DISKUZE K ČLÁNKU FIA zveřejňuje nová pravidla pro sezónu 2014 - co se mění?

Mezinárodní automobilová federace (FIA) včera zveřejnila nová pravidla, která budou platit od sezóny 2014. Co nového nás čeká?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA zveřejňuje nová pravidla pro sezónu 2014 - co se mění?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 65, poslední 12.07.2013 13:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovalo 19 lidí) 09.07.2013 11:48
Pevné převody Podle mně jsou pevné převody na… »
» Mike17 (Hlasovalo 10 lidí) 09.07.2013 11:20
Tak o tom jim jde. Nemůžou se pořád zrychlovat.… »
» uzivatel000415 (Hlasovalo 8 lidí) 09.07.2013 11:31
Taky to tak vidim. Dva tři roky a jsou tam kde… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • skejpa

          skejpa

          89.102.107.XXX
          Taky by mě zajímal důvod tohoto rozhodnutí.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            165.72.200.XXX
            Ušetří se práce na výměně převodů a pár ozubených koleček, pokud se převodovka nevysipe :D

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          No a je to nějaká katastrofa, že v Monaku nepoužijí osmičku, nebo v Monze pojedou chvíli na omezovač? Aspoň budou větší rozdíli mezi týmy na různých tratích. V Monze to bude sedět jednomu, v Monaku druhému. Lepší, než dominance jednoho ne? 03

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001000

            uzivatel001000

            46.39.185.XXX
            Ne, katastrofa to není. Jen mi to příjde divné, je to jedno z těch nejzákladnějších nastavení závodních vozů. Ale dokážu s tím žít 03

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Tak máš pravdu, že to patří k základním nastavení, ale může to být zajímavá změna. 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001000

                uzivatel001000

                46.39.185.XXX
                Je to stejně paradox. Pravidla jsou nastavena tak, že FIA v rámci snižování nákladů de facto nutí týmy hledat výkonnost tím nejdražším možným způsobem - vývojem.

                A jinak nedělám si moc velké iluze, že by ty stálé převody nějak výrazně míchaly startovním polem. Podle mně to ani nebude postřehnutelné. Tím myslím, že si po závodě nikdo neřekne: "K.. mohlo to dopadnout líp, kdybychom to mohli líp zpřevodovat."
                Spíš to bude opět tak, že se budou chyby hledat v pneumatikách, okolních teplotách, profilu tratě, neočekávaným událostem (SC) atp.
                Příspěvek byl redakčně upraven.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel001000

                  uzivatel001000

                  46.39.185.XXX
                  Pardon

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Já si myslím, že výkonnost se bude hledat jakýmkoliv způsobem, ať budou převody měnitelné nebo ne. Takže náklady to nezvedne, ale asi nijak výrazně ani nesníží.
                  Týmy si můžou zvolit různé nastavení a na některých tratích se to projeví. A jestli nebudou moc velké rozdíly, tak to vlastně zůstane stejné. Zrušit toto pravidlo můžou hned další sezonu, když se to ukáže jako hloupé. Já bych to zatím neodsuzoval, počkal bych až jak to dopadne na trati. 03
                  Stejně musí nějak udržovat rychlost monopostů, aby se příliš nezvedla. Tak proč to neudělat tak, aby se třeba použil jen jeden motor a jedna převodovka za sezonu? Náklady se trochu sníží a bude dosaženo kýženého efektu. Samozřejmě ne hned příští rok, to by asi ty motory nezvládly. 04

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Mynona

                  165.72.200.XXX
                  Souhlas. Proto se mi líbila sezóna 2012 kde to bylo v první polovině strašně vyrovnané, vyjma nováčků napříč celým startovním polem. A to stačilo mít dva roky po sobě neměnné pravidla. Je vidět, že za trvanlivých pravidel byla formule nejzajímavější a nejdramatičtější, tak si kladu otázku, proč pořád změny, komu tím prospějou ? A o finanční stránce škoda mluvit.

                  + 4 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Arnoux

              89.24.10.XXX
              Pozor v pravidlech se píše o převodových poměrech skříně tedy jednotlivých kvaltů.Z toho jsem pochopil, že volba tzv.stálého převodu tedy poměru zubů hřídele "mrkve" která je vystupem z převodovky a oběžného kola diferenciálu bude nadále na volbě týmu.
              Jde o základní nastavování všech závodních aut a to jistě bude i nadále.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Dobrá poznámka, to může dávat možnost nějakého nastavení na každý závod. 04

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • zlo

                94.113.8.XXX
                Jsi si tím jistý? Pokud máš pravdu, hodně by to řešilo a diskuse tady je potom bezpředmětná.

                + 3 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Arnoux

                  89.24.10.XXX
                  No v podstatě na 100%.To je základní nastavení sportovních aut at jde o F1 nebo Rally,vrchy a podobně.Tím by sebrali atraktivitu závodu a týmu možnost reagovat na charakter trati co se týká rychlosti na rovině, nebo naopak menšího top speedu a třeba rychlého výjezdu ze zatáček.
                  Chápu,že chtejí zamezit vrtání se v převodech jednotlivých rychlostí což by znamenalo vyrobit dalších asi milion kombinací pro jednotlivé kvalty a strašný prachy.
                  Tady jde ale o několik sad soukolí, které nasadí a tím nějaké závratné rozhazování peněz.

                  Přišli by jsme o podobné souboje typu Petrov-Alonso kdy Renault byl pekelně rychlý s kratším převodem při výjezdu, naopak Fernando s delším na rovině.

                  Jen malá oprava-to menší kolo je hruška, mrkev jde do spojkové lamely. Popletlo se mi ovoce-zelenina04

                  + 5 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    37.188.228.XXX
                    Netvrdím, že jsem něco nepřehlídl, ale v pravidlech je "gear ratios (calculated from engine crankshaft to drive shafts)"

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Osem prevodov je dostatočný počet,.. ...aby plne postačovali, tak ako sa určia na začiatku do 1. závodu, lebo 8-my prevod maximálku nerobí, ale KERS spolu s DRS a budúci rok to bude to isté, pričom tímy majú dáta z tratí a môžu porovnať charakteristiky motorv, ktoré budú k dispozícii po dokončené čo nevidieť pre sezónu 2014 a absolvovaní predsezónnych testov na funkčnom aute, všetko spustiť na simulátore a zvoliť tie najvhodnejšie, lebo v predsezónnych testoch budú iste overovať najvhodnejšie varianty, preto sa v tomto seknúť vôbec nemôžu a to, že bude na celú sezónu osadené v prevodovke a jediná kombinácia bude len dobre, lebo sa s nimi zbytočne nebude manipulovať, zvýši sa ich životnosť, lebo zuby v nej budú otlačené rovnako počas celej životnosti a o to vlasne ide nadefinovať správne prevody tak, aby to malo význam aj pre komerčné autá. Ak ideš predsa do Chorvadska, nebudeš študovať trasu, aby si tam bol skôr a zmenil podľa toho prevody v prevodovke, ak si predtým chodil do Krkonôš. 18 11

          + 6 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001000

            uzivatel001000

            46.39.185.XXX
            Njn, ale bavíme se o F1, ne o cestě na dovolenou. Navíc, nemyslím si, že zrovna převodové poměry v sériovkách by potřebovaly mít nějaký základ v F1 resp. v motorsportu. Tam se hledí na zcela jiné aspekty, než v závodech.

            Ohledně těch simulací - to je mi jasné, že si to každý před sezónou prožene desítkami simulací a zvolí své optimum. Jak jim to bude vyhovovat ve druhé polovině sezóny, kdy monopost projde vývojem už je otázka jiná. V soutěži, kde se optimalizují desítky součástek pro každý samostatný závod se bude jezdit se zcela neoptimalizovaným převodovým poměrem 03

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Ja rešpektujem, že máš na to vlasný názor,... ...ale optimalizácia sa dá urobiť aj v programe mapy motora a tiež s podporoumotora s MGUK (teraz KERSu), kde v určitých pasážach pôžeš chvíľkovo pridať výkon aj krútiaci moment spaľovaciemu preplňovanému motoru aj keď tento má svoj optimálny vysoký výkon a krútiaci moment v rozsaho širšieho rozsahu otáčok, ako tento súčastný atmosferický V8, lebo ak to tomu 1,6 V6 Turbo bude chýbať, tak sa v miestach, kde to bude potrebné dokopne MGUK, lebo ak tento systém bude výkon dodávať, naopak pri akcelerácii bude ten druhý MGUH, dobíjať zase batérie, čiže všetko záleží ako chytre bude urobený SW, spolupráce motora s oboma subsystémami a ako sa budú dopĺňať na trati, aby rýchlosť na kolo aj závodná rýchlosť v závode bola čo najvyššia. To je myslím ďalší veľmi dôležitý aspekt po naprojektovaní a zhotovení vhodne aerodynamického mnopostu k pneumatikám a pohonnej jednotky, lebo aj SW bude hodne dôležitý. 01 Bude to vcelku veľmi náročné, kde tímy budú môcť hodne získať a najmä tie, čo budú zaostávať, budú strácať viac ako doposiaľ a určite sa do pretekov ano nekvalifikujú, čo urobí riadnu selekciu v štartovnom poli. 14

              + 5 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Aj keď nový rekuperačný systém je vcelu výkonný,.. ...lebo GMUK dobíja ión-lítiové batérie pri brzdení a MGUH, zase pri akcelerácii v rýchlych zátačkách a na rovinkách, preto aj zvýšenie hmotnosti, lebo tých článkov bude viac. Pri MGUH je táto premena energie úplne zbytočná, lebo každou premenou sa jej časť stráca, preto by bolo vhodnejšie urobiť nový monopost s pseudoadiabatickým motorom 1,6 V6 Turbo a len s MGUK, čo by zvýšilo jeho výkon a krútiaci moment bez toho, aby mu chýbala energia získaná z MGUH, navyše by motorový priestor nemusel byť tak intenzívne chladený, čím by aj vetracie šachty na stranách boli omnoho menšie, auto by bolo užšie a odpor menší a potom by to zúženie predného krídla vôbec nevadilo, skôr by to hralo v prospech celkovej novej koncepcie. Treba si uvedomiť jednu vec, že turbomotor je pružnejší a má svoj vrchol krútiaceho momentu v rozmedzí širšieho rozsahu otáčok, preto tých 8 stupňov plne postačuje a je lepšie ak sú pevné a neprehadzujú sa, lebo nikdy nie je možné to ustaviť v prevodovke pri zmene presne tak, aby to bolo presne a z toho dôvodu dochádzalo k poruchám preto, lebo zuby boli s predošlých nastavení otlačené inak, čo pri tých otáčkach, ktoré pomon F1 má spôsobovalo ich vybrácie a následne aj poškodenie, čo sa nakoniec aj zistilo a týmto počinom FIA nadobro odstránilo. Ja som s novými pravidlami úplne spokojný a je to výzva pre aerodynamikov aj motorárov, kde získajú a kde veľmi veľa stratia, ak to neurobia tak ako treba, totiž dobre. 11

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepyček

      85.207.65.XXX
      no tak ho urob...ten pseudodiabetický monopost

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Prečo ho mám robiť ja,... ...ak na slovensku existuje firma RTU, ktorej majiteľ aj držiteľ patentov v jeho tíme, žiaden tím neodmietne, ak prejavia záujem. Nie je to žiadna hamba, ak sa tátoto firma tým pochválila, má to chránená a ponúa to. Že je to budúcnosť vie každý, kto má v hlave aspoň kúsok zdravého rozumu, lebo je to ako šité práve na závodné motory, pričom pri pohonnej jednotne 1,6 V6 Turbo by nemusel byť subsystém MGUH a motor by mal ešte vyšší výkon aj krútiaci moment, pohonná jednotka by bola lacnejšia, ľahšia, ekologickejšia, motorový prietor by nemusel byť tak intezzívne chladený, čím by auto malo menší odpor a úplne by to nahrávalo užšiemu prednému krídlu, bočné vetracie šachty by boli tým pádom omnoho užšie a táto úprava by bola určite in. K tomu nedošlo doteraz len preto, že je to spojené so zaplatením poplatkov za využívanie patentov a tiež za úpravu motora. Každý z veľkých výrobcov, pôjde radšej tvrdohlavo cestou zarúbanou, ako by sa mal stotožniť s tým, že títo ľudia skutočne posunuli ľudský pokrok v tejto oblasti tam, kam sa on už mal uberať dávno, len by musel niekto na to prísť a preto, že zvyk je železná košeľa, radšej nám budú veľký výrobcovia automobilov predávať 3-valce, ako by si mali priznať, že niekto prišiel na nápad, ako to robiť lepšie, pri dobrej kvalite. 01

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama