DISKUZE K ČLÁNKU Změny pravidel: Vozy F1 od roku 2016 nejméně s dvěma koncovkami výfuku

FIA zveřejnila nová pravidla pro sezónu 2016. Kromě standardního telemetrického sytému nově zavádějí povinné 2 (popř. 3) koncovky výfuku. Využijí týmy možnosti foukání k vylepšení aerodynamické výkonnosti příštích monopostů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Změny pravidel: Vozy F1 od roku 2016 nejméně s dvěma koncovkami výfuku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 19.10.2015 07:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 18 lidí) 14.10.2015 13:30
Je pravda, že zítra jde o schůzku výrobcu motorů … »
» Kostěj (Hlasovalo 16 lidí) 14.10.2015 12:01
Vypadá to, že pánové z FIA si musí každý rok… »
» Pikaso (Hlasovalo 13 lidí) 14.10.2015 22:44
Opravdu dost nechutné a čím dál tím víc. Moci… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    Opravdu dost nechutné a čím dál tím víc. Moci páni ve FIA, BE a další o kterých asi nevíme už fakt nevědí jak zvětšit už tak dost přerostlá konta. Jinak se totiž dle mého názoru nedají změny v pravidlech v posledních letech nazvat. O úspoře pro týmy se mluvit nedá. Většina změn zachovala nebo dokonce zvýšila náklady hlavně malých týmů. Většina pravidel naprosto ničí F1 ve smyslu špičky a top motor sportu a většina pravidel naprosto sterilizuje konkurenční a motivační prvek ve F1. Kdo prostě na startu těch velkých změn chytne správný směrem je králem do dalších velkých změn. To už jsem tu někde psal. Dnes chci dodat jenom to, že navíc všechny ty kroky jsou podle mě motivovány ne sportem, ne zájmem o malé týmy, ale tím, že někde v nějaké firmě má někdo podíl a té firmě dodá obrovský kšeft. Viz. jednotná řídící jednotka, viz zamýšlená jednotná telemetrie atd. atd. Prostě hrůza. Honda bude i příští rok za okurky a tím pádem skončí. Slavná FIA jim totiž nedává žádný prostor a možnost dohnat konkurenci. No a pokud vstoupí do F1 nový výrobce motorů, vstoupí až a pouze jenom tehdy až se mu podaří okopírovat technologii Mercedesu a tím je sport a konkurence opět v háji. F se bohužel řítí do pekel a už teď je na rozhraní očistce a pekla. Je divné, že nás pořád baví na tu skoro vždy předem danou a jasnou záležitost koukat a diskutovat o ní. Prostě jsme srdcaři.

    + 13 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001809

    uzivatel001809

    77.240.177.XXX
    "Pokud se zítra Ferrari, Honda, Mercedes a Renault dohodnou, pak se předpisy pro rok 2016 dočkají další úpravy."

    Petře, já jsem přesvědčen, že tenhle souhlas nestačí. To jsou 'manufacturers', ale jednotný je potřeba souhlas od 'competitors', což jsou Mercedes, Ferrari, Williams, Lotus, Red Bull, Toro Rosso, McLaren, Sauber, Force India, Haas, Manor. Věřím, že se mezi nimi najde alespoň jeden, komu se změny líbit nebudou.

    + 11 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Je pravda, že zítra jde o schůzku výrobcu motorů ("engine manufacturer"), nikoliv všech týmů (konstruktérů). Ale pokud jde o úpravu technických pravidel týkajících se motorů (v intencích toho článku jde zejména o dodávky rok starých motorů zákazníkům či povolení jejich vývoje v sezóně), tak zákazníci hlasují pro to, co si přeje jejich výrobce. Pokud bude Ferrari chtít např. prosadit ten sezónní vývoj příští rok, tak Haas, Manor i Sauber automaticky zvednou ruku pro.

      Proto pokud se zítra na něčem s FIA ti čtyři výrobci motorů shodnou, pak je onen "jednomyslný souhlas všech soutěžících zapsaných do šampionátu 2016", tedy dohoda všech týmů, podle mě jen formalitou. Force India nemá důvod být proti (nechce-li dostávat příští rok horší kousky s hrošími mapami 03). Zmínil to v sobotu i Ecclestone v rozhovoru s Brundlem [odkaz na stránku]

      + 18 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001836

        uzivatel001836

        212.158.133.XXX
        Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Já chápu, kam Tomáš asi mířil, podle mě Red Bull ale nebude proti - protože v F1 zřejmě zůstane a bude přirozeně chtít co nejlepší motor (i s jeho dalším vylepšováním v průběhu sezóny). To už by to spíš zablokoval Mercedes (tj. čtyři týmy proti místo jednoho).

          + 10 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.11.XXX
          Tak RB a TR jsou urcite potencialnimi strujci rozporu, ale jestli se budou chtit bourit, budou sledovat pristi rok GP za plotem s tou partickou, kterou tam vida senior Richter. :-)

          + 9 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Tomur

        Tomur

        188.175.122.XXX
        S těmi hrošími mapami jsi to zabil 18 01

        + 9 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Dovolím si tvou logiku že souhlas továrny je automaticky roven souhlasu zákaznických týmů zpochybnit. Podle mě to že se čtyři výrobci motorů na něčem shodli, ještě neznamená že je to pro všechny stejně výhodné. Tato jednání jsou mnohem více o politice a tudíž je třeba udělat ústupek, aby nebyl vržen na výrobce motorů špatný stín.

        Pevně věřím tomu že Mercedesu možnost vývoje v příští sezoně nebude po chuti, ale proč jít veřejně proti ostatním třem výrobcům, když mohou vhodně instruovat své zákazníky a ti udělají špinavou práci za ně.
        Krom toho myslím, že třeba Williams či Forceindia nebude třeba ani instruovat.

        + 7 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Tak ono to nakonec přeci jen stačilo 03 Souhlas motorářů = souhlas týmů, pokud jde o věci týkající se motorů (byť to pro všechny není stejně výhodné).

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kostěj

    Kostěj

    194.213.42.XXX
    Vypadá to, že pánové z FIA si musí každý rok nějakým způsobem obhájit potřebnost jejich funkcí. Aneb proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

    + 16 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.11.XXX
      Souhlas. :-) Jen si neodpustim maly vtipek. Musis k nim mit trochu ucty. Az Ti bude tolik, jako tem dedulum na FIA a budes rad, ze sotva vidis co vlastne schvalujes, tak si o tom zvovu povime. 12

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ladys

    ladys

    193.165.74.XXX
    "FIA zveřejnila nový pravidla"

    Co se týká umístění výfuku z obtokového ventilu.
    Nevyřešit umístění může asi jenom FIA a pak to řešit zase v průběhu sezóny...

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Upraveno. Všechny koncovky musí ústit ve stejném prostoru jako výfuk z turbíny.

      + 11 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama