K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Německo: Schumi zůstává neporažen

Karel Bařina, 25. července 2004, 16:17 Google+

Velká cena Německa přinesla nádherný závod za slunečného počasí, plný vyrovnaných soubojů a předjížděcích manévrů do posledních kol.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: McLaren

Sdílejte článek

O první důležitý okamžik se postaral Olivier Panis hned na startu, když zamával a technici mu museli znovu nastartovat motor. Poté bylo zopakováno zahřívací kolo a Panis se zařadil na konec startovního roštu. Po zhasnutí červených světel skvěle odstartoval Michael Schumacher z pole-position, bez problému si uhájil první pozici a okamžitě se začal vzdalovat. Za něj se v první zatáčce seřadili Alonso, Raikkonen, Trulli, Coulthard, Barrichello, Webber, Montoya, Pizzonia, Sato, Klien, Button, da Matta, Fisichella. Ve čtvrté zatáčce šel Barrichello příliš pozdě na brzdy a o zadní kolo Coulthardova McLarenu si rozbil přední přítlačné křídlo. Coulthard naštěstí situaci ustál a Brazilec zamířil do boxů pro nové křídlo a dotankování. Raikkonen evidentně nebyl spokojen s Alonsovou rychlostí a ve druhém kole jej vybrzdil ve vracečce, kterou se jezdci vracejí na starou část okruhu. Hned v dalším kole ve stejném místě předjíždí Montoya Webbera, pro změnu si najíždí z vnějšku a využívá rychlejší výjezd ze zatáčky.

Celé pole se postupně natahovalo a do 10. kola vjížděly vozy v pořadí Schumacher, Raikkonen, Alonso, Trulli, Coulthard, Montoya, Webber, Pizzonia, Sato, Button, Klien, da Matta, Fisichella, Pantano, Massa, Panis, Heidfeld, Baumgartner, Barrichello.

K prvním zastávkám zamířili Fernando Alonso a Antonio Pizzonia v 11. kole. V dalších dvou kolech je následovali Schumacher, Coulthard, Sato, Raikkonen a Webber. Ještě před dotankováním zajel Raikkonen nejrychlejší kolo závodu 1:13.741, které už nikdo nepřekonal. Po zastávce se zařadil 1s za vedoucího Schumachera. Pantanovi praskla pneumatika, ale dokázal dojet do boxů pro novou. Montoya vybrzdil Trulliho a posunul se tak na čtvrté místo.

V 15. kole došlo na nejdramatičtější a možná rozhodující okamžil závodu - Kimimu Raikkonenovi v nájezdu do první zatáčky ulétlo zadní přítlačné křídlo a mladý Fin si vyzkoušel podobný náraz do bariéry, jako jeho krajan a předchůdce v roce 2000. Naštěstí na asfaltové únikové zóně hodně zpomalil, ale přesto byl vůz zcela zdemolován a "Ice-Man" dopálen.

Schumacher si pomalu, ale jistě budoval náskok, ve dvacátém kole již 12s. Za ním kroužili Alonso, Coulthard a Montoya, ale tomu už začínal na záda dýchat Button na BAR, který usilovně získával místa, o která přišel penalizací za páteční výměnu motoru.

V 21. kole si Antonio Pizzonia udělal menší výlet do trávy na výjezdu z Mobil 1 Kurve. Ve stejném místě nezklamal ani Takuma Sato, který předvedl svoje obvyklé hodiny. Oba vše zachránili pokračovali dále.

Barrichello předjíždí Heidfelda, čímž se dostává už na 13. pozici. Na Trulliho neúspěšně útočí Webber. Mezi tím se snaží přiblížit Coulthardovi Montoya, který však neodhadl zatáčku, mírně vyjel a uvolnil místo Buttonovi. Velmi pěkný manévr předvedl Sato. Už od cílové rovinky zkoušel z obou stran Trulliho, neuspěl ani v první šikaně, ale na následné "rovince" se dostal vedle něj a vnitřkem jej čistě vybrzdil ve vracečce. Trulli zaváhal a nezbylo mu než ustoupit i Webberovi, který se kolem něj pohotově protáhl.

Kolem třicáteho kola většina jezdců absolvovala druhé zastávky v boxech, pouze Button vydržel na trati asi o 6 kol déle a na trať se vrátil již na třetím místě a okamžitě začal komplikovat život druhému Alonsovi. Massa se pokusil předjet vnitřkem Pizzoniu, který zachoval klidnou hlavu a na výjezdu byl mnohem rychlejší.

Do 37. kola jezdci vjížděli v pořadí Schumacher, Alonso, Button, Coulthard, Montoya, Webber, Sato, Fisichella, Pizzonia, Klien, Barrichello, da Matta, Massa, Trulli, Panis, Pantano, Baumgartner. Button sváděl krásný souboj o druhé místo, ale žádný z manévrů nestačil na Alonsův Renault, který byl vždy rychlejší na rovince. Po několika kolech mezi jezdci narostl odstup na 2s, na Schumachera ztráceli již 16s.

Před 50. kolem došlo na třetí pit-stopy, pouze Fisichella zastavoval teprve podruhé a Button jel dál. Heidfeld pomalu dojel do boxů a ze závodu odstoupil. Na Alonsa zaútočil Montoya, ale nebyl úspěšný. Panis na nových pneumatikách neuhájil pozici před Massou a s problémy se udržel na trati.

V 52. kole šel do boxů jako poslední opět Button a na trať se opět vrátil třetí těsně za Alonsem, kterého po několika neúspěšných pokusech konečně předjíždí v technické části. Až do konce závodu mu však zaměstnává levou ruku špatná helma.

Alonsovi se přiblížil i David Coulthard s McLarenem, ale ohrozit jej nedokázal. Barrichello se probil už na 9. místo, ale několikrát chyboval při brždění, možná pro technickou závadu. Nakonec se jeho Ferrari zastavilo na cílové rovince s prázdnou pneumatikou a Brazilec byl klasifikován jako 12.

Michael Schumacher opět zvítězil a vyrovnal svůj rekord z roku 2002 v počtu vítězství za sezónu. Zbývá ještě šest závodů a těžko lze očekávat, že by se s jedenácti triumfy spokojil. Na druhou stranu dnes měl možná zatím největší štěstí - Kimi Raikkonen podruhé pohrozil.

Foto: Scuderia Ferrari, Lucky Strike B.A.R Honda, Mild Seven Renault F1 Team, West McLaren Mercedes

Google+ Vytisknout

Diskuze: Německo: Schumi zůstává neporažen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas a Max Verstappen po startu závodu v Kanadě

Kde nám to drhne, milá F1?

Charles Leclerc s vozem Alfa Romeo - Sauberu v Monaku

"Z F2 do F1 to byl větší skok, než jsem čekal," přiznává Leclerc

Red Bull by podle Renaultu mohl být se stejnými palivy ještě rychlejší

Red Bull kvůli vývoji paliv ztrácí, tvrdí Renault. Jak hodnotí nasazení nového motoru?

Ferrnando Alonso po vítězství v Le Mans s ostatními jezdci Toyoty

Alonso se dočkal vítězství, s Buemim a Nakajimou dovedli Toyotu k vítězství Le Mans + VIDEO

Lewis Hamilton po Velké ceně Kanady moc důvodů k radosti neměl

"Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Kanadě

Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher M. - Badoer

Kimi a Fernando nejsou připraveni pro Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zakázaná dohoda? FIA na žádost týmů prošetřovala předjetí Ocona Hamiltonem v Monaku

  2. Mercedes o potížích v Kanadě: Hamiltonův motor a nedostatek hyper-měkkých pneumatik

  3. "Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

  4. Se spotřebou paliva to v Kanadě bylo kritické. Bottas odhaluje dramatickou koncovku

  5. Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

  6. "Brown je správný šéf, u Ferrari mi závodění v Le Mans nechtěli dovolit," odhaluje Alonso

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud