DISKUZE K ČLÁNKU Ovladatelnost turbomotorů je podle Mercedesu lepší než u předchozích V8, Renault nesouhlasí
Nové přeplňované hybridní pohonné jednotky jsou podle Mercedesu lépe ovladatelné než předchozí atmosférické osmiválce. Renault s tím ale nesouhlasí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ovladatelnost turbomotorů je podle Mercedesu lepší než u předchozích V8, Renault nesouhlasí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 19 lidí)
27.01.2015 09:32
Renault s tím souhlasit sice nemusí, ale místo… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:02 27.01.2015 80.87.214.XXXMňa ani neprekvapuje,... ...že Mercedes je tak v predu, lebo zvolil správnu filozofiu, ktorú teraz len rozvíja a chlapci od Renaultu a Ferrari majú hlavu smútku, ako ho nielen dobehnúť, ale zároveň urobiť pohonnú jednotku tak, aby bola spoľahlivá a vydržala 5 závodov. Ja som hneď na začiatku minulého roka povedal, že rozdiel nerobí rozdelenie turba, ale riadiaci SW a tu sa to potvrdzuje, že Mercedes má vlastne MGU-H v prvom rade na to, aby odstraňovalo turbo dieru, aby sa dal vhodne dávkovať krútiaci moment a až potom na dobíjanie batérii na rovinkach a už vôbec nie na prídavné spaľovanie v turbíne, ako to pojal na začiatku r. 2014 Renaul. Som sám zvedavý, či Renault aj ferrari v prvom rade pochopili filozofiu Mercedesu, ak im to tak jasne na stránkach vyklopil ten, kto víťazný motor zostrojil, tak mu treba poďakovať a hlboko sa mu pokloniť. Niekedy je rozdiel v malých detajloch a tu sa to ukázalo v plnej nahote.
-
-
-
Mobil1
10:50 27.01.2015 46.135.2.XXXV turbínově přeplńovaného motoru se žádné palivo nespaluje, to by bylo termodynamické porno.
V dnešní době kdy se kvůli omezené spotřebě paliva každý snaží dostat z paliva co nejvíc energie by jsi spaloval palivo s prachbídnou účinností. Kromě toho by to bylo technicky náročné, kvůli regulaci, životnosti turbíny a řízení celého soustrojí.
Jinak MGU-H se používá hlavně na dobíjení, rekuperace při brždění by zdaleka nestačila, tohle už není KERS, ale skutečný hybrid.
Měj se hezky.-
Kapor
11:13 27.01.2015 194.160.178.XXXČo tu plkáš nezmysly ! Som jasne povedal, že v popise ERS od Renaultu je to jasne napísané a tu nemudruj, ale si to nalistuj dozadu a prečítaj. Tam sa dočítaš aj to, že Renault sa sústredil príliš na ERS a zabudol na turbomotor. To je tam napísané tiež.
-
-
-
-
1
21:43 27.01.2015 178.255.168.XXXJo, kapr si zase něco přečetl ale zase to špatně interpretuje, Vstřik paliva do turbíny se skutečně používá, ale především k udržení otáček turbíny v okmžiku uzavření škrtící klapky. Tohle bylo inplementováno u WRC, kde byl výkon motoru opmezen restriktorem, nikoliv spotřebou paliva. Je to totiž velice neekonomický způsob - zvyšuje spotřebu o cca 60 l/100km
-
-
-
-
-
-
-
Arnoux
10:30 27.01.2015 217.66.164.XXXNesmysl.Tohle Kapr dneska trochu přehnal.Podle pravidel musí spalovací proces probíhat výhradně ve spalovacím prostoru nad pístem a není dovoleno používat žádné přídavné předkomůrky jako to bylo u starých ropáků,natož spalování někde v turbu.U GDI to vlastně ani nemá smysl.V Rally je určený i tvar pístu a pozice vstřikovače, v F1 na 100% taky.
Co myslím není předepsáno je počet dob vstřiku a jejich délka.To je limitováno spotřebou v závodě.
Illien prý předělal spalovací prostory a hlavy, mělo by to odstranit detonační spalování se kterým se Renault celou sezonu trápil.To umožní nárust výkonu při nižší teplotě plynů,větší efektivitu a nižší spotřebu.
Nic víc v tom nebude.Pokud se to povedlo-tohle stačí na boj s Mercedesem.Agregát je v základu moc dobrý.
-
Kapor
11:16 27.01.2015 194.160.178.XXXTo nie je nezmysel,... ...lebo je to tam jasne napísané, pri popise ERS od Renaultu aj s tým, že sa na ERS veľmi sústredili a potom im naTurbomotor neostal čas, všetko domyslieť. Ono všetko na papieri nakreslené farebne (ERS) vyzerá pekne, len je horšie, ak to v skutočnosti nefungujetak, aby to bolo najlepšie. Lebo ako vidieť to funguje, len nie efektívne.
-
uzivatel000968
18:05 27.01.2015 95.103.211.XXX... Lojzko, veď hoď sem link...
... nech si to i my nýmandi doštudujeme ...-
-
uzivatel000968
19:40 28.01.2015 95.103.211.XXX... no zrejme všetko možné nie je...keď nie si schopný sem dať ten príslušný link...
... ...
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000635
09:32 27.01.2015 88.101.0.XXXRenault s tím souhlasit sice nemusí, ale místo těch plků by se měl zaměřit na to, aby tu propastnou ztrátu dohnal. Žabožrouti byli před loňskou sezónou slyšet nejvíc, oni nejvíc tlačili na současný koncept a oni jsou ti, kteří to totálně pos.... a tak jsou teď opět nejvíce slyšet, jak si stěžují na to či ono. Holt jednou jsi dole, potom nahoře...a pak zase dole - tak to v životě chodí, ale takto veřejně ze sebe dělat stále větší trouby, to už je masochismus.-
Adi
09:51 27.01.2015 176.74.130.XXXJestli to někdo loni po*ral, tak Ferrari. Ono skončit 2. PK a mít 3 vítězství v sezóně teda neshledávám jako po*ranou práci. Mercedes měl vždy silnější motor než Renault v éře V10 i o těch 50 - 60 koní jako loni. Na straně Renaultu v éře V8 zase byla ovladatelnost motoru, krouťák, menší nároky na chlazení, spotřeba. Výkon není vše. Až bude Mercedes aspoň z poloviny tak úspěšnej v F1 jako Renault, tak můžeš mluvit něco o žabožroutech a troubách. Zatím tady v poslední (atmosferické éře) 1989 - 2013 z hlavy napočítám 12 titulů Renault. Mercedes má stěží 3... takže nevím, kdo tady má co dohánět... už mě nebaví to kvičení o nadvládě Mercedesu, kterej má za sebou JEDNU velmi dobrou sezónu... není to totiž tak dávno (rok 2013), kdy byl Mercedes max tak lepší střed pole-
-
Adi
10:26 27.01.2015 176.74.130.XXXTo jsou jen tvé spekulace... fakta jsou ta, že Renault s Red Bullem vyhrál 4 tituly. Vliv aerodynamiky šasi byl v éře atmo V8 o něco větší, to souhlasím, ale bez nejlepší aerodynamiky by ani loni Mercedes rozhodně tak nedominoval. Téměř všichni, kdo do toho vidí, tak ti řeknou, že úspěch Mercedesu přišel, protože měl nejen nejsilnější motor, ale i nejlepší šasi. Red Bull naopak neměl nejlepší šasi, bylo citlivé na nastavení a okno pro bezchybné fungování pneu bylo taktéž malé. Dále, je naivní myslet si, že v dobách nejlepší éry Red Bullu by tačilo vzít motory jednoduše ho namontovat do šasi RB... když vezmu v potaz ten tvůj případ Cosworthu vs Renault:
Max výkon - remíza
Max krouťák - Renault
Nároky na chlazení - Renault
Možnosti mapování - Renault
Degradace - Renault
Ovladatelnost - Renault
Cena - Cosworth
V8 atmo motory si byly obecně blíže, jejich rozdíly byly menší, ale to neznamená, že nebyly žádné...
-
Arnoux
10:41 27.01.2015 217.66.164.XXXJestli můžu tak bych ještě upřesnil jednu technickou zajímavost.Poslední sezonu s atmosferickým motorem RS27 bylo na voze S.Vettela používáno sofistikované řízení motoru ve spojitosti s ovládáním tuhosti ventilového rozvodu.Kdo se vyzná v technice ví,že variabilní časování ventilů dokáže užasně řídit průběh točivého momentu a proto je téměř ve všech odvětví motorsportu zakázáno vč.F1.
Protože motor F1 nemá pružiny,ale vzduchová zdvihátka což vymyslel Renault,přišli inženýři na to,že změnama tlaku je možné měnit charakteristiku rychlosti zavírání ventilů a tím celého průbehu kroutáku.
To bylo to charakteristické mručení auta před zatáčkou a to umožnilo Vettelovi tak moc ujíždět.Weber ani Lotusy to neměly.Proč to už je otázka spíš pro redakci.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek