DISKUZE K ČLÁNKU Další z výhod foukání po vzoru Red Bull: Zvyšování přítlaku přímo na kolech

V minulých článcích jsme se již několikrát zmiňovali, v čem spočíval přínos umístění výfuků Red Bullu po bočních stranách dole u podlahy při tvorbě přítlaku. Dnes bych chtěl poukázat na další oblast, která pomohla díky foukání zvýšit přítlak - totiž sofistikovaná křidélka na brzdových kanálcích. Proč jsou tak efektivní?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Další z výhod foukání po vzoru Red Bull: Zvyšování přítlaku přímo na kolech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 09.01.2012 19:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000532 (Hlasovali 3 lidé) 31.12.2011 12:09
Tak snad tento odkaz ukončí dohady o tom co se v… »
» uzivatel000718 (Hlasovali 2 lidé) 31.12.2011 15:19
Musíme si uvědomit jednu věc. Difuzor nepracuje… »
» uzivatel000483 (Hlasovali 2 lidé) 31.12.2011 16:30
jenže difuzor je stále difuzor. a to v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • wrt

    XXX
    Zhrnutie:
    *Zrýchľovanie prúdu vzduchu pod difuzorom
    *Znižovanie vyrovnávania tlakov po stranách difuzoru
    *Ofukovanie krídeliek na kolesách
    *Ohrievanie gúm
    Chýba niečo?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Miky

    XXX
    Že na to přišel i Fiat, to už je co říct 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • x

      XXX
      No možná nevíš, ale Fiat je jeden z největších inovátorů na světě.Ač ty auta nejsou top, tak technologie a nápady jima vyvinutý maš i ve tvé škodovce. Něco si o italech přečti a Začni studovat....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Môže to súvisieť okrem chladenia bŕzd a dobrým odvodom ohriateho vzduchu od nich, so súčastným vytváraním určitej bariery za difuzorom na zadnej časti vozidla a tým úmernému zvýšeniu tlaku v difuzore, čím sa zvyšuje jeho účinnosť, ktorá sa násobí so vzrastajúcou rýchlosťou monopostu. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      Dufam, ze to mas overene pomocou CFD aj v aerotuneli 18

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        XXX
        Nie, je to len moja teoretická úvaha, lebo nie som členom žiadneho z tímov F1, ktoré vlastnia počítač takých kvalít, na ktorých metóda CFD spoľahlivo beží (nakoľko bežne výkonné PC na to nepostačuje, možno ani grafická stanica CAD) a nemám prístup ani do aerodynamického tunela. 08

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000415

    uzivatel000415

    XXX
    Hustě 11(pěkný fotky) Teď už chybí křidélka jen na helmě pilota 18 18 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Roberto

    XXX
    01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama