DISKUZE K ČLÁNKU GP MONAKA: Verstappen využil Leclercových potíží, čest Ferrari zachránil Sainz

Po roční absenci, která byla vůbec první od roku 1955, se Formule 1 vrací do ulic Monte Carla. Že o dramatické okamžiky v monackém knížectví nebude nouze, potvrdily nejen volné tréninky, ale poměrně dramatická kvalifikace, která opět vynesla do popředí tým Ferrari.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP MONAKA: Verstappen využil Leclercových potíží, čest Ferrari zachránil Sainz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 151, poslední 26.05.2021 10:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 23.05.2021 17:08
Max v naprostém klídku. Carlos a Lando na… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 23.05.2021 17:10
Zejémna od Hama a jeho nadávaní týmu »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 23.05.2021 20:52
Nejde nebýt spokojený. 14 Poprvé od roku 2013… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
To jsme zase u toho... Je tradice a tradice... Jinak slavíš narozeniny ve 20ti a jinak v 80ti... A trojkorunu bych neřešil, dnes není relevantní... Indy 500 není součástí F1 a piloti F1 se věnují čistě F1... Nestane se, že by Mercedes nebo Ferrari postavily svůj tým pro LM a angažovaly své hvězdy... Nějak se to splnit dá, ale dnes nemám pocit, že je to téma (Žádný ze současných pilotů se k tomu nehlásí, Alonso to honí nakonci kariéry, kdy mu bohužel nevyšlo více titulů)...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Jasně, to je OK...já to chápu.
Já mám k Monaku taky ty samé výhrady...ale jako starší člověk jsem přece jen dospěl lety k tomu že tradice mají svůj význam...takže pominu-li tu "nesmyslnost" závodění v ulicích Monte Carla...mě by třeba Monako v tomto směru chybělo...

Ostatně vítězství v Monaku je součástí Trojité koruny (společně s Indy 500 a 24 hodin LeMans)...což je dle mého těžce dosažitelná meta (hlavně v současnosti)...ale koukni do historie...ani v minulosti kdy závodníci mnohem jednodušeji přeskakovali mezi těmito seriemi (třeba F1 piloti jezdili souběžně s vytrvalostními závody - když se to nekrylo) najdeme borce jen jednoho - Grahama Hilla!
A momentálně jsou dva borci kteří by teoreticky mohli na trojkorunu dosáhnout - Alonso a JPM.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
Zas tak to okolí neznám, jestli třeba není možnost z toho udělat takové druhé Baku jako městský okruh + dlouhé rovinky někde mimo...

Jinak jako klidně říkám, že v současnem formátu Monako nechci... Pokud vymyslí nějakou show alá kvalifikační vyřazovací závod, kde budou nejpomalejší vypadávat nebo se zavedou nějaké speciální gumy, pravidla ohledně boxů apod. Je mi to fuk, ale tenhle závod byl pro mě jako diváka fakt špatný...

A nebo ok, ale ať přijdou komplet s jinou technikou, ale tomu nikdo nevěří...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Přesně tak...z Monaka se normální okruh nikdy neudělá.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Pokrok se nezastaví...to máš pravdu.
Jen se v poslední době čím dál častěji sám sebe ptám jestli je to ale vždy ku prospěchu věci.
Tradice v dobrém bychom neměli tak lehkomyslně zavrhovat.
Co se Monaka týče...podle mě je to o tom jestli ho jako tradici chceme nebo ne...podle mě se nic smysluplného vymýšlet nedá...vznikl by jen paskvil.

Třeba právě v tenise je vidět že tradiční dvorec je pořád stejnej...stejná síť...stejně vysoká...jsou modernější míčky, rakety...ale nikdo nedělá dvorec delší nebo jakkoliv jinej...dvorec je pořád stejnej.

Takže buď Monako chceme nebo ne...chápu že je divnej dvorec...ale podle mě se nic rozumnýho vymýšlet nedá.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Nejde o to z toho udělat nutně závodní trať... Jde o to dosáhnout toho, aby se tam dalo nějak závodit... Např. v cyklistice, co závod to jiná trať... Jednou je to o kopcích, jindy o rovinách... Jednou rozhoduje spurt, podruhé únik, potřetí urputný boj v závěrečném kopci... Nemusí mít každá trať stejné parametry, aby mohla být zajímavá... Stačí, že každá trať nabízí alespoň nějaký příběh / zápletku... Problém v F1 je zase technika... Dosáhli jsme takového stavu, že máme dost striktně rozdělené pole, to že teď nebyl Mercedes na špici byl v podstatě zázrak... Normálně vyhrávají závod co závod a mají více, či méně 1 konkurenta... V té cyklistice, když je uprostřed nějaká etapa "o ničem", tak pro spoustu týmů / jednotlivců je to šance si připsat nějaký úspěch tedy vyhrát etapu, zatímco favoriti na celkové vítězství chtějí jenom přežít... Tohle v F1 neexistuje, neexistuje závod, který by se Mercedes nebo RB nesnažil vyhrát... A to, že je trať na h... Odráží pouze to, na jak nudný závod se my jakožto diváci budeme dívat...

Ještě bych dodal, pro jezdce je Monako super... Vydržet koncentrovaný po celou délku závodu... Celou dobu těsně míjet bariéry... Fakt super... Ale na nás diváky je tohle nepřenositelné... A sledovat toho sestřih 1,5 - 2 hod. je prostě o ničem...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Problém je, že vozy se mění a trať se nemění... Tady nejde o to navézt na Wimbledon antuku... Tennis se hraje +- stejně, technologie má relativně malý vliv na výkon jako takový... F1 ale je hlavně o technologii... Kdyby se dneska Tennis hrál s mnohem většími raketami, které by do značné míry odpalovaly míčky, měly zásadní vliv na razanci, rotaci apod... Tak by řešily stejný problém jako my v F1... Hrát na malém zeleném obdelníčku by rázem nedávalo smysl...

Nemá smysl si hrát na tradici, když všechno okolo se zásadně mění...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Ono hlavně žádná reálně uvažovatelná změna by nebyla dostatečná aby se z toho stala závodní trať.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.236.XXX
Už James Hunt nadával že Monako není závod, ale "zatracené procesí" a to bylo před více než 40ti lety. Ale je to prostě legenda, to nejabsurdnější místo pro závod F1 a mělo by zůstat tak jak je. Jakkoliv ten závod měnit by bylo stejně neuctivé jako navézt do Wimbledonu antuku

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
3 směsi gum na závod...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Fanda.LH:
Připojuji se ke kritice okruhu v Monaku...opravdu...to není závodní trať...a problémy eskalují v kontextu s dnešními monoposty. Praktický bych jen opisoval co jsi napsal jak ty, tak další.
Na druhou stranu...jsou i závodní okruhy kde se předjíždí těžko...ostatně proto FIA vymyslela berličku DRS.
Taky tak úplně není pravda že Monako je nuda až v hybridní éře...ono se tam předjíždělo špatně odjakživa...a i v pro někoho zlaté éře v devadesátých letech min. století to na počet předjetí bylo velmi, velmi chudé.
Taky bychom neměli zapomínat na to jak moc se F1 změnila z pohledu dokonalosti...každý pilot je vlastně týmem přesně instruován jak má jet...tým podle telemetrie přesně ví jak rychlej pilot vlastně může být...piloti krouží většinu kol na limitů svého auta. Proto je taky v Monaku nuda (mimo jiné)...
Já osobně si myslím že vymýšlet v Monaku nějaký "harakiri" nemá smysl. Buď tuhle tradiční velkou cenu chceme...a nebo ne. Je tady tradice, je to v určitém pohledu výjimečné...a letos závodu nepomohla přílišná opatrnost pilotů (podle mě důsledek rozpočtových stropů...). Tím nechci tvrdit že bych byl příznivcem nějakých demolition derby...ale vždyť on se vlastně ani nikdo o předjetí nepokusil.

Změny by měla F1 dělat celkové...nikoliv jen v Monaku. Třeba současný stav kolem pneu...na závod Pirelli přiveze 4 směsi...týmy si v trénincích doladí auta s ověří to co je v hrubých rysech stejně známé...a pak zvolí strategii...povětšinou jednu z dvou možností...ovšem podobných téměř jako vejce vejci. Původní myšlenka povinných 2 smesi na závod už má jen velmi malý význam. Třeba mě se líbil rok 2005...jedny gumy na závod...tam výrazně stoupl vliv pilota a vlastnosti monopostu. Jen chyběla možnost povolené výměny kvůli defektu... prostě omezený pitstop který by trval mnohem déle než nyní...ale možnost vyměnit gumu před defektem.
Stejně tak dlouho tvrdím že složité přední části monopostu jsou zásadně odpovědné za špatné předjíždění...povinná rovná deska až pod špičku monopostu a omezení proudění by ubralo přítlak...a zlepšilo by ježdění v závěsu.

V Monaku bych ale nic nevymyslel...jedno Monako ročně je přesně to co F1 podle mě stále snese.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Dokugan

Dokugan

77.236.195.XXX
Na současné trati se současnými auty asi ne. Uvidíme, jak se jim povede to, že příští rok se budou moct auta následovat. Kdyby ano, tak by to mohlo pomoct. Ale i příští rok to budou obrovský obludy, jen o trochu menší. Chtělo by to zúžit a zkrátit. A potom už jedině pozměnit trať a udělat z toho Baku. Přidat za hairpinem dlouhou rovinku (první zatáčka za hairpinem rovně místo současné pravé) a zase dlouhou rovinku zpět (vrátit se v současné zatáčce před tunelem) a zbytek tratě nechat. Jinudy to moc nejde v Monaku.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

185.100.196.XXX
jj 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

185.100.196.XXX
18 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Poky

Poky

37.48.27.XXX
Ok, diky za snahu

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Za mne si celkem vychutnávám záběry z auta, jak se řítí těmi úzkými uličkami. Je to o dost jiné, než na těch autostrádách, kde je šířka na 4 auta.
Jo, předjíždění je problém a pak je to trochu nuda. To uznávám. Otázka je, jestli se to nedá řešit. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
Jsou takové trati jako je Soči, Paul Ricard... Kde je náročné následovat vůz před sebou, ale teoreticky tam prostor k předjíždění je... V Monaku ani to no...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Nebo prostě jet jinam na jakoukoliv opravdovou závodní trať 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jo, to máš pravdu. Kdyby byly pitstopy kratší, bylo by jich víc a zvýšilo by to atraktivitu. Tedy zase do nějakého rozumného počtu.
Ono by vážně stačilo to udělat v tom Monaku. Ta atmosféra je v Monaku úžasná, jen to kazí ta absence předjíždění. Nebo mne napadá jak mají v E-formuli jedno kolo trochu delší trať. Sice nevím, kde jim v Monaku udělat extra zatáčku navíc. U kasina? Udělat tam nějako smyčku, kterou musí třeba jednou nebo 2x za závod projet...
S těmi směsmi se dá taky pohrát.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Ne, což znamená, že Ricci ztratil svůj potenciál v době RB

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama