DISKUZE K ČLÁNKU Alonso v Katalánsku rozjásal davy
ŠPANĚLSKO - ZÁVOD; Fernando Alonso nedal nikomu šanci a potvrdil roli národního hrdiny. Věčně druhý Räikkönen smazal Vettelův bodový náskok.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso v Katalánsku rozjásal davy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
10:17 14.05.2013 46.13.69.XXXLetošní F1 je podle mě ta nejhorší a nejnudnější v celých dějinách. Po několika kolech televizi přepínám. Kvalda je zbytečná a starty jsou také zbytečné. Místo závodění by mohli jezdci klidně jezdit videohry. Počítač by celkem s jistotou vypočítal, komu vydrží pneumatiky nejdéle. -
-
Biblbrox
08:00 13.05.2013 94.138.104.XXXCo to je za blbost? Vydržel jsem se koukat ani ne do poloviny. Co to jsou za ZÁVODY, když dva nejrychlejší jezdci brzdí celé pole. Od Hamiltona očekávám krásné souboje, a on chudák nemá na čem jet, protože tyto antizávody jsou šité na míru ekoturistům! Ať se jde celá F1 vycpat. Šel jsem raděj sekat trávu MTD Yardmanem 22HP a "nešetřil" jsem pneu. Soused, bývalý fanda F1 vystartoval chvíli po mně se Stigou.-
odin
11:38 13.05.2013 77.240.96.XXXMáš v těch svých názorech malinko guláš. Pokud nejrychlejšími jezdci myslíš piloty Mercedesu, tak věz, že nejrychlejší v závodě nebyli. Jinak by "celé pole" nebrzdili. A je jenom chybou Mercedesu, že se soustředí na vítězství v kvalifikaci, aniž by bral v úvahu případné problémy v závodě.
Řečeno pohledem atletického trenéra: Mercedes nasadil Bolta do závodu na 10 000 m. Čímž fanouškům, jako jsi ty, zcela pokazil ideály o nejrychlejším muži planety - Boltovi. A podnítil odpor vůči antizávodu na 10 000 m ušitém na míru africkým vytrvalcům.
Až pochopíš, že F1 není o nejvyšším top speedu, nebo o nejrychlejším kvalifikačním kole, možná pozměníš názor.-
Biblbrox
14:17 13.05.2013 94.138.104.XXXMercedes vyhrál kvalifikaci na závody a slíbili mu, že pojede F1, nejrychlejší závody. Pak se ale, asi omylem, postavil na jízdu ekoturistů. Někoho možná baví se koukat na vláček, kde si všichni šetří pneu, ale mě baví závody. Já jsem na tom totiž tak, že vůbec nevím kdo tu ekojízdu vede, mě baví, když jedou všichni co to dá!!! Vůbec nefandím McLarenu a Hamiltonovi, ale bylo mi jich líto. Snažili se o závody a dojeli na Pirelli. F1 by se měla rozdělit. Na větev, kde se závodí a na větev, kde se jezdí eko a byli bychom oba dva spokojeni.-
Nasir
16:21 13.05.2013 188.175.176.XXXA jak to, že ten závodící Mercedes nedokázal ujet vláčku ekoturistů ani v prvních pár kolech, když jako jediný údajně závodil? Jak to, že "ten jediný závodící Mercedes" za sebou ten vláček vytvářel? Nebyli v souladu s tvou podivnou logikou vrchní eko-turisté právě jezdci Mercedesu? Můžu jen zopakovat to, co napsal výstižně Odin - "Máš v těch svých názorech malinko guláš".
-
-
-
erdedy
12:05 13.05.2013 195.80.165.XXXSorry - si myslis, ze ked budu trvacnejsie gumy, tak sa situacia zmeni a budu vyhravat?
Mozne to je, akurat potom zrejme RedBull nasadi tu svoju sialenu aerodynamiku (co musi teraz momentalne udajne "brzdit") a rozdrti ich (a zrejme aj ostatnych) so sekundovym naskokom na kolo ako donedavna. To uz hadam nechceme.
Neviem... Asi maju Ferrari a Lotus gumy inej specifikacie zrejme...
Vsetko je len hra na skryvacku (alibisticke vyhovorky - to "iny" nam robia zle, my mame vsetko spravne). Oni v MB tusia (alebo dam ruku do ohna, ze vedia presne) kde je problem, len to asi nemozu hned napravit a tak chcu zmenit/prisposobit ostatne faktory sebe.
Posledna vec - tuto pesnicku nam spieva MB uz par rokov, takze sa mohli uz naucit aj nejaku inu.
P.S.: ber to s rezervou.
-
-
jako
20:57 12.05.2013 81.201.62.XXXRace Zavod vyborny..co se tyce vysledku..aspon pro me jako fandu rudejch..jsem rad ze me Massa poprve letos nezklamal,a jsem rad ze me vysla predpoved ,ze mu to ve Spanelsku docela jezdi cely vikend a prekvapil...konecne dojel vyse nez startoval..A i on ukazuje ze Ferrari ma vyborne auto..ale nebudu radeji nic zakrikavat..Co chci hlavne zminit je,ze to byla celkem NUDA...ale myslim si ze to nebylo tim,co se delo na trati ale hrozne blbou rezii prenosu...nemuzu si pomoc,ale bylo tam dost souboju dost aut si bylo blizko,ale rezie radeji zabirala Fernanda,Kimiho nebo proste samostatne krouzice..napriklad konec zavodu,kdy byl Perez tesne za Buttonem-nic neukazali.Je to sice jen muj pocit ,ale prislo me ze i kamery nebyly rozmisteny dost efektivne...Jinak nej okamziky zavodu-Alonso jak si podal Kimiho a Lewise vnejskem.To byl letos asi zatim nejlepsi manevr..A i dost inteligentni,podle toho co o tom sam rikal..A pak Kimi jak predjel Seba...Libilo se mi ze Seb se branil tak jak mohl ,ale zaroven Kimiho nezavrel..Mercedesu me bylo az lito,startuji z prvni rady a pak dopadnou jak dopadnou. McLaren trosku v tichosti si myslim vylepsil auto a funguji mu novinky...pres tu blbou kvaldu me prisli v zavode lepsi nez Mercedes a po par zavodech urcite predezenou FI,ktera je vyborna,fakt dobry auto,jen ten Sutil,kteryho mam rad ma smulu proste..Pneu moc komentovat nechci,protoze Ferrari si s nima docela rozumi,takze bych nebyl objektivni,ale celkove myslim ze to devaluje zavodeni..a ctyri,nebo pet zastavek je zase az moc... :/ Ale treba Lotus si snima rozumi nejlepe,takze tem to bude vyhovovat...( v prubehu zavodu jsme mel bobky ze Kimi zas vsem vypali rybnik).Takze super vysledek,Alo se priblizil tem dvema borcum pred nim a ted neusinat na vavrinech a zkusit neco vymyslet na Monaco,protoze se obavam ze nas ceka nejnudnejsi zavod historie,pokud Mercedes obsadi prvni radu...-
uzivatel001000
11:02 13.05.2013 46.39.185.XXXJá bych z toho předjetí HAM a RAI zas tak odvázaný nebyl. Způsobil to celé HAM, který měl dost tragický výjezd, RAI díky němu musel dost zpomalit, protože byl velmi blízko a neměl možnost nějakého manévru. ALO díky většímu odstupu mohl zvolit jinou stopu a díky celkem "normálnímu" - co se rychlosti týče - výjezdu z té zatáčky, byť ve špinavé stopě, předjel oba.-
anonym
12:27 13.05.2013 193.245.34.XXXnebyl odvazany, ze vezme 2 auta vnejskem v nezavodni stope ? kolikrat se neco takoveho nekomu podarilo v poslednich rekneme 10 zavodech ? navic na v podstate studenych gumach ?
i to, ze nekde vidi misto a vyuzije ho, aniz by poskdil sebe nebo jineho je hodno obdivu.
Ale souhlasim, ze dost pomohl mercedes na cele, ktery proste brzdil, takze se v pocatku pole nestacilo moc roztahat. Favoriti se pak rozjeli a uz to bylo o necem jinem, bohuzel pro Merc a McL-
uzivatel001000
16:43 13.05.2013 46.39.185.XXXNo nevidím nic zvláštního na zisku dvou pozic v prvním kole, resp. ve druhé zatáčce. Toto se děje v úplně každém závodě, někdy dokonce pilot získá pozic i více. Nechci nějak polehčovat Alonsův manévr, byl dobrý, ale že bych si z něj cvrkl, to ne.
Myslím, že tomu manévru hodně pomohl Hamilton svým pomalým průjezdem zatáčkou. Kimi měl s Alonsem cca stejnou rychlost, musel ale zpomalit, protože byl před ním pomalý Hamilton a vlevo od něj byl právě Fernando.-
anonym
20:14 13.05.2013 89.177.52.XXXuvedomujes si, ze vzadu jedouci pilot s naprosto minimalnimi rozestupy musi reagovat v tisicine sekundy, rozhodnou kam se vydat, jak brzdit, vedet v jakem stavu jsou penu - jestli studene a uklouznou, nebo podrzi apod. ?
Jinak co pises je trochu nesmysl, protoze naopak v tech prvnich zatackach byva obvykle nejvic karambolu, takze jet tam kolo na kolo, predjizdet vnejsi stoppou se studenyma pneu to fakt neni uplne bezny manevr.
Jo, Ham tomu pomohl, ale neni i v tom velikost tech (vsech) borcu, ze i minimalni zavahani dokazi vyuzit...-
uzivatel001000
11:19 14.05.2013 46.39.185.XXXNechci ti nijak kazit iluze, ale ani supertrénovaný člověk nedokáže na okolnosti reagovat v řádu tisícin sekundy.
Jak jsem již psal, Alonsův manévr se mi líbil, byl dobrý, odvážný. Ale prostě jsem z něj nesedl na prdel, jako někteří kolegové tady ve fóru. A tím nechci ani říct nic negativního vůči nim, každý to vnímá jinak, každý fandí někomu jinému, tak to je a tak to má být.
Jednu věc si ale stejně nedopustím. Začnu tím, že je obdivuji, stejně jako naprostá většina fanoušků motorsportu. Ale nedělám si žádné iluze, že by byli za volantem polobohové. Uvedu to na příkladu, který bude možná trochu divný, ale dobře popíše, co myslím. Pro méně zkušeného řidiče může být stresující jet do přeplněné a jemu neznámé Prahy, oproti němu ostřílený pražský taxíkář tam jezdí denně a nečiní mu to žádné potíže. Obdobně, situace, u kterých fanoušek skoro dostává infarkt, jsou pro ty piloty téměř denním chlebem. To, co píšeš jsou pro ně rutiny, které trénují léta a nad kterýma mnohdy ani nemusí přemýšlet.
-
-
jako
22:23 13.05.2013 81.201.62.XXXMe vubec nejde o to ze ten manevr provedl Alonso,coz bude asi hlavni duvod proc ten manevr devalvujes.Myslim ze ten manevr byl zatim nejlepsi co se tyce predjeti v teto sezone..A je tam jen par jezdcu ,ktery by do toho sli.Ja si treba myslim,ze takovy Kimi a Mark by to taky zkusily.Ja ocenuji to predjeti jako takove...Da se s tebou souhlasit,ze nekdy se povede jezdci predjet nekolik vozu v prvnim kole v prvnich zatackach..vetsinou ale na vyjezdech z pomalejsich,za kterymi nasleduje rovinka,nebo primo v zatackach pri brzdeni..Ale ne pri akceleraci do kopce a pri zataceni s velkym pretizenim...Tady ta zatacka nehorazne vynasi,je tam treba velky pritlak a hlavne se projizdi ve velke rychlosti..A to jeste nebyl Alonso v idelani stope a byl na vnejsi strane Kimiho i Hama,mel plny auto a studeny pneu.. Ja ocenuji i tu chytrost jezdce,ze nevyplejtval cely kers a ten manevr proste chtel udelat jeste nez k zataceni doslo..ze byl Kimi trosku zbrzden byla dalsi vec..Ale nic to nemeni na tom,ze ten predjizdeci manevr byl super...Ted jen zalezi kdo ten manevr provedl a jak moc ho maji lide radi..podle toho to budou hodnotit.Ferrari fandim,Alonsovi preju titul..Ale kdyby tohle udelal kdokoli Vettel nebo Pic ,tak bych o tom manevru napsal to samy...Fakt skvely predjeti..
-
-
-
-
odin
16:49 12.05.2013 77.240.96.XXXCataluna Dnes se trochu závodilo jen do chvíle, než se jednotliví piloti dostali tam, kam momentálně patří. Pak už to bylo jen kroužení a hlídání rozestupů.
Ferrari a hlavně Alonso zvládli strategii výborně. Doufal jsem, že je Kimi potrápí trochu více. Ale Lotus má problém předjet kohokoliv i s DRS a Kimi ztrácel příliš mnoho za pomalejšími vozy.
Tentokrát jel i Massa skvěle a z 9. startovní pozice se dostal na třetí místo
Vettel opět potvrdil, že pokud nestartuje z první řady, vítězí jen velmi těžko. A ani není schopen kohokoliv ze špičky předjet (krom svého týmového kolegy - a jen díky podrazům).
Mercedesům to zase jezdí pouze v kvaldě. V závodech jsou zatím marní. Ale Rosberg se přesto o body popral.
McLaren ladí, ladí, ale k ničemu to zatím nevede. Aby neprováhali celou sezónu.
Nakonec ještě poznámka. Zdá se mi, že úprava tvrdé směsi pneu nikomu nepomohla, ale ublížila Lotusu a Mercedesu. (Můj názor).
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek