DISKUZE K ČLÁNKU Newey o "zelených" motorech: FIA může srovnat výkony díky čidlům krouticího momentu

Hlavní konstruktér Red Bullu Adrian Newey kritizuje zmražení motorů. FIA má přitom jednoduchý prostředek k tomu, aby zajistila větší vyrovnanost. Nelíbí se mu ani to, že jsou současné hybridní jednotky automaticky považovány za "zelené." Kompromisy v F1 nejsou zvoleny správně.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey o "zelených" motorech: FIA může srovnat výkony díky čidlům krouticího momentu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 27.10.2014 20:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001569 (Hlasovalo 42 lidí) 20.10.2014 14:07
Motory Tento systém současné F-1 zdá se mi… »
» mi88ki (Hlasovalo 32 lidí) 21.10.2014 10:20
Naprostý souhlas. Zrovna včera večer jsem se… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 15 lidí) 20.10.2014 11:36
jinými slovy pokud jste vynaložili 100 miliónů… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • Kubyk002

            85.207.90.XXX
            Ale ano, protože mají i nejlepší monopost, nejen motor a hlavní výhodou jejich motoru je management energie v závodě, jinak kvalifikační rychlost nemají zase tak úžasnou...
            Proč potom nevyhrává i Williams a FI, když mají motor Mercedes? McLaren nepočítám, ti nedostávají nejlepší motory.
            Prostě udělali výborný monopost, kterého jediná vada je ta, že je poněkud nespolehlivý no...

            + 6 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000397

      uzivatel000397

      90.178.29.XXX
      Zjednodušit pravidla se dají různě. Z mého skromného pohledu by bylo zjednodušením, stanovení maximální ceny motoru a povinnost výrobců za tyto ceny prodávat ostatním týmům a potom by rozhodoval trh. Také rozvázat systém aby měl tým dvě auta, či jakýsi schvalovací a protekční systém aby byl tým zařazen do soupisky pro sezónu. Nevidím jediný rozumný důvod, proč by tým nemohl jezdit třeba jen s jedním autem, nebo ev. jet na "divokou" kartu, pokud pochopitelně splní všechny kriteria jako je superlicence pilota, vklady a homologace vozu. Ten krpatý skřet a parta globálních svazarmovců sedí na F1 jako žába na prameni aby co nejvíce těžili a pak se diví, že jim ubývají diváci. Přitom stále lepší snímací a zobrazovací technika hraje atraktivitě do noty. Myslím, že Newey se snažil hovořit hodně opatrně diplomaticky, jeho vnitřní názor bude asi více radikální. I tak by se některé citáty měly tesat do kámene. Tedy kolem zelené energie. Mně osdobně přijde komické, jak globální svazarmovci si vychvalují úsporu pár litru benzínu a přitom se promrhájí tisinásobky energie na pneu pro pár kilometrů i technické změny. Mám stejný názor jako Newey, že motory jsou fantastické kousky technologie, ovšem do F1 trochu neúčelné, perfektní závodění by bylo i s brutální jednoduchou technikou. ekoformule mohou testovat někde na vytrvalostních závodech nebo rallye.

      + 8 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Zrovna rovná podlaha je podle mě důvod, proč vozy nemohou jezdit blízko za sebou a musí se vymýšlet kraviny jako DRS, aby se auta "objela" na rovince. Já jsem pro omezení horní aerodynamiky, tedy hlavně zmenšení a zjednodušení předních a zadních křídel, zákaz všech přídavných křidelék na šasi a přesměrování přítlaku na podlahu. Přítlak generovaný podvozkem je totiž mnohem méně náchylný na špinavý vzduch při jízdě za jiným vozem a dovoluje jezdit v bezprostřední blízkosti i v zatáčkách a pak není potřeba vymýšlet kraviny jako DRS objíždění 03

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama