DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes o nových pohonných jednotkách: Efektivita se díky ERS zvýšila o více než 30 %
Andy Cowell - ředitel společnosti Mercedes AMG High Performance Powertrains, která se zabývá vývojem a výrobou nových V6 turbomotorů, hovoří o pokrocích, kterých bylo dosaženo v efektivitě oproti loňským V8, o systému pro rekuperaci energie a výzvách souvisejících s letošní velkou změnou v pravidlech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes o nových pohonných jednotkách: Efektivita se díky ERS zvýšila o více než 30 %
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001437
(Hlasovalo 14 lidí)
04.02.2014 14:48
Nové pohonné jednotky. Nevím zdali formule jedna… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001437
10:10 05.02.2014 89.103.251.XXXA jsi si absolutně jistý tím, že za letošní výjimečně teplou zimu může člověk? Kolika procenty se na tomto faktu tedy podílí? Je to snad ze sta procent jeho vina, nebo jak to vlastně je? Ty to víš? Ty víš jenom to, čím nás ekologové každodenně krmí. Ale to nemusí být pravda. Nemůže jenom slepě hltat propagandu ,a přestat přemýšlet.-
anonym
10:40 05.02.2014 178.255.168.XXXPravda bude opět někde uprostřed, jako vždy.
Ergo násilně nahrazovat klasické žárovky úsporkami, jejichž výroba zatěžuje ŽP daleko víc než provoz klasických wolframovek, je pikačovina^n a jde tu jenom o prachy. Stavět fotovoltaiku na ornou půdu jakbysmet. Ovšem strkat před tím bordelem, který za sebou člověk nechává, kam vkročí, a tvářit se, že je všechno ok a vlastně jde jenom o jakési cykly, je úplně stejná pikačovina^n.
Ad F1 - hybridní systémy a tlak na efektivitu jsou budoucnost a v F1 se točí dostatečné peníze, aby byla svým způsobem laboratoří pro nové technologie. Ostatně královna motorsportu byla s výjimkou poslední doby tahounem nových technologií i myšlenek po celou svou historii a podle mě to k ní patří. Pokud by měla být zakonzervovaná a měla by se stát přehlídkou k dokonalosti vyladěné muzeální techniky, tak děkuji, nemám zájem.
FE je něco úplně jiného, prosím nesměšovat s F1. -
anonym
11:18 05.02.2014 178.143.155.XXXnerad vam skacem do diskusie, ale za GO skutocne clovek nemoze. Velky vyznam pre teplotu na zemi ma slnko. Staci naklonenie planety o par stupnov (leto - zima) a rozdiel teplot je aj cez 40 stupnov.
Co sa tyka GO, ked bola prva-druha doba ladova, nastalo po nej oteplovanie. Vtedy za to tiez mohol clovek? :) :) Samozrejme ze nie,
Znecistenie ovzdusia,krajiny ma na svedomy clovek. Ale GO ma na svedomi uplne minimalne ak nie vobec. (ostatne je propaganda, niektori vedci aj tvrdili ze na GO ma clovek minimalny vpliv a cuduj sa svete prisli o svoje Granty, niektori aj o pracu)Co sa tyka novych motorov v beznom svete, No-x plyny z turbomotorov su omnoho nebezpecnejsie ako Co2 ;-) Pekny den prajem-
anonym
12:01 05.02.2014 178.255.168.XXXDůkaz? Ano, člověk nemůže za teplotní cykly, které známe jako střídání dob ledových a meziledových. Otázkou zůstává, jestli je současná rychlost oteplování přirozená, nebo ovlivněná působením člověka, to nikdo spolehlivě neprokázal.
Třeba tak velké množství CO2, jako máme v atmosféře teď, tu nikdy, kam až to umíme prozkoumat (600 000 let?) nebylo a z vývoje je zřejmé, že jeho obsah strmě vylétl vzhůru hlavně v posledních 100 letech. V čem se vědci neshodnou, je skutečný dopad zvýšeného obsahu CO2 - teoreticky by měl zemi ohřívat, ale ani to zatím nikdo nevyvratitelně nedokázal, byť všechno nasvědčuje tomu, že tam nějaká závislost je.
Co tím chci říct? Že bych byl na tvém místě dost opatrný s kategorickým tvrzením za co člověk může nebo nemůže.
Teplota a obsah CO2 za posledních 450 000 let: [odkaz na stránku]-
anonym
13:13 05.02.2014 178.143.155.XXXJa som videl podobny graf, ale bola tam zavislost intenzity slnecneho ziarenia a priemernej teploty na Zemi. Graf bol priamo zavisli, podobny ako si ty ukazal. // pozeral so mho nenasiel som ho, ak ho neskor najdem, uploadnem ho.
Co sa tyka informacii o vplyve / nevplyve. Je toho vela. No ako som spominal je zaujimave ze niektori vedci prisli o svoje Granty na vyskum, ked preukazali ze ludska cinnost ma minimalny vplyv.
[odkaz na stránku]
Je mnozstvo inych videi, rozhovorov, obrazkov na jednej aj druhej strane. No treba si uvedomit ze Go je hlavne o velkych peniazoch, a kde hraju rolu obrovske peniaze, tam sa na nic ine nehladi.-
anonym
14:16 05.02.2014 178.255.168.XXXŽe se za GO točí obrovský byznys určitě rozporovat nebudu, protože to je pravda. Šlo mi o kategorické vyjádření "za GO skutocne clovek nemoze." Nezvratné důkazy nemá ani jedna strana fanatiků. Být tam místo "skutečně" třeba "pravděpodobně" nebo "z větší části", ani bych nepíp.
Prostě tvrdit, že člověk nic, když křivka obsahu CO2 v atm. dost dobře koresponduje s industrializací a spotřebou fosilních paliv, není košer a zavání to fanatismem z opačné strany.
-
-
-
-
-
-
-
-
Prokop S.
08:19 05.02.2014 89.102.92.XXXEkoblbustky temer nikoho nezajimaji.. ale prakticky kazdeho kdo si porizuje auto zajima jeho spotreba.. a cim vyssi efektivita spalovani, pripadne rekuperance energie, tim nizsi spotreba.. spousta lidi se zde ohrazuje ze f1 nyni nema moc spolecneho s automobilovym prumyslem coz by mela, ale timto krokem se mu priblizuje..-
uzivatel001437
10:28 05.02.2014 89.103.251.XXXTak to je asi o individuálním názoru. Mě se například zamlouvá, když F1 nemá mnoho společného s běžným automobilovým průmyslem. Nekoukám se na to, abych hledal podobnosti s mým plechovým miláčkem stojícím před barákem. Chci vidět něco zcela odlišného. Něco na hraně. Něco zběsilého. Kdybych se chtěl koukat na závody, které by byly blízké běžnému automobilovému průmyslu, tak si pustím DTM, nebo jinou, podobnou sérii. Ale F1 má být něco víc. Něco jiného. Tolik můj názor.-
Prokop S.
10:42 05.02.2014 89.102.92.XXXkdyž půjde formule naprosto jiným směrem než zbytek automobilového průmyslu, budou se tam hrnout pouze týmy jako Red Bull a budou tu pouze nadávky že vyhrávají sodovkáří apod.. formule potřebuje automobilky.. nemůže to být pouze jakýsi závod ve zbrojení kdo vytvoří lepší "letadlo"
a je to pak spíše o vkusu.. třeba tebe více zaujme když je to něco extra.. pořádný motor.. někomu se více zamlouvá, že to bude mít více různých udělátek apod..
-
-
-
uzivatel001000
13:02 05.02.2014 46.39.185.XXXKamaráde já bych chtěl vidět tvůj překvapený obličej, až by se jednoho dne našel dostatečně ambiciozní úředník, který by prosadil zákaz F1 v zemích EU díky nevyhovujícím ekologickým parametrům. To by potom byla báječná podívaná, když by se jezdilo někde v Indii, kde není vidět z jednoho konce rovinky na druhý, že?. Vím, je to trochu nereálný scénář, nicméně pokud by se celý F1 průmysl stavěl k ekologii zády a tak nějak ji ignoroval, tak by se docela brzy mohlo něco takového stát.
Proč si myslíš, že by měla být Formuli1 udělena nějaká výjimka? Je to jenom zábava na nedělní odpoledne pro půl miliardy nadšenců, ve které se každoročně utápí nekřesťanské peníze. Tak proč část z těchto peněz nevyužít na něco, co může být prospěšné i mimo rámec F1?
Směšný je akorát zaslepený fanoušek, který toto nedokáže pochopit.-
uzivatel001437
15:04 05.02.2014 89.103.251.XXXJaká výjimka? Dokud pořádání velké ceny splňuje emisní limity, tak je vše v pořádku. F1 je evidentně splňuje nyní, a splňovala je i před dvaceti lety. V tom vůbec není problém. Problém je v tom, co se divákům líbí. Myslíš si, že se divákům líbí elektrické Formule? ...Protože přesně k tomuto, to nyní celé směřuje. Už teď všichni prskají, jaký mají ty letošní monoposty příšerně směšný ,a ubohý zvuk, atp. Jak to bude vypadat za dalších dvacet let se nechci ani domýšlet. Ano, v F1 se točí neuvěřitelné cifry peněz. Točí se tam, protože je ten sport sledovaný. Celý ten byznys stojí na divácích. Bez diváků by se celý ten projekt sesypal, jako domeček z karet. A já si vážně nemyslím, že zavádění eko blbostí sledovanosti napomůže. Při nejlepší variantě budou hodnoty sledovanosti stagnovat. Daleko pravděpodobnější, ale je, že sledovanost bude klesat. Stejně tak, jako klesala v minulém roce. Někdo to sice může přisoudit extrémní dominantnosti jednoho jezdce, potažmo stáje, ale to je blbost. v F1 byly doby, kdy suverénně někdo dominoval. Už jsem to tu jednou psal. McLaren za Senny, a Prosta, Ferko za Schumachera, a nyní třeba ten Red Bull. A přesto sledovanost nikdy neklesala tak rapidně, jako nyní. Je to způsobeno celkově menší atraktivností, která je přímo spojená s tváří F1. A ta tvář se poslední dobou začíná povážlivě zelenat, a reakce fanoušků je zcela evidentní. I samotný Bernie Eccelsotne řekl, že ty nové motory dělají z F1 frašku. Neříkám, že s tímto staříkem v jeho názorech vždy nekompromisně souhlasím, ale v tomhle má zatracenou pravdu.-
uzivatel001000
15:36 05.02.2014 46.39.185.XXXJá bych byl celkem opatrný v tvrzení, že za odliv fanoušků může snaha o "zezelenání". Tím chci říct, že sám bych si toto neodvážil říct. Nechci nějak poučovat tebe a ostatní.
Ono asi nebude úplně jednoduché najít tu správnou příčinu, no já bych ale celkem s jistotou dokázal v tento okamžik vyloučit vliv nových pohonných jednotek. A to z několika důvodů. Jednak, ty jednotky určitě nemůžou za odliv fanoušků v minulých letech. To, zda kvuli nim vůbec dojde k nějakému odlivu se uvidí v průběhu letošní a asi i následující sezóny. Za další, ani motory jako takové asi nemůžou za odliv fanoušků, protože motory nedělají formuli nudnou. Povolení nějakého vývoje by snad pomohlo, ale asi ne výrazně. To, co udělalo formuli nudnou jsou podle mně špatně nastavená technická pravidla v některých oblastech a taktéž formuli hodně ublížila sportovní pravidla z poslední doby. Současná formule je hodně založena na aerodynamickém výkonu a tudíž je možné soupeře dojet, ale je obtížné jej předjet, díky nevýhodě plynoucí z jízdy v závěsu. Dříve právě toto byla výhoda. Dále jsou to celkem sterilní okruhy, které atraktivitě rozhodně nepomáhají. Diváka nezajímají pozlátka v okolí, divákovi jsou ukradené honosné hotely, bazény atp. Diváka zajímá akce na trati a pokud tato nenabízí místa k předjíždění, tak je to trať k ničemu. Dále byly do soutěže zavedeny "umělé" prvky za účelem zatraktivění, ale ta ryzí akce, která vybuzuje adrenalin tady stále není. Ty pitomé dvojnásobné body z toho dělají už úplnou frašku.
Každý z nás na to bude mít názor jiný, mně osobně třeba nové motory na atraktivitě soutěže rozhodně neubírají. -
uzivatel001000
16:15 05.02.2014 46.39.185.XXXA k těm emisním limitům - F1 je splňuje a vždy splňovala právě kvůli tomu, že se dokázala přizpůsobit aktuálním enviromentálním požadavkům. Nyní vzniky určité přísnější požadavky a bylo by čistě otázkou času, kdy by současné atmosférické motory přestaly být schopny se do těchto požadavků vlézt. K té změně by tak jako tak jednou došlo. Stejně tak, jako by se do dnešních limitů nevlezly motory, které se používaly před 15 lety. Měli bychom si všichni prostě připustit, že začíná nová éra hybridních pohonných jednotek. Ať chceme nebo ne.-
uzivatel001437
16:33 05.02.2014 89.103.251.XXXJá si to ale dokáži připustit. Jenom jsem chtěl vyjádřit svůj nesouhlas. To je celé. -
-
odin
09:41 06.02.2014 77.240.96.XXXSouhlasím s tebou ve všem. Jenom si neodpustím malou poznámku.
Vůbec nejde o to, zda F1 splňuje emisní limity. Emise, které vyprodukuje 22-24 aut během tří dnů za dvě hodiny jízdy, devatenáctkrát v roce, jsou jenom zrnkem písku na Sahaře, v porovnání s produkcí emisí za jediný den na světě.
Ale, jestliže chceme produkci emisí světově omezit, je chytré začít s tím u F1. V F1 totiž pracují špičky v oborech designu, motorů, paliv a vším, co s motorismem nějak souvisí. V F1 se utrácejí obrovské peníze za vývoj jednotlivých komponentů pro auta. A vždy kopíroval automobilový průmysl od F1 a nikdy ne naopak.
Tak proč si nenechat vyvinout systémy pro úsporu paliva a efektivní elektropohon od machrů v prostředí F1? Vyjde to pro automobilový průmysl téměř zadarmo a bez rizika slepých uliček.
A že se změní zvuk aut? Tak to se měnil za těch více než 40 let, co F1 sleduji, mockrát a vždy jsme si na něj zvykli, a vždy jsme při ohlášení změny remcali.
A že budou vozy po změně pomalejší? Opět tomu tak vždy bylo. Ale lidé, kteří zažili první éru turba, moc dobře vědí, že toto řešení v sobě skrývá obrovský potenciál a klidně se za nějaký čas může stát, že se budou upravovat pravidla, jen kvůli zpomalení aut.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (11:30 - 12:30)
- Kvalifikace (15:00)
-
Neděle
- Závod (14:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek