DISKUZE K ČLÁNKU Co lze vyčíst z telemetrie Caterhamu v Monaku
Krátce se podíváme na obrázek z telemetrie Caterhamu v Monaku a co obecně z něj lze vyčíst o požadavcích na motor. Podobné grafy jsou dobře známé hráčům simulátorů, týmy F1 však svá data ukazují velmi zřídka.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Co lze vyčíst z telemetrie Caterhamu v Monaku
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
hmmm
17:16 30.05.2012 188.120.195.XXXV tunelu je grip na hraně i bez DRS, s DRS by tam během závodu dost pilotů rozštípalo auto. Sice by se nejspíš nikomu nic nestalo, ale každou chvilku by musel vyjet SC. Tudy cesta nevede.
Přemýšlel jsem o stoupání ze Sainte Devote k Massenet, ale to by k ničemu nebylo, protože by se tam sice dalo jet s DRS bezpečně, ale nedalo by se předjet. Monako prostě zůstane specifickou tratí se zvláštním a z hlediska předjíždění nudným závodem. Na druhou stranu je to kus historie, průjezd esíčka u bazénu je v každém kole zas a znova dechberoucí a kdyby měli z kalendáře něco vyhodit, Monako bych uvažoval na jednom z posledních míst.-
skejpa
20:38 30.05.2012 89.103.81.XXXMonako by bylo po Valencii jedno z prvních. Je to sice historie a vse okolo je v Monaku lepsi nez kde jinde. Ale nakonec jde hlavne o zavodeni a to je v Monaku priserne. Snad bych to ani nenazyval zavodem. Ale tak pokoukam se na superstar celeho sveta, pekne rozhovory atak :-)
Jinak posledni trat na vyrazeni by mela byt rozhodne SPA-Francorchamps :-)-
hmmm
07:22 31.05.2012 188.120.195.XXXSpa souhlas. Monako, ať už je závod jakkoliv nudný, prověří piloty víc než jakákoliv jiná trať. Proč tu 6x zvítězil Ayrton a to i v době, kdy F1 dominovaly "elektronické" Willíky? Tady se dělí zrno od plev, takže jeden takový "nehezký" závod na úzké trati mezi mantinely a zdmi, bez obrovských bezpečnostních zón, by měl v kalendáři IMO zůstat, stejně jako zůstala jedna ((bohužel jenom) superrychlá trať.
Ale ono "vše okolo", o kterém píšeš, je pro Bernieho nejspíš daleko důležitější než samotný závod, takže se snad o Monako zatím bát nemusíme.
-
-
-
-
uzivatel000737
15:53 30.05.2012 94.143.175.XXXTelemetrie je lahůdka pro opravdové fandy F1. Díky za ní. -
-
forhe
16:04 30.05.2012 213.81.159.XXXMyslim, ze to nie je niekolko sekund. Myslim, ze posledny prevodovy stupen sa nastavuje prave tak aby tesne pred brzdenim z najrychlejsieho miesta dosahoval niekde tesne pred obmedzovac. V kazdom pripade tym autor asi chcel vyjadrit, ze cim kratsi je ten cas kedy zasahuje obmedzovac tym lepsie. Pri tych hrboloch je asi aj ten problem, ze ak pri strate kontaktu kolies s vozovkou skokovo vyskocia otacky o par tisic hore a potom pri spatnom kontakte na vozovku zase o par tisic dole, tak je asi namahana cela hnacia sustava.-
ladys
16:41 30.05.2012 178.23.219.XXXKoukni na nějaký on board, na plný točky jedou půl rovinky...
Pokud se nepletu, závoďáky nemají klasický diferenciál, ale stálý převod na obě kola.Aby se mu zvedli otáčky,musel by zvednot obě zadní kola
Jinak ty motory umí točit o několik tísíc otáček více
Nevím jestli to tak přesně funguje u F1- omezovač softwarově omezí dávku paliva.-
forhe
17:11 30.05.2012 213.81.159.XXXNo myslim, ze to, ze idu na plne tocky je dane tym, ze sa blizia k hranici maximalnej dosiahnutelnej rychlosti. Zo vztahu v=(3600.Pmax)/Fvmax. Kde to F predstavuje jazdne odpory pri maximalnej rychlosti. Pmax je maximalny vykon. Ale este stale to nie je obmedzovac. On uz len nezrychluje, pretoze tie jazdne odpory uz su v rovnovahe s vykonom. Ten odpor rastie dost prudko (so stvorcom rychlosti) Tzn., ze ma nastavenu aerodynamiku, a prevodovku tak aby na tej najdlhsej rovinke dosiahol co najvyssiu rychlost vzhladom na dostupny vykon bez toho aby zasahoval obmedzovac.
Myslim, ze diferaky maju, ale samosvory, tzn, ze k urcitemu preklzu tam dojst musi.
Obmedozvac vobec neviem ako funguje.
Ako ale pozeram na tu telemetriu tak su tam neni skoky o tisice skor radovo o stovky, no mozno aj to staci na problem.
Mozno sa mylim, ale takto som to pochopil ja.-
forhe
17:25 30.05.2012 213.81.159.XXXRespektive, da sa na to pozret z opacnej strany. Vzhladom na charakter okruh pozna aku mieru aerodynamickeho pritlaku potrebuje zvolit. Tzn., pozna jazdne odpory. Pozna maximalny vykon. Ten je niekde kusok pred hranicou maximalnych otacok. Ak pozna tieto dve veliciny tak vie nastavit posledny prevodovy stupen tak, ze bude tocit otacky na urovni maximalneho vykonu pri rychlosti zodpovedajucej maximalnej moznej disahnutelnej rychlosti.-
ladys
20:05 30.05.2012 178.23.219.XXXJasně chápu kam míříš.
Samozřejmě se snaží optimalizovat převody s aero atd.
Jenže jsou vždy limitovaní převody-musí si vybrat určitý počet před sezónou.
Pneu,teplota,vítr,se můžou měnit, takže se nikdy nevyhnou tomu,aby jeli někdy na plné točky..
V telemetrii před tunelem ,jede cca 500m také na max. otáčky.
Tady jede Ham cca 3s na plné [odkaz na stránku]
V telemerii je vidět,že většinu času jedou nad 15tis. ot.
Prostě ty komponenty vytrží 18tis. ot. klidně hodinu, pokud se vše uchladí
Na STK ti nafťáka taky podrží pár vteřin na přeběhových otáčkách,bych je zabil...
Co se týká diferenciálu, tak je určitě samosvorný, je více typů. Ale vzhledem k výkonu F1 nude použit takový,který při odlehčení přenáší postupně až 1:1. Jinak by moc daleko nedojeli...-
uzivatel000532
21:03 30.05.2012 89.24.92.XXXObecně u závodních aut se poslední převod volí tak, aby na druhé nejdelší rovnice, těsně před brzdami, bylo dosáhnuto maximálních otáček. To znamená že na nejdelší může jet i několik set metrů v omezovači. Všechno se to ale odvíjí z dat z telemetrie, co je rychlejší!! Například Monza minulý rok. Vetel měl nejmenší maximálku a cílovku jel hodně dlouho na omezovač, ale díky kratším převodům, byl na ostatních (kratších) rovinkách mnohem rychlejší než ostatní a s otáčkami byl u omezovače. Diferenciál mají samosvorný, sice nevím jaký typ přesně, ale každopádně má několik možností nastavení svornosti při záběru, při brzdění a podobně-
uzivatel000532
21:08 30.05.2012 89.24.92.XXX[odkaz na stránku] tady to jde vidět, díky kratším převodům má mnohem lepší výjezd ze zatáčky, což je časově výhodnější, než o 10 - 15km/h na rovince víc-
ladys
21:17 30.05.2012 178.23.219.XXXO tom jsme se nedohadovali :-) Ale pěkné srovnání.
Ten výjezd je dán také tím jak rychle tu zatáčku projel, díky lepšímu difuzoru a foukání,atd.
To by jsi musel porovnávat stejné auto s různýma převodovkama(stejně nastavená)
Ano Redbulll v posledních sezónách obětoval topspeed veprospěch zatáček a výjezdů,měl na to auto-
-
uzivatel000532
22:54 30.05.2012 89.24.89.XXXCo se týče těch převodů, tak kdyby jsme vzali stejné auto, stejný jezdec, podmínky atd. Tak nevim jak u tohoto videa, protože tady byl dlouho v omezovači, ale měl by být rychlejší ten co má ten převod kratší. Když na sedmičku pojede na 4 místech, tak je výhodnější když na nejdelší rovince bude v omezovači a zbývající 3 budou akorát, auto líp zrychlí a nemusí se trápit s těžším převodem, který by byl dotočen, jen na jedné rovince. S tím omezovačem je to těžké, na videu jde vidět a i slyšet, že oni nemají typický omezovač, který tarokuje, ale prostě drží maximální otáčky, což si myslím že motor nebude tolika namáhat. Horší bude, když při zrychlování na nějakém hrbolu auto nadskočí a motor vyletí např z 14 tis. na 18tis., to už mu asi vadit bude
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek