DISKUZE K ČLÁNKU O kolik Mercedes zvýšil výkon svého F1 motoru od roku 2014 a jaký milník nyní překonal?

Mercedes se nám pochlubil, že na stolici v Brixworthu konečně překonal se svou F1 pohonnou jednotkou metu 50 % termodynamické účinnosti. To by znamenalo, že v kvalifikaci by s pomocí MGU-K mohl přesáhnout hranici výkonu 1000 koní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: O kolik Mercedes zvýšil výkon svého F1 motoru od roku 2014 a jaký milník nyní překonal?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 19.09.2017 08:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 4 lidé) 13.09.2017 12:18
Já jsem to zmiňoval, Honda ve vývoji tápe. Nám… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 14.09.2017 17:18
"Potenciální" má více významů, označuje… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 14.09.2017 22:03
Nemá jediný význam - potenciální má více významů,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Petr

Petr

109.81.245.XXX
Lidé z Briwxorthu o svém motoru: "It's a machine designed to convert the potential energy of its fuel into useful work - or what we like to call power." To jsou ale neumětelové, co? 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Ty sám sebe počítáš za dva? 04 Ale i kdyby, dva z desetitisíců čtenářů - to se snažíš podat tak, že mě to mělo nějako rozhodit, jo? 03
Rekuperace z brzd ti vadí, ale rekuperace z turba ti nevadí, to je zajímavé - tam je také motorgenerátor, víš? V druhém případě jsi to pochopil, v prvním případě ses snažil si honit triko, ale beru to - upravil jsem to.

Jinak gratuluji - tvé příspěvky pod reportáží ze závodu byly vyhodnoceny ostatními jako nejhorší. Původně jsem tě měl za inteligentního diskutujícího, ale po tom, co jsi předvedl tady a zejména těch hloupostech ve fóru vedle, jsi obyčejný troll. A jistě skvělý charakter, soudě podle toho, jak použiváš hanlivé přezdívky pro některé jezdce! 01 S tebou tady už vážně nebudu ztrácet čas, byla ho pro tebe škoda.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
2 lidi to tady evidentne nevi 14

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Nemá jediný význam - potenciální má více významů, ale nebudu se zbytečně opakovat. Bylo to prostě myšleno jako celková energie v palivu - to by bylo taky špatně. A jak jsem řekl, přesně takle o tom hovoří konstruktéři té pohonné jednotky. Ale kdo chce psa bít..

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel002814

uzivatel002814

89.176.142.XXX
Právě že potenciální energie má jeden jediný význam. Ale, jestli to je myšleno ve smyslu chemické energie, která je v palivu potencionálně zakletá, tak to pak souhlas. Píšu to právě proto, že technické články na tomhle webu mají velmi solidní úroveň a tohle mě praštilo do očí tak, že mi to stálo za registraci :-).

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
"Potenciální" má více významů, označuje souhrn schopností, celkovou možnost něco udělat. Fyziku mám celkem rád a vím, jaký je rozdíl mezi kinetickou a potenciální energií, což si můžete ověřit třeba v mých starších článcích o pokrocích Mercedesu se svou pohonnou jednotkou, kde jsem vysvětloval termodynamickou efektivitu motoru. Zde je to slovo použito v tom obecnějším významu - a také podle inženýrů z Brixworthu správně.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel002814

uzivatel002814

89.176.142.XXX
Chemická energie fakt není to samé co potenciální :-). Potenciální energie je naprosto něco jiného (má to co dělat s přítomností konzervativního silového pole, tj. třeba gravitačního, elektrického atd.)
Slovní spojení: "v užitečnou práci - nebo v to, co rádi označujeme jako výkon" ve mě vyvolalo dojem, že se jedná o jednu a tu samou věc...

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Upraveno, asi jsem to moc zjednodušil - předpokládal jsem, že všichni ví, jak rekuperace kinetické energie funguje.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Rekuperace neprobiha z brzd, ale z motorgeneratoru na zadni naprave.

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Když Mercedes říká, že se svou F1 pohonnou jednotkou překonal metu 50 %, tak ji teď na stolici překonal zatím jen o 0,5 % 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Renault je výkonnostně o hodně výš než Honda. Spolehlivost není špičková, ale i v tom o míle před Hondou. McLaren se snažil maximálně spolupracovat, žel Japonci mají svou hlavu a (ne-)logiku. Kdo to zažil pochopí, tak tady už prosím neopakuj pořád ty své bludy.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Maximální chemická energie paliva je totéž, co potenciální energie paliva. Ale třeba výrobce té pohonné jednotky neví, o čem mluví. 03 A v článku nikde není, že se rovná výkonu. Rejpeš zbytečně.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
mercedes? nenech se vysmát! Renault není výkonostně o moc výš než honda a ta spolehlivost taky žádná sláva. Sice se může přes zimu stát zázrak, ale moc na něj nevěřím, spíš věřím tomu, že honda renault předstihne ještě v této sezoně a příští rok bude honda třetím motorem...

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
no, jenže tam šlo o red bull, nikoliv o juniorku, takže tam je dle mého názoru cílem prozkoumat potenciál hondy a když jim přitom japonci zaplatí sezonu, tak určitě neprotestují. Takže určo budou pod menším tlakem než u mcl, kterej chtěl hned tituly...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
no, on to zase takovej nesmysl není, když si uvědomíš cestu, jakou bylo rozhodnuto, že dalším motorem bude tenhle hybrid... včetně veta ferrari R4T...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel002814

uzivatel002814

89.176.142.XXX
Sorry za rejpání, ale motor přeměňuje chemickou energii paliva na práci a ne potenciální a to se nerovná výkonu, to je až práce za čas :-)
Ale k tématu, termodynamická účinnost vyšší jak 50% je naprosto úžasný výsledek už je z pohledu toho, kolik v tak složitém systému jednotlivých třecích dvojic.

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

78.45.146.XXX
2007? To byla druhá sezóna V8, ne? Moooc let předtím, než padlo rozhodnutí o hybridních turbech a ještě o něco víc před dobou, kdy se dohodli alespoň přibližně na zdvihovým objemu a ještě o něco víc před dnem, kdy se rozhodlo, že to nebudou R4T ale V6T.
Honda tehdy ještě byla v F1 a mohla mít stejný informace jak Mercedes. Pokud by u Mercedesu byli až takoví vizionáři, tak se dá stejně tak říct, že je jenom blbost Hondy, že se s nějakým Nostradamem neporadili taky.

Den, kdy se rozhodlo, že budou nasazeny V6T 1.6l, je známý přesně a dá se dohledat i na tomhle webu. A Mercedesu (a stejně tak Renaultu a Ferrari) to dalo tak možná rok náskoku před Hondou. Ostatní jsou výmluvy.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

178.255.168.XXX
Nekdo dokonce rika, ze ten motor Mercedes vyvijel od roku 2007. Jelikoz nemuzeme vedet co je pravda, tak tezko muzem smahem pomlouvat Hondu. Ano muzem se shodnout, ze dosavadni vysledky nestoji za moc, ale je to treba brat i z pohledu delky vyvoje a zkusenosti z let minulych 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

178.255.168.XXX
Honda se pred par zavody dostala na lonskou uroven, protoze musela odstranit nejake problemy. Takze letos se dostali na ztratu 100 koni, coz znamena, ze jiz loni meli o chlup, ale rekneme spise cca stejny vykon. Takze Honda se po 3 letech dostala na uroven Mercedesu v roce 2014 a Mercedes ten motor vyvijel kolik, 3,4 roky? Minimalne ale byl Mercdes v kolotoci F1 a mohl dlouhou dobu pracovat na technologiich, ktere mohl aplikovat na tento hybridni motor, takze treba treni, zapalovani, atd. Z meho pohledu to tedy nevypada u Hondy az tak spatne. Jestli jsem dobre zachytil zdejsi info, tak po navratu na lonsky vykon pokrocili o dalsich 20 koni nahoru na ztratu cca 80 koni, cca 30-40 na Renault. U poslednich specifikaci, prej Honda pripravila Honda vykonejsi mod, ktery nemuze asi byt pouzit cca cely zavod, cas ukaze a ten by mel prinest cca 25 koni nahoru, proto prej ta rychlost v Monze. No kdyz by to do konce roku slo dobre tak bych se nedivil, kdyby byly opravdu na konci roku na urovni Renaultu. Kdyz vezmeme ztratu Renaultu 30-40 koni na Mercedes, tak by mela byt Honda o nejakych cca 15-25 koni pozadu. To se nezda zase tolik, kdyz chce Honda pripravit specifikaci 4 a 5. No uviidme, ale zase mi to neprijde ze nevi kudy kam nebo ze by nemela vizi 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama