DISKUZE K ČLÁNKU Brzdy pro sezónu 2015: Vyšší brzdný moment, pokroky v chlazení i v materiálech

Co se změnilo oproti minulé sezóně v oblasti brzd monopostů F1? Díky spolupráci se společností Brembo přinášíme několik přehled těch hlavních vylepšení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brzdy pro sezónu 2015: Vyšší brzdný moment, pokroky v chlazení i v materiálech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 09.04.2015 07:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 17 lidí) 01.04.2015 12:47
Myslíš to, co uvádíme vždy několik dní v… »
» Petr (Hlasovalo 16 lidí) 01.04.2015 12:59
Upraveno, díky. Zůstanu u obrábění. »
» uzivatel000548 (Hlasovalo 15 lidí) 01.04.2015 12:57
"Výroba každého z těchto nových třmenů (z … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

XR

109.81.245.XXX
S Hitcem to je nesmysl z německých médií. Red Bull vpředu zkouší kotouče Carbone Industrie.

+ 10 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

beran

62.201.23.XXX
Teda naopak. Zadek by šel do smyku a na předku by to dokázalo brzdit víc.

+ 8 / − 13

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

beran

62.201.23.XXX
Podle teorie dynamiky vozidel. Brzdná síla na kole je součin zetové složky síly a součinitele tření. Při při stejném brzdném momentu vpředu a vzadu: na předních kolech šel do smyku a zadek by brzdil méně než může. U formule do toho vstoupí další faktory jako různá přední a zadní pneumatika, aerodynamika.... ale určitě nelze zobecnit, že vpředu a vzadu bude stejný brzdný moment.

+ 10 / − 16

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Pokud údaje pro Velkou cen Číny někde na světě najdete dříve než u nás (viz [odkaz na stránku] ), tak mi dejte vědět, ať si nemyslím, že jsme s takovým předstihem vždy první.

+ 14 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Děkujeme.

+ 14 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Svalovec

90.181.35.XXX
článek Článek, grafika, video i závěrečná statistika TOP 01 Redakci moc chválím a děkuji za super počtení 04

+ 18 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

XR

78.157.160.XXX
Trochu se pleteš. Díky silnějšímu MGU-K jsou od loňska brzdy na zadní nápravě menší - průměr i tloušťka (25mm) a místo 6 jen menší 4pístkové třmeny.

+ 10 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
O tomto tu bol jasne článok v predošlom,... ...kde sa jasne písalo, že vzadu sú menšie rozmery kotúčov aj menej strmeňov, aby sa ušetrilo na hmotnosti a brzdný moment sa musí elektronicky upraviť tak, aby auto na danú trať vyhovovalo jazdcovi ako si to praje nastaviť, pričom súčet momentu MGU-K, kde sa mechanická práca marí v alternátore v brzdný moment bol v súčte s brzdným momentom zadných kotúčových bŕzd k tým predným v pomere, aby malo presne také jazdné vlastnosti ako to požaduje ten, ktorý pilot pre danú trať. A preto vlastne jazdci trénujú, lebo aj tieto veci treba nastaviť a nastavenie v Sepangu bolo iné, ako v Austrálii a v Číne bude zas úplne iné. 11 Dúfam, že to už konečne chápeš. 14

+ 16 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

85.70.74.XXX
Na zadních kolech potřebuješ stále zhruba stejný brzdný moment jako na těch předních, aby chování auta na brzdách bylo předvídatelné nezávisle na momentální stavu a nabití baterií. Brzdný moment MGU-K je totiž docela nekonstantní. Třeba na městkých tratích, kde se opakovaně prudce brzdí v krátkém čase MGU-K nemusí ubrzdit zhola nic, protože už prostě není kam rekuperovat.

Jediné, kde se dá ušetřit hmotnost je ubrat na šířce kotouče, to má na účinnost zanedbatalný vliv, postihne to především výdrž a sníží tepelnou setrvačnost.

+ 9 / − 19

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

g0dlike

88.103.65.XXX
No ale na webu RBR ve specifikaci letošního vozu stojí, že mají třmeny Brembo. A někde jsem dokonce četl, že mají Brembo třmeny a koutoče od jiného dodavatele. Tak nevím...

+ 13 / − 15

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000968

uzivatel000968

95.105.187.XXX
... píšeš hlúposti ...

... RED BULL , po odchode Vettela, pre sezónu 2015 odišiel k inému dodávateľovi...a to k americkej firme HITCO ...

... v minulosti tak neurobil preto, lebo VETTEL si tohto dodávateľa vyslovene neprial ...

... a teraz, ak problémy sa nepodarí s HITCO-m doriešiť, zvažujú o spätnom krok... t.j. návrat k firme BREMBO ...

... 03 ...

+ 12 / − 23

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

80.87.214.XXX
Nie Red Bull prešiel na iného dodávateľa,.. ...v r. 2015 a ten sa neosvedčil, preto sa Red Bull vrátil k Brenbu. 11 Si si to asi zle prettým nečítal v predošlom článku, alebo vôbec, preto je pre teba novota. 18

+ 23 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

80.87.214.XXX
Je to individuálne,... ...ale vždy kvôli ušetreniu hmotnosti. Preto použiješ menšie priemery, alebo menej strmeňov pri rovnakých kotúčoch, lebo na zadné kolesá potrebuješ menší brzdný moment o ten, ktorý sa marí v alternátore pri dobíjaní v MGU-K. Inak to legovanie AL telesa Lítiom sa robí preto, aby si zvýšil nielen pevnosť, ale aj pórovitosť Al zliatiny a tým lepšie vlastnosti chladenia bŕzd, ty mysliteľ.11 18

+ 20 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Upraveno, díky. Zůstanu u obrábění.

+ 16 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000548

uzivatel000548

78.156.157.XXX
"Výroba každého z těchto nových třmenů (z hliníku/lithia) vyžaduje 14 hodin nepřetržitého soustružení, aby bylo dosaženo perfektního vyvážení mezi hmotností a pevností."

Místo soustružení by spíše mělo být obrábění (jako souhrnné označení odebírání materiálu, nehledě na způsob). A podle mě se třmeny frézují.

+ 15 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
V pohodě, taky nečtu všechno. 03

+ 14 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

g0dlike

88.103.65.XXX
Přesně to. Pardón19

+ 13 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Myslíš to, co uvádíme vždy několik dní v představení před závodem? [odkaz na stránku] - díky spolupráci s Brembem dříve, než se to objeví na jejich webu?

+ 17 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

g0dlike

88.103.65.XXX
Jo a pokud se nepletu, tak všechny 4 kotouče mají stejný průměr...20 Takže zadní nejsou určitě "podstatne menšie"

+ 11 / − 16

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

g0dlike

88.103.65.XXX
Díky za článek 01 klidně by při této příležitosti nebylo špatné pro zajímavost uvést pod článkem i shrnutí dat o brždění v Sepangu, které má Brembo na webu (čas strávený brzděním, množství vyprodukované energie atd.)

+ 11 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama