DISKUZE K ČLÁNKU FIA zveřejňuje nová pravidla pro sezónu 2014 - co se mění?

Mezinárodní automobilová federace (FIA) včera zveřejnila nová pravidla, která budou platit od sezóny 2014. Co nového nás čeká?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA zveřejňuje nová pravidla pro sezónu 2014 - co se mění?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 65, poslední 12.07.2013 13:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovalo 19 lidí) 09.07.2013 11:48
Pevné převody Podle mně jsou pevné převody na… »
» Mike17 (Hlasovalo 10 lidí) 09.07.2013 11:20
Tak o tom jim jde. Nemůžou se pořád zrychlovat.… »
» uzivatel000415 (Hlasovalo 8 lidí) 09.07.2013 11:31
Taky to tak vidim. Dva tři roky a jsou tam kde… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Tak ono by se nejelo Monaco s nastavením pro Monzu, ani naopak. Něco mezi samozřejmě. S vyvážením si opravdu nehraju, protože je mi jedno, jestli přijedu do práce o vteřinu dřív, nebo později. Ale chápu na co narážíš. 03
                  Jak píšu výš, je spousta pevně daných věcí na voze, které se na každý závod měnit nesmí. Tohle by bal jen další z nich.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • H5N1, le

    94.113.116.XXX
    tresný body Ty trestný body sou fakt hovadina vzhledem k tomu jak ty trotlové nekonzistentně trestaj02 02

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Stíhač

    194.149.102.XXX
    "Postavení na roštu po penalizacích se bude řídit umístěním v předchozí části kvalifikace (či ve třetím tréninku), nikoliv dle času, kdy byly uděleny." - tohle mi není úplně jasné, jak je to myšleno?

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      V současné době to je systémem "první přijde, ten dřív mele." Udělí se první penalizace, změní se rošt, o 2 min později, změní se upravený rošt. Příští rok při určení pozice na roštu nebude záležet na čase udělení penalizace, ale na místu, které si dotyčný vyjede v předchozí části kvalifikace (v případě Q1 dle pořadí ve třetím tréninku).

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.236.XXX
        Píšeš rychleji a stručněji 01
        Mně dlouho trvá, než se vymáčknu a pak nestíhám 14

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Stíhač

        194.149.102.XXX
        Aha takhle, takže v podstatě se pořadí trestů bude řídit tím, jak kdo zajel v předchozí části? Mě ta formulace "postavení na roštu...se bude řídit umístěním v předchozí části" nedávala úplně smysl. Díky.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Lucas

        78.102.242.XXX
        Ten systém udělování penalizací mi je jasný, právě proto mi není dodnes úplně jasné, proč v Británii byl Di Resta na roštu na 21. místě před Van Der Gardem, když ten měl penalizaci mnohem dřív už z Kanady???

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Protože Van der Gardemu měnili ještě v neděli před závodem převodovku, takže krom penalizace z Kanady v neděli po diskvalifikaci Di Resty vyfasoval ještě jeden trest (+ 5 míst), kvůli kterému startoval jako poslední.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.236.XXX
      Pokud dneska -hypoteticky- dostane vítěz kvaldy penalizaci +2 místa za prohřešek spáchaný v Q1, druhý v kvalifikaci stejnou penalizaci za prohřešek z Q2 a třetí v pořadí stejnou penalizaci za prohřešek v Q3, je
      - nejdříve odsunut vítěz na třetí pozici (+2 místa)
      - na první místo se dostane No2, je penalizován a odsunut o dvě místa (tj za No3 a No1)
      - na první místo se dostane No3, je penalizován a odsunut o dvě místa (tj za No1 a No2)

      Výsledek je, že všichni první trojice byli penalizováni, ale nikdo na tom netratil.. Tipl bych, že se takové situaci chtějí vyhnout.

      Konkrétně tahle situace nastala třeba letos v Kanadě (Raikkonen a Ricciardo byli potrestaní penalizací +2 místa, ale na roštu se posunuli jenom o jedno).

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    93.99.142.XXX
    Abraka dabra labraka fabra kabraka babra tabraka sabra Tak tyto nové pravidla se týkají všech kromě Mercedesu, ti zase s někým budou testovat a pak budou říkat, že to byl test na další rok a, že nevěděli ani o jaký test jde.12 12

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    188.92.8.XXX
    Tak to moc... Vítejte GP2... Když porovnám auta z roku 2005 a ty co mají jezdit příští rok, tak si říkám je F1 opravdu pořád královna motorsportu? Šetření jako důvod ke změnám absolutně neberu, protože každá změna pravidel stojí vývoj neuvěřitelný prachy a že za posledních 8 let těch změn bylo DRS, KERS, aerodynamika, motory, difuzory. Ekologie a podobné nesmysli, kterými se FIA brání? To by pánové nesměli chtít pneu, které "zatraktivní" závod a vydří tak 15 kol. Podle mě už sami nevědí co vlastně dělají a proč...

    + 20 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.103.167.XXX
      jj, argumenty o setreni financi a zivotniho prostredi jsou zcela absurdni.
      1. nove motory usetri 50kg paliva na zavod, kdyby za cely vikend 100kg na jedno auto to je 2,200kg celkem x 20 zavodu = cca 45 tisic kg paliva. To jsou tak 2-3 zaoceanske lety nejakeho airbusu. Pri te kvantite letu za rok je to absurdni zlomek, prakticky nulovy vliv na zivotni prostredi. Ale ty naklady na vyvoj motoru jdou do stovek milionu dolaru a to pro kazdeho vyrobce, takze to nakonec budou miliardy dolaru, ktere kdyby se investovaly primo na ochranu zivotniho prostredi at uz vyzkum, nebo primo realizace konkretnich projektu, tak uzitek by byl 1000000x vetsi, nez jak se to dela zmenou motoru v F1. Nehlede na to, ze tymy za nove motory zaplati vic nez dnes.
      2. KERS - baterie vydrzi dneska pouze jeden zavod a jejich cena je ve stovkach tisic dolaru na kazdy zavod. Nevim, jak budou upravena pravidla, jakou musi mit vydrz od sezony 2014, ale vicemene stejne absurdni jako zmena motoru. Mnohem jednodussi nez mit nejaky KERS by bylo udelat nejaky boost primo pro motor, kdy ho pilot muze pouzit napr. 10x za zavod at uz na utok nebo na obranu, jako to bylo k videni v jinych seriich. Uspory na financich i zivotnim prostredi by tak byly znovu o nekolik radu jinde nez soucasna situace a jeji zmena.

      atd. atd.

      + 17 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        195.168.126.XXX
        Nehovoriac o tom, aky negativny dopad na zivotne prostredie ma taka vyroba baterie a jej nasledna likvidacia. Rovnako pneumatiky. Ak by sme zratali len energie na vyrobu tychto prvkov vyprodukujeme exponencialne viac CO2 ako vsetky formule za celu sezonu.
        Asi ako genialny prius. Zere tolko co bezny moderny benzin alebo diesel. Je zbytocne tazsi, a nakaldy a energie a odpad produkovany pri vyrobe daleko presahuju zatazenie bezneho auta.
        A to nehovorim o spotrebe vody a inych materialov(resp. prvkov).
        Keby vyhodili zo serialu monako a singapur, tak usetria tazke miliony za pripravu okruhov. Plus pri singapure tazke MW potrebne na osvetlenie.

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        165.72.200.XXX
        Souhlas. Z druhé strany ten vývoj KERSu může být docela prospěšný pro celý automobilový svět, pokud nebude tak limitován ve využití a bude naopak posílena jeho trvanlivost. Co takhle dvě baterie na sezónu s tím, že jedna bude používána pouze pro tréninky a testy a druhá výhradně pro závody ?

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001000

    uzivatel001000

    46.39.185.XXX
    Pevné převody Podle mně jsou pevné převody na celou sezónu, vzhledem k rozmanitosti závodních tratí, hloupost.

    + 19 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      89.102.107.XXX
      To se teprve uvidí. Jsem zvědavej, jak se s tím popere RBR a Lotus. Oba tyhle týmy měli většinou maximálku nízkou. Ikdyž kdo ví jaké budou nové turbomotory...

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001000

        uzivatel001000

        46.39.185.XXX
        No je mi jasné, že pro diváka to bude zcela nepostřehnutelné. Ale třeba v takovém Monaku tam podle mně osmičku nehodí ani jednou. Celkově jen díky tomuto pravidlu budou časy na všech tratích pomalejší, buď bude pomalejší akcelerace nebo nižší topspeed. Na některých tratích pojedou dost času na rovinkách na omezovači. Pochybuji, že by někdo udělal setup takový, aby to v Monze vyšlo akorát na vytočenou osmičku. Nemyslím si, že by úprava převodů ve skříni byla až tak časově náročná operace, že by na tom bylo potřeba šetřit.
        No nedá se...

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama