DISKUZE K ČLÁNKU Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?
Usilovný vývoj probíhá nejen v oblasti pohonných jednotek a aerodynamiky nových vozů, ale také v oblasti paliva. Týmy v posledních závodech díky němu dosáhly významných pokroků.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
19:09 20.05.2014 178.23.219.XXX-
-
anonym
09:31 21.05.2014 178.255.168.XXXSice píše jako mimoň a často píše i když nemá co říct, ale někdy jsou v těch jeho šílených souvětích ukryté zajímavé a hlavně pravdivé informace, takže určitě není VŽDY mimo. Nikdo nikoho přece nenutí jeho příspěvky číst nebo s ním diskutovat, takže nechápu, proč ho má pořád někdo potřebu řešit. Berte ho jako maskota.
Btw, pro kolegu výše - za to tvé "by jste" bys zasloužil na holou.
-
-
-
Duncan66
18:54 20.05.2014 89.29.32.XXXHm to teda cumim jak puk. Jsem mel zato, ze vsichni maji stejnou stavu v motorech. Jak se dela potom kontrola paliva? Vzdyt vyrobci musi byt prece vzdy o krok vpredu pred kontrolou, neco jako dopingove zkousky, nebo ne? Nebo jsou testy paliva tak kvalitni a zjisti vsechno, nebo se pouze stanovi "oktanove cislo" a jestli prekracuje dany predpis, ci nikoli a je uplne jedno, co v tom benzinu vlastne je za latky?-
-
Duncan66
11:46 21.05.2014 89.29.32.XXXv clanku na ktery zde dal odkaz anonym je informace, ze palivo F1 obsahuje cca 200 ruznych sloucenin a behem zavodu se zahrivanim jeho slozeni postupne meni a je treba ho vytvorit tak, aby nebylo na konci zavodu diky vyssi teplote palivo nelegalni. A tak si rikam, ze muze mit napr. slozeni nelegalni pred startem zavodu a diky dejum ktere tam postupne probihaji se ruzne "nelegalni" latky apod. spotrebuji, odpari apod. a na konci zavodu v pripade kontroly maji benzin legalni.
A druhak mi teda prijde tato oblast jako nejjednodussi na usporu nakladu, pokud by byl jednodty benzin a nemuselo by x firem spotrebovavat miliony eur na vyvoj benzinu behem sezony i pro dalsi sezony apod.
-
-
Petr
11:22 21.05.2014 109.81.245.XXXFIA zašlou vzorky k homologaci, ta pak zkoumá před každým závodem paliva týmů (pomocí chromatografie), zda odpovídají.
Benzín se v F1 skládá z téměř 200 molekul různých frakcí ropy. Vybírají se dle vlastností jako je volatilita, reaktivita na vznícení, obsah energie, plamenová rychlost nebo dle oktanů. Cílem je vytvořit palivo, které se nejlépe hodí pro spalovací komoru nových turbomotorů. Oproti běžným palivům tak dosahují klidně i o 40 koní více.
-
-
Kapor
16:13 20.05.2014 194.160.178.XXXNič nového nám Adrian nepovedal,... ...lebo podobne je to aj u benzínov pre osobné automobily, lebo tie, ktoré používajú vysoko oktanové palivo, motor pracuje nielen z vyššími tlakmi, ale aj teplotami, bez možnosti samovznietenia, pričom ak má to vysoko oktanové palivo tendenciu rýhlejšie a intenzívnejšie horieť, za vyššieho tlaku, spotrebuje sa ho omnoho menej z vyššou efektivitou, čo je každému jasné, preto kvalitnejšie palivo, je čoraz viac žiadané a je záruka nielen vyššieho výkonu nielen u závodných turbomotorov, ale aj u osobných aut. Je nám to Adrian úplne jasné, lebo nie sme žiadne padavky.-
-
-
-
-
Kapor
17:32 20.05.2014 194.160.178.XXXMáš pravdu,.. ...nechýbajú mi na hlave vlasy ako Marmorínimu a ani v hlave rozum. Chlapec sphodlnel a to je jeho problém. Človek musí byť ako Lewis, stále nespokojný, len tak môže stále napredovať a zistiť vlastne, že to stále ide, len treba chcieť. A čo na to treba? Nikdy nesmieš zastať. vždy sa musíš inšpirovať a nájsť tú správnu cestu.
-
-
-
-
-
Kapor
17:27 20.05.2014 194.160.178.XXXV tých je ukrytá budúcnosť,... ...a tie existujú nielen zážehové, ale aj vznetové, nakoľko z vyšším využitím paliva a nižšou spotrebou, klesá aj množstvo emisií v atmosfére a využitie mechanickej práce na úkor tepelným stratám z paliva, naopak rastie, čo je veľmi pozitívne a preto je to budúcnosť, ...
Příspěvek byl redakčně upraven.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek