DISKUZE K ČLÁNKU GP ITÁLIE: Na Monze vyhrál Safety Car, za nímž dorazil do cíle první Verstappen

Ikonická, oslavovaná, nenáviděná i proklínaná - to je Grand Prix Itálie v královském parku Monza. Tato trať se v kalendáři oficiálního mistrovství vozů F1 objevovala vůbec nejčastěji a v minulosti měla hned několik zvláštností - "pekly" se tu přestupy a rozhodovalo o šampionech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP ITÁLIE: Na Monze vyhrál Safety Car, za nímž dorazil do cíle první Verstappen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 120, poslední 14.09.2022 13:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovalo 9 lidí) 11.09.2022 16:59
Jsem rád že Maxa konečně někdo porazil. Bernde… »
» juras (Hlasovalo 9 lidí) 11.09.2022 18:09
Teď asi rozbouřím zas vášně...ale viděli jste… »
» daaviid23 (Hlasovalo 6 lidí) 11.09.2022 16:56
A podobně trapně by to dopadlo vloni v Abu Dhábí,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Nikoho nepouštěli, safety car mohou předjet všichni piloti, kteří jedou před jezdcem ve vedení. Však také když SC dojel Verstappen, bylo po předjíždění. Jeřábníci naopak hodně fofrovali, problém byl spíš v tom, že McLaren měl zablokovaná kola a nešlo s ním hnout.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Hwrychlik H.

          Hwrychlik H.

          90.183.80.XXX
          Sorry, ale to vymysleli dnes a nebo už na začátku roku? Protože u SC bylo doteď normální, že se pouštěly vozy o kolo a více zpět i když jeli za vedoucím vozem.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Petr Hloušek

          Petr Hloušek

          194.79.55.XXX
          jj, máš recht, já si v tu chvíli myslel že už Berdta předjíždějí okolisti

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Sakki

      Sakki

      82.144.130.XXX
      Asi se ředitelství závodu bojí o místo, i když se není čemu divit, když moc dobře ví jak dopadnul Masi.

      Pokud by se trochu urychlila pravidla (k tomu ještě upravená kvůli minulé sezóně), tak by to samozřejmě šlo, ale minule to uspíšili o jedno kolo a ředitel závodu za to letěl a teď by to bylo minimálně o 3. Ještě ani Russel nedojel SC.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hwrychlik H.

        Hwrychlik H.

        90.183.80.XXX
        Až na to, že po puštění aut (pořád říkám že to je nesmysl) a k tomu jen některých odjeli minimálně 2 celá kola. A že je nedojel, to něčemu vadí?

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.150.XXX
          Pouštění aut o kolo pozadu je nesmysl a fakticky manipulace se závodem.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            já nevím, proč se pouští před SC, stačilo by, aby všichno co jsou o kolo zpět pustili před sebejezdce v pořadí. Když jednou to kolo dostali, nevím, proč by jim je měli vracet, zvlášť, když to celou proceduru protáhne.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Hwrychlik H.

              Hwrychlik H.

              90.183.80.XXX
              Souhlas, píšu to tu už déle. Pro toto by úplně stačila jedna, max 2 rovinky. Auta co jsou zpět by vybočila doprava a zpomalila a celé pole by se srovnalo přesně v pořadí jak jsou v závodě. Navíc se to dá udělat už například v 2 kole SC a ne čekat až je trať způsobilá na další závodění.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • airwar1939

                airwar1939

                176.74.150.XXX
                Otázka je, proc by sr to mělo dělat? Samotný SC je brutalni zasah do prubehu závodu. Proto bych ho uplne zrusil, a ponechal VSC, pripadne zastavil závod, vsechny nechal prezout v tom poradi jak byly, jezdce o kolo nepouštěl, a restartoval v tom poradi jak byly. Sice i preriseni je zadah do prubehu, jezdci prijdou o pracně vybudovaný naskok, ale jinak maji vsichni stejné podminky.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Hwrychlik H.

                  Hwrychlik H.

                  90.183.80.XXX
                  Proč nechal všechny přezout? To je blbost. Někdo jede závod jen na jednu zastávku a tudíž jezdí pomaleji kvůli šetření pneu, tak proč by najednou měl mít možnost beztrestně přezout?
                  A ano, klasický SC bych zrušil a nechal ho jen pro případy kdy se za ním například startuje do závodu. Vše ostatní může pokrýt VSC kde bych klidně přidal že v určitých sektorech pojedou jen na pit limiter. VSC lze totiž ukončit okamžitě na čemž mimochodem (krom rozhodnutí stratégů) prodělal LEC.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Má to jednu vadu na kráse. Ti piloti by ušetřili palivo za 1 kolo. Čím by získali trochu nefér výhodu. Nejen, že by se dostali (do aktuálního kola hned za své soupeře, ale navíc by mohli navýší svou spotřebu a tedy i výkon. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Jenže kdyby se pletly po restartu mezi vedoucí piloty, zase by byla vlna protestů a řečí o ovlivnění závodu.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              na druhou stranu dřív se takhle restartovalo naprosto běžně a piloti o kolo zpět viděli modrou...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                RoBertino

                185.63.97.XXX
                No jo, dřív... to klidně stály vozy u trati až do konce a nikdo to neřešil. Stačí se podívat na nějaké záznamy z 80. let. Bezpečnostní tažení zkrátka udělalo své.

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  máš pravdu, ale když dneska vypouští SC kvůli každýmu mravenci na trati, tak by bylo na místě, aby nějak ocenili pilota, kterej to auto odstaví takhle kravsky. Pokud by dostal třeba bod do licence, pokud zastaví s technickým problémem dál než 50m od místa, kde se dá auto rychle uklidit...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.150.XXX
              Ale oni mezi těmi jezdci v době přerušení byly, tak proč je odstraňovat. Bohatě stačí že se anulují časové rozestupy v době přerušení, už to je manipulace se závodem.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Hwrychlik H.

                Hwrychlik H.

                90.183.80.XXX
                V dnešní době s dnešní technikou by bylo naprosto jednoduché aby závod zastavili a poté následně rozjeli ve stejných rozestupech jako před přerušením. Vyjeli by do následujícího kola v cca stejných rozestupech, danou rychlostí, na volantech by jim to ukazovalo deltu aby se případně srovnali a pak by zelenou vlajkou odstartovali další průběh závodu. A pokud by se někdo odchýlil o více jak třeba 1 sekundu, tak by mu ten čas přičetli v cíli, klidně i s nějakým "bonusem".
                Plus žádné změny na autě a to ani pneu. Tomu bych říkal férové přerušení závodu.
                A nebo ať je seřadí na startovní rošt a vypouštějí jako v biatlonu s tím, že pokud byl někdo před prvním skoro o kolo (například do 30 sekund, tak ti by už startovali z boxů). Vymyslet se toho dá spousty. Ale mám dojem, že tomu hlavnímu nejde o férové závodění.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Petr Hloušek

            Petr Hloušek

            194.79.55.XXX
            souhlasim 01, kdyby se toto nedělo, tak by ani nedošlo k trapnému vyvrcholení loňské sezony, páč Ham by tu ztrátu na Imole nedojel ani omylem

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.150.XXX
      Jedno kolo je fraška, když je SC takto v závěru, mají přerušit závod, odklidit vozy či trosky a pak závod plnohodnotně dokončit.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se pokouší pozvednout týmovou morálku

Alonso burcuje: Méně slibujme, předveďme více!

Nico Hülkenberg si pochvaloval výkon, ale s umístěním pochopitelně spokojen nebyl (Ilustrační foto)

GP ŠPANĚLSKA: Prohlášení po závodě - Verstappen září, Norris lituje, Hamilton je spokojen

Lewis Hamilton sice nevyhrál, ale připomněl své lepší dny

GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 1. Závod (16:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama