DISKUZE K ČLÁNKU Změny pravidel: Vozy F1 od roku 2016 nejméně s dvěma koncovkami výfuku
FIA zveřejnila nová pravidla pro sezónu 2016. Kromě standardního telemetrického sytému nově zavádějí povinné 2 (popř. 3) koncovky výfuku. Využijí týmy možnosti foukání k vylepšení aerodynamické výkonnosti příštích monopostů?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Změny pravidel: Vozy F1 od roku 2016 nejméně s dvěma koncovkami výfuku
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pikaso
22:44 14.10.2015 62.240.164.XXXOpravdu dost nechutné a čím dál tím víc. Moci páni ve FIA, BE a další o kterých asi nevíme už fakt nevědí jak zvětšit už tak dost přerostlá konta. Jinak se totiž dle mého názoru nedají změny v pravidlech v posledních letech nazvat. O úspoře pro týmy se mluvit nedá. Většina změn zachovala nebo dokonce zvýšila náklady hlavně malých týmů. Většina pravidel naprosto ničí F1 ve smyslu špičky a top motor sportu a většina pravidel naprosto sterilizuje konkurenční a motivační prvek ve F1. Kdo prostě na startu těch velkých změn chytne správný směrem je králem do dalších velkých změn. To už jsem tu někde psal. Dnes chci dodat jenom to, že navíc všechny ty kroky jsou podle mě motivovány ne sportem, ne zájmem o malé týmy, ale tím, že někde v nějaké firmě má někdo podíl a té firmě dodá obrovský kšeft. Viz. jednotná řídící jednotka, viz zamýšlená jednotná telemetrie atd. atd. Prostě hrůza. Honda bude i příští rok za okurky a tím pádem skončí. Slavná FIA jim totiž nedává žádný prostor a možnost dohnat konkurenci. No a pokud vstoupí do F1 nový výrobce motorů, vstoupí až a pouze jenom tehdy až se mu podaří okopírovat technologii Mercedesu a tím je sport a konkurence opět v háji. F se bohužel řítí do pekel a už teď je na rozhraní očistce a pekla. Je divné, že nás pořád baví na tu skoro vždy předem danou a jasnou záležitost koukat a diskutovat o ní. Prostě jsme srdcaři. -
uzivatel001809
13:03 14.10.2015 77.240.177.XXX"Pokud se zítra Ferrari, Honda, Mercedes a Renault dohodnou, pak se předpisy pro rok 2016 dočkají další úpravy."
Petře, já jsem přesvědčen, že tenhle souhlas nestačí. To jsou 'manufacturers', ale jednotný je potřeba souhlas od 'competitors', což jsou Mercedes, Ferrari, Williams, Lotus, Red Bull, Toro Rosso, McLaren, Sauber, Force India, Haas, Manor. Věřím, že se mezi nimi najde alespoň jeden, komu se změny líbit nebudou.-
Petr
13:30 14.10.2015 109.81.245.XXXJe pravda, že zítra jde o schůzku výrobcu motorů ("engine manufacturer"), nikoliv všech týmů (konstruktérů). Ale pokud jde o úpravu technických pravidel týkajících se motorů (v intencích toho článku jde zejména o dodávky rok starých motorů zákazníkům či povolení jejich vývoje v sezóně), tak zákazníci hlasují pro to, co si přeje jejich výrobce. Pokud bude Ferrari chtít např. prosadit ten sezónní vývoj příští rok, tak Haas, Manor i Sauber automaticky zvednou ruku pro.
Proto pokud se zítra na něčem s FIA ti čtyři výrobci motorů shodnou, pak je onen "jednomyslný souhlas všech soutěžících zapsaných do šampionátu 2016", tedy dohoda všech týmů, podle mě jen formalitou. Force India nemá důvod být proti (nechce-li dostávat příští rok horší kousky s hrošími mapami ). Zmínil to v sobotu i Ecclestone v rozhovoru s Brundlem [odkaz na stránku]-
uzivatel001836
14:27 14.10.2015 212.158.133.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Petr
16:35 14.10.2015 78.157.160.XXXJá chápu, kam Tomáš asi mířil, podle mě Red Bull ale nebude proti - protože v F1 zřejmě zůstane a bude přirozeně chtít co nejlepší motor (i s jeho dalším vylepšováním v průběhu sezóny). To už by to spíš zablokoval Mercedes (tj. čtyři týmy proti místo jednoho).
-
-
airwar1939
16:28 18.10.2015 176.74.128.XXXDovolím si tvou logiku že souhlas továrny je automaticky roven souhlasu zákaznických týmů zpochybnit. Podle mě to že se čtyři výrobci motorů na něčem shodli, ještě neznamená že je to pro všechny stejně výhodné. Tato jednání jsou mnohem více o politice a tudíž je třeba udělat ústupek, aby nebyl vržen na výrobce motorů špatný stín.
Pevně věřím tomu že Mercedesu možnost vývoje v příští sezoně nebude po chuti, ale proč jít veřejně proti ostatním třem výrobcům, když mohou vhodně instruovat své zákazníky a ti udělají špinavou práci za ně.
Krom toho myslím, že třeba Williams či Forceindia nebude třeba ani instruovat.
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek