DISKUZE K ČLÁNKU GP MONAKA: Verstappen využil Leclercových potíží, čest Ferrari zachránil Sainz

Po roční absenci, která byla vůbec první od roku 1955, se Formule 1 vrací do ulic Monte Carla. Že o dramatické okamžiky v monackém knížectví nebude nouze, potvrdily nejen volné tréninky, ale poměrně dramatická kvalifikace, která opět vynesla do popředí tým Ferrari.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP MONAKA: Verstappen využil Leclercových potíží, čest Ferrari zachránil Sainz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 151, poslední 26.05.2021 10:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 23.05.2021 17:08
Max v naprostém klídku. Carlos a Lando na… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 23.05.2021 17:10
Zejémna od Hama a jeho nadávaní týmu »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 23.05.2021 20:52
Nejde nebýt spokojený. 14 Poprvé od roku 2013… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Fanda.LH:
    Připojuji se ke kritice okruhu v Monaku...opravdu...to není závodní trať...a problémy eskalují v kontextu s dnešními monoposty. Praktický bych jen opisoval co jsi napsal jak ty, tak další.
    Na druhou stranu...jsou i závodní okruhy kde se předjíždí těžko...ostatně proto FIA vymyslela berličku DRS.
    Taky tak úplně není pravda že Monako je nuda až v hybridní éře...ono se tam předjíždělo špatně odjakživa...a i v pro někoho zlaté éře v devadesátých letech min. století to na počet předjetí bylo velmi, velmi chudé.
    Taky bychom neměli zapomínat na to jak moc se F1 změnila z pohledu dokonalosti...každý pilot je vlastně týmem přesně instruován jak má jet...tým podle telemetrie přesně ví jak rychlej pilot vlastně může být...piloti krouží většinu kol na limitů svého auta. Proto je taky v Monaku nuda (mimo jiné)...
    Já osobně si myslím že vymýšlet v Monaku nějaký "harakiri" nemá smysl. Buď tuhle tradiční velkou cenu chceme...a nebo ne. Je tady tradice, je to v určitém pohledu výjimečné...a letos závodu nepomohla přílišná opatrnost pilotů (podle mě důsledek rozpočtových stropů...). Tím nechci tvrdit že bych byl příznivcem nějakých demolition derby...ale vždyť on se vlastně ani nikdo o předjetí nepokusil.

    Změny by měla F1 dělat celkové...nikoliv jen v Monaku. Třeba současný stav kolem pneu...na závod Pirelli přiveze 4 směsi...týmy si v trénincích doladí auta s ověří to co je v hrubých rysech stejně známé...a pak zvolí strategii...povětšinou jednu z dvou možností...ovšem podobných téměř jako vejce vejci. Původní myšlenka povinných 2 smesi na závod už má jen velmi malý význam. Třeba mě se líbil rok 2005...jedny gumy na závod...tam výrazně stoupl vliv pilota a vlastnosti monopostu. Jen chyběla možnost povolené výměny kvůli defektu... prostě omezený pitstop který by trval mnohem déle než nyní...ale možnost vyměnit gumu před defektem.
    Stejně tak dlouho tvrdím že složité přední části monopostu jsou zásadně odpovědné za špatné předjíždění...povinná rovná deska až pod špičku monopostu a omezení proudění by ubralo přítlak...a zlepšilo by ježdění v závěsu.

    V Monaku bych ale nic nevymyslel...jedno Monako ročně je přesně to co F1 podle mě stále snese.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      3 směsi gum na závod...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mansell_fan

      Mansell_fan

      37.188.236.XXX
      Už James Hunt nadával že Monako není závod, ale "zatracené procesí" a to bylo před více než 40ti lety. Ale je to prostě legenda, to nejabsurdnější místo pro závod F1 a mělo by zůstat tak jak je. Jakkoliv ten závod měnit by bylo stejně neuctivé jako navézt do Wimbledonu antuku

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        Ono hlavně žádná reálně uvažovatelná změna by nebyla dostatečná aby se z toho stala závodní trať.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Nejde o to z toho udělat nutně závodní trať... Jde o to dosáhnout toho, aby se tam dalo nějak závodit... Např. v cyklistice, co závod to jiná trať... Jednou je to o kopcích, jindy o rovinách... Jednou rozhoduje spurt, podruhé únik, potřetí urputný boj v závěrečném kopci... Nemusí mít každá trať stejné parametry, aby mohla být zajímavá... Stačí, že každá trať nabízí alespoň nějaký příběh / zápletku... Problém v F1 je zase technika... Dosáhli jsme takového stavu, že máme dost striktně rozdělené pole, to že teď nebyl Mercedes na špici byl v podstatě zázrak... Normálně vyhrávají závod co závod a mají více, či méně 1 konkurenta... V té cyklistice, když je uprostřed nějaká etapa "o ničem", tak pro spoustu týmů / jednotlivců je to šance si připsat nějaký úspěch tedy vyhrát etapu, zatímco favoriti na celkové vítězství chtějí jenom přežít... Tohle v F1 neexistuje, neexistuje závod, který by se Mercedes nebo RB nesnažil vyhrát... A to, že je trať na h... Odráží pouze to, na jak nudný závod se my jakožto diváci budeme dívat...

          Ještě bych dodal, pro jezdce je Monako super... Vydržet koncentrovaný po celou délku závodu... Celou dobu těsně míjet bariéry... Fakt super... Ale na nás diváky je tohle nepřenositelné... A sledovat toho sestřih 1,5 - 2 hod. je prostě o ničem...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Přesně tak...z Monaka se normální okruh nikdy neudělá.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        Problém je, že vozy se mění a trať se nemění... Tady nejde o to navézt na Wimbledon antuku... Tennis se hraje +- stejně, technologie má relativně malý vliv na výkon jako takový... F1 ale je hlavně o technologii... Kdyby se dneska Tennis hrál s mnohem většími raketami, které by do značné míry odpalovaly míčky, měly zásadní vliv na razanci, rotaci apod... Tak by řešily stejný problém jako my v F1... Hrát na malém zeleném obdelníčku by rázem nedávalo smysl...

        Nemá smysl si hrát na tradici, když všechno okolo se zásadně mění...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Pokrok se nezastaví...to máš pravdu.
          Jen se v poslední době čím dál častěji sám sebe ptám jestli je to ale vždy ku prospěchu věci.
          Tradice v dobrém bychom neměli tak lehkomyslně zavrhovat.
          Co se Monaka týče...podle mě je to o tom jestli ho jako tradici chceme nebo ne...podle mě se nic smysluplného vymýšlet nedá...vznikl by jen paskvil.

          Třeba právě v tenise je vidět že tradiční dvorec je pořád stejnej...stejná síť...stejně vysoká...jsou modernější míčky, rakety...ale nikdo nedělá dvorec delší nebo jakkoliv jinej...dvorec je pořád stejnej.

          Takže buď Monako chceme nebo ne...chápu že je divnej dvorec...ale podle mě se nic rozumnýho vymýšlet nedá.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.61.XXX
            Zas tak to okolí neznám, jestli třeba není možnost z toho udělat takové druhé Baku jako městský okruh + dlouhé rovinky někde mimo...

            Jinak jako klidně říkám, že v současnem formátu Monako nechci... Pokud vymyslí nějakou show alá kvalifikační vyřazovací závod, kde budou nejpomalejší vypadávat nebo se zavedou nějaké speciální gumy, pravidla ohledně boxů apod. Je mi to fuk, ale tenhle závod byl pro mě jako diváka fakt špatný...

            A nebo ok, ale ať přijdou komplet s jinou technikou, ale tomu nikdo nevěří...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              88.103.92.XXX
              Jasně, to je OK...já to chápu.
              Já mám k Monaku taky ty samé výhrady...ale jako starší člověk jsem přece jen dospěl lety k tomu že tradice mají svůj význam...takže pominu-li tu "nesmyslnost" závodění v ulicích Monte Carla...mě by třeba Monako v tomto směru chybělo...

              Ostatně vítězství v Monaku je součástí Trojité koruny (společně s Indy 500 a 24 hodin LeMans)...což je dle mého těžce dosažitelná meta (hlavně v současnosti)...ale koukni do historie...ani v minulosti kdy závodníci mnohem jednodušeji přeskakovali mezi těmito seriemi (třeba F1 piloti jezdili souběžně s vytrvalostními závody - když se to nekrylo) najdeme borce jen jednoho - Grahama Hilla!
              A momentálně jsou dva borci kteří by teoreticky mohli na trojkorunu dosáhnout - Alonso a JPM.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.61.XXX
                To jsme zase u toho... Je tradice a tradice... Jinak slavíš narozeniny ve 20ti a jinak v 80ti... A trojkorunu bych neřešil, dnes není relevantní... Indy 500 není součástí F1 a piloti F1 se věnují čistě F1... Nestane se, že by Mercedes nebo Ferrari postavily svůj tým pro LM a angažovaly své hvězdy... Nějak se to splnit dá, ale dnes nemám pocit, že je to téma (Žádný ze současných pilotů se k tomu nehlásí, Alonso to honí nakonci kariéry, kdy mu bohužel nevyšlo více titulů)...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    62.209.230.XXX
    Mercedesu se stále nepodařilo sundat kolo z Bottasova auta. Prý to vypadá že s ním bude muset jezdit i v Baku 16

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    85.162.8.XXX
    Juras:
    Když chceš diskutovat...co si myslíš o tom co řekl Hamilton...že Monako musí změnit formát aby přežilo?

    Že s LH naprosto souhlasím a tohle si myslím dlouhodobě... Závod v Monaku nedává smysl 10ky let a je to jen horší a horší... V 90tých letech bylo extrémně náročné předjíždět a řekněme, že tahle situace se do roku 2008 se to fakt nezlepšila... Byly lepší a horší VC, třeba 2008 na mokru byla skvělá... Pamatuju skvělý ročník 2006, kdy se Schumi propracovával z posledního místa na 5. ... Dalo by se pokračovat, zkrátka lepší a horší ročníky...

    S těmito hybridními monstry je to vážně katastrofa, takže opravdu je nad čím přemýšlet... Např. bych odstranil šikanu za tunelem a dal bych na výjezdu z tunelu DRS zónu... Zavedl bych mnohem přísnější pravidla co se týče soubojů, pro Monako bych velmi velmi zjednodušeně zakázal bránit pozici (V soubojích si do zatáčky vyber vnitřní / vnější stopu a té se drž jinak modré vlajky)... V minulosti Mercedes vymyslel dvojité DRS, kdy po otevření klapky hnal vzduch ze zadního křídla až na přední křídlo a tím snižoval jeho přítlak... Toto je zakázáno, pro Monako bych to povolil. Nařídil bych 3 povinné pit stopy atd. atd.

    Bylo by to umělé, trochu šaškárna, ale to je v současné době VC Monaka sama o sobě... Tak by nemusela být alespoň tak nudná...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Dokugan

      Dokugan

      77.236.195.XXX
      No třeba ta šikana technicky odstranit nejde, protože se tam reálně sjíždí z jedné silnice na druhou, která vede souběžně, ale v jiné úrovni. To prostě není fyzicky možný. Ta silnice, která vede z tunelu, tak pokračuje tou "únikovou zónou" až na křižovatku, ve které je první zatáčka.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        Podle mapy to tak rozhodně nevypadá... Možná jsem mimo, ale přijde mi, že ta šikana, kterou myslím je tam přidaná uměla na zpomalení rychlosti....

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Dokugan

          Dokugan

          77.236.195.XXX
          Ne, sjíždí se na úplně nábřeží mimo tu silnici na mapě. A mezi tratí a silnicí jsou potom ty kamenné ostrůvky.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.61.XXX
            Ok uznávám, že jsem se orientoval blbě... Tím hůř pro Monako jako takové...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Dokugan

            Dokugan

            77.236.195.XXX
            Poslal bych obrázek, ale nevím jak se to dělá... Tak když si v mapě najdeš ulice, tak se na konci Boulevard Louis II sjíždí na Quai des Etats-Unis (což je takový výběžek do moře, na kterém je ta šikana, přičemž Boulevard Louis II pokračuje rovně jako Avenue J. F. Kennedyho (to je úniková zóna). A F1 potom na konci Quai des Etats-Unis pokračuje rovně po Quai Albert 1er až do Rascasse.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama