DISKUZE K ČLÁNKU Renault o velkém pokroku v F1: Vozy jsou letos o 2 sekundy na kolo rychlejší

Společnost Renault Sport F1 přinesla několik zajímavých faktů týkajících se letošních pohonných jednotek. Na čem zakládá své tvrzení, že jsou letošní vozy o 2 sekundy na kolo rychlejší v roce 2013?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault o velkém pokroku v F1: Vozy jsou letos o 2 sekundy na kolo rychlejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 64, poslední 23.09.2014 19:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» SebVonVett (Hlasovalo 12 lidí) 17.09.2014 22:12
To mi připadá, jako když zdravý člověk … »
» SebVonVett (Hlasovalo 10 lidí) 18.09.2014 12:18
Koukám, většině příspěvkům se efektivně … »
» SebVonVett (Hlasovalo 8 lidí) 19.09.2014 11:37
Přesně jsem věděl, že pan rýpal "anonym… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Libor

          89.190.61.XXX
          O dost větší přítlak byl díky pneu právě že až v roce 2004. Ferrari bylo v Austrálii 2004 o 2,5 vteřiny rychlejší než v 2003. ( je teda pravda, že Ferrari sezonu 2003 zahajovali s přepracovaným F2002) . Ale celkově byly auta 2004 o dost rychlejší, než 2003. 2004 byla F1 nejrychlejší vůbec.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • anonym

    94.112.221.XXX
    Všechny tyhle články jsou až nechutně účelové, mají za cíl ospravedlnit všechny nastalé změny a umlčet pochybovače.
    Mě tam například chybí to nejpodstatnější a to je cena. Proč asi? Už by jim to kapánek nehrálo do notiček...

    + 8 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      K takovému krátkozrakému přístupu snad jen jedna věc: každá změna k lepšímu něco stojí. Jinak bychom byli doteď v jeskyních. Zbytečně laciná a hloupá kritika, nedivím se, že se raději ani nepodepíšeš. 02

      + 16 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        94.112.221.XXX
        Tak jo, budeme tedy dělat pokroky nehledě na to, jaká zrovna ve světě panuje situace. Hochu vzpamatuj se, tyhle změny (podle tebe nutné, abychom náhodou nežily postaru) odrovnávají už i zavedené týmy:
        [odkaz na stránku]

        + 0 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          78.157.160.XXX
          Vzapamtovat se budeš muset ty, vytrhávat věci z kontextu. Zalez do jeskyně a trénuj podpis, ubohý anonyme! 18

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.23.219.XXX
        Hm, jsi šel do sebe.
        Už druhý příspěvek s kterým musím souhlasit a nikoho si neurazil 01

        + 2 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          78.157.160.XXX
          Jsem pořád stejný, když mám názor - byť opačný než většina, tak se za něj nestydím. Když je stejný jako tvůj, tak to neznamená, že někdo šel do sebe. A nezlob se, s anonymy nemíním diskutovat. Slušný člověk si zvolí aspoň nick, pokud chce navazovat na minulé diskuse. Od tebe je to vůče mě nefér, anonymů tady jsou stovky a jejich příspěvky často vypadají jako diskuse schizofrenika.

          + 8 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • zlo

    94.113.8.XXX
    demagogie Pro všechny rýpaly. Je snad budoucností pětilitrový dvanáctiválec? Proč proboha? Nová technologie je drahá, ale výkonná a efektivní. Myslím, že pokud by byla popuštěna větší volnost vývoje, jsme opět ješté dál (chápu, že pak je to z finančního hlediska pro sport neudržitelné).
    Zrušte váhový limit, zrušte zákaz dotankování (při zachování limitu paliva), zrušte omezení výkonu a času využití ERS, zrušte zmrazení vývoje pohonné jednotky v sezóně a do dvou let máte monstra, která budou trhat rekordy i na sebetvrdších penumatikách.
    V10 - 370kmh, 600 kg, po deseti letech vývoje
    V8 - 341kmh, 642 kg
    V6 hybrid - 362kmh, 690 kg, první sezóna
    Co uvidíme příští rok, resp. za dva?

    + 16 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SebVonVett

    SebVonVett

    79.127.137.XXX
    To mi připadá, jako když zdravý člověk vysvětluje nevidomému, že vlastně oči nejsou potřeba. Máte bílou hůlku a braillovo písmo, tak co byste ještě chtěli... Tak mě napadá použít to jako argument při dopravní nehodě, když zezadu do někoho nabouráte. "Víte vezu manželku a tchýni, kdybych je nevezl, byl bych lehčí a určitě bych dobrzdil"... Je mi z celé "zelené a grglající" F1 velmi smutno.

    + 12 / − 15

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Eracer

    94.113.144.XXX
    Jednička s hvězdičkou...lepe bych to nenapsal...

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Eracer

    94.113.144.XXX
    To je sice hezky ale je to F1 takže nejaka spotřeba paliva a efektivita je mi víte u čeho...jsou to závody nejvyssi urovne na světe.e..ne přehlídka ecomaniaku...nynejsi F1 je pomalá a na oko diváka tragická coz je spatne jelikož diváci jsou faktor který zivy F1...

    + 11 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • unonym ze štatlu

    90.178.29.XXX
    U blbýc h na dvorečku Tedy nevím jak komu, mně klíny do hlavy vrážet nemusí, ještě mi tam chybí kalkulace řepky, ze které se díky slunečnímu svitu zdarma, vyrobí benzin.
    Je to holá demagogie, současná auta F1 jsou naprosto jednoúčelová hračka a je tedy krásné tvrzení, že jsou pionýrem pokroku pro automobilismus. Používají jen technologie které jsou známé, používané a vyvíjené v laboratořích a zkušebnách efektivněji než provozováním závodního cirkusu.
    Argumentace o ušetření pár litrů paliva v závodě mi přijde směšná, když si představím, jak šílené množství energie je třeba, aby tento cirkus jednak vznikl, byl udržován v chodu a také se přemísťoval kolem planety. Pseudoekologická formule je úlitba zeleným mozkům kteří diskredituji svými nápady a hlavně diktátem nutnou a přiměřenou šetrnost a úctu k planetě a životnímu prostředí jako takovému.

    + 16 / − 19

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • šrminator

      85.207.89.XXX
      hmmm na druhou stranu, pokud se zacne zde a funguje to, pak se muze pokracovat se zelenanim do provozu toho zavodniho cirkusu.

      netvrdim ze jsem nejak nadseny ze soucanych zelenych motoru, ale jistou logiku to ma

      + 11 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    V F1 je badať pokrok v priebehu roka 2014,... ...čo je veľmi chválihodné a to nielen postupné zrýchľovane a zdokonaľovanie pohonnej jednotky, ale aj jej spoľahlivosti, no účinnosť hybridu nie je taká, aká by mala byť, lebo 50% je sakramensky málo, ak pseudoadiabatický motor s KERSom by zaručil kombinovalú účinnosť 75-80% a s elektromotorom 94 až 97% využitia el. energie. Preto nielen v F1, ale aj následne vo Formule E, ostáva ešte spústa výskumnej práce, aby sme boli tam, kde sa svojim výskumom, usilovnosťou a zručnosťou dopracoval dr. Nikola Tesla, veľký vedec a humanista. 01

    + 6 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Klobása

      89.103.36.XXX
      Kolik energie bude žrát ten chladič vstupního vzduchu?
      Když si představím léto (+30C) a ten objem vzduchu, který proletí motorem.... Vychladit ho na -20C asi nebude úplně zadarmo...
      To již soudruzi z RTU neuvádějí - bo se jim to nehodí. Samosebou to není zahrnuté ani v jejich superúčinnosti. To bude zřejmě důvod proč se to nedělá.

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zipp

        zipp

        89.103.223.XXX
        -20°C?

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Vstup zo sacieho potrubia,.. ...motora 1,6 V6 Turbo od turba, ktoré dodáva taký objem V vzduchu, pri tlaku p = 2,8 baru, aby na vstupe do motora cez Venturiho trubicu bolo zabezpečené kritické prúdenie (teda bízke rýchlosti zvuku), potom plati v mieste najužsej časti vzťah : - p.V = - T.R a na základe tohto matematického dôkazu ti zaručujem, že ak je tam podtlak, tak je tam aj mínusová teplota. A je to úplne zadarmo, lebo srýco Venturi, to vynašiel pred niekoľkými storočiami. 11 A ak si priateľ Fyziky, alebo Termodynamiky, ktorá je jej alplikáciou, tak tomu musíš rozumieť.
        Inak nie je to žiadna novinka, lebo na podobnom princípe, lenže s predchladením v systéme s veľkým množstvom takýchto minitrubíc, kde v protismere preteká stlačený vodík, pacuje preplňovaný tryskový motor Sabre, raketoplánu Stylon, vyvinitý na zásobovanie staníc ISS a prímestskú dopravu na Mesiac, ktorý chladí vstupný vduch prúdiaci do spaľovacej komory až na - 140 stupňov Celsia, letiaci v atmosfére dráhou, ktorá je obrátením balisticke krivky (európsky projekt raketoplánu) na prah atmosféry, kde prepína na pohon kyslík a vodík a dosahuje rýchlosť tuším 5,8 Machu a potom rýchlosť zvyšuje až na 20. Takže vodík ktorý expanduje do spaľovacej komory, odovzdáva chlad vstupujúcemu vzduchu z atmosféry. Raketoplán totiž nemusí mať potom prídavné nádrže a kozmonauti nezhoria, ako v predošlých misiách. 01
        Ako teda vidíš, keď si sa mal učiť predmety, ktorých poznatky si mal potom aplikovať v odborných predmetoch a bol si na pive, alebo na blici, neviň mňa, že to nemôžeš pochopiť. 06

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Klobása

          89.103.36.XXX
          Takže ty si vykládáš ten vztah tak, že kdekoli je podtlak je automaticky mínusová teplota ??? Zjednodušení na entou :). Zábavné... netřeba dále komentovat.
          Jinak o stavové rovnici ideálního plynu tuším - pokud jsi měl na mysli tu (potom ti ale vypadla jedna jedna proměnná). Podotýkám, že ze školy jsem dlouho a nejsem rozhodně "thermodynamik" - takže dokážu kousnout i to, že nemám pravdu.
          Jinak pro dva stavy téhož plynu (např.vzduchu) platí: (p1*V1)/T1 = (p2*V2)/T2, neboli pV/T=konst.
          Tvoje věta "a je to úplně zadarmo" je také docela dobrá - tvrdíš, že dokážeš chladit plyn bez dodání práce (energie)?

          Až to vyrobíš tak malé, že se to někam vejde (nehledě na formuli) a bude to chodit bez potíží (a kapalného vodíku) rozumnou dobu - budeš za vodou.
          Prodat bys to asi uměl (lidem co nevědí), ale potřebuješ to i ukázat (vyrobit).

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        S 66% paliva dosahují podobného výkonu. Takže je asi účinnost vyšší, ať už chladí cokoliv na jakoukoliv teplotu. ;)

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Libor

      89.190.61.XXX
      No jo, ale při takové účinnosti by jim zase netopilo topení14

      + 8 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama