DISKUZE K ČLÁNKU FIA zveřejňuje nová pravidla pro sezónu 2014 - co se mění?
Mezinárodní automobilová federace (FIA) včera zveřejnila nová pravidla, která budou platit od sezóny 2014. Co nového nás čeká?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA zveřejňuje nová pravidla pro sezónu 2014 - co se mění?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovalo 19 lidí)
09.07.2013 11:48
Pevné převody Podle mně jsou pevné převody na… »
» uzivatel000415
(Hlasovalo 8 lidí)
09.07.2013 11:31
Taky to tak vidim. Dva tři roky a jsou tam kde… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
11:24 10.07.2013 93.99.87.XXXTak ono by se nejelo Monaco s nastavením pro Monzu, ani naopak. Něco mezi samozřejmě. S vyvážením si opravdu nehraju, protože je mi jedno, jestli přijedu do práce o vteřinu dřív, nebo později. Ale chápu na co narážíš.
Jak píšu výš, je spousta pevně daných věcí na voze, které se na každý závod měnit nesmí. Tohle by bal jen další z nich.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Petr
12:59 09.07.2013 109.81.245.XXXV současné době to je systémem "první přijde, ten dřív mele." Udělí se první penalizace, změní se rošt, o 2 min později, změní se upravený rošt. Příští rok při určení pozice na roštu nebude záležet na čase udělení penalizace, ale na místu, které si dotyčný vyjede v předchozí části kvalifikace (v případě Q1 dle pořadí ve třetím tréninku). -
-
rock
13:05 09.07.2013 37.188.236.XXXPokud dneska -hypoteticky- dostane vítěz kvaldy penalizaci +2 místa za prohřešek spáchaný v Q1, druhý v kvalifikaci stejnou penalizaci za prohřešek z Q2 a třetí v pořadí stejnou penalizaci za prohřešek v Q3, je
- nejdříve odsunut vítěz na třetí pozici (+2 místa)
- na první místo se dostane No2, je penalizován a odsunut o dvě místa (tj za No3 a No1)
- na první místo se dostane No3, je penalizován a odsunut o dvě místa (tj za No1 a No2)
Výsledek je, že všichni první trojice byli penalizováni, ale nikdo na tom netratil.. Tipl bych, že se takové situaci chtějí vyhnout.
Konkrétně tahle situace nastala třeba letos v Kanadě (Raikkonen a Ricciardo byli potrestaní penalizací +2 místa, ale na roštu se posunuli jenom o jedno).
-
-
anonym
12:01 09.07.2013 188.92.8.XXXTak to moc... Vítejte GP2... Když porovnám auta z roku 2005 a ty co mají jezdit příští rok, tak si říkám je F1 opravdu pořád královna motorsportu? Šetření jako důvod ke změnám absolutně neberu, protože každá změna pravidel stojí vývoj neuvěřitelný prachy a že za posledních 8 let těch změn bylo DRS, KERS, aerodynamika, motory, difuzory. Ekologie a podobné nesmysli, kterými se FIA brání? To by pánové nesměli chtít pneu, které "zatraktivní" závod a vydří tak 15 kol. Podle mě už sami nevědí co vlastně dělají a proč...-
Duncan66
14:09 09.07.2013 89.103.167.XXXjj, argumenty o setreni financi a zivotniho prostredi jsou zcela absurdni.
1. nove motory usetri 50kg paliva na zavod, kdyby za cely vikend 100kg na jedno auto to je 2,200kg celkem x 20 zavodu = cca 45 tisic kg paliva. To jsou tak 2-3 zaoceanske lety nejakeho airbusu. Pri te kvantite letu za rok je to absurdni zlomek, prakticky nulovy vliv na zivotni prostredi. Ale ty naklady na vyvoj motoru jdou do stovek milionu dolaru a to pro kazdeho vyrobce, takze to nakonec budou miliardy dolaru, ktere kdyby se investovaly primo na ochranu zivotniho prostredi at uz vyzkum, nebo primo realizace konkretnich projektu, tak uzitek by byl 1000000x vetsi, nez jak se to dela zmenou motoru v F1. Nehlede na to, ze tymy za nove motory zaplati vic nez dnes.
2. KERS - baterie vydrzi dneska pouze jeden zavod a jejich cena je ve stovkach tisic dolaru na kazdy zavod. Nevim, jak budou upravena pravidla, jakou musi mit vydrz od sezony 2014, ale vicemene stejne absurdni jako zmena motoru. Mnohem jednodussi nez mit nejaky KERS by bylo udelat nejaky boost primo pro motor, kdy ho pilot muze pouzit napr. 10x za zavod at uz na utok nebo na obranu, jako to bylo k videni v jinych seriich. Uspory na financich i zivotnim prostredi by tak byly znovu o nekolik radu jinde nez soucasna situace a jeji zmena.
atd. atd.-
anonym
15:31 09.07.2013 195.168.126.XXXNehovoriac o tom, aky negativny dopad na zivotne prostredie ma taka vyroba baterie a jej nasledna likvidacia. Rovnako pneumatiky. Ak by sme zratali len energie na vyrobu tychto prvkov vyprodukujeme exponencialne viac CO2 ako vsetky formule za celu sezonu.
Asi ako genialny prius. Zere tolko co bezny moderny benzin alebo diesel. Je zbytocne tazsi, a nakaldy a energie a odpad produkovany pri vyrobe daleko presahuju zatazenie bezneho auta.
A to nehovorim o spotrebe vody a inych materialov(resp. prvkov).
Keby vyhodili zo serialu monako a singapur, tak usetria tazke miliony za pripravu okruhov. Plus pri singapure tazke MW potrebne na osvetlenie.
-
Mynona
10:06 10.07.2013 165.72.200.XXXSouhlas. Z druhé strany ten vývoj KERSu může být docela prospěšný pro celý automobilový svět, pokud nebude tak limitován ve využití a bude naopak posílena jeho trvanlivost. Co takhle dvě baterie na sezónu s tím, že jedna bude používána pouze pro tréninky a testy a druhá výhradně pro závody ?
-
-
-
uzivatel001000
11:48 09.07.2013 46.39.185.XXXPevné převody Podle mně jsou pevné převody na celou sezónu, vzhledem k rozmanitosti závodních tratí, hloupost.-
-
uzivatel001000
14:13 09.07.2013 46.39.185.XXXNo je mi jasné, že pro diváka to bude zcela nepostřehnutelné. Ale třeba v takovém Monaku tam podle mně osmičku nehodí ani jednou. Celkově jen díky tomuto pravidlu budou časy na všech tratích pomalejší, buď bude pomalejší akcelerace nebo nižší topspeed. Na některých tratích pojedou dost času na rovinkách na omezovači. Pochybuji, že by někdo udělal setup takový, aby to v Monze vyšlo akorát na vytočenou osmičku. Nemyslím si, že by úprava převodů ve skříni byla až tak časově náročná operace, že by na tom bylo potřeba šetřit.
No nedá se...
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek