DISKUZE K ČLÁNKU Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?

Usilovný vývoj probíhá nejen v oblasti pohonných jednotek a aerodynamiky nových vozů, ale také v oblasti paliva. Týmy v posledních závodech díky němu dosáhly významných pokroků.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 24.05.2014 10:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000733 (Hlasovalo 13 lidí) 20.05.2014 15:09
Mercedes to má letos vychytané od A do Z 11»
» Prokop S. (Hlasovalo 10 lidí) 20.05.2014 16:48
a co teprv pseudodiabetický motor! »
» hixaxon (Hlasovali 4 lidé) 20.05.2014 17:30
Ne dokud tam jezdí Kimi. »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Raider

          85.70.74.XXX
          To tvoje RTU slibuje pseudoadiabatický motor s účinností 70% o výkonu cca 600 kW se spotřebou 6 l/100 km.
          Tak si s pomocí jednoduché fyziky trošku započítáme, pro zjednodušení účinnost vypustím, i tak to budou celkem absurdní numera

          Výkon můžeme vyjádřit jako práci za čas, tedy P=W/t. Výhřevnost benzínu je cca 32 MJ/l. Šest litrů může konat práci 192.000 kJ. Za pomocí vztahu t=W/P si spočítáme čas po který je schopen motor z šesti litrů benzínu podávat výkon 600 kW. Tedy t=192.000/600 nám dává výsledek 320 s.

          Průměrnou rychlost si spočítáme ze vztahu v=s/t, s bude 100.000 m, t bude 320 s. Tedy v=100.000/320=312,5 m/s=1125 km/h. Takhle to asi opravdu nebude...

          Zkusíme to ještě obráceně
          Jaký výkon můžeme po dobu 1h (3600 s) odebírat z 192 MJ, tak aby nám průměrná rychlost na dráze 100 km vyšla 100 km/h? P=W/t=192.000/3600=53,33 kW.

          Když to přeci jen vztáhnu k té účinnosti 70%, tak nám to dává krásných 37,33 kW. To má být ten zázrak??? Ta budoucnost??? Nebo, že by jen Kaprovy mokré sny???

          + 0 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • AAA

            147.229.208.XXX
            Pekny prispevok, ale mam jeden dotaz.
            Keby motor konal vykon 600KW tak by spalil 6 litrov paliva za 320s ak tomu spravne chapem. Lenze nikde nie je napisane ze ten motor musi prejst tych 100km na plny vykon. On moze mat maximalny vykon tych 600KW lenze tych 100km moze prejst pri jemne stlacenom plyne na tych 6 litrov ci nie??

            + 3 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Raider

              85.70.74.XXX
              V tom případě ale motor dává těch cca 38 kW, což na udržování stále rychlosti bohatě stačí. Kdybys někoho chtěl předjet nebo vjel do města, tak motor v ten moment bude žrát i trávu okolo silnice. Ale RTU se pořád ohání těmi 6l a k tomu se prostě nemůžou dostat ani dle laboratorní metodiky měření spotřeby, natož v reálném provozu.

              Jenom se stačí podívat na jejich stránkách rtugroup.com, tam je spousta keců jak je to hrozně efektivní, patentované a revoluční, pár primitivních nákresů, ale princip není popsán ani náznakem, i když to žádné tajemství není, když na to mají patent.
              Absolutně jsem se dozvěděl jak ochlazují vzduch z 80°C na -20°C, což by měla být údajně ta největší finta. Udávají plnící tlak 2,8 Baru, při objemu 2,5l a 6.000 otáčkách každou vteřinu motor nasaje 350 l vzduchu, to musí mít mezichladič v kýbli se suchým ledem aby takové množství ochladili o 100 °C. Možná, že to může fungovat, ale termodynamická účinnost v žádném případě nemůže narůst na 70%, 40% bych možná ještě věřil. A to už je stejné jako u dieselu a není to o moc víc než dosahují benzínové motory Skyactiv-G od Mazdy s kompresním poměrem 14:1.

              Doufám, že teď přijde Kapr a všem bláznům a hlupákům jako jsem já to fundovaně vysvětlí...

              + 3 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Ja som to už tu,... ...vysvetľoval takým *** viackrát, že v sacom potrubí v každej vetve je Trubica strýca Venturiho a oni v RTU upravovali motor Audi 2,5 R5 Turbo a volili tlak 2,8 baru, čo nemusí byť pravidlo u iného motora, korý ty chceš upraviť. Postup je taký, že ak by si upravoval svoj turbomotor, tak si podľa priemeru sacieho potrubia objednáš sadu Venturiho trubíc a vradíš ich do sania motora (odborne, ak to nevieš choď sa opýtať do Senca, povedia ti) od turba a to nastavíš na tlak, aby si dostal najrýchlejšie prúdenie v mieste zúženia, t.j. kritickú rýchlosť, teda ak tam vyvŕtaš malú dierku na merák, tak najväčší podtlak. rozšírenie druhej strany trubice je cez ventily do valca, pričom platí, že - p.v = - R.T, čo je dôkaz, že ak je tam podtlak, tak je tam aj mínusová teplota, ktorá vstupuje do valca. Ostané si si prečítal, že sa tým vyplachuje valec studeným vzduchom a ak je kompresný pomer 14:1 tak palivo horí pri vyššom tlaku rýchlejšie a intenzívnejšie aj to 95 oktanové a netreba tam tlačiť vysokooktanové špeciálne a drahé ako v F1, lebo to je tá druhá nesprávna cesta posúvania hornej teploty a ja hovorím o posune spodnej teploty na tých - 20 stupňov, čo potom pri tom zvýšenom kompresnom pomere my urobí to, že zmes sa zahreje rovnako pod medzu vznietenia vo valci, ako bez úpravy, pri nižšom kompresnom pomere aj u nízookranového paliva tak, aby sa mi nevznietilo. Netreba tam suchý ľad a ani iné hovadiny, len zdravý rozum a poznatky z fyziky a detajly, na ktoré sa môžeš ísť opýtať, lebo tou úpravou nedocieliš 70% účinnosti, lebo nepoužiješ keramiku a ani špeciálne krúžky, ale zvýšiš nielen výkon svojho motora a krútiaci moment, ale živodnosť, lebo okten mechanicého namáhania si dosiahol nižšie namáhanie tepelné, ktoré najviac pôsobý na degradáciu motorových dielov. Potom je tam ešte aj chemické, ktoré je zanedbateľné pri nižších teplotách, tak som ho tam ani neuviedol. Takte tak, chlapče ! 01 Dúfam sa si konečne vyjasnilo. 18 11
                Příspěvek byl redakčně upraven.

                + 3 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  194.228.20.XXX
                  Už jednou jsem se tě to psal a jak je tvým dobrým zvykem, nereagoval si.

                  Takže druhý pokus. 04

                  Když před Venturiho trubicí vzduch stlačíš, tak se pochopitelně ohřeje. Když projde Venturiho trubicí, tak za ní expanduje a tím se ochladí na teplotu, kterou měl před stlačením.

                  Nebo je tam nějaký energetický tunel na energii? 18 18 18 18 18 18 18

                  + 4 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Raider

                    85.70.74.XXX
                    Na tom opravdu něco bude hele... Ale radši ještě počkáme čím z nás velký guru Kapor udělá absolutní hlupáky a blázny...

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      194.228.20.XXX
                      Bojím se, že je to klasický případ [odkaz na stránku]

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Raider

                        85.70.74.XXX
                        To je ale zbytečně dlouhý článek... Dá se to říci jednou větou - "Píp" nemá cenu říkat, že je "píp", protože tomu stejně nebude věřit... Za píp si můžeš dosadit ledacos, třeba i kapra

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                  • Kapor

                    194.160.178.XXX
                    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Ak upravíš Diessel,.. ...na pseudoadiabatický, tak môžeš ísť s kompresným pomerom ešte vyššie, ak bežný atmosferický má kompresný pomer okolo tých 16 až18:1, tak klasické turbo diessel je tiež tých 14.1 a cez turbo tam narvem maximum vzduchu a pridám dosť paliva, takže je z toho poridny čajník. Ale u pseudoadiabatického nie, lebo tu môžeš ísť až na kompresný pomer 20:1 a nič nepokazíš preto, lebo do menšieho priestoru 1/20 vstrekneš menej paliva (nafty) a tam je tá úspora, ktorá má význam u nákladných aut, lokomotív a lodí, pričom na výkone nič nestratíš, lebo vysokotlakým vstrekovaním Common Reil IV si upravíš počet vstrekov per-partes tak, aby si dostal usmernené vznietenie paliva. 01 Možno to aj niekedy pochopíš, ak budeš na tom tak rozumovo, ako ja. Dovtedy bay, bay, lowe ! 11 18

                + 2 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  194.228.20.XXX
                  Nezáleží na tom, jak velký je objem prostoru do kterého palivo vstřikuješ, ale záleží na tom jak velký je objem vzduchu (kyslíku), který si do něj stlačil.

                  Že se s tebou zahazuju, stejně to nemá cenu, ty rozume. 18 18 18 18 18 18

                  + 5 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kapor

                    194.160.178.XXX
                    Ty nevieš pochopiť,.. ...zas jednu zásadnú vec, že stláčaš rovnaký objem valca so vzduchom, ktorý obsahuje dusík, kyslík a inertné plyny do menšieho objemu pri pseudoadiabatickom motore a to preplňovanie je iba na to aby si dostal v saní kritickú rýchlosť a išiel čo na najspodnejšiu teplotu plnenia valca vzduchom a dostal najväčšiu plochu, ktorá prezentuje v diagrame najväčšiu machanickú prácu. Potom musíš ísť s kompresným pomerom nahor tak, aby si sa dostal po stlačení objemu vzduchu nad hranicu vznietenia nafty a k ju tam vstrekneš, aby sa ti vznietila, preto ak tam vstrekneš menej paliva do nenšej medzery (1/20), nedostaneš menšiu mechanickú prácu, ako u klasického turbomotora, kde máš menší kompresný pomer a tlačiš cez turbokompresor viac vzduchu, do ktorého musíš dať viac paliva, lebo máš väčšie tepelné straty a spotrebu, ale nezískaš naviac absolutne nič, len väčšie tepelné zaťaženie motora a zníženie jeho živonosti, ktoré nie je úmerné výkonu a únosnej spotrebe. Preto tá zmena v myslení a smerovaní nových turbomotorov diesselov. 14

                    + 2 / − 7

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      194.228.20.XXX
                      20 20 Proč do toho najednou motáš diessly? Ani F1, ani RTU ne naftu nejezdí.

                      A jak to bude s kritickou rychlostí v sání, když se ti otáčky motoru a u benzinového motoru i otevření škrticí klapky mění? To je jak zlý sen ..... 02

                      + 5 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Kapor

                        194.160.178.XXX
                        Lebo diesely majú väčší význam pre,... ...dopravu a to jak vnútroštátnu, tak medzinárodnú a úspory ktoré sa tým dajú dosiahnuť sú mimoriadne veľké a tiež zníženie emisií. F1 vôbec nemusí byť ekologická, lebo v porovnaní s vnútroštátnou a medzinárodnou dopravou, je zanedbateľná. Uvádzam to preto, aby sa ľudom konečne rozsvietilo, že RTU ukázalo kade ide cesta a je potrebné ju nasledovať. 01

                        + 1 / − 4

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Kapor

                        194.160.178.XXX
                        Ma neskúšaj Mívale ! Tubomotor s priamym vstrekovaním, benzínový a ani nafťák škrtiacu klapku nemajú. Ak si to čítal v rozprávkovej knižke, tak prejdi na beletriu ! 18 11

                        + 1 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • anonym

                          194.228.20.XXX
                          Když myslíš. Ale držme se toho podstatného, jak je to s měnícíma se otáčkama a rychlostí proudění v sacím potrubí?

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Kapor

                            194.160.178.XXX
                            Tak, že sa využíva Twin-scroll turbo,.. ...t.j. pulzná turbína so skrutným výrom, čo obnáša dve turbíny v jednej skrini s prepážkou a spoločným dnom a jedným kompresorom, ktorý dodáva potrebný objem vzduchu o danom tlaku na preplňovanie motora, pričom je zásada, že susedné valce sú radené do spoločnej vetvy. Ak je to V6, tak pravá strana na jednu turbínu a ľavá na druhú turbínu, ak R4, tak 1a2 na jednu a 3a4 na druhú, to odstraňuje turbodieru a turbokommpresor je vybraný tak, aby dodával potrebné množstvo vzuchu v rozmedzí otáčok, v jktorých má motor najväčší krútiaci moment a výkon tak, aby bola splnená podmienka, kritického prúdenia a plnenia motora vzduchom tak, aby diagram mal najväčšiu plochu a motor vykazoval maximálnu machanickú prácu a vtedy aj mal najväčšiu účinnosť v prevádzke a prevodovka na to, aby motor bežal vždy v rozmedzí otáčok, kedy jeho účinnosť a výkon je najvačší. 01 Takže tak, chlapče. Ani to nebolelo. 18

                            + 1 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • anonym

                              194.228.20.XXX
                              Jo takhle je to, takže do městského provozu ideální motor.

                              No a teď jak je to s tím stlačením, expanzí a ochlazením na nižší teplotu než před stlačením.

                              + 2 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Kapor

                                194.160.178.XXX
                                Nie je to športový motor,... ...ten Audi 2,5 R5 Turbo a bol určený pre 24 hodinovku, čo som tu už prezentoval, motor do mestského provozu je z maximom, v stredných a nízkych otáčkach. 11

                                + 2 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • anonym

                                  82.113.183.XXX
                                  Ano, motor má maximální, střední a nízké otáčky. A kdo vytuneluje tu energii (teplo) ze stlačeného vzduchu?

                                  + 0 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama