DISKUZE K ČLÁNKU Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

Formule 1 nebude dle svých představitelů nikdy plně elektrická, jak je v současné době v módě v automobilovém průmyslu. Spalovací motory v ní mají velkou budoucnost, dokonce se v ní uvažuje o zajímavém přechodu na ty dvoudobé.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 25.01.2020 16:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 24.01.2020 09:57
Super dokument. :-) http://www.youtube.com/watch… »
» jon (Hlasoval 1 člověk) 24.01.2020 19:43
Dvě kliky jsou v pohodě. Ono to stejně musí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Moc bych si přál, aby se tyhle motory v F1 staly skutečností.
    Byl by to velice významný krok pro ekologické myšlení celého lidstva.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    185.99.177.XXX
    ... a Němci budou zase na špici. patenty z dob Trabise a Warťase mají v Německu, jen to místo Merglu bude VW, kterému dnes patří fabrika ve Cvikově a Opel, který vlastní Eisenach 18
    ale vážně by se mi to líbilo mnohokráte víc, než nějaký elektrosr**ky. otočit to na bok, mít to jako boxera s nizoučkým těžištěm - to by určitě nejednoho kostruktéra potěšilo. nějaký ten čmoudík by taky nebyl na škodu a o zvuk bych se rozhodně nebál. a že by to mohlo být poruchovější ( jako píše Miroslav D ), než současné držáky? opět další plus pro nepředvídatelnost výsledků.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Super dokument. :-)

    [odkaz na stránku]

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Miroslav D.

      Miroslav D.

      194.228.59.XXX
      Poukazuješ na minulost dvoutaktů. Ale pravda, hezky se na to kouká, čistá nostalgie. Ohledně těch novejch, třebas z toho videa v článku, nenapadá tě první čistě mechanická minela? Mě jo..... 😁

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        18

        Noóóó teď jsi mě dostal. 01 12 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Miroslav D.

          Miroslav D.

          217.31.62.XXX
          Napovim, první hlavní minela je, dvě kliky, to jako budou navzájem soupeřit s třenim? Druhá "podřadnější" je, ten motor je na vejšku, to nikdo kdo myslí na trakci nechce. I když půlka motoru bude mít mnohem lepší chlazení než ta spodní. A jsme znova u bodu jedna, rozdílnym tření "vršku se spodkem", a jak moc se to bude hádat. No bude se to hádat. Ale já sem jenom zámečník.... 🤣

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Dvě kliky jsou v pohodě. Ono to stejně musí pracovat v symbióze, protože ty válce mají společný spalovák.
            Co se týká toho posazení motoru, ten motor půjde položit a bude to jako boxer. Což je pro F1 výhodnější než Véčko.
            Chlazení v tom případě také nebude problém. A hádat se to nebude. Ty kliky budou přes soukolí pohánět jednu hřídel. Ty válce si tedy pomohou vzájemně.

            Ale je tu jedna věc, které bych se bál. V případě dvoutaktu se nám zase navrátí hodně vysoké otáčky. V případě přeplňovaného motoru to může být klidně kolem 20.000. A závodní dvoutaktní motor je hodně náchylný na pístní kroužky. Aby to jelo, nemůže být moc bohatá směs. Navíc to pak hulí jak blázen. Trochu se to přechudí a z pístu a kliky toho moc nezbude, pokud praskne pístní kroužek a dostane se do spalováku.
            Ale na druhou stranu, dodnes se o vývoj dvoutaktů starají malé továrničky na motorkárové motory. Když si ty motory vezme do parády kterýkoli motorář z F1, tak se to hodně posune. 04

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
Loading...
 

Aktuálně

Charles Leclerc v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Alexander Albon v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

První testy? Albon chválí především spolehlivost

Valtteri Bottas a Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Pátek v Barceloně - týmy testují nové díly, Mercedes drtí soupeře, Ferrari nestíhá

Valtteri Bottas při svém řádění v Barceloně

Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Sebastian Vettel s Ferrari SF1000 ve čtvrtek v Barceloně

"To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

Volant Mercedesu

Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Lewis Hamilton v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - úřaduje Kimi, Mercedes pod drobnohledem

Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11

Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

Lewis Hamilton ve středu v Barceloně diktoval tempo

„Auto je spolehlivé, výborně ovladatelné - a půjde ještě hodně zrychlit,“ pochvaluje si Mercedes

Charles Leclerc při předsezonních testech s vozem Ferrari SF1000 v Barceloně

„Časy z prvního dne testů odrážejí nový přístup Ferrari,“ uklidňuje Leclerc

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama