DISKUZE K ČLÁNKU PADDOCK LINE: Seberte jim praporky!

Stačily dva týdny a jsme zase na zemi. Zázraky se sice dějí, ale těžko dvakrát po sobě a ani vzývání moderátorů přenosu tomu nijak nenapomohlo. Možná někdo o velikonoční neděli utrousil i slovo nepatřící do sváteční nálady, ale vstávat brzo ráno a mít za odměnu jeden dramatický souboj za necelé dvě hodiny…

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: PADDOCK LINE: Seberte jim praporky!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 70, poslední 26.04.2014 22:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ligier (Hlasovalo 14 lidí) 23.04.2014 07:34
Riccardo Patrese mne sice kdysi pekne naštval, … »
» tom11 (Hlasovalo 14 lidí) 23.04.2014 08:59
skutečnosti bohužel je několik… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 12 lidí) 22.04.2014 22:08
slbota tento web preferuji a považuji za… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • RoBertino

                      83.208.82.XXX
                      Tehdejší Maďarsko bylo opravdu velice zajímavé, zvláště když si připomeneme onu jízdu v závěsu a způsob, jakým Senna s Nanninim resp. Berger s Mansellem předváděli doslova pěstní souboje v šikaně. Thierry měl prostě smůlu, že buď on nebo Patrese musel po sezóně udělat místo vracejícímu se Mansellovi - pak už neměl štěstí na v té době kvalitní tým.

                      + 5 / − 6

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        88.103.87.XXX
                        Thierry Boutsen byl inteligentní a sympatický jezdec, ale nedotáhl to až na samotný vrchol. Přes nepopiratelný talent nenaplnil nikdy beze zbytku pozici skutečné jedničky týmu Williams a nezanechal po sobě vítěznou šňůru závodů. Přirovnal bych ho k takovému Patricku Tambayovi, který u Ferrari i přes některé slibné výkony taky neuspěl. Přiznám se, že když jsem se tehdy dozvěděl, že se Mansell vrací do Williamsu, přestože to bylo na úkor Boutsena, byl jsem nadšen. Radoval jsem se všema deseti. Nigel Mansell byl totiž pan někdo. Závodil srdcem, jediný titul mistra světa vůbec nevystihuje jeho bojovnost, odhodlání a touhu zvítězit za každých okolností. Měl fyzický handikap, kvůli páteři byl téměř innvalidní, závodění obětoval však nejen svoje zdraví, ale i majetek, protože se ve svých počátcích zadlužil, aby mohl závodit, přesto podával heroické výkony v ostře nabité konkurenci, jaká se sešla v osmdesátých letech. Velká čtyřka Senna, Mansell, Prost a Piquet si tehdy nic nedarovala. Mansell vždy jezdil na vítězství, druhé místo nebylo jeho cílem, to raději uštval vůz a odpadl pro poruchu nebo havárii. Jezdil v časech, kdy hlavním faktorem úspěchu byl jezdec, nikoliv technika jako dnes a Nigel toho uměl využít k radosti fanoušků jako málokdo. Lidé chtějí podobné hrdiny, dodnes mi takový pilot ve F1 chybí.

                        + 9 / − 6

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • uzivatel001402

                          uzivatel001402

                          88.103.87.XXX
                          Tento příspěvek je ode mě RoBertino, opět jsem se zapomněl přihlásit, už jsem byl asi včera ospalý.

                          anonym - neregistrovaný - RE: Red Bull
                          Thierry Boutsen byl inteligentní a sympatický jezdec ...

                          + 6 / − 7

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • RoBertino

                            83.208.82.XXX
                            Boutsen Tvůj "jmenovec" Murray Walker jednou o Boutsenovi řekl, že spadá do kategorie "hodných chlapců", jakými byli třeba Jochen Mass nebo Jean-Pierre Jarier. Prostě neměli tvrdé lokty a proto se nedokázali prosadit. Tedy relativně. Ale faktem je, že Jochen vyhrál jen pochybnou GP Španělska 1975 a Jean-Pierre ani jednu, i když na sklonku roku 1978, když nahradil zahynuvšího Petersona, ukázal na druhém lotusu, že na to má.
                            Mansell, il leone, byl přes všechny neduhy pan jezdec. Třebaže ho Surer zezačátku nazval uplakánkem, protože pořád hledal výmluvy, později svůj názor opravil. A on nebyl trop jenom na páteř, jak píšu v druhém díle o Williamsu, měl v roce 1985 dvě ošklivé nehody v rozmezí 14 dnů a málem ho to taky stálo život. Ten jeden titul je pro něj hodně malé odškodnění.

                            + 8 / − 7

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • uzivatel001402

                              uzivatel001402

                              88.103.87.XXX
                              Tak to jsi mě RoBertino odhalil. Skutečně jsem si vzal nickname z úcty k Murray Walkerovi. Nikomu jsem to ještě neřekl. Murray jako příjmení zazářilo ve F1 také s jiným člověkem, který mi byl sympatický. Byl to Gordon Murray, jihoafrický extravagentní geniální konstruktér, autor šípovitého vozu Brabham BT52 - BMW se kterým se stal Nelson Piquet mistrem světa v roce 1983. Niki Lauda odjel a zvítězil v jeho jiném výtvoru VC Švédska v Anderstorpu 1978, šlo o novátorský Brabham BT46B zvaný vysavač podle obřího ventilátoru na zádi. Vůz jako příliš nebezpečný hned po závodě zakázali. V ultranízkém a ultrasubtilním Brabhamu BT55 našel při testování zase smrt populární italský pilot Elio de Angelis. To bylo před závodní sezónou 1986.
                              S tím Mansellem je to zvláštní, když jezdil za Lotus, tak mě také připadal zženštilý, takový bačkora s knírkem čili jak říkal Surer. V roce 1985 se vedle Keke Rosberga u Williamsu Nigel najednou našel, v létě toho roku najednou začal upozorňovat rychlými časy v tréninku a nakonec přišel rozhodující obrat, Velká cena Evropy v Brands Hatch, Nigelovo první slavné vítězství na domácí půdě. Zrodil se nový fenomén Grand Prix a začala Mansellmánie. Říká se, že za vším hledej ženu. Za tím dobrým i špatným je v Nigelově případě jeho žena Rosanne. Nebyla nějak extrahezká, přesto její vliv na svého muže byl výrazný. Nigel byl rodinný typ a jeho manžeĺský svazek byl neobyčejně pevný a lišil se tím výrazně od ostatních. Nejde mi do hlavy, kde v roce 1985 dvakrát těžce havaroval, jak píšete RoBertino. Vím o prasklé pneumatice v Adelaide 1986, která ho přípravila o titul, ubrzdil vůz na cílové rovince v šílené rychlosti na nulu a pořadatelé ho odváděli za ruku jako náměsíčné dítě, protože byl z přetížení několika G úplně groggy. Známá je jeho havárie z Japonska 1987, tam jeho krční páteř dostala ještě větší kopanec, rekonvalescence byla dlouhá a byl to jeden, i když ne hlavní důvod mizerné sezóny 1988, především její první poloviny.
                              Na další vyprávění o Williamsu a připravovaný článek o Ligieru se také těším.

                              + 3 / − 3

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • RoBertino

                                83.208.82.XXX
                                Gordon Murray byl také postavou, která má své místo v F1. On sklízel už první úspěchy s Brabhamy BT 42 a BT44, podle mnohých nejhezčích vozů. On to také byl, kdo v roce 1979 zkoušel plánovitě vůz bez předních spoilerů nejenom na "rychlých" tratích.
                                Jenom malá opravička - Elio v BT 55 odjel čtyři závody a pak přišlo ono osudné testování v Le Castellet.
                                Rosanne nejenže Nigela podporovala psychicky, ale v začátcích jeho kariéry dokonce táhla společnou domácnost, protože Nigel vrazil všechny peníze do závodění. Bez ní by asi až do F1 nedoputoval. A moje hodně citová chvíle proběhla v Maďarsku 1987, kdy mu čtyři kola před cílem uletěla matice z kola. Do té doby bezkonkurenčně vedl...
                                Co se týče jeho nehod, všechno bude ve stati o Williamsu, doufejme že už v nedělí.

                                + 4 / − 8

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • uzivatel001402

                                  uzivatel001402

                                  88.103.87.XXX
                                  Děkuji za opravičku, hlavně za reakci. Tak ať to s článkem o Williamsu všechno vyjde a dočkáme se dalšího zajímavého čtení od Vás.

                                  + 6 / − 6

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.189.XXX
                  Souhlasím. Těžko říct, co by se stalo, kdyby Rosberg odstartoval dobře. Možná by to byla větší nuda, protože by se neprobíjel dopředu a na čele by se nic nedělo. Nebo by se naopak lidi bavili jeho soubojem s Hamiltonem, pokud by ho dojel. Každopádně s Čína přišla jako běžný standard a zajímavější závod než první dva. Zejména v Austrálii se mi zdálo, že všichni jen šetří palivo a snaží se dojet, protože to bylo poprvé, s výjimkou jednoho Williamsu a to jen proto, že se špatně kvalifikoval. Všichni byli na trní, jak dojedou s palivem, a nijak nic. Po výjimečném Bahrajnu mi přišla Čína jako návrat k tomu průměru poslední doby.

                  + 5 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • anonym

            85.237.224.XXX
            Mimochodem co si mám představit pod pojmem jak Ferrari, nebo Williams šlapali McLarenu na paty. V cíli byli v drtivé většině desítky sekund za vítězným McL a závod se jim vyhrát taky podařilo povětšinou jen tehdy když oba jezdci McL vypadli po kolizích, poruchách nebo podobně. Ostatně Williams získal tehdy zhruba polovinu bodů co McL a značnou část z nich jen díky výpadkům McL - takhle si šlapání na paty opravdu nepředstavuju. A závody které mnohdy dokončilo méně než deset jezdců, z toho polovina se ztrátou jednoho kola nebo víc jsou možná pro někoho atraktivnější, ale s tím už dneska těžko něco někdo udělá.

            + 9 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    217.117.213.XXX
    Sympaťák Patrese, ani by mě nenapadlo, že už mu je 60. Na ja, stárne Chasnik, takže musí zákonitě i Ricardo 03

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama