DISKUZE K ČLÁNKU Renault o velkém pokroku v F1: Vozy jsou letos o 2 sekundy na kolo rychlejší
Společnost Renault Sport F1 přinesla několik zajímavých faktů týkajících se letošních pohonných jednotek. Na čem zakládá své tvrzení, že jsou letošní vozy o 2 sekundy na kolo rychlejší v roce 2013?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault o velkém pokroku v F1: Vozy jsou letos o 2 sekundy na kolo rychlejší
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Libor
00:05 19.09.2014 89.190.61.XXXO dost větší přítlak byl díky pneu právě že až v roce 2004. Ferrari bylo v Austrálii 2004 o 2,5 vteřiny rychlejší než v 2003. ( je teda pravda, že Ferrari sezonu 2003 zahajovali s přepracovaným F2002) . Ale celkově byly auta 2004 o dost rychlejší, než 2003. 2004 byla F1 nejrychlejší vůbec.
-
-
-
-
-
-
anonym
13:32 21.09.2014 94.112.221.XXXTak jo, budeme tedy dělat pokroky nehledě na to, jaká zrovna ve světě panuje situace. Hochu vzpamatuj se, tyhle změny (podle tebe nutné, abychom náhodou nežily postaru) odrovnávají už i zavedené týmy:
[odkaz na stránku] -
-
Jens
20:58 18.09.2014 78.157.160.XXXJsem pořád stejný, když mám názor - byť opačný než většina, tak se za něj nestydím. Když je stejný jako tvůj, tak to neznamená, že někdo šel do sebe. A nezlob se, s anonymy nemíním diskutovat. Slušný člověk si zvolí aspoň nick, pokud chce navazovat na minulé diskuse. Od tebe je to vůče mě nefér, anonymů tady jsou stovky a jejich příspěvky často vypadají jako diskuse schizofrenika.
-
-
-
-
zlo
23:09 17.09.2014 94.113.8.XXXdemagogie Pro všechny rýpaly. Je snad budoucností pětilitrový dvanáctiválec? Proč proboha? Nová technologie je drahá, ale výkonná a efektivní. Myslím, že pokud by byla popuštěna větší volnost vývoje, jsme opět ješté dál (chápu, že pak je to z finančního hlediska pro sport neudržitelné).
Zrušte váhový limit, zrušte zákaz dotankování (při zachování limitu paliva), zrušte omezení výkonu a času využití ERS, zrušte zmrazení vývoje pohonné jednotky v sezóně a do dvou let máte monstra, která budou trhat rekordy i na sebetvrdších penumatikách.
V10 - 370kmh, 600 kg, po deseti letech vývoje
V8 - 341kmh, 642 kg
V6 hybrid - 362kmh, 690 kg, první sezóna
Co uvidíme příští rok, resp. za dva? -
SebVonVett
22:12 17.09.2014 79.127.137.XXXTo mi připadá, jako když zdravý člověk vysvětluje nevidomému, že vlastně oči nejsou potřeba. Máte bílou hůlku a braillovo písmo, tak co byste ještě chtěli... Tak mě napadá použít to jako argument při dopravní nehodě, když zezadu do někoho nabouráte. "Víte vezu manželku a tchýni, kdybych je nevezl, byl bych lehčí a určitě bych dobrzdil"... Je mi z celé "zelené a grglající" F1 velmi smutno. -
Eracer
20:08 17.09.2014 94.113.144.XXXTo je sice hezky ale je to F1 takže nejaka spotřeba paliva a efektivita je mi víte u čeho...jsou to závody nejvyssi urovne na světe.e..ne přehlídka ecomaniaku...nynejsi F1 je pomalá a na oko diváka tragická coz je spatne jelikož diváci jsou faktor který zivy F1... -
unonym ze štatlu
16:58 17.09.2014 90.178.29.XXXU blbýc h na dvorečku Tedy nevím jak komu, mně klíny do hlavy vrážet nemusí, ještě mi tam chybí kalkulace řepky, ze které se díky slunečnímu svitu zdarma, vyrobí benzin.
Je to holá demagogie, současná auta F1 jsou naprosto jednoúčelová hračka a je tedy krásné tvrzení, že jsou pionýrem pokroku pro automobilismus. Používají jen technologie které jsou známé, používané a vyvíjené v laboratořích a zkušebnách efektivněji než provozováním závodního cirkusu.
Argumentace o ušetření pár litrů paliva v závodě mi přijde směšná, když si představím, jak šílené množství energie je třeba, aby tento cirkus jednak vznikl, byl udržován v chodu a také se přemísťoval kolem planety. Pseudoekologická formule je úlitba zeleným mozkům kteří diskredituji svými nápady a hlavně diktátem nutnou a přiměřenou šetrnost a úctu k planetě a životnímu prostředí jako takovému.
-
Kapor
16:15 17.09.2014 194.160.178.XXXV F1 je badať pokrok v priebehu roka 2014,... ...čo je veľmi chválihodné a to nielen postupné zrýchľovane a zdokonaľovanie pohonnej jednotky, ale aj jej spoľahlivosti, no účinnosť hybridu nie je taká, aká by mala byť, lebo 50% je sakramensky málo, ak pseudoadiabatický motor s KERSom by zaručil kombinovalú účinnosť 75-80% a s elektromotorom 94 až 97% využitia el. energie. Preto nielen v F1, ale aj následne vo Formule E, ostáva ešte spústa výskumnej práce, aby sme boli tam, kde sa svojim výskumom, usilovnosťou a zručnosťou dopracoval dr. Nikola Tesla, veľký vedec a humanista.-
Klobása
17:26 17.09.2014 89.103.36.XXXKolik energie bude žrát ten chladič vstupního vzduchu?
Když si představím léto (+30C) a ten objem vzduchu, který proletí motorem.... Vychladit ho na -20C asi nebude úplně zadarmo...
To již soudruzi z RTU neuvádějí - bo se jim to nehodí. Samosebou to není zahrnuté ani v jejich superúčinnosti. To bude zřejmě důvod proč se to nedělá.-
Kapor
12:42 18.09.2014 194.160.178.XXXVstup zo sacieho potrubia,.. ...motora 1,6 V6 Turbo od turba, ktoré dodáva taký objem V vzduchu, pri tlaku p = 2,8 baru, aby na vstupe do motora cez Venturiho trubicu bolo zabezpečené kritické prúdenie (teda bízke rýchlosti zvuku), potom plati v mieste najužsej časti vzťah : - p.V = - T.R a na základe tohto matematického dôkazu ti zaručujem, že ak je tam podtlak, tak je tam aj mínusová teplota. A je to úplne zadarmo, lebo srýco Venturi, to vynašiel pred niekoľkými storočiami. A ak si priateľ Fyziky, alebo Termodynamiky, ktorá je jej alplikáciou, tak tomu musíš rozumieť.
Inak nie je to žiadna novinka, lebo na podobnom princípe, lenže s predchladením v systéme s veľkým množstvom takýchto minitrubíc, kde v protismere preteká stlačený vodík, pacuje preplňovaný tryskový motor Sabre, raketoplánu Stylon, vyvinitý na zásobovanie staníc ISS a prímestskú dopravu na Mesiac, ktorý chladí vstupný vduch prúdiaci do spaľovacej komory až na - 140 stupňov Celsia, letiaci v atmosfére dráhou, ktorá je obrátením balisticke krivky (európsky projekt raketoplánu) na prah atmosféry, kde prepína na pohon kyslík a vodík a dosahuje rýchlosť tuším 5,8 Machu a potom rýchlosť zvyšuje až na 20. Takže vodík ktorý expanduje do spaľovacej komory, odovzdáva chlad vstupujúcemu vzduchu z atmosféry. Raketoplán totiž nemusí mať potom prídavné nádrže a kozmonauti nezhoria, ako v predošlých misiách.
Ako teda vidíš, keď si sa mal učiť predmety, ktorých poznatky si mal potom aplikovať v odborných predmetoch a bol si na pive, alebo na blici, neviň mňa, že to nemôžeš pochopiť.-
Klobása
19:11 23.09.2014 89.103.36.XXXTakže ty si vykládáš ten vztah tak, že kdekoli je podtlak je automaticky mínusová teplota ??? Zjednodušení na entou :). Zábavné... netřeba dále komentovat.
Jinak o stavové rovnici ideálního plynu tuším - pokud jsi měl na mysli tu (potom ti ale vypadla jedna jedna proměnná). Podotýkám, že ze školy jsem dlouho a nejsem rozhodně "thermodynamik" - takže dokážu kousnout i to, že nemám pravdu.
Jinak pro dva stavy téhož plynu (např.vzduchu) platí: (p1*V1)/T1 = (p2*V2)/T2, neboli pV/T=konst.
Tvoje věta "a je to úplně zadarmo" je také docela dobrá - tvrdíš, že dokážeš chladit plyn bez dodání práce (energie)?
Až to vyrobíš tak malé, že se to někam vejde (nehledě na formuli) a bude to chodit bez potíží (a kapalného vodíku) rozumnou dobu - budeš za vodou.
Prodat bys to asi uměl (lidem co nevědí), ale potřebuješ to i ukázat (vyrobit).
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek