DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes o nových pohonných jednotkách: Efektivita se díky ERS zvýšila o více než 30 %

Andy Cowell - ředitel společnosti Mercedes AMG High Performance Powertrains, která se zabývá vývojem a výrobou nových V6 turbomotorů, hovoří o pokrocích, kterých bylo dosaženo v efektivitě oproti loňským V8, o systému pro rekuperaci energie a výzvách souvisejících s letošní velkou změnou v pravidlech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes o nových pohonných jednotkách: Efektivita se díky ERS zvýšila o více než 30 %

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 53, poslední 06.02.2014 14:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001437 (Hlasovalo 14 lidí) 04.02.2014 14:48
Nové pohonné jednotky. Nevím zdali formule jedna… »
» Mike17 (Hlasovalo 12 lidí) 04.02.2014 17:46
Ony se nedělají změny ani tak kvůli eko nálepce… »
» Prokop S. (Hlasovalo 10 lidí) 04.02.2014 18:06
spíše než kvůli ekonálepce jsou změny v zájmu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • wrt

    88.80.244.XXX
    . Z fyzikálneho hľadiska to znamená, že netreba týchto 30% odviesť chladením. Pribudne len chladenie turba, ktoré zbiera teplo, ktoré by inak išlo do atmosféry. Zaujímavé, čo?

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.23.219.XXX
      Turbo nesbírá teplo. Ani MGU nesbírá teplo.
      Oboje pouze pohání výfukové plyny 03

      Ta vyšší účinnost má za následek nižší spotřebu paliva.
      A tím pádem jsou u motoru nižší nároky na chlazení.
      Je však nutné chladit další jednotlivé části pohonné jednotky, Turbo,MGU,baterie a s tím společnou kabeláž.

      Z fyzikálního hlediska to je tedy úplně o něčem jiném...

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    178.41.35.XXX
    Mercedes sa musel ozvat... Bernie "zautocil" na ich 23 kamionov....04 To je jedna (eko)banda s Renaultom (cez Daimler)... 03 (aj ked tych frantikov mam akosi "radsej").

    Ten Bernie nehovori niekedy blbosti - najviac sa mi pacili tie argumenty o spotrebe Boeingu pri zamorskom lete/presune F1 napr. do Australie!01 toto je nonsens... Nad tym sa akosi nechce nikto pozastavit (na par vynimiek).03

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001000

      uzivatel001000

      46.39.185.XXX
      Já ti nevím, ale podíl viny na tom má i samotný Bernie. Kdyby netahal F1 po celém světě, tak by se také ušetřilo přírody a obrovské množství peněz. Další věc je ta, že v době, kdy stáji stačilo 10 kamionů na závod, tak monoposty byly o mnoho jednodušší, než jsou dnes. Nebylo prostě potřeba vozit tolik náhradních dílů. Ale dokážu si představit kolik zbytečných "chujovin" se na každý závod vozí :)
      Na druhou stranu dnešní doba je taková, že tým si nemůže dovolit nenastoupit do nedělního závodu. Nesleduji F1 zas tak dlouho, ale jsem celkem přesvědčený, že se dříve do závodu někteří jedinci nedostali právě z důvodu nedostatku náhradních dílů na závodišti. Dneska když to pilot v kvaldě rozbije na atomy, tak v neděli na roštu stojí.

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.23.219.XXX
        Není to tak dávno, kdy se vozili i náhradní vozy a možná 10 motorů, x převodovek...
        Dneska místo toho vozí kancli, reprezentační místnosti a počítače

        + 6 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Andy to celé v článku pekne rozviedol,... ...a každý pochopil, že to nebolo jednoduché. Ale Mercedes AMG HPP, si všetko po prečítaní nových pravidiel riadne rozanalyzoval a vytýčil cestu, ktorá viedla k vytúženému cieľu, pribral aj svojho spoločníka vo výrobe palív a mazív a spoločne sa im to podarilo. Dúfajme, že nielen pri testoch, ale aj na závodnej dráhe vo VC Austrálie. 01

    + 13 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001437

    uzivatel001437

    89.103.251.XXX
    Nové pohonné jednotky. Nevím zdali formule jedna opravdu potřebuje onu eko nálepku, kvůli které se podnikají tak drastické změny. 17

    + 14 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Ony se nedělají změny ani tak kvůli eko nálepce. Stačí se podívat, co se dnes vyrábí za nové motory. 03

      + 12 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001437

        uzivatel001437

        89.103.251.XXX
        Ano. Vyrábí se shit motory, a to má jako znamenat, že je budeme cpát i do královny motorsportu? Myslím si, že ve formuli jedna nutně nemusí být to, co je v běžném automobilovém průmyslu trendem. Konec konců běžný automobilový průmysl směřuje k plně elektrickým vozům, a projekt, který zastává tuto myšlenku ve formulovém světě nese název "Formula E", která se má rozběhnout v dohledné době. Nechápu tedy, proč někteří lidé pociťují potřebu směřovat k tomuto cíli i F1. Pokud se tak ale přeci jen stane, a budoucnost F1 opravdu leží na bateriových základech, tak je to velice smutný osud tohoto kdysi krásného sportu. Už teď se to díky těm směšným umělotinám stává fraškou, na kterou se diváci přestávají dívat. Nechci si představovat, jak to bude vypadat se sledovaností ,až ta fraška bude mít čistě elektrický základ.

        + 9 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Libor

          89.190.61.XXX
          Za to dřív se vyráběly bomba motory05 Já teda nevím, ale ze současných motorů bych si určitě vybral líp, než ze starých.

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001437

            uzivatel001437

            89.103.251.XXX
            Tady jde ale o budoucnost F1, a ne o tvou současnost. Nikdo neříká, že si dnes nemůžeš koupit kvalitní motor.
            Záleží na každém jednotlivém fanouškovi, ale pokud budu mluvit čistě za sebe, tak vždycky radši uvidím ve voze formule jedna hřmící, až ohlušující V12ku, než hromadu baterek. O to tady jde. 03

            + 10 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Libor

              89.190.61.XXX
              Souhlas, ale mně by v F1 klidně stačil starej dobrej V10 3.0.14

              + 6 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.143.155.XXX
                Ten zvuk V10 je uzasny. V Madarsku sa cela tribuna triasla, ked bol start ;-)

                + 6 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Královna motorsportu by měla jít technicky s dobou. Stejně jak se opustil parní stroj, tak končí atmosfrické motory. Navíc turba už tu dávno byly a zrušily se jen kvůli "nadměrnému" výkonu. Návrat k atmosférům byl krok zpátky, pro mě celkem nelogický a díky tomu se utlumila i sériová výroba turbo motorů.
          Možná přijde doba, kdy budou jezdit jen na elektřinu. Mě se ta představa silně nelíbí. Ropa prostě jednou dojde, s tím nic nenaděláme. A v té době se budou smát dnešním vozům na zastaralý pohon, jako se my usmíváme nad tím parním. 03

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001437

            uzivatel001437

            89.103.251.XXX
            Zajisté.
            Zcela nepochybně se tak stane, a jednoho dne se bude jezdit jenom na elektřinu. Nicméně to nic nemění na faktu, že se mi to silně nelíbí ,a jsem toho velikým odpůrcem. Ne každý pokrok musí být nutný, a už vůbec nemusí být tím správným směrem. O tom, že dochází ropa se diskutuje už pěknou řadu let, a podle mnoha "odborníků" měla podle jejich dřívějších předpokladů už dávno dojít. A stále nic. S určitou mírou nadsázky by se dalo říct, že to je, jak s předpovídáním "konce světa". Tahle propaganda o docházení ropy slouží jenom k umělému zvyšování její ceny. Nic víc v tom není. A globální oteplování je jen nedoložená teze, která se velice pravděpodobně neopírá o reálné základy. Takže ano. ...Pokrok to je. Ale stojíme vážně o něj? Potřebujeme ho?

            + 5 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Jo jak správně píšeš, už z principu jejího vzniku, ropa jednou dojde. A nic na tom nezmění, jestli množství jejích ložisek někdo podhodnocuje nebo ne, kolik se ji ještě obejví a jestli dojde za 50 nebo 500 let. Faktem je, že její zásoby budou ubývat a tím narůstat její cena. A je úplně jedno, jestli s tím bude někdo spekulovat, stejně bude růst rychleji než naše příjmy. Je tedy otázkou času, kdy bude stát většina lidí před rozhodnutím, jestli se omezovat v počtu km, nebo koupit auto s poloviční spotřebou.
              Zatím mi nevadí 7-mi litrová spotřeba mého 1,8l atmosféru. Ale až (ne jestli) bude benzín stát víc jak 100kč, asi se pak zamyslím, jestli mi turboefekt tak moc vadí. Navíc když u moderních vozů nebude moc znatelný. 03
              Takže si nemyslím, že nové motory jsou krokem špatným směrem.

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Prokop S.

      Prokop S.

      89.102.92.XXX
      spíše než kvůli ekonálepce jsou změny v zájmu zvyšování efektivity což je i tendence v celém automobilovém průmyslu..

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001437

        uzivatel001437

        89.103.251.XXX
        Efektivita? Já ti něco povím. Efektivita spalování paliva je ta poslední věc, která fanouška formule jedna zajímá. Celá ta ekomentalita, a prosazování zeleného smýšlení je směšná. Je směšná v běžném "civilním" světě, jelikož mnoho studií dokazuje, že člověk má na životní prostředí zcela minimální vliv, a je dvojnásob směšná ve světě F1, protože ta má vliv na životní prostředí tak mizivý, že se o něm prakticky nedá ani mluvit. Formule jedna nepotřebuje být v čele pokroku. Od toho je nyní nový projekt Formula E, který je čistě elektrický, a tedy předobrazem té rádoby zářné budoucnosti. Je to místo, kde se mohou akumulovat všechny ty rádoby úžasné, a pokrokové technologie, kterýma nás běžný automobilový průmysl chce krmit. Potřebujeme to ale i v F1? To co se ve Formuli jedna v nedávné minulosti spotřebovalo za jeden závod, to se spotřebuje v celo globálním měřítku ani ne za pár sekund. Tak jaký má teda to šetření vlastně význam? ..No právě ta eko nálepka. To je ten jediný cíl, kterého se činovníci F1 snaží docílit. F1 se prostě chce tvářit zeleně, protože je to současný trend. Nic víc, než image v tom není. A vedení Formule jedna by se mělo zamyslet, zdali jim ta zelená image stojí za ty sta tisíce ztracených fanoušků, a z toho plynoucí pokles sledovanosti, a popularity.

        + 8 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.128.XXX
          člověk má na životní prostředí zcela minimální vliv12 12 12

          znecisteny vzduch vo velkych mestach a priemyselnych oblastiach je uplne prirodzeny a absolutne to nema suvis s ludskou cinnostou
          rieky sa tiez znecistili uplne prirodzene bez zasahu cloveka
          tak nejak?

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001437

            uzivatel001437

            89.103.251.XXX
            Tím životním prostředím jsem v tomto konkrétním případě měl pochopitelně namysli především ono globální oteplování, o kterém je tady celou dobu řeč.

            + 6 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama