DISKUZE K ČLÁNKU Co lze vyčíst z telemetrie Caterhamu v Monaku

Krátce se podíváme na obrázek z telemetrie Caterhamu v Monaku a co obecně z něj lze vyčíst o požadavcích na motor. Podobné grafy jsou dobře známé hráčům simulátorů, týmy F1 však svá data ukazují velmi zřídka.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co lze vyčíst z telemetrie Caterhamu v Monaku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 01.06.2012 21:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» ladys (Hlasovalo 49 lidí) 30.05.2012 21:17
O tom jsme se nedohadovali :-) Ale pěkné… »
» ladys (Hlasovalo 43 lidí) 01.06.2012 21:47
Kanda taky prověří, který šampión udělá obtisk … »
» Hr3bec (Hlasovalo 41 lidí) 30.05.2012 16:33
DRS Škoda, že nepovolí DRS v tunelu až po to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Hr3bec

    Hr3bec

    78.80.38.XXX
    DRS Škoda, že nepovolí DRS v tunelu až po to brždění. Nebo alespon pár posledních metrů v tunelu a až po brždění....myslím, že tam je bohužel jediné místo kde by šlo předjíždět....

    + 41 / − 23

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      188.120.195.XXX
      V tunelu je grip na hraně i bez DRS, s DRS by tam během závodu dost pilotů rozštípalo auto. Sice by se nejspíš nikomu nic nestalo, ale každou chvilku by musel vyjet SC. Tudy cesta nevede.

      Přemýšlel jsem o stoupání ze Sainte Devote k Massenet, ale to by k ničemu nebylo, protože by se tam sice dalo jet s DRS bezpečně, ale nedalo by se předjet. Monako prostě zůstane specifickou tratí se zvláštním a z hlediska předjíždění nudným závodem. Na druhou stranu je to kus historie, průjezd esíčka u bazénu je v každém kole zas a znova dechberoucí a kdyby měli z kalendáře něco vyhodit, Monako bych uvažoval na jednom z posledních míst.

      + 37 / − 20

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        89.103.81.XXX
        Monako by bylo po Valencii jedno z prvních. Je to sice historie a vse okolo je v Monaku lepsi nez kde jinde. Ale nakonec jde hlavne o zavodeni a to je v Monaku priserne. Snad bych to ani nenazyval zavodem. Ale tak pokoukam se na superstar celeho sveta, pekne rozhovory atak :-)
        Jinak posledni trat na vyrazeni by mela byt rozhodne SPA-Francorchamps :-)

        + 10 / − 43

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • hmmm

          188.120.195.XXX
          Spa souhlas. Monako, ať už je závod jakkoliv nudný, prověří piloty víc než jakákoliv jiná trať. Proč tu 6x zvítězil Ayrton a to i v době, kdy F1 dominovaly "elektronické" Willíky? Tady se dělí zrno od plev, takže jeden takový "nehezký" závod na úzké trati mezi mantinely a zdmi, bez obrovských bezpečnostních zón, by měl v kalendáři IMO zůstat, stejně jako zůstala jedna ((bohužel jenom) superrychlá trať.

          Ale ono "vše okolo", o kterém píšeš, je pro Bernieho nejspíš daleko důležitější než samotný závod, takže se snad o Monako zatím bát nemusíme. 04

          + 9 / − 44

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • ladys

            ladys

            178.23.219.XXX
            Kanda taky prověří, který šampión udělá obtisk 04
            Monako je taková pouťová atrakce,všichni se tam potkají,pokecají a závod je doprovod03

            + 43 / − 22

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • ladys

      ladys

      178.23.219.XXX
      Kdo vyjede z ideální stopy skončí jeko Massa s Hamiltonem

      + 30 / − 38

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000737

    uzivatel000737

    94.143.175.XXX
    Telemetrie je lahůdka pro opravdové fandy F1. Díky za ní. 01 04

    + 22 / − 46

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ladys

    ladys

    178.23.219.XXX
    Otáčky Pěkné 01
    Akorát nechápu,co má omezovač společného s větší zátěží na vnitřní součástky.
    Na dlouhých rovinkách jedou několik vteřin na omezovač a nic se neděje...

    + 38 / − 20

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • forhe

      213.81.159.XXX
      Myslim, ze to nie je niekolko sekund. Myslim, ze posledny prevodovy stupen sa nastavuje prave tak aby tesne pred brzdenim z najrychlejsieho miesta dosahoval niekde tesne pred obmedzovac. V kazdom pripade tym autor asi chcel vyjadrit, ze cim kratsi je ten cas kedy zasahuje obmedzovac tym lepsie. Pri tych hrboloch je asi aj ten problem, ze ak pri strate kontaktu kolies s vozovkou skokovo vyskocia otacky o par tisic hore a potom pri spatnom kontakte na vozovku zase o par tisic dole, tak je asi namahana cela hnacia sustava.

      + 32 / − 36

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ladys

        ladys

        178.23.219.XXX
        Koukni na nějaký on board, na plný točky jedou půl rovinky...
        Pokud se nepletu, závoďáky nemají klasický diferenciál, ale stálý převod na obě kola.Aby se mu zvedli otáčky,musel by zvednot obě zadní kola 03
        Jinak ty motory umí točit o několik tísíc otáček více 03
        Nevím jestli to tak přesně funguje u F1- omezovač softwarově omezí dávku paliva.

        + 13 / − 39

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • forhe

          213.81.159.XXX
          No myslim, ze to, ze idu na plne tocky je dane tym, ze sa blizia k hranici maximalnej dosiahnutelnej rychlosti. Zo vztahu v=(3600.Pmax)/Fvmax. Kde to F predstavuje jazdne odpory pri maximalnej rychlosti. Pmax je maximalny vykon. Ale este stale to nie je obmedzovac. On uz len nezrychluje, pretoze tie jazdne odpory uz su v rovnovahe s vykonom. Ten odpor rastie dost prudko (so stvorcom rychlosti) Tzn., ze ma nastavenu aerodynamiku, a prevodovku tak aby na tej najdlhsej rovinke dosiahol co najvyssiu rychlost vzhladom na dostupny vykon bez toho aby zasahoval obmedzovac.
          Myslim, ze diferaky maju, ale samosvory, tzn, ze k urcitemu preklzu tam dojst musi.
          Obmedozvac vobec neviem ako funguje.
          Ako ale pozeram na tu telemetriu tak su tam neni skoky o tisice skor radovo o stovky, no mozno aj to staci na problem.
          Mozno sa mylim, ale takto som to pochopil ja.

          + 9 / − 45

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • forhe

            213.81.159.XXX
            Respektive, da sa na to pozret z opacnej strany. Vzhladom na charakter okruh pozna aku mieru aerodynamickeho pritlaku potrebuje zvolit. Tzn., pozna jazdne odpory. Pozna maximalny vykon. Ten je niekde kusok pred hranicou maximalnych otacok. Ak pozna tieto dve veliciny tak vie nastavit posledny prevodovy stupen tak, ze bude tocit otacky na urovni maximalneho vykonu pri rychlosti zodpovedajucej maximalnej moznej disahnutelnej rychlosti.

            + 12 / − 38

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • ladys

              ladys

              178.23.219.XXX
              Jasně chápu kam míříš.
              Samozřejmě se snaží optimalizovat převody s aero atd.
              Jenže jsou vždy limitovaní převody-musí si vybrat určitý počet před sezónou.
              Pneu,teplota,vítr,se můžou měnit, takže se nikdy nevyhnou tomu,aby jeli někdy na plné točky..
              V telemetrii před tunelem ,jede cca 500m také na max. otáčky.
              Tady jede Ham cca 3s na plné [odkaz na stránku]
              V telemerii je vidět,že většinu času jedou nad 15tis. ot.
              Prostě ty komponenty vytrží 18tis. ot. klidně hodinu, pokud se vše uchladí 03
              Na STK ti nafťáka taky podrží pár vteřin na přeběhových otáčkách,bych je zabil...
              Co se týká diferenciálu, tak je určitě samosvorný, je více typů. Ale vzhledem k výkonu F1 nude použit takový,který při odlehčení přenáší postupně až 1:1. Jinak by moc daleko nedojeli...

              + 22 / − 44

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel000532

                uzivatel000532

                89.24.92.XXX
                Obecně u závodních aut se poslední převod volí tak, aby na druhé nejdelší rovnice, těsně před brzdami, bylo dosáhnuto maximálních otáček. To znamená že na nejdelší může jet i několik set metrů v omezovači. Všechno se to ale odvíjí z dat z telemetrie, co je rychlejší!! Například Monza minulý rok. Vetel měl nejmenší maximálku a cílovku jel hodně dlouho na omezovač, ale díky kratším převodům, byl na ostatních (kratších) rovinkách mnohem rychlejší než ostatní a s otáčkami byl u omezovače. Diferenciál mají samosvorný, sice nevím jaký typ přesně, ale každopádně má několik možností nastavení svornosti při záběru, při brzdění a podobně03

                + 7 / − 46

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel000532

                  uzivatel000532

                  89.24.92.XXX
                  [odkaz na stránku] tady to jde vidět, díky kratším převodům má mnohem lepší výjezd ze zatáčky, což je časově výhodnější, než o 10 - 15km/h na rovince víc 03

                  + 29 / − 37

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • ladys

                    ladys

                    178.23.219.XXX
                    O tom jsme se nedohadovali :-) Ale pěkné srovnání.
                    Ten výjezd je dán také tím jak rychle tu zatáčku projel, díky lepšímu difuzoru a foukání,atd.
                    To by jsi musel porovnávat stejné auto s různýma převodovkama(stejně nastavená)
                    Ano Redbulll v posledních sezónách obětoval topspeed veprospěch zatáček a výjezdů,měl na to auto 04

                    + 49 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • forhe

                      85.216.222.XXX
                      Je pravda, ze to nebola ustredna tema, ale na tom videu je vidiet, ze naozaj ide na obmedzovac. Je to tak ako si pisal. :) Tak potom sa aj ja pytam, ze preco to teda vadi ak mu vybehnu tie otacky na obmedzovac?

                      + 26 / − 42

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • ladys

                        ladys

                        178.23.219.XXX
                        Nevadí , proto jsem na to upozornil.Za předpokladu,že je dimenzované chlazení..
                        Pokud by nebyli otáčky a vývoj omezeny,tak by dnes možná točili 25000ot/min
                        04

                        + 32 / − 37

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • uzivatel000532

                        uzivatel000532

                        89.24.89.XXX
                        Co se týče těch převodů, tak kdyby jsme vzali stejné auto, stejný jezdec, podmínky atd. Tak nevim jak u tohoto videa, protože tady byl dlouho v omezovači, ale měl by být rychlejší ten co má ten převod kratší. Když na sedmičku pojede na 4 místech, tak je výhodnější když na nejdelší rovince bude v omezovači a zbývající 3 budou akorát, auto líp zrychlí a nemusí se trápit s těžším převodem, který by byl dotočen, jen na jedné rovince. S tím omezovačem je to těžké, na videu jde vidět a i slyšet, že oni nemají typický omezovač, který tarokuje, ale prostě drží maximální otáčky, což si myslím že motor nebude tolika namáhat. Horší bude, když při zrychlování na nějakém hrbolu auto nadskočí a motor vyletí např z 14 tis. na 18tis., to už mu asi vadit bude 12

                        + 16 / − 36

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • forhe

                          213.81.159.XXX
                          Rozumiem tomu co popisujes. Cize to nastavenie, co som popisal ja, sa hodi skor na oval.
                          S tymi hrbolmi to vidim rovnako. Je to vidiet na tej telemetrii okolo 1000-ho metru. Tam je vidiet zaradena svorka, plyn na plno ale otacky dost skacu.

                          + 27 / − 38

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama