Před ostrým startem dal znamení o zastavení motoru Massa a zahřívací kolo se musí opakovat, Massa bude startovat z pit-lane. Opakovaný start proběhl bez problémů a téměř bez změny pořadí. Räikkönen se v první zatáčce pokusil zavěsit za Hamiltona, ale v těsné blízkosti ztratil přítlak.
Massa už v prvním kole předjel čtyři vozy. Výborně odstartoval Rosberg a v druhém kole se dostal i před týmového kolegu Wurze, ve třetím před Speeda. Před Wurze se ve čtvrtém kole dostává Massa, v pátém před Speeda. Po pěti kolech jezdci krouží v pořadí Hamilton, Räikkönen, Alonso, Kubica, Kovalainen, Fisichella, Heidfeld, Schumacher, Webber, Trulli, Coulthard, Rosberg, Massa, Speed, Wurz, Liuzzi, Barrichello, Button, Davidson, Sutil, Albers, Sato.
Rosberg se v souboji s Coulthardem ocitá po menším nárazu od Skota mimo trať a Massa jej hravě objíždí. Parádní souboj předvádí Coulthard s Massou, nakonec vítězí Ferrari. V čele i po deseti kolech Hamilton, Räikkönen a Alonso s pouze vteřinovými rozestupy, Kubica za Alonsem o 9s, dvojice Kovalainen Fisichella ztrácí dalších 5s.
Räikkönen se dostal zpět do těsného závěsu za Hamiltona a v 15. kole několikrát neúspěšně zkusil útok. V 17. kole tankoval poprvé Hamilton a předčasně se rozjel, tím ztratil několik sekund, než se mechanikům podařilo vyndat tankovací zařízení. O kolo později tankuje Räikkönen a na trať vjíždí těsně před Hamiltonem. Velmi krátkou zastávku měl Alonso, posunul se do vedení a rychle ujíždí.
Rosberg využil zaváhání Speeda při pouštění o kolo rychlejšího Alonsa, ale na výjezdu ze zatáčky Speeda příliš brzy zavřel a po nárazu pro Speeda končí závod. V boxech mezi tím odstupuje Davidson. Hamilton od své první zastávky ztrácí na Räikkönena stále sekundu v každém kole.
Räikkönen dokonale využil větší množství paliva a stejně jako ve Francii dokázal výrazně zrychlit v rozhodujících chvílích, aby se po druhé zastávce vrátil na trať před Alonsem. Ze závodu u mechniků po Schumacherovi odstoupil i Trulli s druhou Toyotou. Massa smazal Kubicův náskok a v posledních deseti kolech může zkusit vybojovat čtvrté místo. Liuzzi odstavil vůz mimo trať tři kola před cílem.
Räikkönen projíždí cílem jako první a získává třetí vítězství v sezóně. Další dvě místa patří McLarenům. Tradiční bramborové umístění pro BMW znovu uhájil Kubica před Massou. Poslední dvě bodovaná místa zůstala Renaultům.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Marlboro Scudéria Ferrari | 10 | 1h 21:43.074 | |
2. | 1 | Fernando ALONSO | esp | Vodafone McLaren Mercedes | 8 | + 2.400 | |
3. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 6 | + 39.300 | |
4. | 10 | Robert KUBICA | pol | BMW Sauber F1 | 5 | + 53.300 | |
5. | 5 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | 4 | + 54.000 | |
6. | 9 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | 3 | + 56.300 | |
7. | 4 | Heikki KOVALAINEN | fin | ING Renault F1 Team | 2 | 1 kolo | |
8. | 3 | Giancarlo FISICHELLA | ita | ING Renault F1 Team | 1 | 1 kolo | |
9. | 8 | Rubens BARRICHELLO | bra | Honda Racing F1 | 1 kolo | ||
10. | 7 | Jenson BUTTON | gbr | Honda Racing F1 | 1 kolo | ||
11. | 14 | David COULTHARD | gbr | Red Bull Racing | 1 kolo | ||
12. | 16 | Nico ROSBERG | deu | AT&T WilliamsF1 Team | 1 kolo | ||
13. | 17 | Alex WURZ | aut | AT&T WilliamsF1 Team | 1 kolo | ||
14. | 23 | Takuma SATO | jpn | Super Aguri F1 Team | 2 kola | ||
15. | 21 | Christijan ALBERS | nld | Spyker F1 Team | 2 kola | ||
DNF | 18 | Vitantonio LIUZZI | ita | Scudéria Toro Rosso | 6 kol | ||
DNF | 12 | Jarno TRULLI | ita | Panasonic Toyota Racing | 16 kol | ||
DNF | 23 | Anthony DAVIDSON | gbr | Super Aguri F1 Team | 24 kol | ||
DNF | 19 | Scott SPEED | usa | Scudéria Toro Rosso | 30 kol | ||
DNF | 11 | Ralf SCHUMACHER | deu | Panasonic Toyota Racing | 37 kol | ||
DNF | 22 | Adrian SUTIL | deu | Spyker F1 Team | 43 kol | ||
DNF | 15 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 51 kol |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ