů přilákat velké sponzory.
Férově soutěžit samozřejmě lze. lze to ale sehnat podporu automobilky... tu třeba McLaren měl v podobě Hondy, ale toho se vzdal.
Rozpočtový strop vyřeší maximální výdaje jednotlivých týmů... ale podpora automobilky poběží mimo strop... například automobilka vybuduje zařízení a to bude na určité období pronajímat. Nebo zde máme ten stav s B-týmy, to po roce 2021 budou hrát hlavně proti Renaultu a McLarenu. Věř že to nebude tak skvělé jak si malujete.-
-
airwar1939
11:07 14.05.2019 176.74.141.XXXBavíme se o době kdy za týmy stály tabákoví sponzoři... a ty čísla mám z literatury... čímž netvrdím, že to je pravda.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
11:51 13.05.2019 176.74.141.XXXPřesně tak, nebýt tam Mercedes, užíváme si souboj RB a Ferrari o titul.
-
-
airwar1939
22:36 12.05.2019 176.74.141.XXXDneska závod jako takový moc nehodnotím, o rozložení sil vpředu je jasno, střed pole je vyrovnanej, ale tragicky pomalej.
Jako hlavní problém ale vidím počínání FIA, omezení testů na minimum, plus změna aero předpisů co dva roky logicky vede k naředění pole, dva roky to pak pomalejší dohanějí, a FIA to další změnou pravidel zase podělá. A to se bojím domyslet, co s tím udělá radikální změna po roce 2020 + rozpočtový strop. Pokud se FIA nechytí za nos, lepší to moc nebude.-
HellHogr
09:25 13.05.2019 89.24.58.XXXPodle mě, by ses měl chytnout za nos ty, FIA nemůže za to, že jeden tým odvádí lepší práci než zbytek pole a logicky, jedině rozpočtové stropy budou znamena, že týmy mají podobné rozpočty a nemohou se už tak ohánět neférovosti v utrácení, podívej se na RB, ten hlásá celou dobu, jak s Renaultem měl nejlepší šasi, no očividně to tak horké nebylo, že předčili trápící se Ferrari už teď není výhrou pro ně mimochodem, když jsem tu po Bahrajnu psal o špatném konceptu auta Ferrari, tak si mě tvrdil jak je brzo na to to hodnotit, furt je brzo? sorry, ale tohle se projeví už na začátku sezony, ne po 10 závodech
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek