DISKUZE K ČLÁNKU Počátky turba v F1

Rok 1977 se nesl ve znamení velkých technologických inovací. Zatímco většina pozorně sledovala Lotus, jak objevuje principy „ground-effectu“, vstup Renaultu do šampionátu s další novinkou, která brzy měla udávat tempo v moderní F1, byl odsunut na vedlejší kolej. Alespoň prozatím.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Počátky turba v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 16.03.2013 08:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» McMatej (Hlasovalo 6 lidí) 13.03.2013 16:30
Není to blbost. Je to stejný jako u motoru se… »
» uzivatel000224 (Hlasovali 5 lidé) 10.03.2013 15:31
http://www.youtube.com/watch?v=s7Jm4jNUjzs 03 »
» uzivatel000692 (Hlasovali 5 lidé) 11.03.2013 00:16
Jo, Renault :-( U Renaultu byli vždycky… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                  • anonym

                                    188.120.195.XXX
                                    Já tvrdil, že existuje? Kde? Pořád ignoruješ, že jsem to celé začal slovy "když to zjednoduším"? Zapomeň konečně na ta rovnítka, ta jsem tam nacpal jen aby to bylo kratší, což ti pořád jaksi nedochází. Co ta tvá slavná matika a fyzika? Jeden malý integrálek, nic? Tak si nech laskavě pro příště poznámky o něčí fyzice a matice pod úrovní základní školy od cesty, když sám nejsi schopen vypotit nic jiného než obecné plky.

                                    + 0 / − 2

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Bola to úžasná doba,.. ...a bol nezmysel turbomotory zakazovať. Dnes sme už mohli byť ďalej. 11

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Arnoux

    89.24.8.XXX
    Turbo historie Asi nejužasnější doba F1 a jsem rád, že jsem ji osobně zažil.Auta,která se snad ani nedala řídit a výkony motoru při kterých dnes žasneme.Škoda nespolehlivosti motoru Renault a nevyužité šance, kvůli které museli čekat na titul 27 let.
    Jen pro přesnost a z ucty k zakladatelům tradice-motor se jmenoval Renault Gordini EF1.Ale jinak super článek.Vrátil jsem se do dětství a slyšel komentář Luboše Pecháčka.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000692

    uzivatel000692

    78.136.147.XXX
    Jo, Renault :-( U Renaultu byli vždycky vizionáři a objevitelé nových řešení (to platí nejen pro F1, ale i pro sériové vozy - R16, Espace, Scénic, Avantime), ale problém byl vždycky v uspěchanosti a nedostatečném odladění (např. laguna II keyless system a elektroinstalace vůbec), takže to bylo minimálně zpočátku vždy značně poruchové. To taky zapříčinilo, že je Renault považován za výrobce kreativních, ale nespolehlivých aut - a ve F1 je to připravilo zkraje 80. let o několik titulů. Nebýt nespolehlivosti V6turba, mohl mít Prost minimálně o dva tituly víc (za roky 82 a 83)

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Chufu

    94.112.135.XXX
    Jo, to byla tehdy paráda! Už v roce 1979 byl Rendlík dobrej. Jeho motor spolu s 12válcem Ferrari měl nádhernej zvuk. Hlavně v nízkých otáčkách, kdy Cosworth pokašlával 11

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000224

      uzivatel000224

      188.120.222.XXX
      [odkaz na stránku] 03

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        188.120.195.XXX
        Honda RA168E z roku 1988 - nejlepší motor v historii F1:
        [odkaz na stránku]

        Otáčky turbomotorů v 70. letech byly dost nízké (tuším max. 11000 rpm), takže z jejich zvuku bych nevyvozoval, jak by mohly znít nové turbomotory. Na konci éry turba už se točilo víc, takže to bude přecejen bližší. Škoda, že v tom videu ho pošle trochu do otáček až na konci (8:47). Ale ten jekot turba, áááá, boží! 18 21

        Škoda, že v dobových videích ze závodů pořád někdo mele hubou, takže zvuk není pořádně slyšet. 05

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000692

      uzivatel000692

      78.136.147.XXX
      Jo, to byla tehdy paráda! Přesně, myslím, že ty obavy škarohlídů, že šestiválce od sezony 2014 budou mít příšerný zvuk nesrovnatelný s dnešními osmiválci, jsou neopodstatněné. Nejvýkonnější a nejsuprovější motory v historii byly šestiválce...

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hixaxon

        hixaxon

        89.177.88.XXX
        Nové motory budou jiné, už jen kvůli omezení množství průtoku paliva (alespoň z informací na jednom fóru, které spojuje například zkratku f1 a třeba slovo technické, v angličtině (pardon redakce)), takže výkony nebudou jako byly.
        Ale i kdyby z nich dostali "jen" 600 hp, tak mě to u 1.6ky fascinuje :). Samozřejmě jsem zvědav, která stáj a pilot se se změnou nejlépe popere. Navíc s aktuálními Pirellkami jsem zvědavý na prokluz zadních kol a životnost.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          188.120.195.XXX
          Tak ono v 88. (viz Honda výše) taky museli šetřit palivo, přestože to nebylo na bázi průtoku, ale kvůli nově zavedenému podstatnému snížení objemu nádrže. Výkon bude s 88., kdy byl také hodně omezený plnící tlak, celkem srovnatelný. Otáčky a objem budou vyšší, ale větší jsou a budou i omezení.

          S výkonnostním vrcholem turbo éry (85-87) se dá se současnými restrikcemi jen těžko srovnávat. Vždyť tehdejší motory ani nejezdily na benzín podobný běžnému, ale na směs toluenu, benzenu a xylenů. 2. pol. 80. a i přes některá omezení ještě začátek 90. let byla doba, kdy byla F1 na absolutním technickém vrcholu. To už se nikdy nevrátí. 17

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Jako by to tu už dávno nebylo sepsáno: [odkaz na stránku]

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama