DISKUZE K ČLÁNKU GP MONAKA: Verstappen využil Leclercových potíží, čest Ferrari zachránil Sainz
Po roční absenci, která byla vůbec první od roku 1955, se Formule 1 vrací do ulic Monte Carla. Že o dramatické okamžiky v monackém knížectví nebude nouze, potvrdily nejen volné tréninky, ale poměrně dramatická kvalifikace, která opět vynesla do popředí tým Ferrari.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP MONAKA: Verstappen využil Leclercových potíží, čest Ferrari zachránil Sainz
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Fanda.LH
10:51 26.05.2021 83.240.61.XXX
To jsme zase u toho... Je tradice a tradice... Jinak slavíš narozeniny ve 20ti a jinak v 80ti... A trojkorunu bych neřešil, dnes není relevantní... Indy 500 není součástí F1 a piloti F1 se věnují čistě F1... Nestane se, že by Mercedes nebo Ferrari postavily svůj tým pro LM a angažovaly své hvězdy... Nějak se to splnit dá, ale dnes nemám pocit, že je to téma (Žádný ze současných pilotů se k tomu nehlásí, Alonso to honí nakonci kariéry, kdy mu bohužel nevyšlo více titulů)...
juras
23:22 25.05.2021 88.103.92.XXX
Jasně, to je OK...já to chápu.
Já mám k Monaku taky ty samé výhrady...ale jako starší člověk jsem přece jen dospěl lety k tomu že tradice mají svůj význam...takže pominu-li tu "nesmyslnost" závodění v ulicích Monte Carla...mě by třeba Monako v tomto směru chybělo...
Ostatně vítězství v Monaku je součástí Trojité koruny (společně s Indy 500 a 24 hodin LeMans)...což je dle mého těžce dosažitelná meta (hlavně v současnosti)...ale koukni do historie...ani v minulosti kdy závodníci mnohem jednodušeji přeskakovali mezi těmito seriemi (třeba F1 piloti jezdili souběžně s vytrvalostními závody - když se to nekrylo) najdeme borce jen jednoho - Grahama Hilla!
A momentálně jsou dva borci kteří by teoreticky mohli na trojkorunu dosáhnout - Alonso a JPM.
Já mám k Monaku taky ty samé výhrady...ale jako starší člověk jsem přece jen dospěl lety k tomu že tradice mají svůj význam...takže pominu-li tu "nesmyslnost" závodění v ulicích Monte Carla...mě by třeba Monako v tomto směru chybělo...
Ostatně vítězství v Monaku je součástí Trojité koruny (společně s Indy 500 a 24 hodin LeMans)...což je dle mého těžce dosažitelná meta (hlavně v současnosti)...ale koukni do historie...ani v minulosti kdy závodníci mnohem jednodušeji přeskakovali mezi těmito seriemi (třeba F1 piloti jezdili souběžně s vytrvalostními závody - když se to nekrylo) najdeme borce jen jednoho - Grahama Hilla!
A momentálně jsou dva borci kteří by teoreticky mohli na trojkorunu dosáhnout - Alonso a JPM.
Fanda.LH
20:39 25.05.2021 83.240.61.XXX
Zas tak to okolí neznám, jestli třeba není možnost z toho udělat takové druhé Baku jako městský okruh + dlouhé rovinky někde mimo...
Jinak jako klidně říkám, že v současnem formátu Monako nechci... Pokud vymyslí nějakou show alá kvalifikační vyřazovací závod, kde budou nejpomalejší vypadávat nebo se zavedou nějaké speciální gumy, pravidla ohledně boxů apod. Je mi to fuk, ale tenhle závod byl pro mě jako diváka fakt špatný...
A nebo ok, ale ať přijdou komplet s jinou technikou, ale tomu nikdo nevěří...
Jinak jako klidně říkám, že v současnem formátu Monako nechci... Pokud vymyslí nějakou show alá kvalifikační vyřazovací závod, kde budou nejpomalejší vypadávat nebo se zavedou nějaké speciální gumy, pravidla ohledně boxů apod. Je mi to fuk, ale tenhle závod byl pro mě jako diváka fakt špatný...
A nebo ok, ale ať přijdou komplet s jinou technikou, ale tomu nikdo nevěří...
juras
17:14 25.05.2021 88.103.92.XXX
Pokrok se nezastaví...to máš pravdu.
Jen se v poslední době čím dál častěji sám sebe ptám jestli je to ale vždy ku prospěchu věci.
Tradice v dobrém bychom neměli tak lehkomyslně zavrhovat.
Co se Monaka týče...podle mě je to o tom jestli ho jako tradici chceme nebo ne...podle mě se nic smysluplného vymýšlet nedá...vznikl by jen paskvil.
Třeba právě v tenise je vidět že tradiční dvorec je pořád stejnej...stejná síť...stejně vysoká...jsou modernější míčky, rakety...ale nikdo nedělá dvorec delší nebo jakkoliv jinej...dvorec je pořád stejnej.
Takže buď Monako chceme nebo ne...chápu že je divnej dvorec...ale podle mě se nic rozumnýho vymýšlet nedá.
Jen se v poslední době čím dál častěji sám sebe ptám jestli je to ale vždy ku prospěchu věci.
Tradice v dobrém bychom neměli tak lehkomyslně zavrhovat.
Co se Monaka týče...podle mě je to o tom jestli ho jako tradici chceme nebo ne...podle mě se nic smysluplného vymýšlet nedá...vznikl by jen paskvil.
Třeba právě v tenise je vidět že tradiční dvorec je pořád stejnej...stejná síť...stejně vysoká...jsou modernější míčky, rakety...ale nikdo nedělá dvorec delší nebo jakkoliv jinej...dvorec je pořád stejnej.
Takže buď Monako chceme nebo ne...chápu že je divnej dvorec...ale podle mě se nic rozumnýho vymýšlet nedá.
Fanda.LH
13:21 25.05.2021 85.162.8.XXX
Nejde o to z toho udělat nutně závodní trať... Jde o to dosáhnout toho, aby se tam dalo nějak závodit... Např. v cyklistice, co závod to jiná trať... Jednou je to o kopcích, jindy o rovinách... Jednou rozhoduje spurt, podruhé únik, potřetí urputný boj v závěrečném kopci... Nemusí mít každá trať stejné parametry, aby mohla být zajímavá... Stačí, že každá trať nabízí alespoň nějaký příběh / zápletku... Problém v F1 je zase technika... Dosáhli jsme takového stavu, že máme dost striktně rozdělené pole, to že teď nebyl Mercedes na špici byl v podstatě zázrak... Normálně vyhrávají závod co závod a mají více, či méně 1 konkurenta... V té cyklistice, když je uprostřed nějaká etapa "o ničem", tak pro spoustu týmů / jednotlivců je to šance si připsat nějaký úspěch tedy vyhrát etapu, zatímco favoriti na celkové vítězství chtějí jenom přežít... Tohle v F1 neexistuje, neexistuje závod, který by se Mercedes nebo RB nesnažil vyhrát... A to, že je trať na h... Odráží pouze to, na jak nudný závod se my jakožto diváci budeme dívat...
Ještě bych dodal, pro jezdce je Monako super... Vydržet koncentrovaný po celou délku závodu... Celou dobu těsně míjet bariéry... Fakt super... Ale na nás diváky je tohle nepřenositelné... A sledovat toho sestřih 1,5 - 2 hod. je prostě o ničem...
Ještě bych dodal, pro jezdce je Monako super... Vydržet koncentrovaný po celou délku závodu... Celou dobu těsně míjet bariéry... Fakt super... Ale na nás diváky je tohle nepřenositelné... A sledovat toho sestřih 1,5 - 2 hod. je prostě o ničem...
Fanda.LH
13:08 25.05.2021 85.162.8.XXX
Problém je, že vozy se mění a trať se nemění... Tady nejde o to navézt na Wimbledon antuku... Tennis se hraje +- stejně, technologie má relativně malý vliv na výkon jako takový... F1 ale je hlavně o technologii... Kdyby se dneska Tennis hrál s mnohem většími raketami, které by do značné míry odpalovaly míčky, měly zásadní vliv na razanci, rotaci apod... Tak by řešily stejný problém jako my v F1... Hrát na malém zeleném obdelníčku by rázem nedávalo smysl...
Nemá smysl si hrát na tradici, když všechno okolo se zásadně mění...
Nemá smysl si hrát na tradici, když všechno okolo se zásadně mění...
Mansell_fan
22:51 24.05.2021 37.188.236.XXX
Už James Hunt nadával že Monako není závod, ale "zatracené procesí" a to bylo před více než 40ti lety. Ale je to prostě legenda, to nejabsurdnější místo pro závod F1 a mělo by zůstat tak jak je. Jakkoliv ten závod měnit by bylo stejně neuctivé jako navézt do Wimbledonu antuku
juras
22:22 24.05.2021 88.103.92.XXX
Fanda.LH:
Připojuji se ke kritice okruhu v Monaku...opravdu...to není závodní trať...a problémy eskalují v kontextu s dnešními monoposty. Praktický bych jen opisoval co jsi napsal jak ty, tak další.
Na druhou stranu...jsou i závodní okruhy kde se předjíždí těžko...ostatně proto FIA vymyslela berličku DRS.
Taky tak úplně není pravda že Monako je nuda až v hybridní éře...ono se tam předjíždělo špatně odjakživa...a i v pro někoho zlaté éře v devadesátých letech min. století to na počet předjetí bylo velmi, velmi chudé.
Taky bychom neměli zapomínat na to jak moc se F1 změnila z pohledu dokonalosti...každý pilot je vlastně týmem přesně instruován jak má jet...tým podle telemetrie přesně ví jak rychlej pilot vlastně může být...piloti krouží většinu kol na limitů svého auta. Proto je taky v Monaku nuda (mimo jiné)...
Já osobně si myslím že vymýšlet v Monaku nějaký "harakiri" nemá smysl. Buď tuhle tradiční velkou cenu chceme...a nebo ne. Je tady tradice, je to v určitém pohledu výjimečné...a letos závodu nepomohla přílišná opatrnost pilotů (podle mě důsledek rozpočtových stropů...). Tím nechci tvrdit že bych byl příznivcem nějakých demolition derby...ale vždyť on se vlastně ani nikdo o předjetí nepokusil.
Změny by měla F1 dělat celkové...nikoliv jen v Monaku. Třeba současný stav kolem pneu...na závod Pirelli přiveze 4 směsi...týmy si v trénincích doladí auta s ověří to co je v hrubých rysech stejně známé...a pak zvolí strategii...povětšinou jednu z dvou možností...ovšem podobných téměř jako vejce vejci. Původní myšlenka povinných 2 smesi na závod už má jen velmi malý význam. Třeba mě se líbil rok 2005...jedny gumy na závod...tam výrazně stoupl vliv pilota a vlastnosti monopostu. Jen chyběla možnost povolené výměny kvůli defektu... prostě omezený pitstop který by trval mnohem déle než nyní...ale možnost vyměnit gumu před defektem.
Stejně tak dlouho tvrdím že složité přední části monopostu jsou zásadně odpovědné za špatné předjíždění...povinná rovná deska až pod špičku monopostu a omezení proudění by ubralo přítlak...a zlepšilo by ježdění v závěsu.
V Monaku bych ale nic nevymyslel...jedno Monako ročně je přesně to co F1 podle mě stále snese.
Připojuji se ke kritice okruhu v Monaku...opravdu...to není závodní trať...a problémy eskalují v kontextu s dnešními monoposty. Praktický bych jen opisoval co jsi napsal jak ty, tak další.
Na druhou stranu...jsou i závodní okruhy kde se předjíždí těžko...ostatně proto FIA vymyslela berličku DRS.
Taky tak úplně není pravda že Monako je nuda až v hybridní éře...ono se tam předjíždělo špatně odjakživa...a i v pro někoho zlaté éře v devadesátých letech min. století to na počet předjetí bylo velmi, velmi chudé.
Taky bychom neměli zapomínat na to jak moc se F1 změnila z pohledu dokonalosti...každý pilot je vlastně týmem přesně instruován jak má jet...tým podle telemetrie přesně ví jak rychlej pilot vlastně může být...piloti krouží většinu kol na limitů svého auta. Proto je taky v Monaku nuda (mimo jiné)...
Já osobně si myslím že vymýšlet v Monaku nějaký "harakiri" nemá smysl. Buď tuhle tradiční velkou cenu chceme...a nebo ne. Je tady tradice, je to v určitém pohledu výjimečné...a letos závodu nepomohla přílišná opatrnost pilotů (podle mě důsledek rozpočtových stropů...). Tím nechci tvrdit že bych byl příznivcem nějakých demolition derby...ale vždyť on se vlastně ani nikdo o předjetí nepokusil.
Změny by měla F1 dělat celkové...nikoliv jen v Monaku. Třeba současný stav kolem pneu...na závod Pirelli přiveze 4 směsi...týmy si v trénincích doladí auta s ověří to co je v hrubých rysech stejně známé...a pak zvolí strategii...povětšinou jednu z dvou možností...ovšem podobných téměř jako vejce vejci. Původní myšlenka povinných 2 smesi na závod už má jen velmi malý význam. Třeba mě se líbil rok 2005...jedny gumy na závod...tam výrazně stoupl vliv pilota a vlastnosti monopostu. Jen chyběla možnost povolené výměny kvůli defektu... prostě omezený pitstop který by trval mnohem déle než nyní...ale možnost vyměnit gumu před defektem.
Stejně tak dlouho tvrdím že složité přední části monopostu jsou zásadně odpovědné za špatné předjíždění...povinná rovná deska až pod špičku monopostu a omezení proudění by ubralo přítlak...a zlepšilo by ježdění v závěsu.
V Monaku bych ale nic nevymyslel...jedno Monako ročně je přesně to co F1 podle mě stále snese.
Dokugan
17:26 24.05.2021 77.236.195.XXX
Na současné trati se současnými auty asi ne. Uvidíme, jak se jim povede to, že příští rok se budou moct auta následovat. Kdyby ano, tak by to mohlo pomoct. Ale i příští rok to budou obrovský obludy, jen o trochu menší. Chtělo by to zúžit a zkrátit. A potom už jedině pozměnit trať a udělat z toho Baku. Přidat za hairpinem dlouhou rovinku (první zatáčka za hairpinem rovně místo současné pravé) a zase dlouhou rovinku zpět (vrátit se v současné zatáčce před tunelem) a zbytek tratě nechat. Jinudy to moc nejde v Monaku.
Mike17
15:47 24.05.2021 185.149.130.XXX
Za mne si celkem vychutnávám záběry z auta, jak se řítí těmi úzkými uličkami. Je to o dost jiné, než na těch autostrádách, kde je šířka na 4 auta.
Jo, předjíždění je problém a pak je to trochu nuda. To uznávám. Otázka je, jestli se to nedá řešit.
Jo, předjíždění je problém a pak je to trochu nuda. To uznávám. Otázka je, jestli se to nedá řešit.
Mike17
15:12 24.05.2021 185.149.130.XXX
Jo, to máš pravdu. Kdyby byly pitstopy kratší, bylo by jich víc a zvýšilo by to atraktivitu. Tedy zase do nějakého rozumného počtu.
Ono by vážně stačilo to udělat v tom Monaku. Ta atmosféra je v Monaku úžasná, jen to kazí ta absence předjíždění. Nebo mne napadá jak mají v E-formuli jedno kolo trochu delší trať. Sice nevím, kde jim v Monaku udělat extra zatáčku navíc. U kasina? Udělat tam nějako smyčku, kterou musí třeba jednou nebo 2x za závod projet...
S těmi směsmi se dá taky pohrát.
Ono by vážně stačilo to udělat v tom Monaku. Ta atmosféra je v Monaku úžasná, jen to kazí ta absence předjíždění. Nebo mne napadá jak mají v E-formuli jedno kolo trochu delší trať. Sice nevím, kde jim v Monaku udělat extra zatáčku navíc. U kasina? Udělat tam nějako smyčku, kterou musí třeba jednou nebo 2x za závod projet...
S těmi směsmi se dá taky pohrát.
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek