DISKUZE K ČLÁNKU Analýza: Proč se Ferrari nepodařilo okopírovat výfuky McLarenu a s čím se trápí?
Ferrari na počátku sezóny zdaleka zaostává za svými původními prohlášeními o útoku na titul. V Austrálii ani jeden vůz nepostoupil do závěrečné části kvalifikace. V čem spočívá trápení Ferrari a proč se mu nepodařilo okopírovat výfuky McLarenu, které jsou za současných pravidel tím nejlepším způsobem, jak získat zpět co nejvíce přítlaku na zádi?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Analýza: Proč se Ferrari nepodařilo okopírovat výfuky McLarenu a s čím se trápí?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
fjenda
17:24 22.03.2012 89.24.91.XXXPěkný článek, ale nesouhlasím s 1 věcí, konkrétně s výfuky McLarenu-toto řešení je postavené kolem toho, že na startu, kdy fýfukové plyny nejsou strhávány proudícím vzduchem, se díky jejich poloze zahřejí pneumatiky (a brzdy) a Jenson s Lewisem pak mají perfektní starty. Tento systém má ale 2 nevýhody: jistá ztráta v aerodynamice a možnost přehřívání pneumatik v závodech s vysokou teplotou. Takže s Vaším trvzením, že McLaren má nej. výfuky, bych byl opatrný... -
-
uzivatel000491
15:37 22.03.2012 78.80.254.XXXTaky mam Win 7 a Firefox a prihalseni funguje. Zkus si kdyžtak vyčistit cookies, cache a tyhle blbiny...
Řazení se dá přepnout v Moje nastavení je u každého formuláře pro přidání příspěvku odkaz.
-
-
McMatej
12:57 22.03.2012 XXXCoanda efekt je když leješ dodu z láhve a leješ ji pomalu, tak proud vody přilně k vnějšímu povrchu hrdla a teče po hrdle dolů. Když budeš lít prudším proudem, tak se to dít nebude.
A to je to o čem píšu, rychlost proudění a odtrhávání proudu od obtékaného profilu. -
McMatej
12:49 22.03.2012 XXXAle já prostě nevěřím, že to je ten hlavní a nejvýznamnější efekt. Coanda efekt viz [odkaz na stránku]-
McMatej
20:24 06.05.2012 81.201.60.XXXTady na obrázku [odkaz na stránku] je jasně vidět, že proud výfukových plynů po opuštění výfukové drážky nepřiléhá ke karoserii. Žádný Coanda efekt.
-
pepino
11:54 22.03.2012 XXXNedá mi , abych s nepřipojil. Dříve jsm sledoval konkurenční web novy, ale musím uznat, že tento web se mi líbí čím dál více a více. Analýza, které dělá Petr jsou super. No a k tématu článku. Myslím, že Ferrari letos naprosto ulítlo a nebude mít šanci dohnat ostatní na špici. Víme, že Ferrari zaostává dnes o cca 1s na kolo na špičku. Pokud se nemýlím, tak špička bude vyvíjet nové díly, které zrychlí jejich auto o další desetiny každý závodní víkend. Takže ztráta, kterou Ferrari musí dohnat není jen 1s, ale možná až 2 sekundy, pokud se bavíme o změnách nutně provedených a vyvinutých u konkurence do VC Španělska. Z historie si nepamauji, že by některý tým dohnal během sezóny tak významnou ztrátu. No uvidíme.-
anonym
12:42 22.03.2012 XXXNemohu souhlasit. Kdyby ztráta byla sekunda, tak Alonso před výjezdem SC musel ztrácet tak 50 sekund. Ztráta je možná v kvalifikaci, ale v závodě ztrácí Ferrari v rukou Alonsa tak možná dvě, tři desetinky na Red Bull. Na MCL kdo ví, ale o moc více to nebude.-
pepino
12:58 22.03.2012 XXXMrkni na průběh velké ceny. Alonso po ukončení SC fáze v 41 kole stratil na špičku do konce závodu v 58 kole dalších 21,5 sekundy. Tedy za 27 kol 21,5 s. Což je tuším tak 0,8 s na kolo. Před SC fází Alonso byl až za Weberem, který měl myslím odstup cca 18 s na Buttona . Takže ta sekunda na kolo je myslím celkem OK.-
Nasir
16:53 22.03.2012 188.175.176.XXXJo, ale to je pouze polopravda. Anonym už to vlastně řekl - Ferrari ztrácí rychlost s lehkým autem, tedy zejména v kvaldě. V první půlce závodu mu to jede docela dobře a ztrácí tak ty 2 desetinky. Takže to bude něco podobného jako loni, tam zase na konci závodu pravidelně ztráceli na tvrdších gumách.
-
-
-
-
RoboCop
11:36 22.03.2012 XXXTak je videt,ze na aute je nekolik dobrych myslenek,ktere ale bohuzel nefunguji tak jak si to inzenyri mysleli. Navic Ferrari vzdycky tezilo z testovani,proto jeste nemaji simulace na takove urovni,jak konkurence. Testovani je ted velmi omezene a tak Ferrari ve vyvoji ztraci. Ja ale doufam,ze se kluci rudi zvednou a nakonec svedou bitvu o titul. Drzim palce. Jinak paradni clanek Diky za nej.
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek