DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes o nových pohonných jednotkách: Efektivita se díky ERS zvýšila o více než 30 %
Andy Cowell - ředitel společnosti Mercedes AMG High Performance Powertrains, která se zabývá vývojem a výrobou nových V6 turbomotorů, hovoří o pokrocích, kterých bylo dosaženo v efektivitě oproti loňským V8, o systému pro rekuperaci energie a výzvách souvisejících s letošní velkou změnou v pravidlech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes o nových pohonných jednotkách: Efektivita se díky ERS zvýšila o více než 30 %
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001437
(Hlasovalo 14 lidí)
04.02.2014 14:48
Nové pohonné jednotky. Nevím zdali formule jedna… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
anonym
16:34 05.02.2014 178.23.219.XXXTurbo nesbírá teplo. Ani MGU nesbírá teplo.
Oboje pouze pohání výfukové plyny
Ta vyšší účinnost má za následek nižší spotřebu paliva.
A tím pádem jsou u motoru nižší nároky na chlazení.
Je však nutné chladit další jednotlivé části pohonné jednotky, Turbo,MGU,baterie a s tím společnou kabeláž.
Z fyzikálního hlediska to je tedy úplně o něčem jiném...
-
-
erdedy
00:11 05.02.2014 178.41.35.XXXMercedes sa musel ozvat... Bernie "zautocil" na ich 23 kamionov.... To je jedna (eko)banda s Renaultom (cez Daimler)... (aj ked tych frantikov mam akosi "radsej").
Ten Bernie nehovori niekedy blbosti - najviac sa mi pacili tie argumenty o spotrebe Boeingu pri zamorskom lete/presune F1 napr. do Australie! toto je nonsens... Nad tym sa akosi nechce nikto pozastavit (na par vynimiek).-
uzivatel001000
12:44 05.02.2014 46.39.185.XXXJá ti nevím, ale podíl viny na tom má i samotný Bernie. Kdyby netahal F1 po celém světě, tak by se také ušetřilo přírody a obrovské množství peněz. Další věc je ta, že v době, kdy stáji stačilo 10 kamionů na závod, tak monoposty byly o mnoho jednodušší, než jsou dnes. Nebylo prostě potřeba vozit tolik náhradních dílů. Ale dokážu si představit kolik zbytečných "chujovin" se na každý závod vozí :)
Na druhou stranu dnešní doba je taková, že tým si nemůže dovolit nenastoupit do nedělního závodu. Nesleduji F1 zas tak dlouho, ale jsem celkem přesvědčený, že se dříve do závodu někteří jedinci nedostali právě z důvodu nedostatku náhradních dílů na závodišti. Dneska když to pilot v kvaldě rozbije na atomy, tak v neděli na roštu stojí.
-
-
Kapor
15:02 04.02.2014 194.160.178.XXXAndy to celé v článku pekne rozviedol,... ...a každý pochopil, že to nebolo jednoduché. Ale Mercedes AMG HPP, si všetko po prečítaní nových pravidiel riadne rozanalyzoval a vytýčil cestu, ktorá viedla k vytúženému cieľu, pribral aj svojho spoločníka vo výrobe palív a mazív a spoločne sa im to podarilo. Dúfajme, že nielen pri testoch, ale aj na závodnej dráhe vo VC Austrálie. -
uzivatel001437
14:48 04.02.2014 89.103.251.XXXNové pohonné jednotky. Nevím zdali formule jedna opravdu potřebuje onu eko nálepku, kvůli které se podnikají tak drastické změny.-
-
uzivatel001437
22:21 04.02.2014 89.103.251.XXXAno. Vyrábí se shit motory, a to má jako znamenat, že je budeme cpát i do královny motorsportu? Myslím si, že ve formuli jedna nutně nemusí být to, co je v běžném automobilovém průmyslu trendem. Konec konců běžný automobilový průmysl směřuje k plně elektrickým vozům, a projekt, který zastává tuto myšlenku ve formulovém světě nese název "Formula E", která se má rozběhnout v dohledné době. Nechápu tedy, proč někteří lidé pociťují potřebu směřovat k tomuto cíli i F1. Pokud se tak ale přeci jen stane, a budoucnost F1 opravdu leží na bateriových základech, tak je to velice smutný osud tohoto kdysi krásného sportu. Už teď se to díky těm směšným umělotinám stává fraškou, na kterou se diváci přestávají dívat. Nechci si představovat, jak to bude vypadat se sledovaností ,až ta fraška bude mít čistě elektrický základ.-
-
uzivatel001437
23:48 04.02.2014 89.103.251.XXXTady jde ale o budoucnost F1, a ne o tvou současnost. Nikdo neříká, že si dnes nemůžeš koupit kvalitní motor.
Záleží na každém jednotlivém fanouškovi, ale pokud budu mluvit čistě za sebe, tak vždycky radši uvidím ve voze formule jedna hřmící, až ohlušující V12ku, než hromadu baterek. O to tady jde. -
-
-
Mike17
20:21 05.02.2014 93.99.87.XXXKrálovna motorsportu by měla jít technicky s dobou. Stejně jak se opustil parní stroj, tak končí atmosfrické motory. Navíc turba už tu dávno byly a zrušily se jen kvůli "nadměrnému" výkonu. Návrat k atmosférům byl krok zpátky, pro mě celkem nelogický a díky tomu se utlumila i sériová výroba turbo motorů.
Možná přijde doba, kdy budou jezdit jen na elektřinu. Mě se ta představa silně nelíbí. Ropa prostě jednou dojde, s tím nic nenaděláme. A v té době se budou smát dnešním vozům na zastaralý pohon, jako se my usmíváme nad tím parním.-
uzivatel001437
21:27 05.02.2014 89.103.251.XXXZajisté.
Zcela nepochybně se tak stane, a jednoho dne se bude jezdit jenom na elektřinu. Nicméně to nic nemění na faktu, že se mi to silně nelíbí ,a jsem toho velikým odpůrcem. Ne každý pokrok musí být nutný, a už vůbec nemusí být tím správným směrem. O tom, že dochází ropa se diskutuje už pěknou řadu let, a podle mnoha "odborníků" měla podle jejich dřívějších předpokladů už dávno dojít. A stále nic. S určitou mírou nadsázky by se dalo říct, že to je, jak s předpovídáním "konce světa". Tahle propaganda o docházení ropy slouží jenom k umělému zvyšování její ceny. Nic víc v tom není. A globální oteplování je jen nedoložená teze, která se velice pravděpodobně neopírá o reálné základy. Takže ano. ...Pokrok to je. Ale stojíme vážně o něj? Potřebujeme ho?-
Mike17
13:56 06.02.2014 93.99.87.XXXJo jak správně píšeš, už z principu jejího vzniku, ropa jednou dojde. A nic na tom nezmění, jestli množství jejích ložisek někdo podhodnocuje nebo ne, kolik se ji ještě obejví a jestli dojde za 50 nebo 500 let. Faktem je, že její zásoby budou ubývat a tím narůstat její cena. A je úplně jedno, jestli s tím bude někdo spekulovat, stejně bude růst rychleji než naše příjmy. Je tedy otázkou času, kdy bude stát většina lidí před rozhodnutím, jestli se omezovat v počtu km, nebo koupit auto s poloviční spotřebou.
Zatím mi nevadí 7-mi litrová spotřeba mého 1,8l atmosféru. Ale až (ne jestli) bude benzín stát víc jak 100kč, asi se pak zamyslím, jestli mi turboefekt tak moc vadí. Navíc když u moderních vozů nebude moc znatelný.
Takže si nemyslím, že nové motory jsou krokem špatným směrem.
-
-
-
-
-
-
uzivatel001437
22:36 04.02.2014 89.103.251.XXXEfektivita? Já ti něco povím. Efektivita spalování paliva je ta poslední věc, která fanouška formule jedna zajímá. Celá ta ekomentalita, a prosazování zeleného smýšlení je směšná. Je směšná v běžném "civilním" světě, jelikož mnoho studií dokazuje, že člověk má na životní prostředí zcela minimální vliv, a je dvojnásob směšná ve světě F1, protože ta má vliv na životní prostředí tak mizivý, že se o něm prakticky nedá ani mluvit. Formule jedna nepotřebuje být v čele pokroku. Od toho je nyní nový projekt Formula E, který je čistě elektrický, a tedy předobrazem té rádoby zářné budoucnosti. Je to místo, kde se mohou akumulovat všechny ty rádoby úžasné, a pokrokové technologie, kterýma nás běžný automobilový průmysl chce krmit. Potřebujeme to ale i v F1? To co se ve Formuli jedna v nedávné minulosti spotřebovalo za jeden závod, to se spotřebuje v celo globálním měřítku ani ne za pár sekund. Tak jaký má teda to šetření vlastně význam? ..No právě ta eko nálepka. To je ten jediný cíl, kterého se činovníci F1 snaží docílit. F1 se prostě chce tvářit zeleně, protože je to současný trend. Nic víc, než image v tom není. A vedení Formule jedna by se mělo zamyslet, zdali jim ta zelená image stojí za ty sta tisíce ztracených fanoušků, a z toho plynoucí pokles sledovanosti, a popularity.-
anonym
23:37 04.02.2014 178.40.128.XXXčlověk má na životní prostředí zcela minimální vliv
znecisteny vzduch vo velkych mestach a priemyselnych oblastiach je uplne prirodzeny a absolutne to nema suvis s ludskou cinnostou
rieky sa tiez znecistili uplne prirodzene bez zasahu cloveka
tak nejak?-
uzivatel001437
23:43 04.02.2014 89.103.251.XXXTím životním prostředím jsem v tomto konkrétním případě měl pochopitelně namysli především ono globální oteplování, o kterém je tady celou dobu řeč.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek