DISKUZE K ČLÁNKU PADDOCK LINE: Seberte jim praporky!
Stačily dva týdny a jsme zase na zemi. Zázraky se sice dějí, ale těžko dvakrát po sobě a ani vzývání moderátorů přenosu tomu nijak nenapomohlo. Možná někdo o velikonoční neděli utrousil i slovo nepatřící do sváteční nálady, ale vstávat brzo ráno a mít za odměnu jeden dramatický souboj za necelé dvě hodiny…
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: PADDOCK LINE: Seberte jim praporky!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
RoBertino
00:19 24.04.2014 83.208.82.XXXTehdejší Maďarsko bylo opravdu velice zajímavé, zvláště když si připomeneme onu jízdu v závěsu a způsob, jakým Senna s Nanninim resp. Berger s Mansellem předváděli doslova pěstní souboje v šikaně. Thierry měl prostě smůlu, že buď on nebo Patrese musel po sezóně udělat místo vracejícímu se Mansellovi - pak už neměl štěstí na v té době kvalitní tým.-
anonym
22:10 24.04.2014 88.103.87.XXXThierry Boutsen byl inteligentní a sympatický jezdec, ale nedotáhl to až na samotný vrchol. Přes nepopiratelný talent nenaplnil nikdy beze zbytku pozici skutečné jedničky týmu Williams a nezanechal po sobě vítěznou šňůru závodů. Přirovnal bych ho k takovému Patricku Tambayovi, který u Ferrari i přes některé slibné výkony taky neuspěl. Přiznám se, že když jsem se tehdy dozvěděl, že se Mansell vrací do Williamsu, přestože to bylo na úkor Boutsena, byl jsem nadšen. Radoval jsem se všema deseti. Nigel Mansell byl totiž pan někdo. Závodil srdcem, jediný titul mistra světa vůbec nevystihuje jeho bojovnost, odhodlání a touhu zvítězit za každých okolností. Měl fyzický handikap, kvůli páteři byl téměř innvalidní, závodění obětoval však nejen svoje zdraví, ale i majetek, protože se ve svých počátcích zadlužil, aby mohl závodit, přesto podával heroické výkony v ostře nabité konkurenci, jaká se sešla v osmdesátých letech. Velká čtyřka Senna, Mansell, Prost a Piquet si tehdy nic nedarovala. Mansell vždy jezdil na vítězství, druhé místo nebylo jeho cílem, to raději uštval vůz a odpadl pro poruchu nebo havárii. Jezdil v časech, kdy hlavním faktorem úspěchu byl jezdec, nikoliv technika jako dnes a Nigel toho uměl využít k radosti fanoušků jako málokdo. Lidé chtějí podobné hrdiny, dodnes mi takový pilot ve F1 chybí.-
uzivatel001402
08:28 25.04.2014 88.103.87.XXXTento příspěvek je ode mě RoBertino, opět jsem se zapomněl přihlásit, už jsem byl asi včera ospalý.
anonym - neregistrovaný - RE: Red Bull
Thierry Boutsen byl inteligentní a sympatický jezdec ...-
RoBertino
11:17 25.04.2014 83.208.82.XXXBoutsen Tvůj "jmenovec" Murray Walker jednou o Boutsenovi řekl, že spadá do kategorie "hodných chlapců", jakými byli třeba Jochen Mass nebo Jean-Pierre Jarier. Prostě neměli tvrdé lokty a proto se nedokázali prosadit. Tedy relativně. Ale faktem je, že Jochen vyhrál jen pochybnou GP Španělska 1975 a Jean-Pierre ani jednu, i když na sklonku roku 1978, když nahradil zahynuvšího Petersona, ukázal na druhém lotusu, že na to má.
Mansell, il leone, byl přes všechny neduhy pan jezdec. Třebaže ho Surer zezačátku nazval uplakánkem, protože pořád hledal výmluvy, později svůj názor opravil. A on nebyl trop jenom na páteř, jak píšu v druhém díle o Williamsu, měl v roce 1985 dvě ošklivé nehody v rozmezí 14 dnů a málem ho to taky stálo život. Ten jeden titul je pro něj hodně malé odškodnění.-
uzivatel001402
18:29 26.04.2014 88.103.87.XXXTak to jsi mě RoBertino odhalil. Skutečně jsem si vzal nickname z úcty k Murray Walkerovi. Nikomu jsem to ještě neřekl. Murray jako příjmení zazářilo ve F1 také s jiným člověkem, který mi byl sympatický. Byl to Gordon Murray, jihoafrický extravagentní geniální konstruktér, autor šípovitého vozu Brabham BT52 - BMW se kterým se stal Nelson Piquet mistrem světa v roce 1983. Niki Lauda odjel a zvítězil v jeho jiném výtvoru VC Švédska v Anderstorpu 1978, šlo o novátorský Brabham BT46B zvaný vysavač podle obřího ventilátoru na zádi. Vůz jako příliš nebezpečný hned po závodě zakázali. V ultranízkém a ultrasubtilním Brabhamu BT55 našel při testování zase smrt populární italský pilot Elio de Angelis. To bylo před závodní sezónou 1986.
S tím Mansellem je to zvláštní, když jezdil za Lotus, tak mě také připadal zženštilý, takový bačkora s knírkem čili jak říkal Surer. V roce 1985 se vedle Keke Rosberga u Williamsu Nigel najednou našel, v létě toho roku najednou začal upozorňovat rychlými časy v tréninku a nakonec přišel rozhodující obrat, Velká cena Evropy v Brands Hatch, Nigelovo první slavné vítězství na domácí půdě. Zrodil se nový fenomén Grand Prix a začala Mansellmánie. Říká se, že za vším hledej ženu. Za tím dobrým i špatným je v Nigelově případě jeho žena Rosanne. Nebyla nějak extrahezká, přesto její vliv na svého muže byl výrazný. Nigel byl rodinný typ a jeho manžeĺský svazek byl neobyčejně pevný a lišil se tím výrazně od ostatních. Nejde mi do hlavy, kde v roce 1985 dvakrát těžce havaroval, jak píšete RoBertino. Vím o prasklé pneumatice v Adelaide 1986, která ho přípravila o titul, ubrzdil vůz na cílové rovince v šílené rychlosti na nulu a pořadatelé ho odváděli za ruku jako náměsíčné dítě, protože byl z přetížení několika G úplně groggy. Známá je jeho havárie z Japonska 1987, tam jeho krční páteř dostala ještě větší kopanec, rekonvalescence byla dlouhá a byl to jeden, i když ne hlavní důvod mizerné sezóny 1988, především její první poloviny.
Na další vyprávění o Williamsu a připravovaný článek o Ligieru se také těším.-
RoBertino
20:04 26.04.2014 83.208.82.XXXGordon Murray byl také postavou, která má své místo v F1. On sklízel už první úspěchy s Brabhamy BT 42 a BT44, podle mnohých nejhezčích vozů. On to také byl, kdo v roce 1979 zkoušel plánovitě vůz bez předních spoilerů nejenom na "rychlých" tratích.
Jenom malá opravička - Elio v BT 55 odjel čtyři závody a pak přišlo ono osudné testování v Le Castellet.
Rosanne nejenže Nigela podporovala psychicky, ale v začátcích jeho kariéry dokonce táhla společnou domácnost, protože Nigel vrazil všechny peníze do závodění. Bez ní by asi až do F1 nedoputoval. A moje hodně citová chvíle proběhla v Maďarsku 1987, kdy mu čtyři kola před cílem uletěla matice z kola. Do té doby bezkonkurenčně vedl...
Co se týče jeho nehod, všechno bude ve stati o Williamsu, doufejme že už v nedělí.-
uzivatel001402
21:22 26.04.2014 88.103.87.XXXDěkuji za opravičku, hlavně za reakci. Tak ať to s článkem o Williamsu všechno vyjde a dočkáme se dalšího zajímavého čtení od Vás.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nasir
15:58 24.04.2014 188.175.189.XXXSouhlasím. Těžko říct, co by se stalo, kdyby Rosberg odstartoval dobře. Možná by to byla větší nuda, protože by se neprobíjel dopředu a na čele by se nic nedělo. Nebo by se naopak lidi bavili jeho soubojem s Hamiltonem, pokud by ho dojel. Každopádně s Čína přišla jako běžný standard a zajímavější závod než první dva. Zejména v Austrálii se mi zdálo, že všichni jen šetří palivo a snaží se dojet, protože to bylo poprvé, s výjimkou jednoho Williamsu a to jen proto, že se špatně kvalifikoval. Všichni byli na trní, jak dojedou s palivem, a nijak nic. Po výjimečném Bahrajnu mi přišla Čína jako návrat k tomu průměru poslední doby.
-
-
-
-
anonym
21:00 23.04.2014 85.237.224.XXXMimochodem co si mám představit pod pojmem jak Ferrari, nebo Williams šlapali McLarenu na paty. V cíli byli v drtivé většině desítky sekund za vítězným McL a závod se jim vyhrát taky podařilo povětšinou jen tehdy když oba jezdci McL vypadli po kolizích, poruchách nebo podobně. Ostatně Williams získal tehdy zhruba polovinu bodů co McL a značnou část z nich jen díky výpadkům McL - takhle si šlapání na paty opravdu nepředstavuju. A závody které mnohdy dokončilo méně než deset jezdců, z toho polovina se ztrátou jednoho kola nebo víc jsou možná pro někoho atraktivnější, ale s tím už dneska těžko něco někdo udělá.
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek