DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes PU106A - Jak probíhal vývoj dominantní pohonné jednotky?

Mercedes v sezóně 2014 dominoval i díky své pohonné jednotce, která byla zároveň tou nejefektivnější v historii. Jak probíhal její vývoj?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes PU106A - Jak probíhal vývoj dominantní pohonné jednotky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 13.01.2015 16:39 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • anonymouse

    82.119.113.XXX
    pekné čítanie, ale ... pri tých nových technológiach ma napadlo, čo takto im dať miesto paliva len fľašu čistého vodíka, a nech si poradia ! kto vie, ako by potom išiel vývoj civilných vozidiel? ;-)

    + 10 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jake HorseRadisher

      Jake HorseRadisher

      85.207.90.XXX
      Vodík je ještě moc vzdálenou hudbou budoucnosti, sice je ho ve vesmíru v podstatě nekonečno, ale jeho získávání je stále velice náročné a velice drahé...Navíc nevím jak vy, ale já bych nechtěl vozit pod zadkem nádrž s něčím, co když se poškodí tak okamžitě exploduje...(pro ty co napíšou, že to samé je LPG a CNG, tak není, zemní plyn(methan) ani prophan- buthan narozdíl od vodíku neexplodují v okamžiku kdy se smísí se vzduchem, ale většinou ty nádrže mají bezpečnostní uzávěr, který povolí pokud by došlo k nehodě nebo požáru auta a všechno o výbuších jsou mýty, nebo vybuchli blbci co jsi to smontovali sami)... nyní je technologie kterou výrobce automobilů zajímá hybridní tehchnologie, a bohužel bez výrobců motorů to asi nepůjde :)

      + 7 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Čistý vodík okrem raketových preplňovaných motorov,... ...nie je vhodný ako palivo pre dopravu na pozemných komunikáciách pre komerčné automobily cestné a manipulačné stroje, motorovú trakciu atď. a je jednoduchšie pri zdroji CO2, vyrábať spolu s H2 e-naftu, ktorá je úplne ekologická a má cetanové číslo 100. Je to výhodnejšie preto, lebo sa použijú bežné čerpacie stojany aj nádrže a nemusí sa to všetko húpo prerábať len preto, že si to nejakí masňáci zase zobrali do hlavy, že na tom trhú. 02 Inak najefektívnejší je pohon elektrický tak, ako ho prezentoval pred 130 rokmi Nikola Tesla a zatiaľ ho nik nenapodobil.11 Aká úbohosť ?18

      + 9 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonymouse

        213.181.129.XXX
        nj, bezpečnosť ma nenapadla. tak potom 100l vody, a nech si poradia s ňou. ale to by už asi nebola F1, čo? 04

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jake HorseRadisher

          Jake HorseRadisher

          85.207.90.XXX
          pokud vím, tak zatím nikdo nevymyslel motor na vodu, ano z vody se dá udělat vodík, ale počítám, že zařízení které to dokáže nebude vůbec mobilní, a už vůbec natolik, aby se dalo umístit do vozu F1...nebo by to šlo pomocí nějakého katalyzátoru nebo nějakého činidla, ale to by museli mít další nádrž na řekněme 5o litrů... tohle je utopie a nereálnost...

          To už spíš se v F1 objeví ten slovenský zázračný motor, který má účinnost okolo 90% nebo tak nějak... Kapor nám to zajisté napíše :D

          To spíš byl reálnější pohon na methanol, nebo nedej bože na naftu (taky to nikdo nečekal v LeMans)

          Já bych dal ohledně motorů nějaké základní zadání a ať si s ním každý poradí nejlépe jak umí, a ať vznikne více řešení, jak kdysi jedzdily V8, V12 a turba... nebo jak letos v Lemans, kdy LMP1 kategorii používali všichni jiný způsob pohonu :)

          + 6 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Trochu bych tě poopravil. Vodík sice ve směsi se vzduchem exploduje, ale potřebuje k tomu jednu maličkost. A to zapálit. V tom se od metanu příliš neliší. 03

        + 8 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jake HorseRadisher

          Jake HorseRadisher

          85.207.90.XXX
          teď si to čtu, máš pravdu... co nás to za bullshity na gymplu učili!!!
          Každopádně skladování vodíku je mnohem více náročné než PB nebo methan, skladovat jej jako plynný do do aut je nesmysl, to se ani v osobním automobilismu nedělá a kapalný vodík při -250°C asi taky není nejjednodušší nacpat do auta, navíc musí mít miliony pojistek a plášť nádoby musí být vícevrstvý tudíž i pěkně těžký... viz. [odkaz na stránku]
          :) Omlouvám, se, že jsem lhal, bylo to opravdu neúmyslné, protože nás fakt učili, že vodík po smísení se vzduchem exploduje, jen nám zapomněli říct,že to musíme zapálit 12

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            93.99.87.XXX
            Nemusíš se omlouvat. Nebral jsem to jako lež, spíš nepřesnost. S tím skladováním máš pravdu. Ovšem BMW to už trochu vychytalo a zkoušelo v 7 řadě. Ale ideální to není. Nevím jak reálné by to bylo pro F1. F1 má jednu výhodu. Uchovat tekutý vodik v nádrži 2h není tak náročné, jako celé dny u sériových vozů. 03 Exploze bych se zase tak moc nebál. Při kontaktu s ohněm bouchá i benzín. Vodík má aspoň jednu výhodu. Jak se dostane z nádrže, okamžitě stoupá nahoru. Čímž nechci řict, že exploze nehrozí. 04

            + 7 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jake HorseRadisher

              Jake HorseRadisher

              85.207.90.XXX
              Tak ono explodovat může všechno co pohání kola... i baterie u elektromotorů...
              tak mně napadlo, že když někteří chtějí F1 vrátit do minulosti, co takhle jí vrátit ještě trochu víc a osadit jí parním motorem, na začátku by to naložili uhlím, v průběhu závodu by sem tam zajeli pro trochu trdého dřeva a koksu a jeli by :D :D :D (myšleno sarkasticky, hlavně na ty co pořád brečí aby vrátily V12,V10, V8 apod.)
              No každopádně jsem hodně zvědav jaké budou další změny na motory v F1. A jestli se změní i druh paliva.

              + 7 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Hmm. Zajímavá představa. Přijíždí RBR s komínem před křídlem do boxů, během přezouvání hodí několik briket uhlí do kotle, po přezutí zapíská a za velkého syčení vyjede na trať. 12
                Obávám se, že benzín za nějakou dobu skončí a pak se mi zdá vodíkový spalovací motor nejmenší zlo. Ale palivové články mají větší účinnost, tak mám strach z toho, že nás čekají podobné závody jako v té E-formuli. Naprosté ticho, jen občasné zakvílení gum. A všichni budou z láskou vzpomínat na krásný zvuk turbomotorů. 04

                + 8 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Někde jsem četl, že za 2.sv. války v Leningradu při obležení jezdilo 500 vozů na vodík a k výbuchu došlo za celou dobu v jednom případě a to údajně neměly žádné velké speciální úpravy. Takže technologicky to asi problém nebude.

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          To si počul zle ! Ako by ho vyrobili ? Nevieš ? Fukušima ešte nebola k dispozícii. Nemci aj Rusi jazdili na generátorový plyn, t.z. vyvíjač Metánu, splyňovaním dreva. To bola nádoba na aute naviac. 11 18 Samozrejme výkon motora bol nižší, ako na benzín. Takže tak Chlapče. 08

          + 13 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama