DISKUZE K ČLÁNKU Newey o "zelených" motorech: FIA může srovnat výkony díky čidlům krouticího momentu
Hlavní konstruktér Red Bullu Adrian Newey kritizuje zmražení motorů. FIA má přitom jednoduchý prostředek k tomu, aby zajistila větší vyrovnanost. Nelíbí se mu ani to, že jsou současné hybridní jednotky automaticky považovány za "zelené." Kompromisy v F1 nejsou zvoleny správně.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Newey o "zelených" motorech: FIA může srovnat výkony díky čidlům krouticího momentu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Lord Mystic
(Hlasovalo 15 lidí)
20.10.2014 11:36
jinými slovy pokud jste vynaložili 100 miliónů… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
anonym
19:45 20.10.2014 176.74.128.XXXNepochopil jsi podstatu mého vyjádření. Newey chce motory se stejným výkonem (laicky řečeno). Ajá se ptám zda chtěl i stejně výkonnou aerodynamiku?
To že FIA čas od času něco zakáže (foukané difuzory, hmotové tlumiče) ještě neznamená že všešchny vozy se stávají z hlediska mechanického a aerodynamického přítlaku rovnocené.
Newey si v tom článku přímo protiřečí, na jednu stranu by chtěl větší volnost pokud jde o aero - a tedy rozdélnou účinnost aera napříč polem, ale na druhou stranu stejně výkonné motory pro všechny.
-
-
-
Lord Mystic
11:36 20.10.2014 79.110.38.XXXjinými slovy pokud jste vynaložili 100 miliónů dolarů na vývoj nového motoru, tak vám FIA přiškrtí výkon aby jste spadli na úroveň výrobce motorů, který do vývoje vrazil "pouze" 50 miliónů. to je prostě férová nabídka, no neberte to :) -
Kubyk002
10:56 20.10.2014 85.207.90.XXXNo to je zase rozhovor... Neweyho jsem považoval za rozumného člověka a spolu s Hornerem jako jediného normálního v Red Bullu, ale tenhle rozhovor? Omezit některým motorům výkon(krouťák)? Si dělá srandu? Mercedes vráží peněz jako prase do toho motoru aby nakonec přišla FIA a řekla, že to není fér vůči ostatním, a že jim sníží výkon. To je jak kdyby ve škole učitelka řekla, že na konci roku dá všem 3, aby se ty děti co měly dostat 4 nebyly smutné, ale co sakra ti jedničkáři, kteří se celý rok učili jak hňupi (redakce hňup není sprosté slovo a tím neporušuje kodex uživatele :) ) a nakonec dostanou taky 3? Nebo v práci, že by například celé oddělení dostalo stejné platy, i když někteří se celou pracovní dobu jen škrábou tužkou v rozkroku... Tohle nemůže nemůže rozumně uvažující člověk vypustit z huby! Tohle je komunismus a socialismus, FUJ!
No jsem rád, že Newey odchází, asi už na něj leze ta stařecká deb/l/ta... A navíc je dle mého názoru jeden z nejpřeceňovanějších lidí v F1, společně s Vettelem. Prostě celá aerodynamika není jeho práce, je to práce desítek možná i stovek lidí, jen on shrábne tu smetanu, protože je na vrcholu ledovce, ale proč když je tak dobrý nedokázal postavit každý rok co působil v F1 dobré auto, některé jeho auta byly pěkné křápy, i letošní Red Bull aRe BeaTEN museli na začátku roku fixovat kladivem aby nepřehřáli motor :/
-
XR
11:03 20.10.2014 109.81.245.XXXRozhovor pěkný. Nechce nikomu omezovat krouťák, to sis asi špatně přečetl. Pouze chce, aby FIA využila data z těch. senzorů krouťáků pro jemné rozmrazení či povolení úprav za současných pravidel tak, aby situace byla vyrovnanější (ne aby měli všichni stejný výkon).-
-
-
Kubyk002
11:43 20.10.2014 85.207.90.XXXAle oni mají šanci se zlepšit, to jsou ty upravy mezi sezonami, při kterých můžou vyměnit půlku motoru...
Navíc i Renault se zlepšil v průběhu sezony, a nevím proč by měl Rencek hned po tom co zjistí, že udělali na prd jednotku říct FIA aby jim řekli, kde ztrácí a aby to oni mohli vylepšit, za polovinu peněz co do toho dal Mercedes...Proč bychom měli dávat hlupákovi do ruky tahák jen proto, že se nenaučil správnou látku?
-
-
-
-
mi88ki
10:43 21.10.2014 165.72.200.XXXNerad tahám "politiku" do diskusí u F1, ale sám si začal. Co je prosím tě za systém, kdy banka vyžebrá po státu (daňových poplatnících) miliardy $, aby si redukovala ztrátu, kterou si zavinila vlastní neschopností ? Trochu mi to připomíná Ferrari v F1, kde oni jsou moc velký na to, aby jezdili vzadu, proto je potřeba je dotovat a utrhnout tím ostatním.
Takže ne že bych byl nějaký obhájce socialismu (v komunismu nikdo ještě nežil) ale ten korporátní zkorumpovaný kapitalismus je taky pěkný hnůj. - FUJ
-
-
Chufu
10:29 20.10.2014 94.112.132.XXXtrochu nechápu Proč by měl nějaký komisař srovnávat výkony motorů? Kde je pak soutěž? Prostě někdo vyvine motor líp a má právo užívat si úspěch. To je jako lepšímu pracovníkovi sebrat část zisku, kterou si zasloužil svou prací a dát jej tomu méně schopnému. To už můžou rovnou dát všem motory od jednoho výrobce, ušetří se a socialismu bude dosaženo. Akorát, kdo se pak na to bude dívat?
F1 má být královnou motorsportu, takže uvolnit pravidla, zjednodušit je, striktně omezit zásadní věci (např rovná podlaha po celém půdorysném průmětu auta na vozovku mimo závěsů kol), atd. A nechat schopné a nápadité lidi tvořit a vymýšlet. Oni na to mají!-
anonym
10:52 20.10.2014 188.175.162.XXXA jak dlouho by si mel Mercedes uzivat ochranu plodu sve dobre prace? 1 sezonu? 2,3,5?
Newey nekritizuje Mercedes a nechce ani nikomu sebrat cast zisku. Chce presne to same co pisete vy (o zjednoduseni pravidel). Dodava ale, ze pokud to FIA neudela (=to uvolneni pravidel), mohla by alespon vyrobucm motoru dat nejaky prostor dohnat ztratu.
Situaci, kdy MCD jezdi o 2s na kolo rychleji nez vsichni ostatni, fakt nepovazuju za buhvi jak zabavnou.. -
MeVo
10:53 20.10.2014 94.112.98.XXXV první řadě by bylo nejlepší když by mohli všichni na motorech normálně pracovat.Je přece hloupost zmrazit motory tak jak jsou a nechat jednomu výrobci jasnou výhodu nad ostatníma po několik let.Není to tak správně výrobci by měli mít šanci bojovat a napravit svoje chyby.V jiných spotrech když se vám nepovede jeden závod nebo zápas tak taky máte zase šanci ukazat co ve vás je v tom dalším.Ferrari i Renault neudělali tak dobrý motor jako Mercedes a mají za to pikat na jak dlouho?To měla bejt jako jejich jediná šance na několik let? To je blbost a na to koukat by jistě nebavilo ani nás fanoušky.
Jinak ale pro umělé srovnávání výkonu motorů ze strany Fia rozhodně taky nejsem.-
Kubyk002
11:00 20.10.2014 85.207.90.XXXVšak můžou přes zimu vyměnit půlku motoru, to se ti zdá málo? Navíc i během sezony dokázali Mercedes stáhnout více než dost, a v celkovém výkonu Renault moc nezaostává ze Mercedesem, jen tovární tým Mercedesu má bezkonkurenční management kinetické energie a možná nižší spotřebu než Renault, takže má ohromný náskok v závodech, ale v kvalifikacích zase tak ostaatní týmy nezaostávají :) -
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek