DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes o nových pohonných jednotkách: Efektivita se díky ERS zvýšila o více než 30 %
Andy Cowell - ředitel společnosti Mercedes AMG High Performance Powertrains, která se zabývá vývojem a výrobou nových V6 turbomotorů, hovoří o pokrocích, kterých bylo dosaženo v efektivitě oproti loňským V8, o systému pro rekuperaci energie a výzvách souvisejících s letošní velkou změnou v pravidlech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes o nových pohonných jednotkách: Efektivita se díky ERS zvýšila o více než 30 %
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001437
(Hlasovalo 14 lidí)
04.02.2014 14:48
Nové pohonné jednotky. Nevím zdali formule jedna… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001000
11:07 06.02.2014 46.39.185.XXXOhledně těch emisí asi dost záleží na úhlu pohledu. Pokud se na to podíváme v absolutním měřítku, tak za celou sezónu všechny vozy v F1 dohromady ujedou odhadem cca 200-250 tis. km. To je asi jako 5-6 vozidel obchodních zástupců, čili vyprodukované emise v porovnání s celosvětovým měřítkem jsou opravdu zanedbatelné. A byly by i v případě používání 20 let starých motorů. Podíváme-li se ale na relativní hodnoty, tedy množství vyprodukovaných emisí na 1 km, tak tady už by to celé narazilo, protože tato čísla by byla v případě starých motorů hodně nad současnými limity a brzy by se našel někdo, komu by to začalo vadit. A neřešil by se celosvětový dopad, řešilo by se to, že se F1 průmysl staví k ekologii zády. Tato negativní reklama by začala vadit sponzorům, kteří by se s touto skutečností neztotožnili a opustili by soutěž. Podle mého názoru by byly následky vážné, kdyby se ekologie v této soutěži neřešila.
Ale jinak jsem ztotožněn s názorem, že je to velký povyk pro nic, za pár měsíců to bude samozřejmostí, stejně jako si lidé zvykli třeba na KERS.-
odin
12:34 06.02.2014 77.240.96.XXXNapsal jsi správně, že záleží na úhlu pohledu. Ale nemyslím si, že by se sponzoři vytratili jen kvůli neekologické F1. To je naivní pohled. Pokud se totiž sponzorům vyplatí investovat své peníze do F1, budou je investovat bez ohledu na to, zda je F1 ekologická, nebo není. O tom jsem skálopevně přesvědčen. A naopak. Může se stát, že zásahy z vnějšku budou tak "ekologicky agresivní", že odradí diváky formuli 1 sledovat. Myslíš si, že do takovéhoto podniku budou sponzoři cpát své peníze jen proto, že to je "in"? Já tvrdím, že ne.
Spíš se mi opravdu zdá, že se mocní ovládající automobilový průmysl dohodli s mocnými v F1 na jistém druhu spolupráce. A ekologii si vzali jako záminku. Ono to totiž může mít daleko širší dopad. Klidně se může změnit rozložení ekonomických (a nejen jich) sil ve světě.Co si myslíš, že by se stalo, kdyby od zítřka všichni lidi na světě přestali potřebovat benzín a naftu k pohonu svých vozidel?
-
-
-
-
-
-
Mike17
20:30 05.02.2014 93.99.87.XXXAno, mnoho studií "dokazuje", že má člověk na globální oteplování minimální vliv. Je jich tuším 23. Ale je 13927 studií, "dokazujících" opak. Ta data jsou necelý rok stará, takže jsou už obě čísla nejspíš vyšší.
Ono záleží na tom čemu (komu) chceš věřit a jak často se díváš z okna.-
uzivatel001437
21:11 05.02.2014 89.103.251.XXXPočet zastánců nějakého názorů, nebo přesvědčení ještě nezaručuje jeho pravdivost. Milionkrát opakovaná srágora bude pořád jenom srágora.-
Mike17
14:14 06.02.2014 93.99.87.XXXNa tom jistě něco je. Výše jsi psal, že cenu a odhadované množství ropy někdo uměle ovlivňuje. Napadlo tě aplikovat to i na globální oteplování? Co myslíš že je pravděpodobnější:
a) Ropní, uhelní a energetičtí magnáti zaplatí 23 studií, protože chtějí aby se spotřebovávalo více jejich surovin a energiíí.
b) Nějaký zazobaný ekofanatik zaplatí 13000 studií různých universit z dobrého pocitu záchrany planety.
Jo, možná to není úplně fér srovnání a je mi to jedno. Stačí se mi podívat na teploměr (případně data z měřících stanic, která těžko někdo fixluje), abych pochopil, že je něco blbě. Stejně tak mám možnost, jezdit často na ledovce a pozorovat, jak rok od roku mizí tempem, jakým mizely před sto lety po 20-ti letech. A ano, najde se pár ledovců mezi těmi tisíci, které se chovají jinak.Tyhle měření jsou ty reálné základy, na kterých stojí ty teorie (jak napadáš výše). Nějaké doby ledové a meziledové, ani sluneční cykly nic takového nevysvětlují a právě knihy pana Klause nebo podobných nestojí na reálných základech.
-
-
-
-
-
-
uzivatel001437
22:45 04.02.2014 89.103.251.XXXJá jsem o tom přesvědčen. Hodně lidí se ohání globálním oteplováním, ale to, že se takřka po celou dobu existence planety střídají doby ledové s meziledovými, nad tím řada z ekologů jen mávne rukou, a přisoudí současný stav výfukovým plynům. Je to přece tak snadné ,a dá se na tom snadno vydělat, tak proč ne? Vymyslíme drahý elektrický motor, rozšíříme povědomí o globálním oteplování, a jeho škodlivém vlivu na náš život, a pak už to necháme v rukou populace. Nejdříve si naše produkty začnou kupovat celebrity, a veřejně známé osobnosti, aby ukázali, že myslí na životní prostředí svých fanoušků, těm se to začne samozřejmě líbit, jelikož vidí, že se to líbí jejich idolům, a řeknou si, že to musí mít také, a zbytek to začne kupovat taky, protože to bude prostě trendy, a navíc toho budou plný bazary, a běžné automobily se začnou pomalu, ale jistě vytrácet. To chceme? To se mi zdá poněkud depresivní.-
anonym
09:33 05.02.2014 217.196.216.XXX"Vymyslíme drahý elektrický motor, rozšíříme povědomí..." každá novinka je drahá, dokud se nerozšíří a že se pomalu musí přejít na el.motory je jasné, protože lidí neustále přibývá a ne zrovna pomalu, auto už má skoro každý, někteří i dva a více a jak by to za xx let vypadalo s čistotou vzduchu? Asi dost špatně, už teď je to s ovzduším dost na hraně.-
uzivatel001437
10:21 05.02.2014 89.103.251.XXXVšak mým úmyslem nebylo kritizovat snahu zavádět podobné eko nesmysly v běžném provozu. Mě se to jen nelíbí ve Formuli jedna. Nemyslím si, že by v tomto ohledu musela být nutně průkopníkem nových technologií, jelikož od toho je už "Formula E". Myslím si, že by F1 měla zůstat tradiční, a zachovat si lesk minulosti. Ale jak už jsem mnohokrát podotkl, je to čistě jen můj osobní názor.-
anonym
11:15 05.02.2014 178.40.128.XXXale f1 bola prave vzdy o novych technologiach
preco by sa teraz mala zakonzervovat? keby mala ostat f1 tradicna tak musia jazdit auta z 50tych rokov
atmosfericke motory svoj boj v f1 prehrali uz velmi davno a len politickym rozhodnutim sa tam potom vratili, ich terajsie vyradenie je spravne
-
-
-
MeVo
10:07 05.02.2014 90.176.53.XXXNetušil jsem že na serveru f1 budu psát o ekologii.Ty máš opravdu pocit že člověk neovlivnuje znečištění Země?Třeba je (globální oteplování) nejakej přirozenej ciklus země ale nebyl bych si tak jistej že ho neovlivnujeme.Pokud ti příjde depresivní že se budou vytrácet běžné benzínové automobily tak já bych naopak viděl jako depresivní nic nedělat a pokračovat vtom jak fungujeme dál dokud se tady ztoho všichni nepose..m.Je ale jasná že jen auta to nevytrhnou a vše co se tady okolo toho děje bude jen nechutnej business. Je jasné že do f1 jakou ji chceme my todle absolutně nepatří nebo aspon většina z nás.-
uzivatel001437
10:16 05.02.2014 89.103.251.XXXSouhlasím. Já tady nechci rozjíždět nějakou ekologickou diskusi. Není to můj obor, a navíc to sem vůbec nepatří. Jen jsem chtěl sdělit svůj názor ohledně toho, že takové postupné zavádění těch všemožných eko kraviny, a snižování povoleného množství paliva, atp, do našeho tolik milovaného sportu nepatří. Je to čistě jen můj osobní názor. Nikomu ho nevnucuji.
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek