DISKUZE K ČLÁNKU Alonso v Katalánsku rozjásal davy

ŠPANĚLSKO - ZÁVOD; Fernando Alonso nedal nikomu šanci a potvrdil roli národního hrdiny. Věčně druhý Räikkönen smazal Vettelův bodový náskok.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso v Katalánsku rozjásal davy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 71, poslední 15.05.2013 13:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» g0dlike (Hlasovalo 22 lidí) 12.05.2013 16:02
Jel fantasticky... Felipe taky pěkný01 »
» erdedy (Hlasovalo 22 lidí) 12.05.2013 16:12
2. Miesto ujde!01 Cakal som lepsie ale aj… »
» odin (Hlasovalo 20 lidí) 12.05.2013 16:49
Cataluna Dnes se trochu závodilo jen do chvíle,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    88.102.44.XXX
    Go Fernando, nádhera, akorát mohl Filipe být druhý ale i tak Ajsmen taktež super. 11 12 13 14 21 01

    + 14 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    nuda Od F1 by se mohli inspirovat třeba v cyklistice. Zakázat na Tour de France závodníkům během jízdy jíst a pít. Závody by vyhrál ten, který by v kopcích nejvíc šetřil síly. Určitě by to v určitém směru vyhrával ten nejlepší cyklista. 11
    Není to nic proti Alonsovi, jel skvěle. Srovnávám to za celou letošní sezonu. 04

    + 5 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      89.177.88.XXX
      Akčnější než aktuální a minulá sezóna f1 by už byla snad jen destruction derby s raketami a radlicemi (srovnáváno s minulými deseti plus lety).

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Nepopírám, že je předjíždění hodně. Díky DRS, KERS i gumám. Ale souboje se raději vypouští, aby gumy neodešly (viz VETxRAI), nebo se do nich ani nepouští (začátek závodu za ROS). Nedaly by se udělat různě rychlé směsi, které vydrží i několik "kvalifikačních" kol? Už ani nevím, kdy jsem nějaké "kvalifikační" kolo v závodě viděl. Kde jsou doby, kdy někdo jezdil jedno za druhým třeba půl závodu? Kdy jsi naposledy viděl při souboji hodně kouře od gum?
        Chápu, že se každému líbí něco jiného. Mě se prostě nelíbí, že účelem závodění v F1 je nejet moc rychle. Týmy otevřeně říkají, že si nemůžou dovolit jezdit rychlá kola. Rád vzpomínám na doby, kdy bylo na autech vidět, jak jezdí na hraně. 05

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • enzo

          enzo

          89.177.133.XXX
          Mě to zas přišla nuda před Pirelli, kdy se doufalo v déšť, aby byl se na trati něco dělo. Takže ona je to otázka, jestli by vůbec k nějakým soubojům s kouřem od gum došlo bez DRS, KERS a Pirelli.

          + 7 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kovy

            81.90.252.XXX
            naprostej souhlas!
            nechapu ty neustale nadavky na Pirelli. Pneu maji vsechny teamy stejne a jako vzdy plati kdo se s tim nauci zachazet nejlepe vyhrava! A v dobe pred Pirelli byly zavody povetsinou nudnejsi a cekalo se jen kdy zaprsi.

            + 6 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Souhlasím v tom, že do roku 2010 to nuda byla ještě větší. A neříkám, že to Pirelli dělá úplně špatně. Jen si myslím, že by mohly ty gumy vydržet víc. Proč by nemohly ty nejtvrdší vydržet třeba celý závod? Ať si týmy zvolí, jestli jet na 3 zastávky s měkčími (3měkké+1tvrdé), nebo na jednu s dlouhým stintem na tvrdých. Na atraktivitě a množství předjíždění by to vliv přece nemělo. Teď jezdí týmy skoro stejné strategie, mění se jen který stint má kdo měkké.
            Nemělo by být principem závodů být co nejrychlejší? Proč musí jezdit celý závod na půl plynu? Vždyť teď nevyhrává ten nejrychlejší, ale ten nejšetrnější pilot. Ať už je to Vet, Rai, nebo Alo.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001000

              uzivatel001000

              46.39.185.XXX
              Já myslím, že jsou ty gumy tak akorát, jenom pravidla o jejich použití to trochu blokují. Jak už bylo mnohokrát řečeno, podmínky mají všichni stejné, ikdyž uznávám, že současný stav některým týmům trochu nahrává a jiným naopak škodí. Osobně bych gumy nechal tak, jak jsou, povolil bych na každý závod všechny směsi a každý ať si to napočítá, jak chce. Blo by to férovější, protože by jednotlivé týmy mohly mnohem lépe adaptovat strategie k jejich vozům.
              My, jako fanoušci, bychom se měli smířit se stavem, který je, stejně s tím nic neuděláme a jen si namlouváme, že právě gumy stojí za tím, jak to vypadá. Já to spíš vidím na ta pravidla.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • XR

                109.81.245.XXX
                Kdyby si mohli volně vybírat po celý víkend z těch 11 sad, tak by se v prvním tréninku vůbec nejezdilo a v druhém možná 15 minut.
                V minulosti to byla rozhodně nuda s jednou zastávkou, v Barceloně to upadlo možná k druhému extrému. Šlo však o jednorázovou záležitost, letos už 4 zastávky na pilota nebudou. Jde jen o to vychytat ten správný kompromis (2 - 3 zastávky na závod), trošku větší výdrž, a bude to fajn. Pirelli bych nevinil, oni se moc snaží, ale s tři roky starým autem to hned od počátku sezóny vyladit nelze. Jednu gumu pro celý závod není problém udělat, tohle mají mnohem těžší.

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel001000

                  uzivatel001000

                  46.39.185.XXX
                  Neviděl bych to s tím "neježděním" v trénincích tak pesimisticky. Jednak je potřeba vyladit setup a rovněž je potřeba k dobré strategii ty gumy nějak vyhodnotit a to ztěží zvládněš během 4 kol. Jezdilo by se úplně stejně a bylo by to podle mně v kvaldě a závodě zajímavější. Týmy by měly mnohem volnější ruce v oblasti strategií. Bylo by tam mnohem více možností než teď. Klidně bychom mohli vidět u některých týmů 2 zastávky a u jiných, kteří pojedou pilu, třeba zastávky 4. Téměř do konce závodu nebude jasné kdo jak jede, bude se bojovat až do konce. Proč ne?

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Nijak nezpochybňuji, že mají všichni stejné podmínky a ani neříkám, že je to nefér. Mám prostě pocit, že už to jde proti smyslu závodění, tj. být co nejrychlejší. Proto to srovnání s cyklistikou. Taky by to bylo fér a pro všechny stejné. Jen by nevyhrál ten nejrychlejší, ale ten co si dokáže nejlíp pošetřit energii. Svým způsobem by to bylo zajímavé, ale raději se budu dívat, jak si to v kopcích rozdají naplno. To samé mi chybí v F1, možnost jezdit na maximum.

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • enzo

              enzo

              89.177.133.XXX
              No ono to je pořád o tom být nejrychlejší a to za daných podmínek. 03
              Ale samozřejmě souhlas, jízda na půl plynu se mi taky nelíbí. Ale gumy na celý závod už tu byly a řešením asi nejsou.
              Mně je celkem jedno, kolik je zastávek. Ať se třeba zas tankuje. Ať je jich klidně 5, 6, 7. kdyby měli dost sad a mohli to mezi pistopy mastit na plný kotel. Hlavně ať se to na trati mydlí. 04

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Zase ti musím oponovat. Kouř od gum jsem viděl naposledy včera a pokud jsi sledoval celý závod musel jsi jej vidět též.03
              A doporučuji ti DŮKLADNĚ prostudovat zdejší článek o strategiích ve včerejším závodě.Taková rozmanitost od 3 zastávek až po 5 a téměř všechny možné kombinace směsí gum tu dost dlouho nebyla. Tak mi je trochu záhadou, kam chodíš na ta svá nesmyslná tvrzení ohledně současných stejných strategiích? Já sám jsem napočítal 14 (slovy čtrnáct) různých kombinací pneu. To je ti málo?

              + 5 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Proto jsem použil slovo hodně kouře! Ano, malinký obláček jsem viděl taky. Nejspíš se pak pilot mlátil hlavou do volantu, že si podělal gumy. Jo, přeháním. 04
                Já viděl strategie 3 a 4 zastávek a drtivá většina (kromě 5-ti) jela na 4. 5 zastávek měli jen piloti s tresty (Mal, Hul), ale bez trestů jeli na 4 zastávky. A i Kimi přiznal, že měl jet na 4. Prvních 12 pilotů jelo na začátku s měkkou a na konci s tvrdou směsí. Pak se jen lišilo jestli měli měkkou ve 2, 3 nebo 4 stintu. Nepřijde mi to jako strategicky super zajímavé.
                04

                + 2 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Prvních 12 pilotů jelo na začátku se střední směsí, protože to většina měla určena pravidly. Pořád ještě platí, čím měkčí směs, tím rychlejší auto. A tak všichni zajížděli svá kvalifikační kola na střední směsi se kterou pak museli startovat. Tam toho moc měnit nejde. Jinak je vidět, že jsi strategie nenastudoval. Rai,Sut,Mal,Gut,DiR jeli na středních 3x, Alo,Vet,Mas,Web,Per,Ric,Hul,Ham,Bot 2x, Ros,But,Pic,Bia,Chi jen 1x.Naopak na tvrdé směsi jel Rai pouze 1x, DiR,Gut,Sut,Mal,Bot 2x, Alo,Mas,Vet,Web,Ros,But,Per,Ric,Ham,Pic,Chi 3x a Bia s Hul dokonce 4x!!!
                  Tak že to není jak se nám tu snažíš vnutit 1x střední a pak už se jezdí jen na tvrdých.12
                  O co ti jde chápu a svým způsobem s tím i souhlasím, ale argumety používáš hloupé až nesmyslné. Taky bych se rád koukal, jak na to piloti tlačí a na souboje v každém kole. Ale to je naprostá utopie. Sleduji F1 přes 40 let a takhle to v F1 nevypadalo nikdy. Spíš tě podezírám, že když se nedaří tvým oblíbencům, vymýšlíš si "zástupné problémy", které se pokoušíš kritizovat.18

                  + 5 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Víš ono je to dost relativní. Ano je tu spousta variant kdy kdo a kolikrát přezul měkké. Kdyby přezouvali 10x, bylo by těch variant možná 22. Bylo by to zajímavé? Pro mě tedy ne. Podstatné je PRO MĚ to, že drtivá většina na špici jela na stejný počet zastávek a mezi směsmi byly minimální rozdíly. Ono bylo vlastně úplně jedno, kdo měl jakou směs, protože vydržely stejnou dobu a rozdíl mezi nimi v rychlosti byl taky minimální. Ta nově tvrdší tvrdá směs vydržela skoro to samé, jako ta měkčí. Když se na to pořádně podíváš, tak zjistíš, že jezdci jezdili do boxů většinou 1-2 kola po sobě. Tak v čem vidíš tu zajímavost? Možná ti to přijde hloupé, ale já si pamatuju závody, kdy byly zastávky v úplně jiných dobách a na trati se potkávali jezdci s rozdílně opotřebovanými a výrazně odlišnými gumami.
                    Utopie je něco, co se udělat NEDÁ. Nemyslím si že je utopické vyvinout trvanlivější směs. Kdysi zajel Schumi půlku závodu v kvalifikačním tempu. Už to tu tedy bylo, tak co je na tom utopického?
                    A celkem typicky za mou argumentací vidíš něco jiného než máš. Asi není problém najít, že jsem gumy kritizoval už loni (tuším získal titul Vettel a RBR) a letos už před Španělskem. Když se podívám na tabulku, pak na prvním místě vidím Vettel a RBR. Tak komu že se to nedaří? Tedy aspoň předpokládám, že za mého oblíbence považuješ právě jeho.
                    Vadí mi jedině to, že kvalifikační kola se nejezdí už ani v kvalifikaci, v závodě ani náhodou. Nemyslím si, že by možnost závodění byla něco proti Alonsovi. Myslím, že rychlý je na to dost.

                    + 3 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Vyrobit gumy, které vydrží celý závod utopie samosebou není. Pirelli a i kdokoliv jiný jistě dokáží vyrobit gumy, které vydrží i dva závody. Já jsem myslel utopií, že by se s takovýmito pneumatikami závodilo a hlavně předjíždělo. I kdyby piloti zajížděli ty tvá kvalifikační kola. Prostě si myslím, že máš krátkou paměť. Vždyť to tu už bylo a závody se staly nudnými až do té míry, že o ně nebyl valný zájem.
                      Uvědom si, že dnes je technika na tak vysoké úrovni, že se musí přistupovat k "umělé nekvalitě", aby vznikl faktor nevyzpytatelnosti. A za předpokladu, že tento uměle nekvalitní materiál dostanou všichni, nevidím v tom nic špatného.
                      Asi se oba lišíme v preferencích. Mně nevadí velký počet pitstopů, když vidím předjíždění a strategickou rozmanitost. A je mi celkem jedno jak rychlá kola piloti dělají. Ty chceš vidět kvalifikační kola celý závod a je ti jedno, když všichni dojedou ve stejném pořadí, v jakém odstartovali.05
                      Promiň, ale myslím si, že spolu s některými zde pouze papouškuješ jnázory pilotů, případně týmů, kteří se neumí vyrovnat s nastalou situací. Jsem totiž skálopevně přesvědčen, že u televize (ani z tribuny na zá vodní dráze) nedokážeš pouhým pohledem zjistit, zda ten či onen pilot jel kolo v kvalifikačním tempu, nebo zda šetřil pneu. Ten rozdíl je totiž nepostřehnutelný.18

                      + 1 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Taky neříkám, že mají vydržet do konce všechny druhy směsí. Musí povinně používat dvě. Proč by jedna nemohla vydržet 1/4 závodu a druhá skoro celý. Týmy by si mohly zvolit jestli pojedou na jednu zastávku s dlouhým stintem na tvrdých, nebo na 3 výměny s 3x na měkkých. To by bylo nudné a takto rozdílné směsi by bránily v předjíždění? Proč?
                        A rozhodně si nemyslím, že by se tím něco vrátilo do roku 2010. I kdyby byly gumy jako tenkrát (což nechci a nebudou), pak je pořád KERS a DRS, které předjíždění umožňují. Žádné vláčky nehrozí. A ano, 4 zastávky mi připadají moc. Půlku závodu nevíš, kdo kolikrát pojede pro gumy a kdo vlastně bojuje o bednu.
                        Můj názor není jistě originální a někdo z F1 už ho vyslovil přede mnou. Stejně jako tvůj. Papouškuješ názor Lotusu? Prostě takový názor mám, je na tom něco špatného? A vůbec netuším kdo se s tím neumí vyrovnat. Nevede náhodou RB oba šampionáty? Asi se s tím vyrovnávají dobře. Jen jsou to piloti, kteří chtějí závodit. Hamův komentář, "Pomaleji už jet nemůžu", asi mluví jasně. Co je to za závody, kde se pilot snaží jet co nejpomaleji?
                        Zkus si pustit část posledního závodu Schumiho (před návratem) v Brazílii 2006. Sleduješ F1 už dlouho na to, abys v té jízdě poznal znatelný rozdíl proti letošnímu roku. Tak vypadá jízda "na hraně". Nebo raději někoho jiného z té doby, aby tvůj úsudek neovlivnila nenávist k Schumimu. 03

                        + 1 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          Tohle spolu ještě probereme, protože tady na to není dost prostoru a je to zajimavé téma.
                          Podle mne je problém dokázat vyrobit právě takové dvě směsi o kterých mluvíš. Které by byly tak odlišných vlastností (životnost a rychlost), že by bylo možné na měkkých smazat během cca 40 kol přes cca 20 sec. oproti tvrdým a nezničit je. Respektive, aby odešly až po těch 20 kolech (1/3 závodu). Zatímco tvrdá směs by vydržela skoro celý závod (nebo klidně i celý závod) a byla zároveň pomalejší o těch min 20 sec. (jedna zastávka navíc). Trefit se do takovýchto propočtů ve výrobě, aby to fungovalo, je úkol hodný génia. Tam vidím tu utopii.
                          Jednoduše cíl, který sleduješ nijak neodsuzuji. Naopak jsem všemi dvaceti pro. Ale nevidím to řešení tak jednoduše, jako ty. A v tom se rozcházíme. Proto jsem rád za to, co je teď (i když je mi jasné, že je to umělé a tím pádem trochu nedokonalé). A i kdyby se na takových pneumatikách začalo pracovat, byl by problém, jak ověřit jejich vlastnosti. S dva roky starými vozy by to šlo asi dost obtížně a výsledky by byly hodně zkreslené.18 Ale jsem ochoten o tom ještě dát řeč.

                          + 4 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            Myslím, že se dá udělat hodně pomalá směs. Ale naprosto souhlasím, že bude hodně těžké propočítat to tak, aby obě varianty strategií byly použitelné. Zvlášť, když nemá Pirelli nové auto a možnost testů při optimální teplotě. V tom vidím problém také. Myslím, že je řešitelný, ale určitě to bude chtít lepší spolupráci týmů a FIA s Pirelli.
                            Určitě to pak probereme. 04

                            + 4 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama