DISKUZE K ČLÁNKU FIA zveřejňuje nová pravidla pro sezónu 2014 - co se mění?
Mezinárodní automobilová federace (FIA) včera zveřejnila nová pravidla, která budou platit od sezóny 2014. Co nového nás čeká?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA zveřejňuje nová pravidla pro sezónu 2014 - co se mění?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovalo 19 lidí)
09.07.2013 11:48
Pevné převody Podle mně jsou pevné převody na… »
» uzivatel000415
(Hlasovalo 8 lidí)
09.07.2013 11:31
Taky to tak vidim. Dva tři roky a jsou tam kde… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
uzivatel001000
15:43 09.07.2013 46.39.185.XXXNe, katastrofa to není. Jen mi to příjde divné, je to jedno z těch nejzákladnějších nastavení závodních vozů. Ale dokážu s tím žít-
-
uzivatel001000
16:36 09.07.2013 46.39.185.XXXJe to stejně paradox. Pravidla jsou nastavena tak, že FIA v rámci snižování nákladů de facto nutí týmy hledat výkonnost tím nejdražším možným způsobem - vývojem.
A jinak nedělám si moc velké iluze, že by ty stálé převody nějak výrazně míchaly startovním polem. Podle mně to ani nebude postřehnutelné. Tím myslím, že si po závodě nikdo neřekne: "K.. mohlo to dopadnout líp, kdybychom to mohli líp zpřevodovat."
Spíš to bude opět tak, že se budou chyby hledat v pneumatikách, okolních teplotách, profilu tratě, neočekávaným událostem (SC) atp.
Příspěvek byl redakčně upraven.-
-
Mike17
16:55 09.07.2013 93.99.87.XXXJá si myslím, že výkonnost se bude hledat jakýmkoliv způsobem, ať budou převody měnitelné nebo ne. Takže náklady to nezvedne, ale asi nijak výrazně ani nesníží.
Týmy si můžou zvolit různé nastavení a na některých tratích se to projeví. A jestli nebudou moc velké rozdíly, tak to vlastně zůstane stejné. Zrušit toto pravidlo můžou hned další sezonu, když se to ukáže jako hloupé. Já bych to zatím neodsuzoval, počkal bych až jak to dopadne na trati.
Stejně musí nějak udržovat rychlost monopostů, aby se příliš nezvedla. Tak proč to neudělat tak, aby se třeba použil jen jeden motor a jedna převodovka za sezonu? Náklady se trochu sníží a bude dosaženo kýženého efektu. Samozřejmě ne hned příští rok, to by asi ty motory nezvládly. -
Mynona
10:31 10.07.2013 165.72.200.XXXSouhlas. Proto se mi líbila sezóna 2012 kde to bylo v první polovině strašně vyrovnané, vyjma nováčků napříč celým startovním polem. A to stačilo mít dva roky po sobě neměnné pravidla. Je vidět, že za trvanlivých pravidel byla formule nejzajímavější a nejdramatičtější, tak si kladu otázku, proč pořád změny, komu tím prospějou ? A o finanční stránce škoda mluvit.
-
-
-
Arnoux
19:49 09.07.2013 89.24.10.XXXPozor v pravidlech se píše o převodových poměrech skříně tedy jednotlivých kvaltů.Z toho jsem pochopil, že volba tzv.stálého převodu tedy poměru zubů hřídele "mrkve" která je vystupem z převodovky a oběžného kola diferenciálu bude nadále na volbě týmu.
Jde o základní nastavování všech závodních aut a to jistě bude i nadále.-
-
Arnoux
20:24 09.07.2013 89.24.10.XXXNo v podstatě na 100%.To je základní nastavení sportovních aut at jde o F1 nebo Rally,vrchy a podobně.Tím by sebrali atraktivitu závodu a týmu možnost reagovat na charakter trati co se týká rychlosti na rovině, nebo naopak menšího top speedu a třeba rychlého výjezdu ze zatáček.
Chápu,že chtejí zamezit vrtání se v převodech jednotlivých rychlostí což by znamenalo vyrobit dalších asi milion kombinací pro jednotlivé kvalty a strašný prachy.
Tady jde ale o několik sad soukolí, které nasadí a tím nějaké závratné rozhazování peněz.
Přišli by jsme o podobné souboje typu Petrov-Alonso kdy Renault byl pekelně rychlý s kratším převodem při výjezdu, naopak Fernando s delším na rovině.
Jen malá oprava-to menší kolo je hruška, mrkev jde do spojkové lamely. Popletlo se mi ovoce-zelenina
-
-
-
-
Kapor
16:47 09.07.2013 194.160.178.XXXOsem prevodov je dostatočný počet,.. ...aby plne postačovali, tak ako sa určia na začiatku do 1. závodu, lebo 8-my prevod maximálku nerobí, ale KERS spolu s DRS a budúci rok to bude to isté, pričom tímy majú dáta z tratí a môžu porovnať charakteristiky motorv, ktoré budú k dispozícii po dokončené čo nevidieť pre sezónu 2014 a absolvovaní predsezónnych testov na funkčnom aute, všetko spustiť na simulátore a zvoliť tie najvhodnejšie, lebo v predsezónnych testoch budú iste overovať najvhodnejšie varianty, preto sa v tomto seknúť vôbec nemôžu a to, že bude na celú sezónu osadené v prevodovke a jediná kombinácia bude len dobre, lebo sa s nimi zbytočne nebude manipulovať, zvýši sa ich životnosť, lebo zuby v nej budú otlačené rovnako počas celej životnosti a o to vlasne ide nadefinovať správne prevody tak, aby to malo význam aj pre komerčné autá. Ak ideš predsa do Chorvadska, nebudeš študovať trasu, aby si tam bol skôr a zmenil podľa toho prevody v prevodovke, ak si predtým chodil do Krkonôš.-
uzivatel001000
17:14 09.07.2013 46.39.185.XXXNjn, ale bavíme se o F1, ne o cestě na dovolenou. Navíc, nemyslím si, že zrovna převodové poměry v sériovkách by potřebovaly mít nějaký základ v F1 resp. v motorsportu. Tam se hledí na zcela jiné aspekty, než v závodech.
Ohledně těch simulací - to je mi jasné, že si to každý před sezónou prožene desítkami simulací a zvolí své optimum. Jak jim to bude vyhovovat ve druhé polovině sezóny, kdy monopost projde vývojem už je otázka jiná. V soutěži, kde se optimalizují desítky součástek pro každý samostatný závod se bude jezdit se zcela neoptimalizovaným převodovým poměrem-
Kapor
10:10 10.07.2013 194.160.178.XXXJa rešpektujem, že máš na to vlasný názor,... ...ale optimalizácia sa dá urobiť aj v programe mapy motora a tiež s podporoumotora s MGUK (teraz KERSu), kde v určitých pasážach pôžeš chvíľkovo pridať výkon aj krútiaci moment spaľovaciemu preplňovanému motoru aj keď tento má svoj optimálny vysoký výkon a krútiaci moment v rozsaho širšieho rozsahu otáčok, ako tento súčastný atmosferický V8, lebo ak to tomu 1,6 V6 Turbo bude chýbať, tak sa v miestach, kde to bude potrebné dokopne MGUK, lebo ak tento systém bude výkon dodávať, naopak pri akcelerácii bude ten druhý MGUH, dobíjať zase batérie, čiže všetko záleží ako chytre bude urobený SW, spolupráce motora s oboma subsystémami a ako sa budú dopĺňať na trati, aby rýchlosť na kolo aj závodná rýchlosť v závode bola čo najvyššia. To je myslím ďalší veľmi dôležitý aspekt po naprojektovaní a zhotovení vhodne aerodynamického mnopostu k pneumatikám a pohonnej jednotky, lebo aj SW bude hodne dôležitý. Bude to vcelku veľmi náročné, kde tímy budú môcť hodne získať a najmä tie, čo budú zaostávať, budú strácať viac ako doposiaľ a určite sa do pretekov ano nekvalifikujú, čo urobí riadnu selekciu v štartovnom poli.
-
-
-
-
-
-
Kapor
11:18 09.07.2013 194.160.178.XXXAj keď nový rekuperačný systém je vcelu výkonný,.. ...lebo GMUK dobíja ión-lítiové batérie pri brzdení a MGUH, zase pri akcelerácii v rýchlych zátačkách a na rovinkách, preto aj zvýšenie hmotnosti, lebo tých článkov bude viac. Pri MGUH je táto premena energie úplne zbytočná, lebo každou premenou sa jej časť stráca, preto by bolo vhodnejšie urobiť nový monopost s pseudoadiabatickým motorom 1,6 V6 Turbo a len s MGUK, čo by zvýšilo jeho výkon a krútiaci moment bez toho, aby mu chýbala energia získaná z MGUH, navyše by motorový priestor nemusel byť tak intenzívne chladený, čím by aj vetracie šachty na stranách boli omnoho menšie, auto by bolo užšie a odpor menší a potom by to zúženie predného krídla vôbec nevadilo, skôr by to hralo v prospech celkovej novej koncepcie. Treba si uvedomiť jednu vec, že turbomotor je pružnejší a má svoj vrchol krútiaceho momentu v rozmedzí širšieho rozsahu otáčok, preto tých 8 stupňov plne postačuje a je lepšie ak sú pevné a neprehadzujú sa, lebo nikdy nie je možné to ustaviť v prevodovke pri zmene presne tak, aby to bolo presne a z toho dôvodu dochádzalo k poruchám preto, lebo zuby boli s predošlých nastavení otlačené inak, čo pri tých otáčkach, ktoré pomon F1 má spôsobovalo ich vybrácie a následne aj poškodenie, čo sa nakoniec aj zistilo a týmto počinom FIA nadobro odstránilo. Ja som s novými pravidlami úplne spokojný a je to výzva pre aerodynamikov aj motorárov, kde získajú a kde veľmi veľa stratia, ak to neurobia tak ako treba, totiž dobre.-
-
Kapor
10:15 11.07.2013 194.160.178.XXXPrečo ho mám robiť ja,... ...ak na slovensku existuje firma RTU, ktorej majiteľ aj držiteľ patentov v jeho tíme, žiaden tím neodmietne, ak prejavia záujem. Nie je to žiadna hamba, ak sa tátoto firma tým pochválila, má to chránená a ponúa to. Že je to budúcnosť vie každý, kto má v hlave aspoň kúsok zdravého rozumu, lebo je to ako šité práve na závodné motory, pričom pri pohonnej jednotne 1,6 V6 Turbo by nemusel byť subsystém MGUH a motor by mal ešte vyšší výkon aj krútiaci moment, pohonná jednotka by bola lacnejšia, ľahšia, ekologickejšia, motorový prietor by nemusel byť tak intezzívne chladený, čím by auto malo menší odpor a úplne by to nahrávalo užšiemu prednému krídlu, bočné vetracie šachty by boli tým pádom omnoho užšie a táto úprava by bola určite in. K tomu nedošlo doteraz len preto, že je to spojené so zaplatením poplatkov za využívanie patentov a tiež za úpravu motora. Každý z veľkých výrobcov, pôjde radšej tvrdohlavo cestou zarúbanou, ako by sa mal stotožniť s tým, že títo ľudia skutočne posunuli ľudský pokrok v tejto oblasti tam, kam sa on už mal uberať dávno, len by musel niekto na to prísť a preto, že zvyk je železná košeľa, radšej nám budú veľký výrobcovia automobilov predávať 3-valce, ako by si mali priznať, že niekto prišiel na nápad, ako to robiť lepšie, pri dobrej kvalite.
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek